atarionline.pl Grafika GTIA - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime3 Jan 2011 zmieniony
     
    Obrazki w trybie GTIA sa dosc roznorodne, niektore pokazuja, ze mozna osiagnac ciekawe efekty. A przeciez to calkowicie zaniedbana strona Atari - wiec pewnie tutaj mozna jeszcze wiele osiagnac.

    z magazynu NOP:



    z dyskietki klubowej TAIG:



    z konkursu graficznego (autor: Lhuven):



    z konkursu graficznego (autor: Lhuven):



    z konkursu graficznego (autor: Emkay):



    z konkursu graficznego (autor: Emkay):



    z konkursu graficznego (autor: Emkay):



    z konkursu graficznego (autor: Kaz):



    z konkursu graficznego (autor: Kaz):



    inne:



    mozna zrobic fajne fonty jak te:



    tutaj z mieszaniem trybow (hi-res, GTIA, low-res):





    oraz dwa tryby GTIA:

    • 2:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    Fakt, niektore powyzsze obrazki wygladaja niezle, ale szkoda wielka, ze w GTIA piksle w poziomie sa takie "bycze"... ;( Rysowanie (od zera) w takim trybie jest dwa razy trudniejsze/bardziej meczace od zwyklego. Wiem, co pisze, to robilem to i w RAMbrandt i w paru innych pozniej.
    • 3:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    Prawda, ale w grach "filmowych" nie ma to takiego wielkiego znaczenia. Widac po "Projekcie-M". Mamy pamiec 1MB i moim zdaniem mozna z tego duzo wycisnac. Tym bardziej, ze jeszcze nikt albo malo kto probowal.
    • 4:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    a wlasnie - jakie programy graficzne supportuja ten tryb? bo mam szkic i chcialbym zrobic grafike do gry dla Larka w tym trybie, do tej pory rysowalem pod grafx2 na maku ale nie wiem czy da sie to potem wykorzystac na atari, z racji specyficznej palety i pixel aspektu dziwnego ps. Larek - zalamka? :)
    • 5:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    Insert, nie wiem, czy uda mi się zrobić czołówkę w takim trybie. Numer polega na tym, że obrazek ma być już widoczny w trakcie ładowania gry. Mam nadzieję, że to nie będzie się gryzło. Generalnie tryb GTIA dla Antic'a to GR8 z włączonym dodatkowo jednym wskaźnikiem, więc może się uda... A jak nie, to będziesz konwertował do GR15 :P
    • 6:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    Larek, pliz pliz pliz :) jak nie pojdzie to od nowa to narysuje w innym
    • 7:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    Ciesze sie, ze cos robicie w tym kierunku, zeby w grach byly tryby GTIA :). I tak mialem zamiar przypomniec o roznych grach tego typu, wiec lecmy z koksem:

    Gotowe gry:
    ===========

    1) Agonia - statyczny obrazek tytulowy:



    2) Cygnus X1 - tlo na polowie ekranu:



    3) Winter Events - statyczne tla:









    4) Bewitch Castle - statyczne tla:







    5) Beyond Castle Blackthrone - obrazek przed gra oraz male obrazki w trakcie gry:







    6) Cave Crisis - napis przed gra:



    7) The Eidolon, Coronis Rift, Rescue on Fractalus - napis przed gra:



    8) Rescue on Fractalus - animowana czolowka przed gra:



    9) ECKN i ECKN+ - ekran tytulowy:



    10) Hexor Deluxe - czesc ekranu tytulowego:



    11) TLC - animowane logo przed gra, animowana scenka przed gra GTIA w menu i podczas gry.







