atarionline.pl Problem Jasia cover - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime22 Aug 2022
     
    Szukając dzisiaj materiałów na YouTube dot. gry "Problem Jasia" natrafiłem na komentarz w stylu "Przydał by się jakis cover".
    Co tym myślicie? Kto by grał? Myślę, żeby zrobić na PC... oczywiście z oryginalną grafiką i muzyką.
    • 2:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Bardzo dobry pomysł - no i jest dostęp do autora muzyki "Problem Jasia" (Jakub Husak), który ma też współczesne covery swojej muzyki. Może by do takiego projektu się podzielił, pytaj.
    • 3: CommentAuthorazbest
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Kaz: warto uzupełnić, że Jakub Husak był autorem nie tylko muzyki w tej grze. Odpowiadał także za kod i grafikę. Właściwie to za wszystko, bo przecież zrobił ją jednoosobowo :)
    • 4:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Kaz - dobrze wiedzieć. Chętnie bym posłuchał współczesnej wersji muzyki do Problem Jasia :) Będę pytał jak uda mi się zbudować jakieś preview. Wczoraj do 4 w nocy zrobiłem, nawet ułożyłem jedną planszę - jednak dzisiaj projekt mi się nie otwiera, coś się "zdupcyło". Jednocześnie myślałem, że pewnie lepsza byłaby wersja na smartfona: przesuwanie puzzli palcem to byłaby bajka.
    azbest - to chyba wie każdy wtajemniczony. Kuba to była taka "jednoosobowa orkiestra". ;)
    • 5:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Jest :P
    • 6: CommentAuthorXuio
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Uwielbialem te gre :)
    • 7: CommentAuthorbob_er
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Zgodnie z naszą narodową tradycją, nie znam się, to się wypowiem (jako osoba z zerowym dorobkiem muzycznym).
    Na PPA.pl XTD swego czasu rzucił pomysł, by moduł tworzyć wspólnie. Każdy chętny muzyk dorabiał (o ile dobrze pamiętam) jedną pozycję w songu. Instrumenty były wstępnie wybrane, i każdy muzyk musiał pilnować, by jego część jakoś tam pasowała do tego, co już stworzono.
    Może coś takiego?
    • 8: CommentAuthorpigula
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Taki problem jasia z puzlami z grafik aktualmie topowych grafików to byłaby fajna rzecz.
    • 9:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime23 Aug 2022
     
    Azbest to prawda :D, ale jeśli dobrze zrozumiałem Kamilosa, chodziło o zrobienie wersji PC z nową grafiką i muzyką. Kuba kodu pewnie na pc nie będzie pisał, grafiki rysował, a jedynie muzykę ma możliwość dostarczyć. Ale to już zależy od niego.

    Pomysł wspólnego tworzenia muzyki czy kompletu grafik jest dobry. W takiej grze to nie przeszkadza, każda graficzka może być w innej stylistyce.
    • 10:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime24 Aug 2022
     
    Trzeba jeszcze załatwić zgodę aktorów na użycie ich podobizn w nowej grze - taki urok prawodawstwa XXI wieku - no nie? ;P
    • 11:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime24 Aug 2022
     
    Panowie, miałem nie spędzać już dzisiaj dodatkowego czasu nad tym, ale po prostu nie dawało mi to spokoju. Naprawiłem kod, dopisałem trochę linijek i pograłem :) Jutro lecę na urlop do Turcji z dzieciakami to nie będę miał możliwości, ale chętnie przysiądę z tym tematem jeszcze. Wstępna ALFA wersja gry już jest:
    ->link<-
    • 12:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime24 Aug 2022
     
    Z tego co wiem, nie trzeba pytać o zgodę użycia wizerunku osób publicznych, m. in. aktorów właśnie. Oczywiście, jeśli ktoś przekracza granice dobrego smaku - to taka osoba publiczna może takiego kogoś podać do sądu (np, użycie twarzy znanej aktorki w filmach dla dorosłych, czy twarzy polityka, który nie powiedział tego, co na filmie słychać)
    • 13:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime24 Aug 2022
     
