atarionline.pl Będzie "Prince of Persia" na Atari - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

• 1: CommentAuthorheaven6502
    • CommentTime15 Jan 2020

what has that pic+scroller to do with PoP? don't get it and maybe I oversee that hardcore optimised PMG under/overlay repositioning...
    • 2: CommentAuthoremkay
    • CommentTime15 Jan 2020 zmieniony

@anonymus

I know the tune has some flaws and RMT misses a lot "Tracker" features. The 8 bit resolution sometimes has its unsolvable problems. But the mix is correct, also the chosen modulations.
    • 3: CommentAuthoremkay
    • CommentTime15 Jan 2020

@heaven6502

"what has that pic+scroller to do with PoP? don't get it and maybe I oversee that hardcore optimised PMG under/overlay repositioning... "

I really would like to answer, but then Kaz might not like me anymore ;)
    • 4: CommentAuthoremkay
    • CommentTime15 Jan 2020

@Ilmenit

"Niektórzy mają potrzebę ewangelizacji innych, zostają świadkami jehowy albo piszą na forum retro... ;) "

You mean that stuff like "Atari is the best, Atari can do everything , and better than the C64" ?

Coders believe that and start to do programs without the needed knowledge?
    You guys always turn the facts.
    Technical stuff has nothing to do with "believing".
    It not an "evangelization" , it's more like a "exorzism" ;)
    • 5:

CommentAuthoranonymus
    • CommentTime15 Jan 2020

Emkay, if your coding views are the same as your music ones, you should reconsider taking any further discussion
    • 6: CommentAuthorgorgh
    • CommentTime15 Jan 2020

"I know the tune has some flaws and RMT misses a lot "Tracker" features. The 8 bit resolution sometimes has its unsolvable problems. But the mix is correct, also the chosen modulations. "

tory były złe i podwozie...podwozie też było złe
    • 7: CommentAuthoremkay
    • CommentTime15 Jan 2020

@anonymus

How about a version of that tune made by you.

Just get the MOD file , import it to RMT.
    But please arrange it for a real Atari.
    4 channels, 64kHz , 1VBI programming speed.
    So the tune can be used in games.
    If it is better than my version, I'd build it into the Intro ;)

I wonder , if you know the difference of what a MOD Tracker can do and what RMT is missing.
    The tune has 11K already (plus the player). To compensate the missing features of a MOD Tracker, you'd have to create multiple Instruments. Just some pitch up and down command on the pattern means to add probably several 100 instruments.
    RMT offers at least the global volume. So it's not all bad.
    • 8:

CommentAuthordely
    • CommentTime15 Jan 2020

How about a version of PoP with PMG masking made by you?

Show some visualisations recorded with Altirra and assembly code. If it will be better than current version shown at AtariAge then it will be probably merged with actual code.

:)
    • 9: CommentAuthoremkay

@Dely

I expected that question.
    But it's not about me. It's about the difference between music creation and coding.
    Or do you judge on a Doctor that cannot play Golf, so he is not a good Doctor?
    A good Guitar player may play Piano horribly , and a great Piano player cannot handle a single chord? Are they bad musicians then?
    And it is also a difference if someone can code a PC with endless resources, doing stuff progressive "idea by idea" , or has to code on a machine that has very restrictive limits.
    • 10: CommentAuthorgorgh
    • CommentTime15 Jan 2020

Są po prostu ludzie, którzy wskazują innym drogę- znak na drodze pokazuje ci gdzie masz iść, ale nie pokona tej trasy za ciebie.
    • 11:

CommentAuthoranonymus

• 12: CommentAuthoremkay

@anonymus

Here is an edit that might get closer to your taste
    It's also played in RMT to show that there are even differences in the replay in RMT and ALTIRRA.