    12) His Dark Majesty - animowany ogien:



    13) Kick Off - strona tytulowa:



    14) Władca - ekran tytulowy:



    15) Electra Glide - grafika podczas gry:



    16) Sexy-Six - kilka obrazkow przed gra i na drugiej stronie dysku, przewijane oraz przenikajace sie:





    17) Tekblast - animowany ogniem napis tytulowy:





    Projekty:
    =========

    1) Pan Samochodzik i templariusze:



    2) Project-M:







    3) Samobojcy:



    • 8: CommentAuthormono
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    Ktoś ostatnio publikował świetną czołówkę w trybie HIP (?- 2x większa rozdzielczość w poziomie niż w std GTIA) - co prawda to interlace, ale może spróbuj Insert w tym coś zrobić. Tryb interlace wbrew pozorom nie jest aż tak trudno obsługiwać (dlist+którkie vblki) więc nawet na czołówkę podczas ładowania się nadaje (no może pamięci 2x więcej wymaga, ale przecież nie musi to być coś na pełnowymiarowy ekran 160x192 - może wystarczy 128x100?).

    Edit: Nie mogę niestety tego obrazka znaleźć...
    • 9:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    Zapewne chodzi Ci o ten (opublikowany pod zwodniczym tytulem watku "parallax" :D):

    ->link<-
    • 10:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    ja w jakims takim dziwnym trybie robilem obrazki na Glucholazy, niemniej widze ze jest tryb 11 (16 kol w jednym odcieniu) i w nim chcialbym zrobic Larkowi grafe, pytanie tylko jaki program graficzny uzyc? wiem ze rembrandt na pewno obsluguje to cos, sa jeszcze inne? (bardziej ludzkie)

    ps. Larku dalbys rade wykorzystac pic z rembrandta w trybie 11? bo innego programu graficznego do tego trybu chyba nie ma
    • 11:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    A w G2F nie da się? Zaznaczasz pixel: 4x1, screen: 40 (albo i nawet fullHD, tj. 48) i już. Dobrze jednak by było, gdyby obrazek miał standardową wysokość, tj. 192 linie. Plik z G2F powinienem bez problemów wykorzystać. Mam nadzieję. Oczywiście plik zapisany jako *.G2F
    • 12:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    jesli tak to wcale bym nie korzystal z tego kulawego G2F :), chodzi mi o palete, jaka mam ustawic zeby moc to narysowac w dowolnym progamie do pixelizowania?
    • 13:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime6 Jan 2011
     

    Larek:

    A w G2F nie da się? Zaznaczasz pixel: 4x1, screen: 40 (albo i nawet fullHD, tj. 48) i już.


    G2F obsluguje GR.9 (16 odcieni jednego koloru), oczywiscie w gre wchodza tez DLI. Tryby GR.11 (16 kolorow w jednym odcieniu) tam nie ma.

    Insert:

    pytanie tylko jaki program graficzny uzyc?


    Rysowac mozesz w dowolnym programie graficznym na pececie, macu czy co tam masz. Dopoki trzymasz sie odpowiednich ograniczen Atari (na przyklad w GR.11 ograniczeniem bedzie 16 kolorow w jednym odcieniu) i Twoj program wyrzuci plik z odpowiednimi danymi to potem sobie wczytasz te dane do Atari i voila!

    Moze to byc nawet Photoshop, a jezeli cos scenowego to przykladowo Irwin zapewne bedzie polecal program "Timanthes", Vidol pewnie wspomni o "Grafx 2", a Dracon o czyms jeszcze innym :).

    Przykladowa wypowiedz jednego z nich (znajdziesz wiecej w komentarzach i na forum, ale skorzystaj z opcji "Szukaj"):

    Irwin:

