Jako że newsy z podglądem gry pojawiły się tu i tam, śpieszę donieść czytelnikom AoL, że Shanti77 wysmażył nową grę pt. "Trax". Gra startuje w tegorocznym konkursie Abbuc a jest pobocznym projektem do "Bloody Planet", nad którą pracuję wespół z Shantim. Z BP dzieli sporo założeń technicznych oraz narzędzia, z których pomocą powstała. Skojarzenia z Chaos Engine są jak najbardziej słuszne:) Z tego co wiem gra chodzi na 64kB, ma 5 leveli, upgrady bohatera między nimi i kilka rodzajów przeciwników. Sądzę, że będzie jeszcze rozwijana.
Ostatnie 3 dni to był niezły maraton. Gra, jak już pisał Odyniec, powstała z wykorzystaniem narzędzi które tworzę do BloodyPlanet (edytor map i duszków). Gra jest optymalizowana pod system PAL ,działa w 64KB i 25fps (jakieś 10KB jest jeszcze wolne). Kształty i maski są przesuwane za pomocą tablic, silnik zdąży narysować 7 duszków(a za pomocą pewnego triku wyświetla ich nawet 8). Duszki sprzętowe pracują w prio=0 i służą do podkolorowywania gracza, wybuchów i panelu. Pociski są wyświetlane w 50fps, korzystając z multiplexera można wyświetlić ich 12 na ekranie.
Mapy były robione w pośpiechu więc mają drobne błędy, ale jak sprawdzałem całą grę da się przejść ;)
trochę w kiepskim stylu jest wystawianie gry w konkursie za kasę, która jest kodem, który w 99% będzie wykorzystany w innej grze, wygląda to po prostu tak, że autor wystawia grę bo liczy na kasę z konkursu
@gorgh każdy ma prawo wystawić swoją grę w konkursie, zasady są znane. Nie da się wykorzystać 99% kodu w innej grze, nawet jeśli korzystasz z jakiejś gotowej procedury to trzeba ją dostosować. Trax i Bloody Planet to dwie całkowicie różne gry, nie wystarczy zmienić grafiki ,dźwięków i dorysować kilka plansz.
W zasadzie, określenie świetna robota to wciąż spore niedopowiedzenie. Odnośnie produkcji Shantiego, odnoszę duże podobieństwo w kontekście Jego zrozumienia architektury i możliwości Atari- wszyscy uwazają, że coś jest niemożliwe do wykonania, po czym przychodzi ktoś kto o tym nie wie i to robi
@shanti77, śledzę Twoją twórczość i cieszę się, że poraz kolejny nas miło zaskoczyłeś. Nie mogę się doczekać kiedy będzie można zagrać. Brawo shanti77!
Ładnie to wygląda, Chaos Enginę lubię i niepokoi mnie wpływ na grywalność konieczności czterokrotnego strzału do każdego przeciwnika. Ale ogólnie duży pozytyw.
Solo/ng przepraszam za niedopowiedzenie, pozwol, że doprecyzuję, wszyscy, z małymi wyjątkami Dla Ciebie a w zasadzie dla Was również szacun, czekam na Flimbo I resztę
"Trax" mi się kojarzy z takim trochę miksem między "Gauntlet" a widzianą z góry gierką gdzie chodzą żołnierze (nie pamiętam tytułu ale też na A8). Dynamika gry mogłaby być ciut większa...
Zapowiada się pierwszorzędnie, był Druid, Phantom i nic w temacie a teraz proszę ! Trzymam kciuki. Fajna muzyczka w tym filmiku, szkoda że to nie muzyka z gry, ...a szkoda Atari przecie ładnie gra.
PS. pamiętacie pierwsze zajawki Motorstorma/Killzone 2, tak mi się skojarzyło z tą muzyczką ;) .
... nie tylko cztery plansze, zróbcie 6 - dwie kolejne doczytywane z magnetofonu ;), nie cierpię magnetofonu a serio bym doczytał :). To kiedy przewidywalna premiera ? pytam gdyż widziałem wystarczająco, nie chcę psuć sobie zabawy i oglądać kolejnych filmików, a nóż zobaczę inny etap he,he.
Skojarzenie z Canon Fodderem niezłe, tylko tam jednak się sterowało większą grupą ludków :) wygląda super, troszkę mogłoby się dziać szybciej jeszcze, ale i tak jest fajnie
Dzięki, ostatnio siedzę głównie przy Delphi, bo kończę nową wersję do edytora mapy/znaków. Z czasem pewnie go udostępnię może się komuś przyda przy pisaniu gry (pracuje w 4 zestawach znaków).
W Delphi zawsze łatwiej niż w C++, chociaż tego ostatniego też czasami używam. Delphi używałem darmową wersję od Embarcadero, ale teraz przeszłem na Code Typhon (FreePascal).
@itguyinaction Nie wiem jak wygląda rozwój Delphi, uczyłem się trochę pascal'a, a pisze się w nim trochę łatwiej niż w C++. Poszukałem jakiejś darmowej wersji pracującej w modelu RAD, kilka przykładów z neta i można szybko stworzyć aplikację.
@tebe pewnie dało by się stworzyć coś bardziej uniwersalnego, ale trzeba by nad tym dłużej posiedzieć. Do TLS też miałem edytor, ale tamten pracował w trybie 4 Antica i to były 2 zestawy znaków (4 znaki na tiles'a), teraz robię edytor w 5 trybie Antica w 4 zestawach znaków (2 znaki na tiles'a) + możliwość wstawiania różnych typów obiektów/akcji na mapie + obszarowa zmiana znaków/kolorów.
@itguyinaction bardzo dobrze ma się Delphi. Dogoniło resztę świata wg mnie. od 25 lat dziergam w Delphi i kiedy miałem już zmieniać, gdy Delphi miało potworny kryzys, to nagle się ruszyło.