• 13: CommentAuthorilmenit
    • CommentTime15 Jan 2020

@gorgh - byłoby jeszcze fajnie, gdyby ktoś kto taki znak stawia miał pojęcie co robi, co jest na nim napisane i jaki kierunek wskazuje. Inaczej obowiązkiem to widzących powinno być taki znak wywalić do kosza...
    • 14:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime15 Jan 2020

Można też zignorować znaki, jeśli uważamy, że nie kierują właściwie. To się zdarza. W tym wypadku, jak rozumiem irytujący jest sposób przekazania wskazówek, a nie same wskazówki?
    • 15: CommentAuthorheaven6502
    • CommentTime15 Jan 2020

Ok... me stupid but what has now that music discussion to do with PoP???
    • 16:

CommentAuthoranonymus
    • CommentTime15 Jan 2020

I think this is my fault. It all started with jester/sanity module called Elysium, which was joke on emkay calling everyone jester
    • 17: CommentAuthoremkay
    • CommentTime15 Jan 2020

@anonymus

It's not the common part, it's the difference.

Musical taste changed from person to person.

A Computer with a limited resource allows only one "optimal" usage. Personal taste makes things worse to what could be there.
    • 18:

CommentAuthoranonymus
    • CommentTime15 Jan 2020

emkay, I really don't have anything against you personally. I just don't think you should proceed with your 'I know better' crusade on any and all new project out there. I am aware of all limitations, not being musician it coder myself. Just let others do their stuff for fun, and you will see the beauty of our small 8bit world, where all live in perfect harmony. Damn, am I good?
    • 19: CommentAuthoremkay
    • CommentTime15 Jan 2020

heaven6502

Nice to see your 1st learning ;)

But your question has some real background ;)

VinsCool did some very great tunes for the Atari. The sad part is that they only run well on NTSC machines.

But have you listened to the FX in PoP ?
    They are horrible.
    It depends on the preset that RMT gives to a musician.
    The 1.79MHz sounds have the wrong base frequency. Standard tuning is wrong. Yes, the 8 bits have their restrictions, but there is no "tuned instrument" available for real musicians that try to make a tune inside RMT.
    Remember the very bad tuning of every tune by Triace using 15kHz.
    • 20: CommentAuthoremkay
    • CommentTime15 Jan 2020

@anonymus

I don't have problems if others want to have "their fun" . If people don't ask for any help or just suggestions, I keep silent. But , if people want to reach a goal and it is obviously not possible, why is giving clues a criminal act?
    rensoup explained to me what he has planned, so I didn't force anything.
    But it is really odd, if he tell afterwards about problems he didn't expect, even if I told him about exactly those problems before. Others would name that an affront.

But how about the fun of everyone, to see a real finished game that is using the Atari the best way ? Wouldn't that be nice?
    • 21: CommentAuthorilmenit
    • CommentTime16 Jan 2020

@Kaz - ignorowanie to najlepszy sposób i to robię na AtariAge, ale tutaj nie ma takiej opcji. Niestety, ostatnio oprócz absurdalnych rad zaczął w każdym wątku jeszcze pisać autorom projektów, że jak nie pójdą za jego radami, to projekt nie ma sensu dalej ciągnąć. Biorąc pod uwagę, że produkuje niezliczone ilości takich postów, jest to wyjątkowo irytujące, demotywujące i toksyczne. Co najlepsze, sam pisze, że nie jest programistą, ale poucza programistów jak mają pisać i daje im absurdalne porady typu ostatnio synchronizacja GPRIOR z rysowaniem obrazu w Prince of Persia ->link<-
    U mnie trafił na ignore-list po tym jak przez dziesiątki postów próbowałem go edukować dlaczego w RastaConverterze nie da się jego pomysłów zastosować (cykle procesora, dostępność rejestrów, timing ANTICa), ale jedyne jego odpowiedzi były takie, że robię "half-baked product" ignorując jego rady. Dokładnie to teraz powtarza w przypadku PoP.
    • 22: CommentAuthorheaven6502
    • CommentTime16 Jan 2020

