atarionline.pl Nowa gra "Star Vagrant" - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

@Montezuma:

Well,
    I found several bugs in the game (more or less the same ones that Stefan Dorndorf found) and Madrafi fixed all of them. At least I hope so... And errrm, I did correct the translation in the german version somewhat (was not always easy, because we germans always use long words).

If you or Stefan still find bugs in the latest version, then simply contact Madrafi, he is a very patient guy and does the bugfixes very fast!

And if you want, I can also add you or Stefan to our conversation (pm's) at Atari Age, there you can read everything (and watch some small videos and view several screenshots)... just let me know and with a keyclick this is done...
    • 2: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime11 Mar 2020 zmieniony

Wszystkie aktualizacje zawieraly poprawki znalezionych bledow.
    Wersja 1.8 powinna juz byc wolna od wszelkich dziwnych zachowan, smieci na ekranie itd :)
    Nie prowadzilem list poprawek ktora moglbym upublicznic.
    W kazdym badz razie duzo z tych bledow bylo dosyc krytycznych.

Z wiekszych zmian:
    Rzeczywisty czas podrozy pomiedzy lokacjami zostal skrocony.
    Gre teraz mozna ukonczyc

Delikatne zmiany w odleglosci pomiedzy lokacjami ( z tego co pamietam (1)
    2 lokacje nie mialy przedmiotow do kupienia ani nie akceptowaly nic do sprzedania.

PS Nadal nikt nie odkryl easter egga i nie upublicznil go.
    • 3: CommentAuthorKrzys
    • CommentTime11 Mar 2020

Ja easter egga nie mam jeszcze (a trochę posiedziałem), ale skoro na bieżąco supportujesz produkt, to ci podrzucę dwa tematy.
    • 4: CommentAuthortakron27
    • CommentTime13 Mar 2020

Madrafi,
    nabyłem od Ciebie fullpakiet Star'a na Silly. Też poproszę o wersję poprawioną.
    • 5: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime13 Mar 2020 zmieniony

W przypadku osob ktore nabyly gre na Silly Venture. Prosze o kontakt na email podany na stronie madsoft.us.
    Do maila prosze zalaczyc zdjecie zakupionego zestawu w celu weryfikacji.
    • 6: CommentAuthortakron27
    • CommentTime16 Mar 2020

oki:)
    • 7: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime24 Apr 2020 zmieniony

Udostępniam źródła projektu:
    ->link<-

Bez obiektow graficznych
    • 8: CommentAuthorastrofor
    • CommentTime24 Apr 2020

woooow genialnie dzięki MADRAFi !
    • 9: CommentAuthorzbyti
    • CommentTime24 Apr 2020

@MADRAFi dzięki! Zawsze to ponad rok czyichś doświadczeń w Mad Pascalu do przyswojenia :]
    • 10: CommentAuthorgienekk
    • CommentTime10 May 2020

Cześć,
    Są jeszcze dostępne sztuki edycji MAX?
    • 11: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime10 May 2020

Witam,
    Nie, Ostatnie sztuki sa dostepne dla czlonkow klubu ABBUC. Napisz do Sachy byc moze wysle do PL :)
    Hehe,
    a few days ago I stumbled over this A8 game:
    ->link<-

Today I had the time to play it and was quite surprised due to its many similarities to Star Vagrant. (I am quite sure there are many other games that are similar to Star Vagrant and this is not the only one.) Of course Star Vagrant is better in many ways, but it was still fun to play that old type-in listing and modify it to my own preferences. I also wrote a short + subjective description at atarimania - if you like Star Vagrant, maybe you want to take a look and download Star Merchant...?!?

(Besides, the full version of Star Vagrant is still available for purchase at Abbuc.)
    • 13:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime21 Feb 2021

As far as I remember, Madrafi wrote that he was inspired by the idea of ​​some PC game, unfortunately I do not remember the name of the game. It is possible that it was, for example, Star Merchant:

As you can see, the idea behind it is very similar. You buy a ship, go into space to trade. Maybe the game's creators were inspired by the Atari game from 1981, who knows? That would mean that history has come full circle, from Atari to PC to Atari again. Anyway, let me quote your comments on Atarimania as they are interesting:

ChCh:

This might be the forerunner or inspiration to "Star Vagrant" by Madrafi. The Creative Computing game was converted to the Atari in simple Atari Basic and is text only. Nevertheless the game is very playable and errmm, it is not easy. The cargo that is available at the various star systems is chosen randomly it seems, so you never know before hand what cargo you can buy or sell there (in my eyes it would have been better to have the cargo pre-set for each star system so you can plan your strategy). Therefore you need some luck to buy the cheapest cargo and find the star system where you can sell it at a much higher price. If you are unlucky, you have to sell the cargo at a lower price and doing this 2-3 times (or not selling cargo at all) will most of the time lead to a bankrupt. Another problematic point is the salary of the crew which starts at 500,000 and gets higher and higher during the game. It happened to me (after warping to three different star systems) that I could not pay off the crew anymore and then also ended with a bankrupt and game over. But evil as I am, I simply removed this part of the program listing, so the game is now easier and I can play much longer. There seems to be no real ending or final goal of the game, either you end up going bankrupt or you try to end with more money than you started the game with. This means you can end the game after two years of leasing your spaceship, but you can also continue the game as long as you wish (as long as you do not get bankrupt) and renew the lease of your spaceship almost endlessly. A final goal would have been much better in my opinion (e.g. reach 10 million, 100 million or whatever), but hey this is just a type-in listing.

