atarionline.pl Bobby Bearing - wersja finalna - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

• 1: CommentAuthormariuszw
    • CommentTime6 Feb 2016

Niezmiernie miło mi poinformować, że udało mi się wypuścić finalną wersję gry Bobby Bearing.

Gra działa na każdym Atari z 64KB RAM, wspiera stereo Pokey (ale działa również na standardowym Pokeyu). Była testowana na realnym sprzęcie (dzięki stRing!) więc powinna chodzić bez problemów.

Dodatkowe screenshoty tutaj: ->link<-
    • 2: CommentAuthorxxl
    • CommentTime6 Feb 2016

słitbejbidżizas

! na główną !
    • 3:

CommentAuthorxeen
    • CommentTime6 Feb 2016

wedle życzenia:) Brawo Mariusz - pięknie!
    • 4: CommentAuthormono
    • CommentTime6 Feb 2016

Dziękuję.
    • 5:

CommentAuthorbocianu
    • CommentTime6 Feb 2016

Mariusz chyba nie sypia. Szacunek i podziw z mojej strony.
    • 6:

CommentAuthoradv
    • CommentTime6 Feb 2016

Chyba jeszcze nikt nie przekonwertował na Atari tyle gierek na takim poziomie w tak krótkim czasie. Wielki szacun! W latach 90 byłbyś chyba najbardziej rozchwytywanym programistą na Atari w Polsce.
    • 7: CommentAuthors2325
    • CommentTime6 Feb 2016

Na giełdzie komputerowej nieoficjalna spolszczona wersja jako Bożydar Łożysko.
    • 8: CommentAuthorodyniec1
    • CommentTime7 Feb 2016

graficy nie nadążają z obrazkami tytułowymi:)
    • 9: CommentAuthorAdam
    • CommentTime7 Feb 2016 zmieniony

No niestety - i potem czołówkę zdobią "koszmarki" autorstwa Jose ;)

Mariusz, gratuluję kolejnej konwersji!
    • 10:

CommentAuthorTheFender
    • CommentTime7 Feb 2016 zmieniony

To jest oryginalna okładka i Jose zrobił b.dobrą konwersję
    ->link<-

A że jest graficznie niezbyt atrakcyjna, cóż - to jest inny temat i Jose temu nie jest winny :)
    • 11: CommentAuthorAdam
    • CommentTime7 Feb 2016

@TheFender: Zaciekawiło mnie, że określasz konwersję tytułowego obrazka jako "bardzo dobrą" - co masz na myśli? Z tego co widzę została wykonana następująca praca:

1. Mechaniczne przeniesienie 1:1 pikseli.
    2. Odwzorowanie oryginalnych kolorów (w większości miejsc).
    3. Nowe elementy, w tym dodanie niezbyt estetycznych zmian kolorów i nieczytelnego napisu o wersji na A8.
    4. Podpisanie się jako autor ;)

Pierwsze dwa punkty to kwestia techniczna - każda osoba nawet bez żadnego talentu graficznego jest w stanie to zrobić, jeśli opanuje G2F.
    Trzeci to "wkład własny" - jest go niewiele i niskiej jakości.

Więc w jakiej skali oceniasz tę konwersję? Gdybyś napisał "przyzwoita konwersja", to nie dziwiłbym się, ale "b.dobra"?
    • 12: CommentAuthors2325
    • CommentTime7 Feb 2016

Nie mam żadnego zarzutu do obrazka, nie widać jakiegoś kiepskiego ditheringu ani drażniącego mnie stylu.
    • 13: CommentAuthorsis101
    • CommentTime7 Feb 2016

Moim zdaniem jak ktoś teraz po 20-30 latach robi konwersje niech obrazki tytułowe robi takie jak w oryginale, a jeżeli można to niech zmienia ale z klimatem.
    A jak zmieniać to z klimatem.
    Hi, I would like to know because don't seem to get decent Google Translation what's the problem with my pictures on the game, answers in English would be fine...Thanks.
    But let me explain:
    1st: This is a port,not more wanted than it,all is like name says,a "port" that Mariusz could get the A8 better speed;
    2nd: Pic title is from C64 version and had necessary work to fit on A8;
    3nd:Load pic was taken from CPC has many hours of rework to get it all 4colours GR.15 Bitmap Mode so it can be used while load(I always liked old fashion and were jealous my other machines friends always having pics),no DLIs coloured more with PMGs on guys;
    4th: The credits more complete than in others(even the C64 has top original authors that weren't its guys).The pics have original authors signature on them.The small added text was only A8 release 2016 and 'cleverly' no (c)opyright we know don't have;
    5th: All recent ports BBC or ZX done by XXL and others have the team names.Pics on them are like mine,are rework of original ones.
    • 15: CommentAuthorAdam
    • CommentTime8 Feb 2016

Hi, José!