„ I don't have problems if others want to have "their fun" . If people don't ask for any help or just suggestions, I keep silent. But , if people want to reach a goal and it is obviously not possible, why is giving clues a criminal act?“

Because you

1st: don’t keep silent
    2nd: giving clues in a way that it’s offensive and gets personal when ppl say no I don’t do it or use your advice and then you don’t keep silence but start to criticize their way instead of 1st point keeping silence...
    • 23: CommentAuthorgorgh
    • CommentTime16 Jan 2020

z mojej strony to było ironiczne :)
    • 24: CommentAuthorheaven6502
    • CommentTime16 Jan 2020

@ Ilmenit

that's exactly the case...
    • 25: CommentAuthorgorgh
    • CommentTime16 Jan 2020

emkay: pokey or RMT aren't faulty, most of the musicians are able to make song that have harmony, you simply don't hear the false notes, and you are unable to create harmony.
    • 26:

CommentAuthorMq
    • CommentTime16 Jan 2020

Te muzyczki wrzucone przez emkay to niezła masakra. Autor najwyraźniej jest głuchy jak pień:-)
    • 27: CommentAuthorrosomak
    • CommentTime16 Jan 2020

W końcu ktoś to głośno powiedział, polać temu Panu!!!
    • 28: CommentAuthoremkay
    • CommentTime16 Jan 2020

Ilmenit & Heaven6502 why don't you let your Atariage "intelligence" at Atariage.
    When do you stop to talk crap?
    Sorry KAZ. If you read through several Threads there , you might get the point.
    Ilmenit seems not able to write Software that could be more helpful . OK. I didn't force him to do additional stuff. But he still tries to put me down.

About Heaven, I don't really know when he changed to friendly to aggressive. You might read the latest posts in the linked thread by Ilmenit.
    They put word into my mouth that I never said.
    It's exactly the aggressive part that Heaven put in it again here in this thread.
    Particular as he was more "intelligent" back in the days and seems to have forgotten about the past. Now he does that weird Word turning as others. It looks to me actually like the start of a dementia.
    I really don't know what's their private problem that makes them needing a "valve to drop pressure" for what cause.
    Isn't it further more interesting that they follow me , just to write something weird toward my direction?
    Instead of asking, what they didn't understand, they put words to my mouth.
    Some people really seem to need an exorzism ...
    • 29: CommentAuthoremkay
    • CommentTime16 Jan 2020 zmieniony

@Gorgh
    We really shouldn't talk about "in tune" when it comes to Chip tunes. If you like it, it is ok, if you don't like it , it is also ok.
    The 1st Chip that can sound tuned like a real Synthesizer is the NES SOUND-Part.
    Particular the ´latest tune in RMT is "cancelling" tuned. to all channels. Also, they produce modulations that creates a common modulated sound. This means it is technically in tune, as modulation is a basis of real music. But there is a problem with the 8 bit tuning in RMT. Octave 1 is a pitch too low , Octave 4 is a pitch too high in 64kHz. This is not only a problem of POKEY. Seems Raster used this to have the Filter Sound more in tune.
    • 30: CommentAuthorpin
    • CommentTime16 Jan 2020

@Mq - ale to jest taki folklor i nie może być tak, że na scenie istnieją jedynie Ci, NAJLEPSI ;)
    • 31:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime16 Jan 2020

Emkay, as I understand it, a lot of people perceive your statements negatively. In such a situation, you should change the way you speak/write or you'll be still negatively perceived, and ​yours ideas will not be implemented. That's why I suggest you to completely change the way you speak - this can help your ideas if you really care about them. Above you have examples of what irritates people. Avoid it. Speak only substantively, especially without any assessment of other people's work, attitude, etc.
    • 32: CommentAuthoremkay
    • CommentTime16 Jan 2020 zmieniony

