atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Street Fighter II" dostępna! z 2025-12-12 14:11 (38)
Sceny z demosceny #4: analiza dema "Unseen" z 2025-12-07 20:03 (13)
Sceny z demosceny #3: analiza dema "Zener Drive" z 2025-12-03 13:17 (19)
Demo "Zener Drive" i K.K. z 2025-11-30 17:39 (37)
Demo "Unseen" i Bober z 2025-11-30 10:05 (15)
Spowiedź autorów #22: KTZ i Hospes z 2025-11-28 14:41 (0)
AI napisało grę Atari z 2025-11-26 17:14 (110)
Spotkanie z Hospesem i Rogulem z 2025-11-25 18:01 (10)
Zimowa edycja Silly Venture 2k25 już trwa! z 2025-11-21 18:26 (47)
Nadchodzi KWAS #38 - Wrocław (Mokry Dwór) z 2025-11-19 15:59 (7)
Strona Jer-a zachowana! z 2025-11-16 12:55 (11)
ATASCII Compo 2025 – głosowanie z 2025-11-09 21:50 (23)
Sceny z demosceny #2: analiza dema "Unleashed" z 2025-11-07 15:06 (15)
Joypad CX41 z 2025-11-04 15:15 (11)
Drewniana saga: magnetofon z 2025-10-28 15:40 (42)
Jest nowy numer "Grela"! z 2025-10-24 12:33 (14)
Historie klubu Plus, L.K. Avalon i inne z 2025-10-23 15:49 (2)
Jak rozgryzłem I.S. Plate? z 2025-10-21 22:23 (19)
Analiza dema "Unleashed" z 2025-10-20 17:41 (15)
Na ratunek Compaq-owi Portable z 2025-10-17 17:09 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2025-12-12
Liczba katalogów: 8701, liczba plików: 38965
Zmian katalogów: 1, zmian plików: 1

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2996 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (36)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (17)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (9)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra "Street Fighter II" dostępna!

We wrześniu tego roku pisaliśmy na AtariOnline.pl o tym, że zbliża się premiera niespodziewanej konwersji gry Street Fighter II dla naszej ulubionej Atarynki. Tytułu tego brakowało, ale w odróżnieniu od wielu innych hitów, o których przeniesienie gracze często postulują na forach, nikt nie zakładał, że akurat ta wkrótce się pojawi na XL/XE. Cudu tego dokonał Krzysztof "Vega" Góra oraz ludzie, którzy dołączyli do niego konwertując grafikę i muzykę. Konwersja wygląda obłędnie dobrze, a gracze odpowiedzą teraz na pytanie, czy idzie za tym wysoki poziom grywalności. Od dziś będą mieli okazję, bo plik gry został opublikowany na stronie autora. Można tam też wesprzeć albo nagrodziś jego wysiłki wpłatą. Gdyby był problem z blokowaniem pobierania plików przez przeglądarkę Chrome to autor zaleca użycie FireFox-a.









Gra oparta jest na wersji z japońskiej ośmiobitowej konsoli GameBoy (z 1989 roku), ale wizualnie i dźwiękowo to oczywiście miks z różnych innych platform i inwencji własnej autorów. Opublikowana wersja działa na stockowym komputerze Atari z 64KB pamięci RAM, co istotne dla niektórych osób, i wymaga uruchamiania z kartridża o pojemności 4MB. Gra działa na komputerach generujących obraz w systemie PAL oraz NTSC. Dlaczego takie rozmiary kartridża? Gra zawiera ogromną ilość próbek dźwięku o częstotliwości 4KHz, obrazków w formacie programu Graph2Font oraz muzyki w formacie programu Raster Music Tracker.

Fabuły gry nie trzeba chyba przedstawiać, to klasyczne mordobicie z elementami baśniowymi, w różnych okolicznościach przyrody. Bohater gry musi pokonać dziewięciu przeciwników na drodze do uzyskania tytułu zwycięzcy, w tym trzech boss-ów. Czyni to podróżując po całym świecie i ścierając się z zawodnikami z różnych krajów. W przerwach między bitkami może się wyżyć niszcząc samochody na etapach bonusowych. Mały podgląd finalnej wersji gry w trybie nieśmiertelności:



Obsługa klawiszami:

  • ESC – wyjście z gry
  • SPACJA – zatrzymanie gry
  • M/S – włączenie/wyłączenie muzyki (S – tylko próbki)
  • P/O – włączenie/wyłączenie sampli

