atarionline.pl Gra "Bosconian" - Forum Atarum

    Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

    • :
    • :

    Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

      • 1:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime28 Mar 2016 20:03 zmieniony
       
      To moja wprawka po ponad 20 letniej przerwie w programowaniu na atari. Czarny_faraon sprawdź ten kod na "real atari" czy działa tak samo jak na Altirra.

      Porównanie różnych wersji tej gry:

      • 2:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime28 Mar 2016 21:03
       
      niezła ta gra ,gratuluje ,u mnie co prawda nie chodzi ale upychając ją w niecałych dwóch KB dokonałeś cudu .ALLEELLUJJAA
      • 3: CommentAuthorCzarny_faraon
      • CommentTime28 Mar 2016 21:03 zmieniony
       
      Gra nie działa/wygląda prawidłowo (niepotrzebne skreślić).
      Boczny panel jest koloru czerwonego. Nie widać radaru, który umożliwia śledzenie wrogich jednostek.
      Na planszy nie widać statku.
      Reset przywraca poprawne kolory panelu bocznego.
      • 4: CommentAuthorbob_er
      • CommentTime28 Mar 2016 21:03
       
      1. Gdyby shanti77 załączył również screenshota z obrazem, jak to ma wyglądać - było by łatwiej. Na atari800 ciężko powiedzieć, czy jest dobrze, czy źle.
      2. Podobna gra na dzisiejsze sprzęty: ->link<-
      • 5:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime28 Mar 2016 21:03 zmieniony
       
      bob_er odpal program na Altirrze to bedziesz wiedział jak ma to wygladać. Tu drobne poprawki zestaw znaków i kolor tła z duszkami jest gorzej, korzystam z DLI + przerwania POKEY'a a, na Altirze wszystko wygląda OK ale już na atari800 i "real atari" jest źle.
      • 6: CommentAuthorxxl
      • CommentTime28 Mar 2016 22:03
       
      20 lat przerwy i od razu ambitny projekt :-)
      • 7: CommentAuthorpin
      • CommentTime28 Mar 2016 22:03
       
      ... a nie lepiej dopracować grę i opublikować ją na Wapniaku? Będą kompoty na gry ;)
      • 8:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime28 Mar 2016 22:03 zmieniony
       
      Pin to bardzo wczesna wersja gry, jeszcze dużo pracy przede mną.

      Tu filmik z Altirry
      • 9: CommentAuthorbob_er
      • CommentTime28 Mar 2016 22:03
       
      1. No to gra na a800 nie wygląda jak na avi. Brakuje statku na środku ekranu (zamiast tego po prawej stronie są śmieci statko-podobne), niebieski prostokąt po prawej stronie jest duuużo niższy i górna jego granica się trzepie. Na real sprzęcie o tej godzinie nie sprawdzę.
      2. Altiry nie używam. Mój dev-kit to a800 oraz real sprzęt.
      • 10: CommentAuthorpin
      • CommentTime28 Mar 2016 22:03
       
      ... no fakt faktem, że do party już mało czasu. No cóż - życzę powodzenia!

      Aha - u mnie to działa na real HW. (te zielone coś jest tylko przedzielone czarnym pasem, chyba na około 6 piksli hires)
      • 11: CommentAuthornosty
      • CommentTime29 Mar 2016 00:03
       
      U mnie nie tylko gra nie dziala na emulcu (Atari800Win Plus) ale nawet ten film avi odtwarza się wyłącznie jako czerń ;)
      • 12:
         
        CommentAuthorlarek
      • CommentTime29 Mar 2016 00:03 zmieniony
       
      No to chyba Altirra Altirze nie równa, bo na mojej wygląda to tak:



      PS. Filmu nie widziałem, bo podobnie jak u Nosty'ego - ciemność widzę...
      • 13: CommentAuthorpin
      • CommentTime29 Mar 2016 00:03
       
      Czyli nie jest źle ;) - u mnie na real HW wygląda to dokładnie tak jak u Larka na emu.
    1.  
      Na Altirze 2.70 gra działa poprawnie. Larek widze, ze uzywa wersji 2.80-test23. Jedynie na real atari i 800win plus gra nie działa poprawnie. Załączony film odtwarza się poprawnie. Jak mniemam jest nagrany bezpośrednio spod altirry.
      • 15:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime29 Mar 2016 19:03 zmieniony
       