Kaz
    It's not that easy. Back in the days I asked Ilmenit, if he couldn't do a Converter that does take care more of the Details in a converted image.
    But, if you ask a "God" for doing something different than his godly gift ... At the End it could have been better not to ask fot things that were needed to have on the PC. Particular, if people who don't know the Atari, and want to do things, it should be easily to handle and give quick results. This is nothing "bad" or "evil" nor is it a command. It is just normal for every developer. Imagine a "Blinker" in a car. You only can activate it, if you know the exact degree of the Steering Wheel, and finally where to find the Blinker Switch, that is hidden by the taste of the Car Builder.
    Well, to ask the Car Builder is comparable to Ilmenit's reaction might result in the fact that people don't buy the car, because other Cars have a Blinker Switch where it belongs to.

I never forced things. I wrote that it is recommended to have thing done the right way, if people want to have the Atari in a better position.
    They only get it as to be forced by me. How could I change that?

Particular the game of the thread is a pointer to the problem: If we don't get it , we like it as it is. This is working for people who were interested in the Atari XL/XE , but people from outside see the errors first.

The Atari could do the Prince of Persia in a very original way. No need for any "Masking Calculations" ANTIC and GTIA offer the needed features.
    rensoup showed that he is able to handle charset moving objects. So using Mode 4 isn't a problem. Overlay with GPRIOR 0 offers 4 hardware Sprites that were above 2 registers and behind 2 registers. The mistake of the old try to convert PoP has been solved with the use of the BBC graphics. It's all there, and TIX could create the correct moving object graphics. It's all there...
    • 33: CommentAuthorheaven6502
    • CommentTime16 Jan 2020

Using quotes “ “ is a way of disrespect if not used in a quote statement... it’s the same calling coders - so called coders...

The thing is like Kaz pointed out... most of your posts are with a negative tone... and esp with coding advice when never honestly coded something on a8.... I don’t count your Amiradus or your ST Schiffeversenken but that’s all in my view you ever coded... your “intros” use a template I assume by someone else as I doubt you have any 6502 assembly knowledge at all... otherwise you would have done some more stuff with own code...

But what you do instead criticize others work in a way you don’t have any credibility? I e.g. never went over your music RMT stuff because that’s something I can not judge... as RMT etc is not my cup of tea so I let it to others...

Now looking back at my 2013 released demo Addicted compared with my other stuff I did since then I see progress in what I am doing...’but as people already pointed out in all those years you could have learned coding... but no... instead you spend trillions of posts.

Why did I followed here? Because someone pointed me to the AO that you entered here similar to AA... on AA I have you on my ignore list as I am reading same stuff over and over again... and suprise suprise... same here...

Basicly you don’t practice what you preach...

I don’t follow much Atari scene as I am coding other machines since 7 months but PoP was something got me interested...
    • 34: CommentAuthorzbyti
    • CommentTime16 Jan 2020

• 35:

CommentAuthorMq
    • CommentTime16 Jan 2020

pin:

@Mq - ale to jest taki folklor i nie może być tak, że na scenie istnieją jedynie Ci, NAJLEPSI ;)

Hmmm... przyznam, że ja na scenie "demo-scena" to się za bardzo nie znam, bo w niej nigdy udziału nie brałem. Ale znam się na scenie muzycznej i wiem, że występują na niej muzycy, a biznesmeni, lekarze, drwale czy taki na przykład szewc, siedzą sobie w tym czasie spokojnie na widowni podziwiając muzyków, natomiast sfałszowane dźwięki, wydobywają z siebie jedynie podgwizdując wesoło pod prysznicem i nikt inny nie musi tego słuchać:-)
    • 36:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime17 Jan 2020 zmieniony

emkay:

KazIt's not that easy.

I know this is not easy, but you can't change people, you can only change your approach to people.

emkay:

Back in the days I asked Ilmenit, if he couldn't do a Converter that does take care more of the Details in a converted image. But, if you ask a "God" for doing something different than his godly gift

I think this type of writing makes you receive a negative response. You value a man who dares to do things differently than you want or don't want to do a thing in your way. And you then ironically write "god" about him.