Star Vagrant offers many enhancements and improvements compared to this game, first it has great gfx (not text only), second there is music during the game (which can be switched off), there are different types of spaceships (with different speeds, varying sizes of cargo hold, etc.), many more star systems, pirates and thieves, pre-set cargo types for each star (so you can make plans what to buy where and to sell where) and a final goal (reach x million of cash).

By the way:

ChCh:

But evil as I am, I simply removed this part of the program listing, so the game is now easier and I can play much longer.

Did you save this version? Share, please :D
    Like I said, I simply removed several lines of the type-in listing of Star Merchant, afair I removed lines 1040-1230 and kept only the last line with a RETURN statement (1230). So the ship crew is no longer able to go on strike for a higher salary, hehehe. (Instead of completely removing these lines, one could have also used REMs.)

I also changed lines 3340-3360 in such a way:
    3340 "Fuel";E1*D4 (instead of E2*D4)
    3350 completely removed
    3360 B2=B2-(E1+E1*D4)

Thus the price for fuel is 50% cheaper now (E1 is 50.000, while E2 is 100.000) and by removing line 3350 the ship crew does not get any extra money for docking. In other words, the ship crew does not play any role anymore in my version of Star Merchant. I found it very awful to go bankrupt because of the ship crew and the money I had to pay them a) as salary and b) as extra money for docking. It happened several times that I went bankrupt after two or three rounds, because I could not pay the ship crew anymore, so making the above changes avoids this.
    Inspiration for "Star Vagrant" may go back to the 1980s when games of the "Tradewars" series were popular or even back to the 1970s when "Star Trader" was popular. Maybe Madrafi could tell us, what inspired him...?!?
    • 16: CommentAuthorpaptak
    • CommentTime3 dni temu

Nie wiem czy nie jestem w błędzie ale odnoszę wrażenie, że tej gry nie można już nigdzie kupić ani nigdzie pobrać. Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie :-)
    • 17: CommentAuthorbartgo
    • CommentTime2 dni temu zmieniony

Można znaleźć / pobrać, ale nie wiem czy to wersja oficjalna więc nie podaję linka. Ale znalazłem :)

Historycznie, ciekawy protoplasta to "Star Trader" z 1974 (!) roku - listing
    ->link<- (TRADE, TRADER) i opis: ->link<-

Gazetka ta (PCC?) miała fajne motto: "Computers are mostly used against people instead of for people; used to control people instead of to free them; Time to change all that - we need a... Peoples Computer Company."

Gra (wiki): ->link<-

Gra nie ma chyba za bardzo AI, jest jakiś model ekonomiczny ale gra ma tylko tryb od dwóch graczy (brak solo). Istnieje konwersja do Pythona (gdzieś na GH). Próbowałem grać ale interfejs użytkownika trąci terminalem i drukarką :)

Od Vagranta - lata świetlne!
    • 18: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime2 dni temu

@paptak
    Nie mozna kupic raczej, ale pobrac mozna. Nie bede spoilowal gdzie :)

Co do inspiracji. Ciekawe jest to ze nie gralem w zadna z cytowanych tutaj gier. Inspirowalem sie troche mega produkcja Star Citizen :D Widac to bylo na ekranie zakupu produktow.
    • 19: CommentAuthorpaptak
    • CommentTime2 dni temu

Niestety nie udało mi się znaleźć. Przeczytałem kilka wątków na kilku forach od początku do końca. Mnóstwo informacji na temat kolejnych wersji i poprawek ale samego pliku niestety nie. Tu dostępne jest tylko demo. Chyba nie umiem szukać takich rzeczy. Wygląda na to, że sobie nie pogram. Skoro MADRAFi zakończył już sprzedaż gry to nie mógłby po prostu udostępnić pliku?
    • 20:

CommentAuthorccwrc

Może nie chce. Fajnie by było, gdyby była możliwość zakupu wersji cyfrowej tak jak jest np. z "The Last Squadron".

->link<-

20zł.
    • 21:

CommentAuthorMq
    • CommentTime2 dni temu

ccwrc:

Fajnie by było

Fajnie to by było, gdyby ludzie wspierali platformę Atari tworząc i udostępniając nowe gry, a nie ją zabijali zamykając gry w szafach/szufladach/sklepach.
    • 22:

CommentAuthorccwrc
    • CommentTime2 dni temu

@Mq

Ja osobiście uważam, że autor ma pełne prawo do schowania produktu "do szuflady" po zakończeniu sprzedaży wersji fizycznej.

Nie uważam tego ani za dobre, ani za fajne, ale uważam, że pewnym kompromisem jest po prostu sprzedaż wersji cyfrowej bez nośnika.