    Jakub, masz rację. Osobiście nie widzę tutaj problemu. Właśnie jestem w trakcie wyszukiwania zdjęcia HighRes dla aktorek, jeśli dobrze pamiętam były to: Rachel Welsh, Joanna Pacuła, Nastassja Kinski... po urlopie wystawię Wam wersję beta do testów :)
    Jakub, BTW... masz współczesne wersje tych utworów? Robiłeś takowe?
    • 14: CommentAuthorjakubd
    • CommentTime24 Aug 2022
     
    Trzeba mieć prawa autorskie ale do... zdjęcia, nie wizerunku. Dlatego musimy współcześnie szukać zdjęć na licencjach otwartych, tak jak robi się na Wikipedii. A to ogranicza zasięg poszukiwań.
    • 15:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime24 Aug 2022
     
    Kwestia do rozważenia. Gdy trzeba będzie podrzucę temat prawnikowi i wydam kasę na zakup praw do zdjęć - szkoda tylko, że zakres wyboru byłby ograniczony.
    • 16:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime24 Aug 2022 zmieniony
     
    Nie mam współczesnych wersji, ale to teoretycznie mogło by dać się naprawić.
    • 17:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime26 Aug 2022
     
    Jakub, pomyśl, pomyśl... :)
    A tymczasem pytanie do Ciebie ale i do wszystkich innych: kto jest w posiadaniu (albo może wyciągnąć) wszystkie teksty, które występowały w grze? (intro i outro do każdego levelu)
    Pozdrowienia ze słonecznej Turcji!
    • 18:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime26 Aug 2022
     
    A czy muszą być te same mordki? Przecież można by i Kononowicza i Greya i Vasca i inne lokalne sławy. :)
    • 19:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime29 Aug 2022 zmieniony
     
    Nie muszą być, ale chciałbym, żeby podstawowa wersja jak najbardziej odzwierciedlała oryginał. Na to można dołożyć (jako osobne edycje lub zmianę w opcjach):
    - zdjęcia tych samych aktorów w wysokiej rozdzielczości
    - lepszą grafikę
    - współczesną muzykę (jeśli Jakub miałby chęć taką stworzyć)
    - Problem Jasia "konstruktor" ;) gdzie każdy mógłby sobie wstawić własne zdjęcia i napisy;
    A póki co... w wolnych chwilach na wakacjach dorobiłem pozostałe feature'y i mam już prawie gotową wersję.
    Co potrzebuję od użytkowników tego forum, pls:
    1) napisy do każdego levelu
    2) listę ostatnich 3-4 mordek + ich oryginalnych obrazków
    Kod źródłowy jest już na moim GitHub (na razie priv)
    • 20:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime29 Aug 2022 zmieniony
     
    • 21:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime30 Aug 2022
     
    Dzięki Jakub. Napisy po ułożeniu plakatu też mógłbyś zapodać?
    • 22:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime30 Aug 2022
     
    T13 :)
    • 23:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime30 Aug 2022
     
    T13 to tekst po ułożeniu całej gry (ostatniego plakatu) - ja szukam tych po ułożeniu każdego, np:
    • 24:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime30 Aug 2022 zmieniony
     
    • 25:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    Ponownie dzięki! W nocy w samolocie dopisałem kolejny kawałek kodu - tym razem scroll napisów (zamiast niemrawego windowsowego message box'a) oraz uzupełniłem braki w tych napisach.
    Pozostaje tylko jedna rzecz: brak mi oryginalnych obrazków do poziomów 11 i 12 (Marylin i Arnie).
    • 26: CommentAuthorkraczaj
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    Do zdobycia z Problem Jasia Demo
    • 27:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    hey Dracon. Tak, byłem z chłopakami w Pentagramie. Jako młody kajtek prowadziłem "biznes" sprzedając gry i programy na wrocławskiej giełdzie komputerowej (jako jeden z dwóch).
    Jaaaaa cię... mam swoje hasło w sieci :)
    Jak się tam zalogować? To samo hasło co tutaj?