      Teraz powinno być ok.
    2.  
      Teraz jest ok, gra działa poprawnie na Altirze i na real atari.
      • 17:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime3 Apr 2016 13:04
       
      @shanti77
      zapowiada się fajnie ,powodzenia.
      Przez osoby typu "smaku"straciłem na chwilkę wiarę.
      • 18:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime11 Apr 2016 21:04 zmieniony
       
      Następna wersja do sprawdzenia na real atari, na Altirra 2.7 wszystko wygląda ok, Atari800Win ma drobne problemy.
      • 19: CommentAuthorVidol
      • CommentTime12 Apr 2016 18:04
       
      Na real atari wszystko wyglada ok.
    3.  
      Potwierdzam, na real atari wszystko jest ok.
      • 21:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime14 Apr 2016 07:04
       
      Dzięki za sprawdzenie.
      • 22:
         
        CommentAuthoranonymus
      • CommentTime14 Apr 2016 09:04
       
      Zapowiada się zachęcająco
      • 23: CommentAuthorcaruso
      • CommentTime14 Apr 2016 13:04
       
      Będzie "Bosconian" na Atari? Ale fajnie! :-)
      • 24:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime23 Apr 2016 21:04 zmieniony
       
      Następna wersja testowa, uwaga włączona obrona przeciwlotnicza. Pociski chyba trochę za szybko, brak dokładności i trochę bugów. Proszę jak zwykle o porównani działania na Altirze do real Atari.
      • 25:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime23 Apr 2016 22:04
       
      niektóre jakby ciut za wcześnie wylatują ale to nie błąd ponieważ zauważyć da się kilka prędkości pocisków i te które odpalane są wcześniej powinny lecieć wolniej a tutaj jest chyba losowo ,poza tym ogólnie prędkość ok .
      • 26: CommentAuthorGonzo
      • CommentTime23 Apr 2016 23:04
       
      super, dokończ to. lubię takie klimaty :)
      • 27: CommentAuthorcaruso
      • CommentTime24 Apr 2016 03:04
       
      Kibicuję i nie mogę się doczekać wersji finalnej.
      • 28:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime24 Apr 2016 03:04
       
      ja tam tę grę kiedyś w "salonie" widziałem ,miała specyficzny klimat taka dziwna aura biła od automatu mimo to ja wolałem drobne ( śniadanie szkolne) przeznaczyć na Kung-Fu Master .
    4.  
      Na real atari działa idealnie.
      • 30:
         
        CommentAuthorTheFender
      • CommentTime24 Apr 2016 21:04
       
      @irata4: jak byłem mały również pamiętam uczucie tej dziwnej aury bijącej od niektórych automatów arcade. Człowiek po prostu nie rozumiał tych gier, ale czuł że są cudownie sci-fi zakręcone. Taka magia po prostu, której się bało ruszać bo choć przyciągała i na swój sposób fascynowała - to nie rozumiało się jej kompletnie.
      • 31:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime25 Apr 2016 02:04
       
      @TheFender
      pewnie i tak ale w moim przypadku nie do końca ponieważ gry już dobrze znałem a moją pierwszą grą w salonie był Out Run ,z ojcem poszliśmy na "chelikopterek"a ja wolałem Grę z kierownicą i TV ,Bosconian była pieruńsko trudna a kasy na żetony mało aczkolwiek sam automat uwagę przykuwał ,ja tam wolałem Kung Fu Master ,Arkanoid z "kręciołem",Ghost & Goblin ,Sunset Rider's,Gun's Smoke .Tamta gra była dość krótko w moim osiedlowym salonie .
      • 32:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime25 Apr 2016 02:04
       
      Oczywiście gorąco kibicuję by wyszła na A8 , to kolejna gra z "salonu" :-) i teraz (po nabraniu doświadczenia)zapewne grało będzie się świetnie ,nie sprawdzałem innych wersji celowo ,chcę wpierw zagrać w wersję A8 ,a skoro gra wzbudza takie zainteresowanie to zła być nie może ,tym bardziej że zapowiada się coraz lepiej .
      • 33:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime7 May 2016 21:05 zmieniony
       
      Nowa wersja, poprawiona część bugów.

      Tu wersja Bosconian na atari 2600 , trochę sugerowałem się grafiką statku z tej wersji.