    Nie wiem jak Photoshop (nie mam, nie używam, a nawet nie mogę używać bo się u mnie nie uruchomi się, nie dlatego że by nie mógł ale że jest bardzo badziewnie napisany) ale Paint Shop Pro pozwala na odczyt indeksowanej grafiki. Co specjalistycznych programów typowo pixlowych to Pro Motion jest niezły ale ma jedną zasadniczą wadę - jest płatny ;). Ja zaś polecam taki, napisany przez jednego z najlepszych komodorowskich grafików:
    ->link<-
    naprawdę świetny program malarski, layery, efekty, ditrhering, przenikanie,antialiasnig, i wiele wiele innych, wszystko z myślą o pixlowaniu itd. Zresztą sami sprawdzcie nie trzeba instalować a zajmuje jedynie 2mb po rozpakowaniu. Dodatkowo możemy zobaczyć jak świetnie zorganizowano w nim malowanie w trybach C64, - malujemy bez żadnych limitów, możemy postawić dowolny pixel o dowolnym kolorze (oczywiście gdy malujemy w trybie C64 to z palety kolorów C64) a potem, na końcu (lub w czasie tworzenia Menu Layer/Layer properties/Mode:) wybieramy konkretny tryb C64 np Fli czy Multicolor lub Multicolor+sprites i możemy poprawić zaznaczone na czerwono pixle które trzeba zmienić gdyż program nie zezwoli na zapis do pliku wykonywalnego C64.

    Oczywiście można w nim malować w 256 dowolnie ustawionych kolorach więc można sobie zrobić palete Atari (bardzo prosto) a wybierajac tryb Unrestricted Double Pixel (Menu Layer/Reduce Colors) możemy malować pixlem 2x1. Oczywiście nie można na końcu wybrać trybu Atari gdyż autor programu musiałby mieć podane ograniczenia i limity atarowskich duszków a ich podanie niestety przerasta możliwości atarowców... Oczywiście można zapisać wtedy obrazek do png czy bmp ale właściwie aby to miało sens to praktycznie do 4 kolorów aby dalej już "malować" w g2fie ;) No chyba że AIS wczytywałby pliki png czy bmp - co Kaz postuluje - wtedy posłużyłby jako konwenter, bo nie oszukujmy się AIS czy G2F jako programy malarskie poziom owego Timanthes - nawet bazując na znakomitym i bardzo częstym update'cie tych programów przez nieocenionego Tebe - osiągną może circa w 2040 roku a może nawet później ;) Albo znalazłby się JEDEN atarowiec któryby potrafiłby opisać atarowskie duszki...

    btw. do Timathes są dostępne też źródła...
    btw2. mam nadzieję że nikogo nie obraziłem tym tekstem, w szczególności Ciebie Tebe - jesli tak to z góry przepraszam. Nie to było moim celem, zresztą myślę że Kaz może to potwierdzić. Za to co robisz na polu grafiki i tak jesteś nr 1 a potem jest długo długo nic a potem znów... nic ;) Celem jest 1736 i 3/4 próba skierowania umiejętności programistycznych naszych koderów i programistów nie na powtórne wymyślanie koła a raczej na zrobienie silnika. ;)
    • 14:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    nie no swietnie, ja znam i uzywam grafx2, to niestety jedyny taki soft na macu, pcola w domu nie mam (pixen nie ma pixel aspectu), wlasnie chodzi o sposob wyplucia danych, z reszta zaraz zrobie probke i wystawie tutaj, jak mi Larek napisze ze to wykorzysta to git

    poprawka: Grafx2 nie umozliwia ustawienie pixel aspectu na 4x1, pozostaje wiec tylko photoshop :/
    • 15:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    Insert, bardzo proszę nie ujawniać obrazka! Jeszcze na to za wcześnie :). Jak coś to puść mi na maila. Zobaczę, co się z tym da zrobić.
    • 16:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime6 Jan 2011
     

    Kaz:

    G2F obsluguje GR.9 (16 odcieni jednego koloru), oczywiscie w gre wchodza tez DLI. Tryby GR.11 (16 kolorow w jednym odcieniu) tam nie ma.