    Są też ukryte kombinacje klawiszy "do oszukiwania" gry (tak jak zrobiłem na filmiku), ale te easter eggi to już gracze muszą sami odkryć. Postacią wybranego bohatera gry sterujemy joystickiem. Ponieważ nie dla wszystkich może być jasne, jak w wersji Atari uzyskiwać ciosy/ataki specjalne (tzw.combo) to autor informuje, że kombinacja jest następująca:

  • combo 1 - joy dół, joy dół+lewo, joy lewo+fire
  • combo 2 - joy dół, joy dół+prawo, joy prawo+fire
  • combo 3 - joy dół i od razu prawo+fire

    I przy pojedynku następujących postaci te combo mają następujące nazwy (dają następujący efekt):

    RYU oraz KEN:
    combo 1 - Shoot a Fireball
    combo 2 - the Dragon Punch
    combo 3 - the Hurricane Kick




    ZANGIEF:
    combo 1 - the Spinning Piledriver
    combo 2 - the Throw
    combo 3 - the Double Lariat



    GUILE:
    combo 1 - the Sonic Boom
    combo 2 - the Flash Kick
    combo 3 - the Flash Knee



    CHUN-LI:
    combo 1 - Shoot a Fireball
    combo 2 - the Lightning Kick
    combo 3 - the Spinning Bird Kick



    BLANKA:
    combo 1 - the Electric Thunder
    combo 2 - the Rolling Attack
    combo 3 - the Bite Attack



    BALROG:
    combo 1 - Twice Punches Uppercut
    combo 2 - Twice Punches Straight
    combo 3 - the Buffalo Headbutt



    SAGAT:
    combo 1 - the Tiger Shot
    combo 2 - the Tiger Uppercut
    combo 3 - the Tiger Knee



    M.BISON:
    combo 1 - the Psycho Shot
    combo 2 - the Scissor Kick
    combo 3 - the Psycho Crusher



    Na koniec kilka słów od autora: "Ja ze swej strony to tylko ponownie chciałem podziękować zespołowi, który pomagał mi przy tworzeniu gry: Gaspar, Miker, GienekP, Sim, Zbyti, Atariteca, Saberman." Od testera Zbytiego: "Dla mnie jako człowieka ze stajni Commodore to niezwykłe jak współcześni programiści A8 udowadniają, że na sprzęcie o 3 lata starszym od C64 drzemie dość mocy by przyćmić nowsze komputery z epoki." Od testera Atariteca: "Jak już wcześniej pisałem na Ataritece, ta gra wyznacza kilka kamieni milowych na naszej platformie: to tytuł z największą liczbą grywalnych postaci, z największą liczbą cyfrowych klipów audio, z największą liczbą indywidualnych zakończeń oraz z postaciami, które razem mają najwięcej animacji. Dla mnie Vega staje na tym samym podium, które kiedyś zdobył Chris „Sheddy” Hutt swoim portem Space Harriera. Z tą ogromną różnicą, że Hutt potrzebował dziewięciu długich lat, a Vega… tylko dziewięciu miesięcy!"

    Plik ściągamy ze strony autora lub archiwum AtariOnline.pl. Miłej zabawy!

    2025-12-12 14:11 by Kaz
    komentarzy: 38
  • Kaz @2025-12-12 16:01:40
    Gdyby taka gra była dostępna na JIL 800 XL w 1983 roku, to nikt by już nie kupował innych ośmiobitowców ;)
    Oburzony C-64 @2025-12-12 16:15:55
    Gdyby babka miała wąs, to byłaby dziadem.

    I tak, to ja jestem najlepszą konsolą do gier ever ...
    Maly_swd @2025-12-12 16:37:08
    Kawał dobrej roboty.

