atarionline.pl Niedokończone gry - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime27 Jul 2011
     
    może ktoś z was zna inne niedokończone gry,ciekaw jestem ile tego jest ???....Montezuma's Revenge,Zarka,.....


    ...... I nie zobaczył Zarka nieba błękitnego
    ni szczytów górskich ,promyka rannego ,ciepłego, miłego
    co rosę z trawki ozłaca swym blaskiem jeno mur
    w którym utknął przez ludzką niełaskę. ;-P
    • 2:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime9 Aug 2011
     
    .... chodzi o to że jak już ktoś napisał i wydał grę niezawierającą zakończenia to coś tu nie tak ,zgadzasz się (Montezuma była ze względu na nacisk i 16kilo okrojona,z Zarką było podobnie ???
    Sm wiesz że nikt do niczego nikogo nie zmusi aczkolwiek warto próbować :-)
  1.  
    Well,

    "Burg Zarka" is an unfinished german game. It was put (unfinished) in the Abbuc PD library many years ago. Some time ago I asked Homesoft if he could do a fileversion for me, but he replied that its not worth it, since the program is unfinished and has many bugs. Only a few weeks later Fandal asked me, if I had a bug-free version of Zarka and I searched thru my whole PD collection but all versions were the same unfinished ones...

    There is a whole subdir on my PC dedicated to unfinished Atari programs and it contains several dozens of them (allthough I am not sure if it is worth collecting unfinished A8 programs)...

    -Andreas Koch.
    • 4:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime9 Aug 2011
     
    Irata, zastanawiam się, czy Ty wogóle zadajesz sobie trud, żeby poszukać czegoś na forum ? ->link<- ->link<- ->link<- ->link<- ->link<-
    • 5: CommentAuthormac
    • CommentTime9 Aug 2011
     
    Montezuma's Revenge jak najbardziej była skończona, to piraci wydali ją jako preliminary monty, a pod właściwym tytułem demo produkcyjne przygotowane na targi
    • 6:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime9 Aug 2011
     
    Była niedokończona :P ->link<-
    • 7:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime10 Aug 2011 zmieniony
     
    CharlieChaplin : They should place some informtions in For scroll or title of game ,lack of such information is not fair,i have lost many time for finish this incomplete game,this is not fair.
    .
    mac: nie była ,miała zmieścić się na 16kb i została przerobiona ,zresztą MaW podesłał link/a.
    Więc dobrze napisałem w poprzednim poście.
    • 8: CommentAuthorLex
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    No i własnie w tym linku jest jak wół napisane ze Montezuma jako tytuł na małe Atari oficjalnie została ukończona i wydana. :]

    Cytuję: "Owa szesnastokilobajtowa wersja została wydana pod nazwą Montezuma’s Revenge - ale szerzej znana jest jako „Preliminary Monty” – wytłumaczenie tej zawiłości w następnym akapicie - w wersji kartdridżowej (Atari XL/ Atari 5200) i plikowej wersji kasetowej."

    To nasze "demo" nie zostało ukończone bo zostało pocięte.
    • 9:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    Montezuma ma strasznie powtarzalne plansze - ma ich niecałe 20 + programowe modyfikacje. Każda plansza jest pamiętana jako ekran w trybie tekstowym, bez ŻADNEJ kompresji. Bez problemu można by zmieścić Montezumę na kartridżu.
    • 10:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    Swego czasu nawet kombinowałem, jak skompresować Monty16K, by nie tylko zwiększyć ilość plansz, ale i dodać do niej ozdobniki z Montezuma's Revenge-kopmresja gif świetnie się nadaje do pakowania plansz ze znaków :-) (plansza 40x24x3zestawy to 2880B, gif spokojnie robi z niej plik 50% mniejszy co w sumie przekładało by się na 30 niepowtarzalnych plansz w "HiRes" - do odpalenia na 64kB.
    • 11: CommentAuthorxxl
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    preliminary monty to genialna gra, juz dawno ktos powinien sie zabrac za level edytor do tej gry. deasemblacja silnika/ opracowac format planszy i jazda. mozna by nawet wprowadzic nowe elementy graficzne oraz dodac np przedmioty z nowymi wlasciwosciami.
    • 12:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    obawiam się, że to by już nie było to :-) Legenda niech pozostanie legendą.
    • 13:
       