    kraczaj - udało mi się w końcu odpalić jakiś inny emulator (poprzedni odmówił posłuszeństwa), ale teraz lamerskie pytanie: jak przejść do drugiej (właściwej) części tego demo? Żadne klawisze nie działają.
    • 28: CommentAuthorkraczaj
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    Zdaje się spacja
    • 29:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    Dobra, muszę wystartować inny emulator, bo ten coś nie działa zbyt dobrze...
    • 30:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    Odpaliłem, plansze 1-9 łatwo pokazać (klawisze 1-9), ale pytanie za 10 punktów: jak odpalić plakaty dla levelów 10, 11, 12?
    • 31:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    Na dyskietce z archiwum Kaza:
    Problem Jasia (v1).atr

    w offsetach 0xef90-0x1678f masz wszystkie 12 mordek, każda 0xa00 długości.
    • 32:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime1 Sep 2022
     
    haha, dziękuję. Spróbuję. A podpowiesz jakim softem to wygrzebać?
    • 33:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime1 Sep 2022 zmieniony
     
    Ja używam xxd, dd, vim itp, np:
    vim -b problem_jasia.atr
    w vimie:
    %!xxd -ps -c 16
    wycinam wszystko przed i po aaaaaaaaaaaaaaaa
    %!xxd -r -ps
    :wq
    i mam plik binarny z mordkami, następnie:
    for i in 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11; do dd if=pj.atr of=pic$i.dat bs=2560 count=1 skip=$i; done

    Narzędzia linuksowe rządzą.

    A powinien każdy hex edytor pomóc, wtedy się ręcznie trzeba bawić.

    Ale skoro nalegasz, to masz.
    • 34:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime1 Sep 2022 zmieniony
     

    Kamilos:

    hey Dracon. Tak, byłem z chłopakami w Pentagramie. Jako młody kajtek prowadziłem "biznes" sprzedając gry i programy na wrocławskiej giełdzie komputerowej (jako jeden z dwóch).
    Jaaaaa cię... mam swoje hasło w sieci :)
    Jak się tam zalogować? To samo hasło co tutaj?


    To mi się dobrze wydawało. :) Miker Cię tam wpisał. Przydałoby się jednak poprawić tamte smutne zakończenie "przepadł bez wieści", bo jak widać znów się odnalazłeś... ;) Atariki to taki oddzielny "byt" więc konto i hasło musisz sobie oddzielne założyć i ew. poprosić admina o zgodę na edytowanie (ale tu nie mam do końca pewności, zobacz).
    • 35:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime2 Sep 2022
     
    Jakub, oki... miałem na myśli coś na emulator atari.
    Z Linuxem nie bardzo się lubimy, jakbym miał coś pisać to pewnie w PowerShell'u :)
    Dzięki za dołączenie plików.
    Chwilę mi zajęło przypomnienie sobie jak była zapisywana grafika w Atari i dlaczego pliki mają 2560 bajtów każdy.
    Każdy kwadracik to 16x32 pixeli = 512 pix/blok
    x20 bloków = 10240 pixeli.
    W 4 kolorowym trybie 1 bajt to 4 pixele, więc 10240/4 = 2560 bajtów.
    Teraz tylko pozostaje odczytać plik i zapisać go w jakimś bardziej zjadliwym formacie graficznym (PNG/BMP/GIF).
    • 36:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime2 Sep 2022
     
    Dobra, obrazki mam zapisane jako PNG. Kilka linijek kodu z przesuwaniem bitów i zrobione.
    Jeszcze jedno pytanie dot. limitu czasu na poszczególnych levelach - pamiętam, że zaczynały się od 5 minut i stopniowo zmniejszały (chyba o minutę co kilka poziomów), aby zakończyć na 2 lub 3 minutach.
    Pytanie: 2 czy 3 minuty na końcu i na ilu poziomach?
    Jeśli w ogóle ktoś pamięta :)
    • 37:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime2 Sep 2022
     
