atarionline.pl AVF videos for AVG cart - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

• 1: CommentAuthorpoison
    • CommentTime27 Aug 2020

Hi, I created cca 250 videos for great AVG cart. There link to them.

->link<-

There are archives:
    Dance 90s - Best of music videos Eurodance 90s
    Game Intros - Best of game intros of 80s and 90s
    Atari Jaguar videos - game intros and commercials
    Movie Trailers - Trailers of my favorite 80s movies :)
    Amiga Games - short 3 minutes cutted videos from different levels amiga games.

Lists are in rar attachment.
    • 2: CommentAuthorgorgh
    • CommentTime27 Aug 2020

wicked!
    • 3:

CommentAuthorPeri Noid
    • CommentTime27 Aug 2020

Nice! I made two Monty Python movies and both Bladerunners.
    @Peri Noid: Where can we download your movies ? Are they PAL / 50fps ?

[Maybe you can use the Internet Archive / archive.org to upload them ?!?]
    • 5: CommentAuthorpoison
    • CommentTime31 Aug 2020

hi, avf watchers :)

I finished Best of 80s collection (69 videos) and updated Best of 90s to version 1.2 (108 videos, it should be final).

List is in attachment.

poison
    • 6: CommentAuthorpustak
    • CommentTime31 Aug 2020

Thanks for the movies!
    Brood War trailer for Atari - great :)

But I have a question.
    I have a problem with sound. It's too quiet.
    Maybe it is prepared for stereo (which I do not have).
    At the beginning of the movie, I hear a single screech. There is a sound later, but I can't turn it up.
    According to phaeron:
    AVF videos work with up to 509 Kbytes per second (50fps PAL, 60fps NTSC). The audio is mixed into the video stream and is MONO only.

You hear a screech at the beginning of each movie, alas it seems to be unavoidable. There is also a not-so-nice noise (humming, whistling, buzzing, whatever you call it) during playback of the whole video, this is the 100Hz signal of Pokey and also seems to be unavoidable.

-----

Some videos display either green or purple pixels, where there is only black originally, this seems to be a bug of GTIA which can also be seen in some RIP/TIP or APC/AP2/AP3 conversions. Converted some XMAS pics several years ago into TIP and RIP and where the original pic had only black, the CPEG converter produced lots of green pixels - as said before, this can be seen in several AVF videos (and sometimes instead of green pixels you see purple pixels)...
    • 8: CommentAuthorlopezpb
    • CommentTime1 Sep 2020

I have the same problem with quiet sound but as I suppose it's a feature not a bug ;)
    • 9: CommentAuthorpin
    • CommentTime1 Sep 2020

.. z dźwiękiem to jest z czego zauważyłem tak, że to czy jest on ciszej / głośniej, czy jest mniej, czy więcej zakłócony - to bardzo zależy od samej karty CF (mowa o SIDE2). Są też karty, z którymi player będzie miał problem ogólnie, wówczas wywali komunikat o błędzie.

Czy te filmiki skonwertowane są do NTSC? Odpaliłem trzeci i koloru nie ma.
    • 10: CommentAuthorlopezpb
    • CommentTime2 Sep 2020

U mnie są w kolorze, przynajmniej te co odpaliłem, ale ja mam AVG carta.
    • 11: CommentAuthorpoison
    • CommentTime2 Sep 2020

All videos are in PAL. AVF extension is renamed img, which you can save to CF card. I have problem with colours when I had bad core active. Because I have VBXE inside And I have VBXE core, not ANTIC core. Than are colours missing. Videos are in mono.
    • 12:

CommentAuthorPeri Noid
    • CommentTime2 Sep 2020

Z dźwiękiem w tych filmach jest dziwnie. Próbowałem walczyć z tym poziomem dźwięku i nie doszedłem do ładu. Próbowałem podbijać w Audacity, robić normalizacje, nawet przesterować - kicha, nic głośniej. Nie rozumiem tego ni w ząb. Ale nie zawsze, w niektórych klipach jest OK.
    • 13: CommentAuthorpin
    • CommentTime2 Sep 2020