      CommentAuthorgalu
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    Polecam wywiad z autorem - ->link<- - nie był jeszcze dostępny, gdy pisałem swój artykuł, natomiast wszystko się zgadza (z zastrzeżeniem, że Jaeger pomylił się odpowiadając na pytanie o "Prelimiary Monty").
    Tutaj dodatkowe info odnośnie różnic między wersjami - ->link<-

    Ciekawostka - w 2008 roku dostałem maila od naszego rodaka ze Stanów, który umówił się z autorem gry (Jaeger) na piwo w Nowym Jorku - poza odbyciem interesującej rozmowy zdobył nawet parę autografów. Nie czuję się upoważniony do upubliczniania korespondencji ani fotek, ale zacytuję jedno zdanie: "Opowiadal jak pisal gre, cala historia Montezumy i Preliminary, to juz znasz, oraz co robil potem. Pisal o problemach technicznych przy posagu Montezumy np. Jak robil czaszki itp. Opowiadal o ograniczeniach Assembler." Zakładam więc, że że gdyby ktoś bardziej oblatany od strony techniczno-programistycznej próbował "nawiązać kontakt" i dopytać o techniczne szczegóły to Jaeger byłby chętny do udzielenia odpowiedzi.
    • 14:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime10 Aug 2011
     

    galu:

    Polecam wywiad z autorem - ->link<- - nie był jeszcze dostępny, gdy pisałem swój artykuł (...)

    ...i chyba nadal nie jest... :(


    The requested URL /library/interviews/interview_robert_jaeger.html was not found on this server.

    Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
    • 15:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    koledzy ja cały czas piszę o Montezumie's Revenge z tym bożkiem na końcu ,jest nie dokończona i tyle ,a Plereminare monty to juz nie to samo inny klimat brak ptaszka ;-) i jakby mniej aztecka piramida (mniej dzbanów ,pajęczyn ).
    Pamiętacie może tę planszę całą w ogniu z której bodajże nie było wyjścia ???
    • 16: CommentAuthorlhuven
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    właśnie ten ptaszek był wkurzający..
    • 17:
       
      CommentAuthorgalu
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    Cache Googla:
    ->link<-

    ->link<-

    Archive.org:
    ->link<-
    • 18:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    Ptaszek był The best,silna bestia .
    • 19:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    galu: spoko materiał thx.
    • 20: CommentAuthormono
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    Co prawda nie ma level editora, ale jest sequel: ->link<-
    • 21:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime10 Aug 2011
     
    nie obrażaj montezumy :-/
    • 22:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime11 Aug 2011 zmieniony
     
    ->link<- (przeklejony z ciekawostek)
    • 23: CommentAuthormac
    • CommentTime11 Aug 2011
     
    ojjj zagrałbym w sequel Montezumy, grafika może być bez zmian, niech tylko będzie inny labirynt, bardziej zróżnicowany
    • 24: CommentAuthors2325
    • CommentTime11 Aug 2011 zmieniony
     
    Na Master System jest Montezuma z bardziej kolorową grafiką, być może też pokusili się o jakieś dodatkowe plansze:


    podobnie może być z Montezumą dla GameBoy Color:

    • 25: CommentAuthormac
    • CommentTime11 Aug 2011
     
    grałem w wersje SMS i GBC, niestety znacznie słabsze niż wersja Atari
    • 26: CommentAuthormac
    • CommentTime11 Aug 2011
     
    aaa, jeszcze jest wersja na atari2600, prawdziwy hardcore
    • 27:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime12 Aug 2011
     
    i nieudana na PC


    podobna jest na C64 ,moim zdaniem słabsza.
    MSX także miał swoją wersje której nie komentuje .
    • 28: CommentAuthorsecon
    • CommentTime12 Aug 2011
     
    Ciekawe czy płacą autorowi jakąś kasę za kopiowanie gry na różne platformy?
    • 29: CommentAuthorLex
    • CommentTime12 Aug 2011
     
    Chyba "płacili" ;) A co do płacenia - hmm... jakoś wątpię by młodego chłopaka było stać na dobrego prawnika, który należycie zadbał by o jego kontrakt. Zresztą autor sam przyznał się ze zarobił niewiele (mając na względzie sukces gry).
    • 30: CommentAuthorsecon
    • CommentTime12 Aug 2011
     