    Przecież mam source code gdziesik :)To poszukam i sprawdzę.
    • 38: CommentAuthorDope
    • CommentTime2 Sep 2022
     
    1-4 : 5 minut
    5-8 : 4 minuty
    9-12: 3 minuty
    Wczoraj skończyłem na Atari to pamiętam :)
    • 39:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime2 Sep 2022 zmieniony
     
    Dzięki, Dope. Już poprawiam w kodzie.
    Jakub, mamy to!
    • 40:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime2 Sep 2022
     
    @kamilos78, od razu linuksem. MacOSX, pod windows też jest środowisko bashowe, i wtedy wygląda jak normalny system.
    • 41:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime3 Sep 2022
     
    @jhusak - basha trochę ogarniam, ale generalnie staram się omijać.
    Tak czy inaczej - dobra wiadomość!!!
    Pierwsza beta wersja Problemu Jasia gotowa - jeden jedyny plik exe do pobrania z mojego dysku: ->link<-
    ----------------------------------
    Jest to wersja v0.14.
    Przy okazji: ilu z Was posiada konto na GitHub'ie?
    • 42:
       
      CommentAuthorsun
    • CommentTime3 Sep 2022 zmieniony
     
    wielu.

    scrolla da się zaznaczyć ;) zmienia focus i Enter wtedy nie działa :(
    • 43:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime3 Sep 2022
     
    Każdy niemal, co coś tworzy, ma konto na gh.
    • 44:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime3 Sep 2022
     

    Kamilos78:

    Wstępna ALFA wersja gry już jest:





    Szybko! Dosłownie "on the fly" skoro było pisanie i w samolocie :D

    Ja tylko dodam do historii Kamilosa, że był nawet u mnie w domu, gdzie pokazywałem mu graficzki do planowanego dema dla ST/STE (był przewidziany w napisach), ale ostatecznie demo nie powstało. Jesteśmy umówieni na piwo, a może i rozmowę o starych czasach się nagra... :)
    • 45:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime3 Sep 2022
     
    @Kaz
    O starych czasach na pewno warto z nim porozmawiać, np. o maniakalnym uzależnieniu od radia "RMF FM", któremu dał ujście np. w jedenym z pierwszych "Pentagram Zine" (taka "nibyreklama" podczas lektury artykułów tamże). :P
    • 46: CommentAuthorRocky
    • CommentTime3 Sep 2022
     
    To teraz na Atari powinna się pojawić wersja VBXE z obrazkami w 256 kolorach :)
    • 47:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime3 Sep 2022
     
    Praktycznie gra powstała w 3-4 dni (szkoda, że od samego początku nie wrzuciłem kodu do GitHub to byłoby widać lepiej ile), bo na urlopie dopisałem tylko parę małych feature'ów :)
    Wow, panowie, ja jestem pod wrażeniem jak Wy dużo pamiętacie z tych czasów.
    @Dracon - faktycznie RMF był istotną częścią mojego życia wtedy. Ale że ktoś jeszcze pamięta jak uruchomić logo z samplowanym jinglem w PZ - szok :)
    • 48:
       
      CommentAuthorkamilos78
    • CommentTime3 Sep 2022
     
    @sun - bug poprawiony.
    Podczas testów znalazłem jeszcze jeden, który już też poprawiony.
    Nowa wersja (v0.15) jest bliska finalnej, a wygląda tak:
    ->link<-
    Zachęcam wszystkich do testów i zgłaszania uwag.
    PS. Jakub, dostałeś dostęp do GitHub'a
    • 49:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime3 Sep 2022 zmieniony
     
    A tu przypomnienie - recenzja oryginalnej gry z TS-a, nr 1/1993. :)

    BTW. potrzebuję dobrej jakości skanu Top_secret-1993-nr7__str5 (tylko ta strona), poratuje ktoś???
    • 50:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime3 Sep 2022
     
    @Kamilos
    Trochę "wygładziłem" info o Tobie:
    ->link<-
    ;)