    No to niech będzie 16 odcieni, a wartości kolorów napiszesz ręcznie :) Jak jeszcze będę widział źródło (bitmapę), to może jakoś to ustawię.
    • 17:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    Larek - relax to obrazek "testowy" :)

    Wiec: przygotowalem w Action (malpka umi ;P) taki program:

    PROC MAIN()

    BYTE I

    GRAPHICS(11+16)

    FOR I=0 TO 31 STEP 2 DO

    COLOR = I/2
    POSITION(I,40)
    DRAWTO(I,60)

    OD

    KEYPRESS()

    GRAPHICS(0)

    RETURN

    rysuje on w trybie 11 linie we wszystkich 16 kolorach, zrobilem printscreena efektu jego dzialania, wciagnalem do photoshopa i zrobilem template dla tego trybu, ustawilem palete na to co wygenerowal moj program

    w zalaczniku umieszczam testowy plik GIF w docelowej rozdzielczosci i liczbie kolorow (czyli 80x192, wlasciwy pixel aspect to 4x1, 16 kolorow) - prosze Larku sprawdz czy jakimkolwiek sposobem(konwersja tego na cos co Twoj program na atari lyknie) uzyskasz ten obrazek na atari taki sam, jesli tak to mam juz gotowy template do robienia grafiki w tym trybie

    w zalaczniku umieszczam tez dane template'u w formie printscreena z photoshopa, widac na nim rozdzielczosc obrazka i jego palete kolorow

    czekam na info - pilne :)
    • 18:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    btw. jaki to tryb ten wampir (Emkay) ze sa i odcienie szarosci i kolor? jakis interlacowy tak?
    • 19:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    i d..a z tego...
    w najlepszym przypadku uzyskałem takie coś

    gdzieś "po drodze" tracą mi się kolory :(

    to już może faktycznie RAMbrand? Tylko, że on zapisuje obrazki w jakimś swoim dziwnym formacie. Kiedyś widziałem jakieś programiki do konwersji...
    • 20:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    buu :( a szkoda bardzo :( ok, to ja to rysuje w trybie 15 pod grafx2 na maku, dam Ci gif'a w 4 kolorach (3+tlo) ktorego za pomoca np G2F bez problemu wyplujesz na atari
    • 21:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     


    :D

    No i chyba się udało! powyżej screen z emulca :)
    Trochę to skomplikowane, ale jest szansa, że będzie ok.
    Przesyłaj obrazek w 16 kolorach!
    • 22:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    @Insert:
    Mozesz zapodac photoshopwa palete (.act), ktora finalnie uzyskales ze swoich eksperymentow?

    Czy pliki palet dostepne z emulatorem A800Win (np. "Jakub.act") sa zgodne z PS?
    • 23:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime6 Jan 2011 zmieniony
     
    Larek! jestes boski! :) Dzieki! bede rysowal w tym trybie

    Dracon. w zalaczniku swatchesy photoshopowe, ktore zrobilem (z emulatora wybralem jakis inny niz jakub i defaul tryb palety, ale roznice byly naprawde minimalne)

    mozna spokojnie rysowac grafiki w gr 11 na tym szablonie, wystarczy dac replace swatches na moje
    • 24:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    Dzieki, zawsze warto miec takowe pomoce :)
    • 25:
       
      CommentAuthormiker
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    @Kaz: w Sexy Six podczas gry też jest tryb GTIA - 9+11 w interlace (tzw. ILC), w sensie po wygranej/przegranej z przeciwniczką.
    • 26:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    mały offtop, przepraszam - Miker odebrałeś może maila ode mnie?
    • 27:
       
      CommentAuthormiker
    • CommentTime6 Jan 2011
     
    tak, mam i rozejrzę się w temacie

    :)
    • 28:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime7 Jan 2011 zmieniony
     

    insert:

    rysuje on w trybie 11 linie we wszystkich 16 kolorach, zrobilem printscreena efektu jego dzialania,

    (...)

    w zalaczniku umieszczam tez dane template'u w formie printscreena z photoshopa, widac na nim rozdzielczosc obrazka i jego palete kolorow

    (...)

    w zalaczniku swatchesy photoshopowe, ktore zrobilem (z emulatora wybralem jakis inny niz jakub i defaul tryb palety, ale roznice byly naprawde minimalne)


    Takie minimalne to one nie sa. Tutaj masz je head-to-head: ->link<- . Mozna tez poczytac to: ->link<- . Twoj wzorzec kolorow do PS-a mozna zrobic wlasnie z takich palet w G2F.

