To moja wprawka po ponad 20 letniej przerwie w programowaniu na atari. Czarny_faraon sprawdź ten kod na "real atari" czy działa tak samo jak na Altirra.
Gra nie działa/wygląda prawidłowo (niepotrzebne skreślić). Boczny panel jest koloru czerwonego. Nie widać radaru, który umożliwia śledzenie wrogich jednostek. Na planszy nie widać statku. Reset przywraca poprawne kolory panelu bocznego.
1. Gdyby shanti77 załączył również screenshota z obrazem, jak to ma wyglądać - było by łatwiej. Na atari800 ciężko powiedzieć, czy jest dobrze, czy źle. 2. Podobna gra na dzisiejsze sprzęty: ->link<-
bob_er odpal program na Altirrze to bedziesz wiedział jak ma to wygladać. Tu drobne poprawki zestaw znaków i kolor tła z duszkami jest gorzej, korzystam z DLI + przerwania POKEY'a a, na Altirze wszystko wygląda OK ale już na atari800 i "real atari" jest źle.
1. No to gra na a800 nie wygląda jak na avi. Brakuje statku na środku ekranu (zamiast tego po prawej stronie są śmieci statko-podobne), niebieski prostokąt po prawej stronie jest duuużo niższy i górna jego granica się trzepie. Na real sprzęcie o tej godzinie nie sprawdzę. 2. Altiry nie używam. Mój dev-kit to a800 oraz real sprzęt.
Na Altirze 2.70 gra działa poprawnie. Larek widze, ze uzywa wersji 2.80-test23. Jedynie na real atari i 800win plus gra nie działa poprawnie. Załączony film odtwarza się poprawnie. Jak mniemam jest nagrany bezpośrednio spod altirry.
Następna wersja testowa, uwaga włączona obrona przeciwlotnicza. Pociski chyba trochę za szybko, brak dokładności i trochę bugów. Proszę jak zwykle o porównani działania na Altirze do real Atari.
niektóre jakby ciut za wcześnie wylatują ale to nie błąd ponieważ zauważyć da się kilka prędkości pocisków i te które odpalane są wcześniej powinny lecieć wolniej a tutaj jest chyba losowo ,poza tym ogólnie prędkość ok .
ja tam tę grę kiedyś w "salonie" widziałem ,miała specyficzny klimat taka dziwna aura biła od automatu mimo to ja wolałem drobne ( śniadanie szkolne) przeznaczyć na Kung-Fu Master .
@irata4: jak byłem mały również pamiętam uczucie tej dziwnej aury bijącej od niektórych automatów arcade. Człowiek po prostu nie rozumiał tych gier, ale czuł że są cudownie sci-fi zakręcone. Taka magia po prostu, której się bało ruszać bo choć przyciągała i na swój sposób fascynowała - to nie rozumiało się jej kompletnie.
@TheFender pewnie i tak ale w moim przypadku nie do końca ponieważ gry już dobrze znałem a moją pierwszą grą w salonie był Out Run ,z ojcem poszliśmy na "chelikopterek"a ja wolałem Grę z kierownicą i TV ,Bosconian była pieruńsko trudna a kasy na żetony mało aczkolwiek sam automat uwagę przykuwał ,ja tam wolałem Kung Fu Master ,Arkanoid z "kręciołem",Ghost & Goblin ,Sunset Rider's,Gun's Smoke .Tamta gra była dość krótko w moim osiedlowym salonie .
Oczywiście gorąco kibicuję by wyszła na A8 , to kolejna gra z "salonu" :-) i teraz (po nabraniu doświadczenia)zapewne grało będzie się świetnie ,nie sprawdzałem innych wersji celowo ,chcę wpierw zagrać w wersję A8 ,a skoro gra wzbudza takie zainteresowanie to zła być nie może ,tym bardziej że zapowiada się coraz lepiej .
Zaskakuje to odmienne podejście przy Spectrumie, Amstradzie i Commodore - w kwestii grafiki i rozmieszczenia paneli - reszta starała się trzymać plus minus wersji arcade. Osobiście jestem za tym, aby tak zrobić też wersję na ATari, włącznie z udźwiękowieniem - z tym że może wzbogaconym o dodatkowe muzyczki jak w wersji Sharp X68000, który poza tym trzyma się oryginału - jest przepiękna.
Widać, że prace nad gra idą pełna parą:) Brawo za wytrwałość.
Na real atari, gdy na ekranie widoczny jest jakiegokolwiek obiekt, na całej długości ekranu pojawia się migający fioletowy pasek. Pasek mruga, zmieniając swą szerokość i położenie(pomiędzy góra a 1/3 wysokości ekranu). Podobnie wygląda to na emulatorze atari 800win Plus4.0. Jednak tutaj drgają jeszcze inne elementy bocznego menu, co nie ma miejsca na real atari.
Fioletowy pasek pokazuje ile czasu zabiera silnik gry, obecnie jest to jakies 0,3-0,5 ramki czyli troche czasu jeszcze pozostaje. Teraz chcę dodac rakiety, a później również szczelanie ;)
Można już strzelać, ale na razie tylko w poziomie i w pionie. Strzały zużywają tylko 4 znaki i są wyświetlane co ramkę (sama gra co 2 ramki), żeby ich ruch był płynniejszy.Oczywiście z trafieniem w cokolwiek będzie problem ;)
ᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥ ᴥ Na real atari błędów nie stwierdzono. ᴥ ᴥ Szybkość działania jest zadowalająca,chyba:) ᴥ ᴥ ᴥ ᴥ Oby tak dalej! ᴥ ᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