W związku z tym, że udało mi się skończyć grę nad którą pracowałem ostatnie 9 miesięcy, to w końcu mogę się Wam troszkę pochwalić co Was czeka niebawem. Nie pisałem wcześniej za dużo, bo nie lubię się chwalić niedokończonym produktem, ale pewnie przecieki już i tak się pojawiły, więc wrzucę kilka nowych spoilerów na zachętę.
Tytuł Gry: Flob Rodzaj gry: Zręcznościowo - przygodowy platformer. Rozmiar: ~400KB Nośnik: cartridge (na razie tylko taka wersja) Sterowanie: joystick / klawiatura Wymagania: stockowe Atari XL/XE (64KB), stereo jako opcja, działa i w PAL i w NTSC Napisana tradycyjnie w Mad-Pascalu/Mad Assemblerze. Pomysł/kod/grafika/sfx: bocianu Muzyka: LiSU, Miker, AceMan, PG, Zoltar X Projekt i produkcja sprzętu: Mq
O samej grze: W grze poruszamy się Flobem, małym różowym glutem, który bardzo szybko traci energię i musimy ją stale uzupełniać zbierając krople różowego szlamu. Flob potrafi poruszać się tylko w lewo i prawo i nie potrafi skakać, ale wykorzystując zebrany szlam, może manipulować grawitacją i dostawać się w miejsca pozornie niedostępne. Jest wrażliwy i delikatny, ale mając zapas szlamu potrafi się szybko regenerować. Szlamu potrzebujemy dużo i trzeba go zebrać jak najwięcej, ale nie to jest celem gry. Celem jest odnalezienie tajnych składników oraz receptury potrzebnej do produkcji w/w szlamu, osiągnięcie nieśmiertelności i zwyczajowe panowanie nad światem ;)
Do odwiedzenia będzie 6 dużych, ręcznie rysowanych map, z których każda składa się z ponad 20 pomieszczeń i posiada osobna scieżkę muzyczną. Poziomy różnią się od siebie klimatem, zagadkami oraz stopniem trudności. Każdy z nich ma kilka ukrytych pomieszczeń, za których odkrycie czeka nas spory zastrzyk szlamu. Gra posiada system osiągnięć, których jest 84 i stopniowo sobie je odblokowujemy w trakcie gry. Nasz postęp jest automatycznie zapisywany na kartridżu.
Zabawy jest sporo, bo grając szybko i znając dokładnie mapy, przejście całej gry zajmuje mi około godziny czasu. Dla osoby która nie zna map z pewnością będzie to kilka godzin zabawy, nie mówiąc już o tym ile może zając wymasterowanie wszystkich dostępnych osiągnięć.
Premiera gry odbędzie się na LOST Party w Licheniu 10 lipca na Game Compo. Zgodnie z regulaminem compo, gra zostanie upubliczniona w dniu konkursu ZA DARMO, ale dla wszystkich kolekcjonerów i osób chcących wesprzeć autorów, przygotowana także została wersja fizyczna, którą będzie można zakupić od razu na Party, oraz korespondencyjnie po party, a cena to 179PLN/49USD.
Zakup oryginalnego nośnika upoważnia do bezpłatnych, dożywotnich aktualizacji gry, które być może będą się pojawiały w przypadku odkrycia jakichś błędów, lub dodania przez autora nowej zawartości DLC ;)
Wkrótce postaram się wrzucić zdjęcie gotowego pudełka wraz z kartem bo własnie się drukują.
Tydzień po party odbędzie się medialna premiera w “Gramy na Gazie”, czyli podczas streama serwowanego na YouTube przez Borsuka i Larka. Pojawię się tam prawdopodobnie wraz z Mq, poopowiadamy trochę o produkcji samej gry, z pewnością trochę pogramy i może będzie jakiś konkurs w którym można będzie wygrać poniższy plakat ;)
@string: nie przewidujemy ograniczać nakładu, będzie partia pierwsza dość spora, która się właśnie produkuje, żeby była gotowa w dniu premiery, a kolejne będziemy dorabiać w miarę potrzeb, więc co najwyżej może okazać się, że będzie trzeba czasami poczekać trochę na swój egzemplarz. Trochę też zależy to od faktu ile wolnego czasu znajdę na lutowanie, ale obiecałem bocianu, że będę się starał robić na bieżąco.
mgr_inz_rafal - powinieneś. Nie chce za dużo zdradzać, ale będzie można spotkać we Flobie pewną postać z jednej z Twoich gier. generalnie nawiązań do innych gier (i nie tylko gier) jest więcej, ale to już będzie zadanie graczy - znaleźć wszystkie easter eggi ;)
Ja już kiedyś pisałem chyba w komentarzach do odcinka "Gramy na gazie", że Bocianu to taki atarowski Leonardo da Vinci naszych czasów. Coś jak Jakub Husak w pierwszej połowie lat 90 XX wieku. Samowystarczalny, potrafi zrobić wszystko i to na świetnym poziomie. Przecież designesko ta gra jest świetna. Grafika jest bardzo pomysłowo i z wyczuciem zrobiona. Spokonie w takiej postaci mogłaby dzisiaj być na każdej platformie (tylko w wyższej rozdzielczości). Świetnie wpisałaby się w, czesto wykorzystywany dzisiaj, minimalistyczny klimat. Tacy ludzie jak Bocianu odrobinę mnie irytują swoim talentem i pracowitością. ;) ;) ;) Ja też chcę być taki zdolny!