Poziom audio podbijaj w virtualdub.
    Nowadays I would like to experiment more with 160x200 (or 160x240) interleaved modes and 16, 32, 64 or 128 colours. Since I am no programmer, maybe some coders could do some PC or A8 converters for the following Gr. mode combinations:

- Gr. 15 lum x Gr. 15 col. => 4x4 = up to 16 colours in 160x200 (240) resolution, e.g. RAW, MAX

- Gr. 15 lum. x Gr. 10 col. (with GTIA-shift!, Gr. 10 first + last colour = black) => 4x8 = up to 32 colours in 160x200 (240) resolution

- Gr. 15 col. x Gr. 10 lum. (with GTIA-shift) => 4x8 = up to 32 colours in 160x200 (240) resolution

- Gr. 15 lum. x Gr. 11 col. => 4x16 = up to 64 colours, e.g. CIN mode

- Gr. 10 lum x Gr. 10 col (with GTIA-shift; in Gr. 10 colour: first and last colour = black) => 8x8 = up to 64 colours in 160x200 (240) resolution

- Gr. 10 lum. x Gr. 11 col. (with GTIA-shift) => 8x16 = up to 128 colours in 160x200 (240) resolution;

Gr. 10 has 9 colours on the A8, but since most PC programs and convertere on the PC can only produce a square of 2 (2, 4, 8, 16, ...) colours, it would be enough to use 8 colours in Gr. 10 and simply set the first and last colour to black.

Gr. 10 also has luminances, but only 8 luminances. I am not sure if these 8 luminances are fixed / set in stone (silicon) on the A8 -or- if one could choose 8 luminances from a total of 16. If the luminances are fixed in Gr. 10, then there is nothing one can do, but if one could choose 8 of 16 luminances, we would have several choices:

- e.g. use the first 8 luminances 0-7 (very dark, starting with black)
    - e.g. use the last 8 luminances 8-15 (very bright, ending with white)
    - e.g. use only even luminances (0,2,4,6,8,10,12,14)
    - e.g. use only odd/uneven luminances (1,3,5,7,9,11,13,15)
    - e.g. use 8 luminances free of will / free of choice

I guess, the luminances are fixed in Gr. 10, but if they are not, we could use some variations (even, odd, etc.) and in combination with Gr. 11 we could then produce some good results with up to 128 colours and high resolution...

The six combinations above of a) Gr. 15 with Gr.15 or GTIA (10 or 11) and b) Gr. 10 combined with Gr. 10 or 11 could also be useful for AVF videos with lots of colours and 4x higher resolution than standard Gr. 9+11 (where standard is 80x100 pixels in AVF videos). Phaeron said at AA forum that HIP / greyscale mode would definitely be doable for AVF movies, for the other modes he was not so sure. Alas, he also said that he is not interested nor willing to test it and create other movie players for AVF movies (for any other modes than Gr. 9+11)... :-(

*GTIA-Shift: like in HIP or RIP mode, Gr. 10 resolution is changed to 160x192 (or 160x200 or 160x240)...
    • 15: CommentAuthorpajero
    • CommentTime11 Sep 2022 zmieniony

Jeśli wystąpią problemy z odtwarzaniem plików

- pobrać nowy player ->link<-
    - przegrać/sprawdzić kartę SD
    • 16:

CommentAuthorjhusak
    • CommentTime12 Sep 2022 zmieniony

Tak konkretnie to mój player dla AVGCART nie różni (nie powinien) się od wersji publicznie dostępnej wraz z AVGCART, jest różnica tylko w jakości dźwięku.
    • 17: CommentAuthorpajero
    • CommentTime12 Sep 2022

Co nowszy wsad, a już 0027 i pliki AVF wypadały z synchronizacji.... z czasem coraz więcej....nie.

Przegrałem katalog - jak ręką odjął. Karta siada?
    • 18: CommentAuthortebe
    • CommentTime12 Sep 2022

może zbyt duża fragmentacja plików
    • 19:

CommentAuthorjhusak
    • CommentTime13 Sep 2022 zmieniony

Podejrzewam te karty o pewne czynności "pod maską", jakieś optymalizacje, cosie, testy. Bo mi też się kilka razy zdarzało, że coś działało (w sensie filmiki działają), a następnego dnia i później już nie, już rwały synchro. A takie Goodramy na początku zrywały synchro po minucie-dwóch, a teraz już niemal cały czas (na plikach, które cały czas tam siedzą). A przekopiowanie pomaga. Tak jakby wewnątrz była szybsza pamięć (teraz kopiujesz i używasz) i wolniejsza (głębsza, tam wpada po dłuższym czasie nieużywania).