      Na atari 2600 większość robiona jest na duszkach, niby atari ale to całkiem inny system, łatwiej tam rozmnażać duszki z tego co czytałem.
      • 34: CommentAuthorwieczor
      • CommentTime7 May 2016 21:05 zmieniony
       
      Tu są porównania różnych wersji:



      Zaskakuje to odmienne podejście przy Spectrumie, Amstradzie i Commodore - w kwestii grafiki i rozmieszczenia paneli - reszta starała się trzymać plus minus wersji arcade. Osobiście jestem za tym, aby tak zrobić też wersję na ATari, włącznie z udźwiękowieniem - z tym że może wzbogaconym o dodatkowe muzyczki jak w wersji Sharp X68000, który poza tym trzyma się oryginału - jest przepiękna.
    5.  
      Na real atari działa poprawnie.
      Żadnych błędów nie odnotowano.
      • 36:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime10 Jun 2016 20:06 zmieniony
       
      Zmieniłem silnik gry, teraz jest podwójne buforowanie i powinienem wyrobić się w 2 ramkach.
    6.  
      Widać, że prace nad gra idą pełna parą:)
      Brawo za wytrwałość.

      Na real atari, gdy na ekranie widoczny jest jakiegokolwiek obiekt, na całej długości ekranu pojawia się migający fioletowy pasek. Pasek mruga, zmieniając swą szerokość i położenie(pomiędzy góra a 1/3 wysokości ekranu).
      Podobnie wygląda to na emulatorze atari 800win Plus4.0. Jednak tutaj drgają jeszcze inne elementy bocznego menu, co nie ma miejsca na real atari.
    7.  
      Jak się szczela? ;)
      • 39:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime11 Jun 2016 08:06
       
      Fioletowy pasek pokazuje ile czasu zabiera silnik gry, obecnie jest to jakies 0,3-0,5 ramki czyli troche czasu jeszcze pozostaje.
      Teraz chcę dodac rakiety, a później również szczelanie ;)
      • 40: CommentAuthorwieczor
      • CommentTime11 Jun 2016 12:06
       
      Jest ładnie, jest prześliczne, ale my chcemy w końcu szczelaaaać!!! Pliz?... :)
      • 41:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime19 Jun 2016 10:06 zmieniony
       
      Można już strzelać, ale na razie tylko w poziomie i w pionie. Strzały zużywają tylko 4 znaki i są wyświetlane co ramkę (sama gra co 2 ramki), żeby ich ruch był płynniejszy.Oczywiście z trafieniem w cokolwiek będzie problem ;)
      • 42:
         
        CommentAuthormiker
      • CommentTime19 Jun 2016 10:06
       
      Nie no, super! Jakoś Ci wybaczę z tym trafianiem. ;)

      Dobra robota!
      • 43:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime23 Jun 2016 22:06 zmieniony
       
      -strzelanie we wszystkich kierunkach
      -inne drobne poprawki
      • 44:
         
        CommentAuthorlarek
      • CommentTime23 Jun 2016 23:06
       
      Próba strzelenia bez ruszenia statkiem powoduje zwiechę.
    8.  
      Na real atari błędów nie satwierdzono, oprócz błędu zgłoszonego przez Larka.
      • 46:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime3 Jul 2016 20:07 zmieniony
       
      -kolizje pocisków z obiektami (bomby,meteory)
      -kolizje pocisków z bazami
      -zliczanie punktów
    9.  
      Szczelanie na real atari działa prawidłowo.
      Czekam na dalsze postępy w programowaniu.

      Dobra robota.
      • 48:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime9 Jul 2016 13:07 zmieniony
       
      -dodane wybuchy
      -kolizje z działkami
      -obsługa leveli (2 zapętlone)
      -uszkodzone działka
      -inne drobne poprawki
    10.  
      ᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥ
      ᴥ Na real atari błędów nie stwierdzono. ᴥ
      ᴥ Szybkość działania jest zadowalająca,chyba:) ᴥ
      ᴥ ᴥ
      ᴥ Oby tak dalej! ᴥ
      ᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥᴥ
      • 50:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime14 Jul 2016 19:07 zmieniony
       
      -ekran startowy
      -kolizje pocisków działek
      -obsługa liczby żyć, koniec gry