You must change it, in my opinion. You know I appreciate your experiments very much. But such statements are difficult to accept. Everyone has the right to do things the way he likes and wants. Accept that someone may not want to follow your recipes/advice, that he has the right to make his own mistakes and choose his own path, even if in your opinion it is wrong. If people don't want your help or advice, don't help, don't force, don't laugh at them, don't use irony. Do your best as you can without pushing others.

Mq:

Ale znam się na scenie muzycznej i wiem, że występują na niej muzycy, a biznesmeni, lekarze, drwale czy taki na przykład szewc, siedzą sobie w tym czasie spokojnie na widowni podziwiając muzyków,

Taki Kuba Sienkiewicz jest lekarzem, a jednocześnie zawodowo muzykuje. W muzyce, jak i w demoscenie, piękne jest też to, że można ją czuć i uczestniczyć w niej, niezależnie od tego, czy jest się drwalem czy biznesmanem. W irlandzkich pubach widziałem wielokrotnie, jak z publiczności podnosili się nie-zawodowcy, brali mikrofon i śpiewali naprawdę doskonale. Dlatego moim zdaniem ta metafora nie trafiona. Bardziej chodzi o to, że ktoś innym mówi, jak mają śpiewać poprawnie, gdy sam nie jest w stanie tego zaśpiewać. A nawet jeśli umie zaśpiewać poprawnie, to nikt nie ma obowiązku go słuchać.
    • 37:

CommentAuthorgaltron
    • CommentTime17 Jan 2020

Chyba temat zaczyna odbiegać od założonego. Miało być o PoP a nie jakieś inne historie. Czekam na kolejną wersję do testów, oczywiście grywalną ;)
    • 38: CommentAuthorpin
    • CommentTime17 Jan 2020

Kto wie, może prawdziwy prins był drwalem, muzykiem. Konkubentem konkubiny ;) Nie bagatelizowałbym tej kwestii.
    • 39:

CommentAuthorMq
    • CommentTime17 Jan 2020

Dobrze, nie chodziło mi o metaforę, tylko o uogólnienie. Źle się zrozumieliśmy. Oczywiście lekarz może śpiewać, jak z resztą każdy, nie chodziło mi o to, że muszą to robić wyłącznie zawodowcy. Uogólnienie miało dotyczyć tego, że jak ktoś się na muzyce nie zna, nie potrafi jej tworzyć, w szczególności nie posiada słuchu i nie słyszy co zrobił źle, składa do kupy przypadkowe niewspółbrzmiące dźwięki, to nie nadaje się to do publicznego prezentowania.
    W tych zaprezentowanych muzyczkach nie rozmawiamy o tym czy to się komuś podoba czy nie, ani też nie rozmawiamy o gustach muzycznych, tylko o tym, że dźwięki nie współbrzmią, są masakryczne dysonanse i tu nie chodzi o żaden subiektywizm, tylko to po prostu jest niepoprawnie zrobione i w muzyce są rażące błędy. Nie ma tu miejsca na opinię że komuś się to podoba i może mieć własne zdanie. Jeśli ktoś takie wyraża, to również jest w błędzie i jego opinia jest niepoprawna i nie powinien jej również wyrażać, bo tak samo jest głuchy jak twórca, który coś takiego tworzy.
    Są pewne granice, na których przekraczanie się nie zgadzam i nie ustąpię w tej kwestii. Dam bardziej klarowne porównanie. 2+2=4 i jest to niepodważalny fakt, z którym nie ma po prostu dyskusji. I teraz ktoś tworzy "muzykę", w której pisze, że 2+2=5. Nie ma mowy o tym, że to jest kwestia gustu, nie ma opiniowania, nie ma takiej możliwości, że większość przegłosuje, że 2+2=5, ani nie ma zgody na to, żeby ktoś przy takim zdaniu pozostał i wygłaszał publicznie że jest ono prawdziwe i przekonywał innych, że każdy ma prawo uważać po swojemu.
    Może się podobać lub nie rodzaj muzyki, gatunek, barwa głosu, brzmienie danego instrumentu - o tym wszystkim można decydować indywidualnie wedle własnego gustu. Ale niepoprawne zestawienie niewspółbrzmiących ze sobą dźwięków tworzy dysonans czy się to komuś podoba czy nie i nie jest on odczuciem subiektywnym, tylko mierzalną prawdą (wystarczy przeanalizować powstałe częstotliwości). Przy czym muzykę tworząc się słucha a nie ogląda, więc nie ma też znaczenia czy w RMT jest napisane np. C2 - istotne jest czy dźwięk ten jest faktycznie dźwiękiem C2.
    • 40: CommentAuthorgorgh
    • CommentTime17 Jan 2020