Z sandiskami też tak jest, ale duuuużo rzadziej występuje, albo wcale.
    • 20:

CommentAuthorcrrn
    • CommentTime13 Sep 2022

Jest gdzieś może binarka tego playera? nie mam mads'a aby to skompilować.
    Gdzie go wrzucić na kartę aby mi zadziałał?
    • 21:

CommentAuthorjhusak

->link<-

Wrzucasz do głównego katalogu na karcie SD.
    Po kliknięciu w filmik AVF odpali się ten player i zacznie odtwarzać.
    • 22: CommentAuthorpoison
    • CommentTime13 Sep 2022

It would be great to have new random avf play feature from actual directory ;-)

thank very much for new and better version !
    • 23:

CommentAuthorjhusak
    • CommentTime13 Sep 2022

It is only possible (for now) if the player had fat-stack and performed read by itself. Surely doable in SIDE version, but with AVGCART might be tricky.
    • 24: CommentAuthorpoison

After player finish choosen avf file, player returns to the folder menu then it press random arrow up or down sometime and play randomly choosen avf press enter ;)
    • 25:

CommentAuthorjhusak
    • CommentTime13 Sep 2022

I have noticed that, but I thought that I have pressed the space key accidentally with elbow :)
    • 26: CommentAuthorpin
    • CommentTime14 Sep 2022

Dobrze gra audio ten nowy player od Kuby. Siedzę teraz kolejny dzień i konwertuje filmiki jak szalony ;) wrzucę wam dziś linka do kilkunastu pozycji..
    • 27:

CommentAuthorsun
    • CommentTime14 Sep 2022

wrzucaj!
    • 28: CommentAuthoras...
    • CommentTime15 Sep 2022

O będzie co testować :)
    @Pin pod Rapidusem?
    • 29:

CommentAuthorjhusak
    • CommentTime15 Sep 2022

Dlaczego pod Rapidusem? To działa na stocku.
    • 30: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022 zmieniony

Tutaj Rapidus nie jest do niczego potrzebny akurat.

edit:

za około pół godziny wrzucę link, będzie tam około 30 pliczków (*.img). Wiadomo, jeśli będziecie to wrzucać na AVG to rozszerzenie plików jak domniemam trzeba zmienić. W tym momencie jeszcze wrzucam dane na serwer, więc momencik..

Aha - jest tam stara konwersja _ron _egacy i to jest do poprawy, bo wejściowy poziom dźwięku był zbyt niski i audio nie brzmi dobrze. Poprawię to przy okazji, bo renderowanie tego to niestety koszmarnie dużo czasu zajmuje.

Aktualne konwersje które robię wcześniej sprawdzam i jeśli jest to konieczne (a zazwyczaj jest) to ustalam poziomy kontrastu i jasności, oraz poziom audio oczywiście. Często daje to finalnie niezłe efekty ;)

Są też w stosunku do playera Kuby nowe propozycje, wstępne rozmowy zostały przeprowadzone :) - na razie bez ujawniania szczegółów i presji czasu ale - "będziesz Pan zadowolony" ;)))
    • 31:

CommentAuthorPeri Noid

Jak konwertujesz? Ja napisałem sobie skrypcik i robię to kombinacją mencoder+ffmpeg+sox+encvideo50n+encaudio60+mux50n i wychodzi jak wychodzi. Tu jest próbka: ->link<- Idzie to całkiem szybko na laptopowym i5 5-tej generacji, jakim dysponuję.
    • 32: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022

Virtual Dub'em, normalnie ;)

->link<-

Mała uwaga jest taka, że "solomun fin" nie mogę "dopchnąć" do końca i plik nie jest zapisany do końca. Powinien mieć ponad 4GB a ma 759MB, muszę pogadać z Azbestem co jest tego przyczyną.
    • 33: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022