    Insert:

    btw. jaki to tryb ten wampir (Emkay) ze sa i odcienie szarosci i kolor? jakis interlacowy tak?


    Nie, to GR.9 podkolorowany przez duszki/DLI. Tutaj najnowszy przyklad wprost od Emkay-a:



    Polecam tez w kwestii grafiki GTIA rzucic okiem na tryb bez interlace'u, mieszanke dwoch trybow GTIA (ponizsze screeny wziete stad: ->link<- oraz stad:
    ->link<- ):











    (te sa bez duszkow, wiec jeszcze jakis potencjal rozwoju w tym tkwi!)
    • 29:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime7 Jan 2011 zmieniony
     
    "Polecam tez w kwestii grafiki GTIA rzucic okiem na tryb bez interlace'u, mieszanke dwoch trybow GTIA (ponizsze screeny wziete stad: ->link<- oraz stad:
    ->link<- ):"

    no ciekawe, ale jakos te czarne linie mnie odstraszaja od tego, podkolorowywanie duszkami dla mnie odpada, chyba ze jest tool atarowski do tego a nie windowsowski
    • 30:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime7 Jan 2011 zmieniony
     
    A to co pod linkami to przeczytal, hę? :)


    PS. Plama, Paint 256 i pewnie jeszcze inne egzotyki, ktorych w tej chwili nie pamietam, ale jak to w zyciu bywa - istnieja :).
    • 31:
       
      CommentAuthorinsert
    • CommentTime7 Jan 2011 zmieniony
     
    przeczytal, wlasnie poprawil sie :)

    no wlasnie popieram Twoj pomysl - jakby dalo sie rysowac duplikujac te linie zeby nie bylo czarnych przestrzeni... nie napisal ktos cos takiego?
  1.  
    Nie da się, czarne linie wynikają ze sposobu, w jaki GTIA miesza linie w różnych trybach. Chyba że zrobi się interlace.
    • 33:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime7 Jan 2011
     
    Zza_parawanu - da sie, bo chodzi o cos innego niz myslisz:

    Kaz:

    Gdyby rozwiazac rysowanie w edytorze (ale na PC, bo na Atari sie nie da) tak, ze kazda linia jest powtorzona drugi raz (zamiast tej ciemnej, drugiej) to byloby latwe dla oka rysowanie - po pierwsze bez tych ciemnych linii, po drugie kwadratowymi pikselami. Potem oczywiscie edytor zapisywalby obrazek w formacie Atari juz co druga linie.
    • 34:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime7 Jan 2011
     
    Zdaje sie, ze w "PLAMIE 256" (autorstwa mojego znajomego) mozna bylo wczytac pecetowy, zeskalowany, plik BMP - pozniej jego retuszowanie bylo znacznie prostsze. Sam kiedys w trybie z "harmonijka" cos popelnilem, rysujac od zera (obrazek z atarowska stacja dyskow CA-2001 - nie moge teraz tego znalezc).
  2.  
    Kaz, oczywiście, że w edytorze na pececie można tak zrobić, ale na Atari się tak nie wyświetli. Nie wiem, co miał na myśli Insert, mnie się wydawało, że to drugie.
    • 36:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime11 Jan 2011
     
    Jeszcze mialem filmik z "Cygnusa X1", wiec wrzucilem, bo tam tez GTIA na gornej polowie ekranu:

    • 37: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime8 Oct 2011 zmieniony
     


    konkurs - jakie to samochody? :)
    • 38:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime8 Oct 2011
     
    Dodalbys scrolla i byloby demko :)
    • 39: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime8 Oct 2011
     