emkay:

We really shouldn't talk about "in tune" when it comes to Chip tunes. If you like it, it is ok, if you don't like it , it is also ok.

Oh yes, we should talk about harmony and in-tune mellodies. The fact that you don't hear the difference between your music and that of X-Ray, Greg, Caruso only proves you are deaf :)
    • 41: CommentAuthorzbyti

Wysłuchałem jeszcze raz (do połowy) tę konwersję Elysium emkay.

Nie wiele pamiętam już z ProTrackera itp. ale mam wrażenie, że po za zaimportowaniem modułu do Atari oraz dobraniem instrumentów nie popracowano nad patternami.

W modułach czasem np. grano jedną nutę np C-3 ale z różnymi samplami przez co w odsłuchu były to różne wysokości dźwięku.

Z resztą z samplami tak już jest, że ich dźwięk nie musiał odpowiadać zadeklarowanej nucie.

To samo przy graniu patternu z główną linią melodyczną "refrenu" podniesionego o kilka półtonów jest rozjazd z podkładem. Z resztą właśnie ten moment najbardziej razi czy linia melodyczna jest grana podniesiona czy nie - podkład gra zupełnie co innego niż powinien.
    • 42:

CommentAuthorMq
    • CommentTime17 Jan 2020

zbyti powyższym postem zmotywował mnie, żeby też jeszcze raz przesłuchać fragment. Panowie, o czym my tu w ogóle rozmawiamy? Wszystko co napisałem powyżej, w zasadzie było niezbyt potrzebne i zbyt delikatne. Wcześniej tego hałasu tylko słuchałem, ale teraz "zagłębiłem się" w przekaz autora, w duszę tego co w RMT "stworzył":-)
    Rzućcie sobie okiem na przypadkowy pierwszy lepszy zrzut ekranu z tej tfurczości:-)
    Zajebista "harmonia" dis-e-f:-) Buahaha:-) Strzeliłem tylko pierwsze-lepsze miejsce, praktycznie w każdym takcie lecą takie i podobne układy dźwięków:-)
    • 43: CommentAuthorbruno_j
    • CommentTime17 Jan 2020

Mq:

I teraz ktoś tworzy "muzykę", w której pisze, że 2+2=5. Nie ma mowy o tym, że to jest kwestia gustu, nie ma opiniowania, nie ma takiej możliwości, że większość przegłosuje, że 2+2=5, ani nie ma zgody na to, żeby ktoś przy takim zdaniu pozostał i wygłaszał publicznie że jest ono prawdziwe i przekonywał innych, że każdy ma prawo uważać po swojemu.

Bo to jest awangardowa muzyka współczesna, odrzucająca skostniałe zasady dotyczące harmonii i takich tam pierdół ;)
    • 44:

CommentAuthorstring

Co do akordów to ich jest masa i są nierzadko wykręcone.
    Tu mamy przykład takiego dziwoląga, gdzie nuty są blisko siebie: ->link<- - w RMT brzmi to nawet interesująco.