    Zobaczcie Robbo- powstało już tyle wersji i każda jest ciekawa, czemu by nie zrobić tego z montezumą? Ciekawe co na to sam autor czy udzieliłby na to zezwolenia :)
    • 31: CommentAuthormono
    • CommentTime12 Aug 2011 zmieniony
     
    Skoro już mowa o niedokończonych rzeczach ;>
    ---autopromocja---
    ->link<-
    ---autopromocja---
    Będzie skończona ale jeszcze nie w 2011...
    • 32:
       
      CommentAuthorJacques
    • CommentTime12 Aug 2011 zmieniony
     
    Świetnie :-) Do 2012 już bliżej niż dalej ;-)
    • 33: CommentAuthormac
    • CommentTime12 Aug 2011
     
    ale czy da rade do euro2012? ;-)
    • 34:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime12 Aug 2011
     
    świetna wiadomość, czekamy zatem na tę strzelankę
    • 35:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime13 Aug 2011
     
    -- żebractwo --
    a może da radę spiąć to i puścić na SV w gamecompo?
    ale byłby wypas....
    -- żebractwo --
    • 36:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime13 Aug 2011
     
    bractwo chyba już zapomniało o tej gierce,ale niespodzianka by była kapitalna.
    • 37: CommentAuthormono
    • CommentTime13 Aug 2011
     
    Nie da rady. Póki co są na tapecie inne projekty.
    • 38:
       
      CommentAuthorDracon
    • CommentTime13 Aug 2011
     
    Szkoda, bo ta strzelanka robi naprawde duze wrazenie, a do tego jeszcze wykorzystuje tak rzadko uzywany (a tu b. pasujacy!) tryb graficzny... :|
    • 39:
       
      CommentAuthorTenchi
    • CommentTime13 Aug 2011 zmieniony
     
    Chętnie zagrałbym w pełną wersję. Małemu Atari bardzo dobrze zrobiłaby porządna strzelanka, w której trzeba gdzieś dojść, rozwalić jakiegoś bossa i nie przebijać się tylko przez hordy ciągle tych samych przeciwników, latających według tego samego schematu. Na C=64 takich gier była masa (choćby konwersje z automatów i konsol), na Atari póki co żadnej takiej nie znalazłem. A powtarzalne nabijanki na punkty, w których ci sami przeciwnicy tylko robią się szybsi i agresywniej strzelają po kuracji choćby dowolnym Touhou raczej już mnie bawią.
    • 40:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime14 Aug 2011 zmieniony
     
    Tenchi:więc zlookaj :ZYBEX!!!, Tiger Attak,TITAN!!!,FATUM,The Extirpator,Panther! ,Guard!!!!,Kult,OXYGENE,FIRE FOX,Warhawk,Arax,Super Cobra,Humanoid!!!... mam wymieniać dalej ???(przecież zabiją mnie za off topa)
    na c64 zazdroszczę jedynie jednej strzelanki :


    choć Guard brzydki nie jest ,Ale Zybex na C64 to już wtopa (uuullleciał Klimat),ale ten PARSEC!!! (jak moja ulubiona Amigowska Wendetta)
    • 41:
       
      CommentAuthorTenchi
    • CommentTime14 Aug 2011 zmieniony
     
    Jakoś nie zauważyłem braku klimatu w Zybexie na C=64 - może dlatego że to pierwsza wersja z którą się zetknąłem. Aczkolwiek atarowska na pewno dołączy do mojej kolekcji, jako wersja podstawowa.
    Tiger Attack to klonik Flying Sharka, zatem coś odtwórczego.
    Titan jest trochę biednawy.
    Fatum to porażka na maxa, ci przeciwnicy wciąż tylko się gibią z lewej na prawą i tyle.
    Extirpator też mnie nie zachwycił.
    Panther spoko, znam z C=64. Ale to też już trochę nie ta klasa którą obecnie się zachwycam.
    Guard to znowu coś czego nie lubię - kolejni wrogowie wylatujący eskadrami i nabijanka na punkty.
    Kult - podobny zarzut co Fatum.
    Oxygene - chyba jednak wolę oryginalne Uridium.
    Fire Fox - oj, bieda.
    Warhawk może być, ale też szybko się nudzi.
    Arax to tylko nabijanka na punkty.
    Super Cobra to klasyk z automatu, ujdzie.
    Humanoid mógłby być nawet w porządku, gdyby nie był klonem komodorowkiej Subterraney.