    Ps. Czy ktoś grafikowi powiedział że Atari ma ograniczenia w ilości kolorów? Bo chyba grafik nie wiedział i przesadził z ich ilością.
    Wrathchild @2025-12-12 16:42:11
    Fantastic achievement! Hats off to the team!
    zbyti @2025-12-12 16:45:00
    Gratuluję dobrej roboty!
    gorgh @2025-12-12 17:03:44
    super to wyszło panowie, fajny kod, muzyka i grafika :)
    tebe @2025-12-12 17:12:18
    Kaz, a ile kosztowałaby pamięć dla takiego carta w 1983? w 1983 ludzie zatracili umiejętność liczenia?
    Heaven @2025-12-12 17:17:15
    Jeeez fucking Ace Artwork by Gasoar
    GienekP @2025-12-12 17:19:36
    W 1983 jakieś 4k dolców. W 1989 już jakieś 300 dolców. Ale co najważniejsze, już by się wtedy dało to zrobić :)
    zbyti @2025-12-12 17:28:57
    @GienekP ale czy wtedy cart nie był by wielkości klasera na znaczki? ;)
    Rako @2025-12-12 17:30:44
    To cudo jest zaprzeczeniem wszystkiego i wszystkim niedowiarką. Spełnienie marzeń i snów chyba każdego fana małego Atari. Panowie Nobel to mało...
    vega @2025-12-12 18:23:38
    co do wersji fizycznej..to w sumie jest gotowa(kartriż, wersja box)..została jeszcze instrukcja tylko...mam nadzieję, że uda się ogarnąć w tym miesiącu..
    nalogowy palacz @2025-12-12 18:34:31
    czemu gre napisal Vega , a nie ma Vegi w grze ?
    zbyti @2025-12-12 18:37:35
    @nalogowy palacz czy to nie oczywiste? albo kodujesz albo walczysz :P
    Kano @2025-12-12 19:14:17
    W morzu achów i ochów, jakoś nikt słowem nie wspomina
    o grywalności. Grywalne to jest?

    Pora na Mortal Kombat.
    Kabaret @2025-12-12 19:18:19
    "wersja działa na stockowym komputerze Atari z 64KB pamięci RAM, co istotne dla niektórych osób, i wymaga uruchamiania z kartridża o pojemności 4MB"...... Jeden wielki LOL
    mr3gul @2025-12-12 19:37:56
    No bardzo ładna, tylko jak to odpalić na atarynie? To znaczy skąd takiego cartridża wziąć żeby zadziałało? Próbowałem z SUBCart-a, ale niestety: "Unsupported cart type" :(
    Atari 400 @2025-12-12 19:40:13
    uwaga - chodzi na Atari 400 mini - sprawdzałem
    vega @2025-12-12 19:44:11
    aktualnie gra chodzi z X-CART v2.0 kolegi GIENEKP...napracował się co niemiara...przy v1.0 były małe zkłócenia ale v2.0 to już śmiga pięknie i w PAL i NTSC :) testowne na real ATARI :)
    GienekP @2025-12-12 20:05:43
    XCart jest full OpenSource, więc jak ktoś lubi lutować to śmiało :) Ale myślę, że warto poczekać na pełne wydanie pudełkowe bo wybajerowane na maksa! Vega pokazał nam co potrafi ATARI. Dla takich projektów to warto nawet 16MB carta zrobić :) A swoją drogą to można by lekko ponaciskać "tych" od SUB/AVG carta, żeby podnieśli poprzeczkę bo przy 1MB to się ATARI dopiero rozkręca ;)
    _tbxx @2025-12-12 20:18:00
    się nie znam to się wypowiem ;) na SubCart można zrobić 4MB pamięci w standardzie Axlon... tyko pod taką konfigurację nie da się zrobić tego SFII? Albo, tak jak pisałem na początku nie znam się...
    tebe @2025-12-12 20:23:40
    soft rozwija się szybciej od hardware? czy hardware rozwija się szybciej od softu? kto zwycięży w tym wyścigu a kto przegra?
    zbyti @2025-12-12 20:56:39
    Altirra obsługuje SF2, tak sami A800 - znaczy, że hardware jest w tyle i to nie to corowe.
    _tbxx @2025-12-12 20:59:54
    to kiedy port Mad Dog McCree? ;)
    hardware @2025-12-12 21:08:32
    @tebe: to ja zwyciężę.
    grey / mystic bytes @2025-12-12 21:16:26
    Coś pięknego! Fantastyczna robota :) Kod, grafika, muzyka... pokłony, Panowie.
    mr3gul @2025-12-12 21:35:51
    @GienekP - to na pewno warto i poczekam na wersję pudełkową, zwłaszcza jak ma być ładnie wydana. Ale chciałoby się też mieć wersję nazwijmy to bardziej "podręczną", na zbiorczym zestawie. I jeszcze raz gratulacje dla autorów, bo GRA jest świetna.
    Rafikus @2025-12-12 21:40:41
    Super. Fajnie kiedyś będzie pograć w SF ii na mojej Atarce. Grstulacje Vega.
    Amigowiec @2025-12-12 22:04:07
    Panowie, dziękuję za niesłychaną robotę. Karta z grą kupię. Taki wysiłek trzeba wesprzeć. Na razie próbowałem na emulatorze z klawiatury i gra przewyższa oczekiwania. Samplowane wokale i wielkie kolorowe grafiki... jakiś inny świat mocarnego Atari.