@Peri Noid - zrzuciłem od Ciebie przerwszy z brzegu (BladeRunner) i player dla Side Kuby odtwarza śmieci (szum). Coś jest nie tak.
    • 34:

CommentAuthorPeri Noid

Zakładam, że rozpakowałeś. Zerknę w domu ale u mnie działało.
    • 35: CommentAuthorpin

dla lubiących mocne brzmienia polecam "cannibal_corpse - from skin to...img" ;)

@Perinoid - hahahahh, nie. Tego nie zrobiłem. Depakera nie mam do tego.
    • 36:

CommentAuthorPeri Noid
    • CommentTime15 Sep 2022

7zip powinien to łyknąć.
    • 37: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022

już mam ten depaker, chwila
    • 38: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022

w tym BladeRunner pokombinowałbym właśnie z kontrastem i jasnościami, plus audio na testa o jakieś 4-5dB w górę i sprawdzić, czy nie ma przesterów w "piku" gdzieś.
    • 39:

CommentAuthorPeri Noid
    • CommentTime15 Sep 2022

Z tym audio to robiłem całą masę eksperymentów i ciągle mi wychodziło, że nie ważne jak bardzo bym podgłośnił to po przekodowaniu i tak jest cicho. A spędziłem nad tym kilka dni. Po tej stracie czasu uznałem, że to po prostu Atari cicho gra i nie ma co się przejmować tylko podkręcić wzmacniacz.
    • 40: CommentAuthorpin

tak, ale jak poziom audio jest niski to w ten sposób podgłaśniając wzmacniasz też szumy. No i tutaj dość mocno to słychać sumarycznie.

A możesz mi przez jakiegoś ftp podrzucić link do źródła tego bladerunnera? (pin(at)atari8.info)
    • 41: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022

ok. Pod linkiem który podałem pojawił się katalog "testowy", tam wrzuciłem fragment bladerunnera w mniej więcej takich ustawieniach jak mi się wydaje że będzie ok. Tzn jeśli chodzi o video, bo audio będę próbował jeszcze zgłośnić.
    • 42:

CommentAuthorjhusak

Kluczowa sprawa to podpompować kompresję dźwięku soxem. Wtedy jest głośniej i ogólnie lepiej.

Z drugiej strony męczenie się virtualdubem, gdy skrypt ogarnia sam najdłuższe video w minutę, to masochizm, zwłaszcza, że ten konwerterek w C robi całkiem zgrabnie floyda steinberga i to na kolorach i jasności - wszystko wygląda znacznie lepiej.

Stare filmiki wyglądają znacznie gorzej, np. Tron - jest taki sztuczny, cukierkowy. Kolor jest albo nie ma, nie ma pośrednich nasyceń.

Co do materiału na filmiki - najlepiej sprawdzają się te z lat 80/90 - gdy VHS królowało i filmy były robione pod VHS zwłaszcza te klasy B, co nie szły w kinach.
    Albo seriale typu Police Squad.
    • 43: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022

bladerunner_test2, audio w plusie 10dB, i chyba jest ok.
    • 44: CommentAuthorpin
    • CommentTime15 Sep 2022

Kuba - najdłuższe mam na 4GB danych wynikowych. W minutę? ;)
    • 45:

CommentAuthorjhusak
    • CommentTime15 Sep 2022

W minutę to robił 300-400 MB, czyli 4 GB zrobi w 10 minut.
    • 46:

CommentAuthorsun
    • CommentTime16 Sep 2022

Też robię tak jak @jhusak,skrypcikiem :)
    • 47: CommentAuthordhor
    • CommentTime16 Sep 2022

A ja chciałem kupić sobie AVG, żeby dyskietki mieć pod ręką....
    • 48: CommentAuthortebe
    • CommentTime16 Sep 2022 zmieniony

to wbijaj na Discorda

->link<-
    • 49:

CommentAuthorjhusak
    • CommentTime16 Sep 2022

@dhor - możesz kupić :) jest dostępny.
    @Pin: Your "DM1.IMG" video does not work with my Atari 800XL (PAL), AVG-cart and latest AVF player by Jakub Husak. Screen looks like an NTSC video played on PAL...?!?

All other videos worked fine. But I am quite sure I will not watch full length movies in low resolution AVF format. ;-)