    Kaz - dobry pomysł, zaraz zobaczę czy się da
    • 40:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime8 Oct 2011
     
    Nie zapomnij dopisac tytulu demka, autora muzyki, zrodla obrazkow i daty produkcji :D
    • 41:
       
      CommentAuthortdc
    • CommentTime8 Oct 2011 zmieniony
     
    Gonzo, nie da się ;) To przecież Atari!
    • 42:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime8 Oct 2011 zmieniony
     
    Emkay podeslal kolejne obrazki, w ktorych bawi sie laczeniem trybow GTIA z efektami DLI i duszkami.

    ->link<-



    Emkay:

    Here some (unfinished) 256 colour car picture. Hope, we can finish it sometimes, when a tool supports thist mode fully.


    ->link<-



    Emkay:

    Here you get another example of a 256 colour picture without interlace. Possibly it will roll on the real machine, because the last line has to be "0" . Not testet on the real thing.
    • 43: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime9 Oct 2011
     


    jest scroll, dało się, plik się nawet nieco skrócił :)

    Emkay - alejka w parku jest poprostu piękna
    • 44: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime7 Dec 2011 zmieniony
     


    tryb 9-cio kolorowy to chyba najrzadziej używany tryb GTIA, a szkoda, bo jest dosyć ciekawy, np. tego obrazka w żaden sposób nie da się zrobić w low-resie, a w GTIA wygląda całkiem przyzwoicie - oczywiście pod warunkiem, że ogląda się go z odległości min. 1m :)

    muza - Miker
    • 45: CommentAuthorlhuven
    • CommentTime7 Dec 2011 zmieniony
     
    @Gonzo: Najrzadziej używany bo chyba najtrudniej zrobić w nim coś sensownego.

    Rzeczywiście ładny obrazek - mogę zapytać czym i jak to zrobiłeś?
    • 46: CommentAuthoremkay
    • CommentTime7 Dec 2011
     
    GTIA modes can always be enhanced by PM graphics. As it is possible to reuse them per scanline, the full picture can be enhanced to look like "160x200".
    • 47: CommentAuthoremkay
    • CommentTime7 Dec 2011 zmieniony
     
    16 lumas of one colour could help much for the ambient in a dungeon game.



    • 48: CommentAuthoremkay
    • CommentTime8 Dec 2011
     
    Some GTIA Art .... or better, a quick edit. The better the tool, the better the result .



    Most details will be available, if it is possible to multiplex the missiles horizontally and vertically.
    • 49: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime8 Dec 2011 zmieniony
     
    dodałem kilka sprite'ów i obrazek od razu wygląda inaczej :)

    dla porównania:

    a8


    c64


    pewnie, że to nie to samo, ale chyba może się podobać :)

    lhuven - obrazek jest zrobiony w G2F, ale nie bezpośrednio - G2F nie ma na razie takiej opcji. można sobie jednak z tym poradzić, oczywiście najpierw trzeba skonwertować obrazek do rozmiaru np. 80x200 w 9 kolorach (np. XnViev). po załadowaniu do G2F tworzy się dwa asm'y - roboczy i fnalny. w pliku roboczym nanosi się sprite'y i robi poprawki grafiki (trzeba to później skopiować do pliku finalnego), w pliku finalnym trzeba ustawić kolory, tryb GTIA, przerwania dli itp. nie wiem czy to jasne, ale w sumie dosyć proste.
    trzeba pamiętać, że w tym trybie kolory sprite'ów i tła są takie same.
    • 50: CommentAuthoremkay
    • CommentTime9 Dec 2011
     
    That's the way :)

    Using GTIA modes doesn't really mean to be limited to the resolution. For a better title, mode 4 with overlays could still be used there. And, well, PM multiplexing is the key for the most usable details.
    Due to the "angle" of the visuals, almost 80% of the original is given. 10-20% of details could be reached with the PM overlay.