1. Some of the comments referred to the fact, that the original title screen (by Toby Egglesfield) is clumsily drawn - in clear contrast to the nice, elegant in-game graphics. "Bobby Bearing" has probably THE weakest title screen of all recent Atari conversions, which is a shame. But, again, it was originally made by Toby E., not you - which unfortunately was not clearly stated: the news written by Xeen is a bit confusing on the authorship's subject and the credits in the game are misleading in my opinion, they should be more like "title screen conversion" or "adaptation", not just "title screen".

2. I think everyone was discussing only the title screen, not the loading screen. TheFender called your conversion "very good" which surprised me and I asked him why he thinks so. If he had called it (for example) a "decent conversion", it would be OK for me :)

3. Regarding your changes:

- there are several bad colour choices - for example look on the clearly visible "Tob" caption on the bottom left of the original picture, it is almost unreadable in Atari version. Also "A8 version" caption on the right is very hard to read. And I'm sorry to say this, but adding a lot of line-by-line DLI changes without any reason (neither aesthetical nor functional) is one of the most common mistakes in graphics on A8...

- the shades of grey are generally brighter in Atari version, which looks strange on Bobby's shadow (central part is completely black and the other, external - very bright).

- the red "irides" of the black ball's eyes were already there on the original screen (close to each other)! But you added another pair of black "irides" looking upwards and you also put questionable colours there (red face + pink upper lip?). The sum of those changes makes this ball even less similar to the actual in-game black ball equipped with 3 triangular teeth.
    • 16: CommentAuthorAdam
    • CommentTime8 Feb 2016

But I don't want to sound only critical, José - I am full of praise for your passion, enthusiasm and diligence. We need more people like you in Atari community :)
    • 17:

CommentAuthorTheFender
    • CommentTime8 Feb 2016 zmieniony

@Adam: odwzorowanie 1:1 uważam za bardzo dobrą robotę. Celem jest konwersja, więc ocenia się na zgodność z oryginałem. Wg mnie się czepiasz tutaj niepotrzebnie.
    Pewne słowa należy zostawić dla siebie, bo niesamowicie potrafią podciąć skrzydła. Jeśli masz pisać, że nie podoba Ci się okładka - to pisz, że Ci się nie podoba. A nie pisz o potworkach gościa, który przekładał oryginał 1:1. Nie, nie zrobił potworka. Zrobił bardzo dobrą robotę.
    Argument w stylu "tak to umi każdy" taktowanie przemilczę.
    Równie dobrze możesz się przyczepić do pracy Mariusza, że nie podkolorował licznika spritami, lub wręcz nie stworzył gry lepszej niż oryginał (choć w sumie chyba stworzył bo chodzi szybciej).
    Dobrze chociaż, że trochę wyprostowałeś sprawę w ostatnim swoim poście do Jose.

Natomiast zrobienie reworku - czyli podkolorowanie bądź wręcz narysowanie na nowo uważam za genialne i wtedy jest 1,5:1 a nawet czasami 2:1 :)
    • 18: CommentAuthorlhuven

I think Jose did a good job on title screen conversion. The thing is, the original is.. let's just say, unspectacular :D and we can argue it could be improved (or better - created from scratch), but I don't think it was Jose's intention here. I would love to see Adam's version here, and I'm sure Jose would appreciate seeing another take on the same source material.

@Jose: Keep up the great work you did for Atari community over the years! (as evidenced on AtariAge and your various collaborations). I hope there's more in the works and you continue to inspire other people with your enthusiasm :)
    • 19: CommentAuthorbob_er

Się nie znam, więc się wypowiem.
    1. Od strony technicznej - respect! Naprawdę fajnie to wygląda. Bohater porusza się dynamicznie, idzie nad nim zapanować.
    2. Baardzo mi się podoba to, że nie pokolorowaliście hiresa. Po to hires ma 1 bit na pixel, aby tam tylko 2 kolory były :). Tym bardziej, że nie jest łatwo _fajnie_ pokolorować hires (rozdzielczość pozioma duchów vs grafiki).
    3. Co do samej gry - nie grałem nigdy w oryginał - stąd może moja ułomność, ale wdałem się w sytuację bez wyjścia. Tzn wlazłem kulką w miejsce, z którego wyjść nie potrafiłem. Niestety nie jestem tego w stanie powtórzyć. No - klasyczny stary klimat gier - nie wiadomo gdzie jesteśmy, po co, co mamy zrobić i jak :).

edit: 9ka w liczniku ma jakieś śmieci na dole. Reszta cyfr jest ok.
    • 20: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime13 Feb 2016 zmieniony

coś takiego dało by się zrobić bez problemu
    Hi.
    Yes and something similar of that I proposed to Mariusz but he said that for this game in particular there are technical problems on the PMGs because of the name change,...
    To be honest I didn't understand but he's the coder. Maybe he will come here and explain us all his decision.
    • 22: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime13 Feb 2016 zmieniony

show me, maybe something interesting will be with this, hmm...