atarionline.pl Magazyn Flop 67 - nowe gry - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

• 1: CommentAuthorAdam
    • CommentTime1 Jan 2023

Ukazał się nowy czeskiego magazynu dyskowego Flop 67: ->link<-
    Paczka ZIP: ->link<-

Wśród materiałów są też gry - większość jednego autora.

Strona B:

"Ninja-Help-Icopter" - Zdeněk "Zdenda" Zubr
    "PacMan Labyrinth" - Zdeněk "Zdenda" Zubr, muzyka & efekty dźwiękowe Zdeněk "PG" Eisenhammer
    "Space Invaders Battle" - Zdeněk "Zdenda" Zubr
    "Blobhunt" - Ella (znana też jako Aki)

Strona C:
    "Zdenda's Montezuma II" - Zdeněk "Zdenda" Zubr
    Wygląda to na tę samą grę, która była częścią niedawnego magazynu ABBUC i z której filmik udostępnił Zbylu pod nazwą "Zdendazuma".
    • 2:

CommentAuthorzbylu
    • CommentTime1 Jan 2023

Tak, zgadza się - to jest ta wersja gry o nazwie Zdendazuma.
    • 3: CommentAuthorAdam
    • CommentTime1 Jan 2023

Zajrzałem do magazynu ABBUC, tam faktycznie użyta jest również nazwa "Zdendazuma", chociaż nie jest dla mnie jasne, czy to nie jakaś pomyłka/ nadinterpretacja redaktorów ABBUC-a - podczas rozgrywki co prawda taka nazwa jest prezentowana w lewym górnym rogu, ale nie musi to oznaczać tytułu.

Na początku gry widoczny jest przecież ekran tytułowy jasno mówiący "Zdenda's Montezuma II" i tak ta gra jest opisywana we Flopie. Może tytuł był zbyt długi, aby go umieścić bez skrócenia wewnątrz gry ;)

Na AtariOnline zaglądają też koledzy Czesi, więc może ktoś z nich wyjaśni tę kwestię.
    • 4:

CommentAuthorzbylu
    • CommentTime1 Jan 2023

• 5: CommentAuthorAdam
    • CommentTime1 Jan 2023

@Zbylu: super, dzięki za filmiki - a udało Ci się uruchomić grę "Blobhunt" w Basicu?
    • 6:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime1 Jan 2023 zmieniony

A czy ta gra to nieco zmodyfikowana gra Blob Hunt z 2011 roku z Grzybsoniady? ->link<-
    • 7:

CommentAuthorduncan
    • CommentTime1 Jan 2023

Wygląda tak samo, różni się tym ekranem
    • 8: CommentAuthorAdam
    • CommentTime1 Jan 2023

Eee... czy to znaczy, że Factor6 używa teraz ksywy Ella/ Aki?
    • 9:

CommentAuthorzbylu
    • CommentTime1 Jan 2023

Adam: Tak, uruchomiłem Blobhunt... ale nie porwała mnie i nie nagrałem rozgrywki...
    • 10: CommentAuthorAdam
    • CommentTime1 Jan 2023

@Zbylu: OK, rozumiem
    Hehe,

at Abbuc we did not know if the name of Zdenda's game was "Zdendazuma", "Zdenda's Montezuma" or "Zdenda's Montezuma II". We also did not know that there already was a Zdenda's Montezuma (part 1) available, e.g. in the Homesoft collection and elsewhere.

Looks like we have chosen the wrong name and the Abbuc version and the Flop version are almost identical. Almost? YES, they are not fully identical, look at the disk directory and you will see a difference in length regarding the main program (394 vs. 401 sectors). The Abbuc version contains an addional note, that the disk requires R/W ability, which appears if the diskette is write protected. The Flop version does not contain this note.

Why? Well, we knew that the game would be copied onto diskside B of the Abbuc magazine and ermmm, that diskside is normally not notched and therefore write protected. We did not want to notch 620 Abbuc diskettes (thats painful!) and therefore asked the author to include such a note, which he did.

So, if the program does not run from the Abbuc diskette, simply notch diskside B. And if it does not run from the Flop magazine, set it to R/W mode so it can save to the disk (or notch the disk, if required)...

If you find other differences between the Abbuc and the Flop version, let us know.
    • 12: CommentAuthorAdam
    • CommentTime2 Jan 2023 zmieniony

Thanks, Andreas.
    I've just checked the "Zdenda's Montezuma" game at Homesoft collection. There is the title screen: "Zdenda's Montezuma" and during the game in the upper left corner we see "Zdenda" - the creator's nickname. That supports my theory that the in-game caption has just a decorative function here and was never meant to be treated as a game title.

So, yes, now I strongly believe that the official titles are "Zdenda's Montezuma" & "Zdenda's Montezuma II", not "Zdenda" & "Zdendazuma" :D
    • 13:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime2 Jan 2023

Adam:

Eee... czy to znaczy, że Factor6 używa teraz ksywy Ella/ Aki?

Tak, zmienił też wygląd. Nie pamiętam dokładnie kiedy, ale na pewno trwa to już kilka lat.