atarionline.pl Sizecoding (kurs Gorgh-a) - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime5 Jul 2023 zmieniony
     
    Program nr 2 od UnDead-a:

    OS_DRAWTO = $f9c2 ;drawto system procedure
    STARTY = $5A ;start of Y
    STARTX = $5B ;start of X
    ATACHR = $2fb ;color
    ENDY = $54 ;end of Y
    ENDX = $55 ;end of X
    START_ = $A8
    END_ = $B9
    SINUS = $2000
    org $80

    lda #8
    jsr $ef9c ;setting system graphics mode

    ldy #$7f
    LOOP
    ADC1 adc #$00
    bvc ADC2
    inc ADC3+1
    ADC2
    inc ADC1+1
    pha
    LDA4 lda #0
    lsr
    bcc SKP
    tax
    ADC3 lda #$40 ;<- za pomocą tego można przesuwać na inne ćwiartki sinusa
    sta SINUS+$00,x
    sta SINUS+$80,y
    sta SINUS+$100,x
    dey
    SKP
    pla
    inc LDA4+1
    bne LOOP

    sty ATACHR

    LOOP_DRAW
    ldy START_
    lda SINUS,y
    sta STARTX
    lda SINUS+$40,y
    sta STARTY
    ldy END_
    lda SINUS,y
    sta ENDX
    lda SINUS+$40,y
    sta ENDY

    jsr OS_DRAWTO

    dec COUNTER+1
    COUNTER
    lda #$0d
    bne LOOP_DRAW
    lda START_
    adc #20
    sta START_
    FOR_COUNTER
    lda #$0c
    sta COUNTER+1
    dec FOR_COUNTER+1
    bne LOOP_DRAW

    INFINITE
    beq INFINITE
    • 2:
       
      CommentAuthorpirx
    • CommentTime6 Jul 2023
     
    tak z diupy się wetne, bo nie dam rady, ledwie palcyma po klawikordzie macam, ale pomysł mam ciekawy, może ktoś zechce sięgnąć.

    otóż wyobraźmy sobie przygodówkę z lokacjamy wygienerowanymy przepięknymy prockamy, głównie gorgha, ale też ilmenita i innymi. te procki mażą po ramie, więc gra byłaby na 130XE z całą logiko, tekstamy i takimi tam schowanymi głęboko pod PORTB. łazimy sobie po psychedolicznym świecie obrazów jak z baśni braci grimes, powolutku odsłanianym proceduralnymy czarami z usuniętym CLC. zacząłbym tu ->link<- poszedł tutaj ->link<- i ->link<- ...