    W 93 roku gdybym to zobaczył u kumpla na małym Atari, to by mi błysnęło, żeby sprzedać Amigę i kupić za to 800XL, 130XE i 2 stacje dysków.
    Złomodore 64 @2025-12-12 22:33:59
    @Amigowiec: ty się dobrze czujeta? sprzedałbys amigę dla tej gry?????
    ktoś tu odleciał ... i to za wysoko.
    zbyti @2025-12-12 22:42:21
    wiem, że się nie znam :P ani na C64 ani na A8, ale coś tam próbowałem. C64 nie pociągnie takich softsprajtów jakie są w SFii a hardwarowe nie ogarną tego co się dzieje na ekranie.

    A8 ty naprawdę skoczyło "do przodu" - no ale to taka moja opinia, opinia laika.
    Konstantyn @2025-12-12 23:10:17
    Co prawda miłośnikiem Mortala i SF-a nie jestem, ale przyznać muszę, że od dzisiaj jestem, przynajmniej tego drugiego. :-))
    To teraz czekam na port Lotusa i Tokiego. :-))
    Konstantyn @2025-12-12 23:15:27
    A w międzyczasie może jakiś nowy Arkanoid? :-))
    Atarysta @2025-12-12 23:22:11
    Na dużym kineskopowym TV i w NTSC może to fajnie wyglądąć - jak na salonowych automatach. Z tym takim specyficznym scanline. Swoją drogą kawał czasu minął, bohaterowie gry mają teraz po 60-70 lat.
    zbyti @2025-12-12 23:26:06
    @Atarysta oni się tak starzeją jak Simpsonowie :]
    piter_af @2025-12-12 23:38:55
    no czad! jutro włączam! super!
    Jacques @2025-12-13 08:42:43
    No i super, pięknie będzie odpalić na prawdziwym Atari :-) Podziękowania dla twórców.
    Jacques @2025-12-13 08:49:31
    A, jeszcze pytanie: zielona ramka podczas gry do zamierzona sprawa?
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)

    Aktualne tematy
    PRELAUNCH UNITHOR Joystick (180)
    ostatni: 13-12-2025 10:09, thewasp
    vibe coding atari (8)
    ostatni: 13-12-2025 01:25, nosty
    Silly Venture 2026SE - the bigges... (23)
    ostatni: 12-12-2025 20:04, greymsb
    Barbarian na Atari XL/XE (117)
    ostatni: 12-12-2025 18:55, zbyti
    Atari Last Party 2026 - noclegi (6)
    ostatni: 12-12-2025 11:27, sun
    Mega-CD (69)
    ostatni: 11-12-2025 22:02, pigula
    Silly Venture 2025WE - the bigges... (111)
    ostatni: 11-12-2025 11:19, greymsb
    Demo "Zener Drive" grupy Altair (26)
    ostatni: 11-12-2025 00:47, mono
    Prośba o identyfikacje systemu Tu... (144)
    ostatni: 10-12-2025 22:28, emka
    RMT hacking (386)
    ostatni: 10-12-2025 22:09, emkay
    Historia Atari (93)
    ostatni: 10-12-2025 00:57, jhusak
    Assembler - pisanie po ekranie (55)
    ostatni: 09-12-2025 17:57, zbyti
    Silly Venture 2026WE - the bigges... (7)
    ostatni: 09-12-2025 10:17, wieczor
    [S] Harmony cart do Atari 2600 (17)
    ostatni: 07-12-2025 21:06, iSiek
    Demo "Unseen" grupy M.E.C. (4)
    ostatni: 07-12-2025 20:07, Kaz

    Kategorie Forum Atarum

    Administratorzy: Adam, Cyprian, Jhusak, Kaz
    Użytkowników: 2987
    Ostatnio zarejestrowany: Nightbomber
    Postów ostatniej doby: 20

    Spotkania i zloty/Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (331)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (85)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (35)
    SIO2PC-USB napisał Larek (46)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (15)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (21)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (27)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»