Co prawda na tej liście kilkuset akordów nie znalazłem przykładu od @Mq: D# F E (to w zasadzie 3 nuty następujące po sobie jedna po drugiej i równie dobrze mogłoby to być C C# D), ale być może taki istnieje. W każdym razie brzmi on niezbyt miło, zwłaszcza w RMT.

W 90% przypadków (w chip-music i nie tylko) używa się głównie durowych i molowych, bo te są najbardziej przyswajalne przez ucho. A reszta (także tych "wykręconych") to tak naprawdę zależy od gatunku muzycznego, konstrukcji samego utworu, przejść między akordami - czy pasują do siebie, strojenia, użycia na konkretnym instrumencie itp. itd. Po prostu profesjonalny muzyk to słyszy i jest w stanie je tak dobrać aby nie skręcało uszu.

Być może jest na świecie utwór gdzie te dźwięki (D# F E) zagrane razem brzmią dobrze :)
    • 45: CommentAuthorzbyti

string:

Być może jest na świecie utwór gdzie te dźwięki (D# F E) zagrane razem brzmią dobrze :)

Obstawiam Jazz Jam Sessions :D
    • 46:

CommentAuthorMq
    • CommentTime17 Jan 2020

Nie no string, nie osłabiaj mnie:-) Oczywiście masz rację że jest cała masa kombinacji, które współbrzmią dobrze, a nawet celowe złamanie zasad w określonych sytuacjach może być interesujące. Ale jest to "wyższa szkoła jazdy" i tak jak piszesz muzyk wrażliwy i wyczulony potrafi takie dźwięki dobrać. Ale najpierw zanim zacznie iść w takim kierunku, to zna jakiekolwiek podstawy muzyczne.

Akord, który przytoczyłeś, to nie jest wcale taki dziwoląg. W rzeczywistości jest to czyściutki akord c-mol, do którego dodana jest sekunda, czyli dźwięk wyższy o ton od podstawowego. Dźwięk ten zawiera się w równie czyściutkiej gamie c-mol, więc wszystko tutaj pasuje elegancko, zawiera się w obrębie jednej tonacji i jest elegancko. Jedyne co można o tym powiedzieć nietypowego, to że charakter brzmienia takiego zestawu dźwięków powoduje, że brzmi to na tyle charakterystycznie, że sprawdzi się już w zawężonej grupie gatunków muzycznych i nie do wszystkiego się nada.

Natomiast nijak tego nie można porównać z jednoczesnym zagraniem trzech następujących po sobie półtonów (D#EF), ponieważ taki akord po prostu nie istnieje, nie ma też żadnej gamy, skali, tonacji, która zawierała by w sobie trzy następujące po sobie bezpośrednio półtony. Eee, przepraszam, jest skala chromatyczna:-)

W omawianym przez nas utworze (czy może raczej tworze) nie jest to też żadnym celowym smaczkiem, tylko prymitywnie nieudolnym umieszczeniem razem ze sobą takich dźwięków, co jest błędem i tyle.

Szczerze mówiąc sprawia mi pewną radość teraz ta cała dyskusja, po tym jak zachował się kilkukrotnie emkay wciskając swoje porady:-) W kontekście wszystkich jego podpowiedzi, to nieźle sobie koleś strzelił teraz w kolano wrzucając próbki swoich możliwości:-)
    • 47:

CommentAuthormav
    • CommentTime17 Jan 2020

W różowej panterze są one pod rząd! :D
    • 48: CommentAuthorzbyti

@mav :D dobre! Faktycznie Dis E F ->link<-

EDIT: obrazek jest nikczemnie mały. Krzyżyk jest na F a nie na E, więc: Dis E Fis. Jakby był na E to też nie było by to co napisałem - normalnie kompromitacja :D
    • 49: CommentAuthorgorgh

ale pod rząd to nie znaczy jednocześnie :P
    • 50: CommentAuthorzbyti
    • CommentTime17 Jan 2020

To bardzo ciekawy dźwięk, budzi niepokój, dobry do budowania atmosfery, sprawdziłem :D ->link<-