Pomimo tego, że autor może zrobić co chce to ani nie pochwalam, ani tak naprawdę nie w pełni rozumiem całkowite zamknięcie się na otaczające środowisko i zamkniecie softu w szufladzie na wieczne zapomnienie.
    • 23:

CommentAuthorMq

Ja nie mówię o momencie po zakończeniu sprzedaży. Ja mówię o momencie, w którym gra powstaje.
    A prawo - jak to określiłeś - to oczywiście każdy ma jakie zechce, nikomu tego nie ujmuję. Mówię tylko co by było fajnie, a co jest niefajne. Nie ma to nic wspólnego z prawem. Zgodnie z prawem można robić wiele niefajnych rzeczy.
    • 24: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime2 dni temu

Gra jest dostepna dla kazdego. Zrodla oraz finalna wersja.
    fujinet.pl/games/StarVagrant/starvagrant_PL.atr
    • 25:

CommentAuthorccwrc
    • CommentTime2 dni temu

@MADRAFi

• 26: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime2 dni temu

bo to nie jest przez www :)
    • 27:

CommentAuthorccwrc
    • CommentTime2 dni temu

@MADRAFi

Przez ftp dla win (FileZilla) dostaję komunikat o rozłączeniu po 20 sekundach nieaktywności.
    • 28:

CommentAuthorMq
    • CommentTime2 dni temu

Nooo, to teraz wreszcie porządnie MADRAFi postąpił. Brawo! Pierwsza męska decyzja w Twoim życiu:-)

@ccwrc: przez fujineta musisz tam wejść z poziomu Atari.
    • 29: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime2 dni temu

To jest dostepne od kilku miesiecy.
    • 30:

CommentAuthorccwrc
    • CommentTime2 dni temu

@Mq

->link<-

Pan MADRAFi równie dobrze może podać adres StarVagrant/starvagrant_PL.atr - będzie działał tak samo.
    • 31:

CommentAuthorMq

@ccwrc: czego nie rozumiesz? Napisałem Ci, że odpalasz sobie fujineta i przez fujineta wchodzisz pod podany adres. Chodziło mi o urządzenie fujinet podłączone do Atari i robisz to na Atari. No chyba że nie masz fujineta... Ale wtedy ewentualnie pewnie da się emulatorem, bo chyba obsługuje fujineta?

@MADRAFi: ale skoro się zdecydowałeś na taki krok, żeby to jednak udostępnić, to dlaczego nie napisałeś jakieś oficjalnej informacji o tym gdziekolwiek wyraźnie? To chyba fajnie jak w Twoją grę zagra więcej ludzi, tak? :-)
    • 32: CommentAuthorpaptak
    • CommentTime2 dni temu

Dzięki. Gra pobrana. Nie miałem wiedzy, że znajdę ją na fujinet.pl
    • 33:

CommentAuthorccwrc
    • CommentTime2 dni temu

@Mq
    Ja rozumiem, dziękuję za troskę :)

Nie od Ciebie oczekiwałem odpowiedzi bo nie do Ciebie pytanie było kierowane.
    • 34: CommentAuthorMADRAFi
    • CommentTime2 dni temu

dlatego proponuje uzywac anode. Tam jest wyszukiwarka :)
    • 35:

CommentAuthorMq

No ja właśnie walczę z fujinetem. Po północy jakoś wszystko mi ruszyło. Bawiłem się niecałą godzinkę anode, ale teraz mi przestało działać. To odrębny temat, bo kwestia walk z TCP/UDP. Niemniej jednak teraz konkretnie w tym momencie wywala mi się w fujinecie w aplikacjach od anode, że serwer anode jest unavailable. Po restarcie fujineta już nie mogę się połączyć w ogóle z fujinet.pl, ani z żadnym innym serwerem fujinet. Co ciekawe, anode webapp na pececie też się nie chce odpalić. Net mi działa, wszystkie inne strony internetowe działają. Może jest jakaś kwestia ustawień na serwerze fujinet?

Edit: W kwestii anode, to tylko napiszę, że już skonsultowałem z Bocianu i serwer wisiał po prostu, a więc problem był po stronie serwera tym razem.
    • 36:

CommentAuthorduncan
    • CommentTime2 dni temu

Nie można tego dodać po prostu do naszej bazy gier?
    • 37: CommentAuthorMADRAFi

@mq czasem anode sie przywiesi. Jest bug w oprogramowaniu z ktorym ciagle walczymy.

@duncan, moj zamysl byl taki ze Star Vagrant jest bonusem dla osob ktore korzystaja z fujinet.
    • 38:

CommentAuthorMq
    • CommentTime2 dni temu

W kwestii anode, to tylko napiszę, że już skonsultowałem z Bocianu i serwer wisiał po prostu, a więc problem był po stronie serwera tym razem.
    • 39: CommentAuthornewton

Warto jeszcze dodać, że istnieje klient TNFS napisany w Pythonie:

->link<-

Sposób użycia:

python3 tnfs_client3.py --tcp fujinet.pl

Pull request ->link<- (jeszcze nie zmergowany) dodaje automatyczne wykrywanie TCP i przełącznik --tcp nie będzie już wtedy potrzebny.