MDW: porównanie mnie do Kuby Husaka, jest bardzo miłe i nobilitujące, jednak moim zdaniem mocno przesadzone. Pamiętajmy, że Kuba działał w czasach gdy nie było internetu, setek poradników, krosskompilatorów, fotoszopa i Mad-Pascala. Ja korzystając ze spuścizny 30+ lat sceny Atari mam o niebo łatwiej. Tym niemniej dziękuje za dobre słowo i mam nadzieję, że nie zawiodę wysokich oczekiwań, jakie wiążecie z tą grą.
Od tygodnia jestem na wakacjach z żona i znajomymi, ale co wieczór siedzę przy kompie i wrzucam "JUŻ OSTATNIE" poprawki do FloB'a, więc pracowitość ma tez swoje ciemne strony ;)
A z Kubą Husakiem, również wiąże się pewna zabawna historia, bo pewnie jak dla wielu z Was, również i dla mnie jego ksywka pojawiająca się w produkcji była synonimem znaku jakości i w jakimś tam sensie był on moim idolem z dzieciństwa. I gdy w roku 2015 wróciłem do "świata Atari" to na pierwszym większym party na jakim byłem (Wapniak) pojawił się właśnie Kuba. Pamiętam, że mocno przejęty pytałem wtedy krisa3d, "ej, a to jest TEN Kuba Husak? serio?" i byłem bardzo dumny, że mogłem z nim zbić piątkę i poznać osobiście legendę swojego dzieciństwa. A później okazało się, że nawet nie wiedząc o tym wcześniej, kupiłem od Kuby zasilacz do mojego Atari ;)
Bardzo fajowo to wygląda ale mam takie pytanie /nie zarzut/ dlaczego my robiąc gry nie robimy ich w naszym języku. /chyba, że jest możliwość wyboru w samej grze i ją przeoczyłem/
To jest, podejrzewam, jak z książkami - jak napiszemy tylko w naszym, to tylko naszojęzyczni je przeczytają. A jak napiszemy we wspólnym, wtedy przeczytają je wszyscy, którzy wspólnym władają. Sam bym chciał żebyśmy pisali tylko w naszym, ale podejrzewam że najpierw trzeba skończyć z murzyńskością i popracować nad mocarstwowością.
Szczerze? Chyba z wygodnictwa. Tak jest zwyczajnie łatwiej z kilku powodów: - Szersze grono odbiorców na starcie (czyli to o czym pisał mono) - nie trzeba robić polskich znaków, co niby jest proste, ale jednak trzeba je zrobić, a im więcej masz fontów tym więcej roboty - jak robisz grę w dwóch językach z wyborem to zawsze jest problem z tym że coś na więcej liter w drugim języku i się nie mieści. Trzeba robić warianty lub iść na kompromisy. Zwykle burzy to układ graficzny itp
A poza tym Flob to gra w której i bez czytania żadnych tekstów można dać sobie radę :) nie są kluczowe. Papierowa instrukcja dołączona do gry jest po polsku i wszystko tłumaczy.
Wydanie fizyczne w zasadzie jest i nie trzeba długo czekać. Listy zapisów są na atariage i na atari.area. Na Lost Party ci, którzy byli już ucieszyli się ze swoich egzemplarzy. Listy będą realizowane wysyłkowo za około półtora tygodnia, a potrwa ta realizacja pewnie z miesiąc sukcesywnie, bo kartridże są cały czas dorabiane, tak że jest to kwestia dostaw komponentów i produkcyjnej mocy przerobowej.
@Kaz: Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taka powstała :D Na aa ani na aa też nie było dedykowanego wątku na zakupy, tylko ludzie zaczęli się zapisywać w lustrzanym wątku z teaserem, który tutaj też założyłem. Po prostu tutaj nikt nie zaczął.
@ilmenit: bardzo mi miło, że gra się podoba. Czekam na screena z zakończenia 6 mapy ;)
Kaz, nie ma w tym żadnych celowych działań, jeśli o to chodzi. Listy same się zaczęły tworzyć, wiemy o dwóch, o których informujemy. Jeśli tutaj w wątku ktoś zacznie tworzyć listę, to również ją będziemy brać pod uwagę. Można też zamówienia składać mailem do mnie, jednak wolę listy na forach, bo łatwiej jest mi to później ogarniać.
@as, z tego co widziałem, to jesteś zapisany na liście na sąsiednim forum. Czekaj więc cierpliwie na korespondencję i dostaniesz swój egzemplarz wysyłkowo.
To przeklejmy przy okazji opis jak sobie zrobić update:
Download .atr image with latest version of FloB and mount it in any capable device connected to your Atari Put your cartridge in the cart slot Turn on your Atari with OPTION key pressed - it will pass cart booting and switch to normal OS booting routine Flob updater should be booted from the disk image Follow the on screen intructions
oraz co zostało poprawione:
version 1.01
- fixed issue with King of Arcade achievement - now you can pause game using START button - rare text disapearing issue fixed - typo in intro fixed