    Mi chodzi właśnie o coś takiego jak Parsec z którym zalinkowałeś film (swoją drogą do dziś nie udało mi się uczciwie go ukończyć). Każdy poziom ma swój własny wystrój graficzny, różnią się przeciwnicy, są dodatkowe bronie i ogromni bossowie na końcu etapów, a nade wszystko ta gra gdzieś się kończy! Nie zapętla do pierwszego poziomu, tylko pokazuje mi screen z gratulacjami. Strzelaniny to chyba moje najukochańsze gry i w związku z tym mam wobec nich ogromne wymagania. Zwłaszcza po tym co zobaczyłem na automatach czy 16-bitowych konsolach typu Super Famicom czy Sega Mega Drive. Jasne że na Atari tak wyglądać to nie będzie, ale niech ma właśnie jakieś różne graficznie etapy, dodatkowe bronie, coraz to nowszych przeciwników, ciekawych bossów na końcu leveli no i się kończy po 5 lub 6 etapach. Tylko takie strzelaniny mają dla mnie sens - muszą być różnorodne i mieć cel ambitniejszy niż przekręcenie licznika. Niech to będzie choćby zwykłe pokonanie wszystkich etapów. Muszę czuć że jest w tym jakaś misja, że autentycznie walczę z machiną wojenną (pod tym względem fantastycznie zaprojektowane są poziomy automatowego R-Type'a, które rzucają na ciebie coraz to większe i paskudniejsze poczwary), a nie zabijam dla punktów wciąż tych samych wrogów. Podlinkowane przeze mnie Touhou zapewnia mi właśnie coś takiego, ma także masę sekretów i różnych ciekawostek do nabijania. Nie wiem czy mnie rozumiesz, ale inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć.
    Nie zabijajcie za offtopa, już kończymy.
    • 42: CommentAuthorLt_Bri
    • CommentTime14 Aug 2011
     
    Do niedokonczonych (a raczej "złośliwie" zakonczonych) dorzucam tekstówkę "Kabza" ;)


    -->Tenchi, trochę wolnego jest, zapuść sobie BlueMaxa czy innego Flaka ;)
    • 43:
       
      CommentAuthorTenchi
    • CommentTime14 Aug 2011 zmieniony
     
    Blue Maxa mam już obgranego na maxa, zaś Flak nawet na moim C=64 lata temu mnie nie pociągał - ot, kolejna nabijanka na punkty. To już raczej spróbuję ponabijać jakieś nowe spellcardy w którymś Touhou. :D Albo po prostu pofiltruję sobie dalej ataraka, bo przy moim obecnym tempie przebicie się przez to całe dobrodziejstwo kulturowe zajmie mi z rok.
    • 44:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime17 Aug 2011 zmieniony
     
    Cave In.A mogła być całkiem ciekawa gierka.
    • 45: CommentAuthorBluki
    • CommentTime17 Aug 2011
     
    A przynajmniej "ładniusia".
    • 46:
       
      CommentAuthorJacques
    • CommentTime17 Aug 2011
     
    A propos Parseca na C64... Ma ktoś wersję działającą z SD2IEC? ;-)
    • 47:
       
      CommentAuthorCOR/ira4
    • CommentTime20 Aug 2011
     
    ABRACADABRA /nie ma zakończenia a do tego 16 etap powtarza się w kółko .
    • 48:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime12 Oct 2011
     
    Tenchi - a taka strzelanke jak "Tomcat" widziales? Tez prosta gra, ale niektorych wciaga :)
    • 49:
       
      CommentAuthorTenchi
    • CommentTime12 Oct 2011 zmieniony
     
    Tak, wiem co to za gra. Oczywiście mam zamiar ją sobie wnikliwie potestować, gdy już dotrę do litery T w katalogu, wyglądała bardzo zachęcająco.
    • 50: CommentAuthors2325
    • CommentTime2 Dec 2013 zmieniony
     
    Polskie Sex Logic/Logics
    Pokazany tylko jeden obrazek z gry, nie bardzo go mogę z tytułem powiązać. Brak kolorów, może ktoś pracował na monitorze/TV czarnobiałym i nie chciał ryzykować. Nie widzę pliku tutaj, ale jest na a8.fandal.cz Moim zdaniem niezła muzyka jak na mniej znanych twórców.