atarionline.pl "Trax" - nowa gra na małe Atari - Forum Atarum

    Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

    • :
    • :

    Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

      • 1: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime7 Aug 2022 11:08 zmieniony
       
      Jako że newsy z podglądem gry pojawiły się tu i tam, śpieszę donieść czytelnikom AoL, że Shanti77 wysmażył nową grę pt. "Trax". Gra startuje w tegorocznym konkursie Abbuc a jest pobocznym projektem do "Bloody Planet", nad którą pracuję wespół z Shantim. Z BP dzieli sporo założeń technicznych oraz narzędzia, z których pomocą powstała. Skojarzenia z Chaos Engine są jak najbardziej słuszne:) Z tego co wiem gra chodzi na 64kB, ma 5 leveli, upgrady bohatera między nimi i kilka rodzajów przeciwników. Sądzę, że będzie jeszcze rozwijana.



      no i dziękuję za wypowiedź
      • 2: CommentAuthortebe
      • CommentTime7 Aug 2022 14:08
       
      Shanti77 ma niezłe tempo kodowania, a miał nie zdążyć z terminem
      • 3:
         
        CommentAuthorAlex
      • CommentTime7 Aug 2022 14:08
       
      Cudo! Gra niczym z NES-a :)
      • 4:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime7 Aug 2022 15:08
       
      Ostatnie 3 dni to był niezły maraton. Gra, jak już pisał Odyniec, powstała z wykorzystaniem narzędzi które tworzę do BloodyPlanet (edytor map i duszków). Gra jest optymalizowana pod system PAL ,działa w 64KB i 25fps (jakieś 10KB jest jeszcze wolne). Kształty i maski są przesuwane za pomocą tablic, silnik zdąży narysować 7 duszków(a za pomocą pewnego triku wyświetla ich nawet 8). Duszki sprzętowe pracują w prio=0 i służą do podkolorowywania gracza, wybuchów i panelu. Pociski są wyświetlane w 50fps, korzystając z multiplexera można wyświetlić ich 12 na ekranie.

      Mapy były robione w pośpiechu więc mają drobne błędy, ale jak sprawdzałem całą grę da się przejść ;)
      • 5:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime7 Aug 2022 17:08
       
      Piękna rzecz, trzymam kciuki! :)
      • 6:
         
        CommentAuthorpebe
      • CommentTime7 Aug 2022 19:08
       
      Naprawdę wygląda zacnie. Zazdro ;)
      • 7: CommentAuthoremkay
      • CommentTime7 Aug 2022 22:08
       
      Game looks well. But the sounds don't fit.
      • 8:
         
        CommentAuthorgreymsb
      • CommentTime7 Aug 2022 22:08
       
      Wow!
      • 9: CommentAuthoremkay
      • CommentTime7 Aug 2022 23:08
       
      Games of "today" on the Atari , should use "sounds of "today".
      Especially human voice type sounds...
      • 10: CommentAuthorkade
      • CommentTime8 Aug 2022 11:08
       
      łał. Wygląda super :)
      • 11: CommentAuthorgorgh
      • CommentTime8 Aug 2022 12:08
       
      trochę w kiepskim stylu jest wystawianie gry w konkursie za kasę, która jest kodem, który w 99% będzie wykorzystany w innej grze, wygląda to po prostu tak, że autor wystawia grę bo liczy na kasę z konkursu
      • 12: CommentAuthortebe
      • CommentTime8 Aug 2022 12:08 zmieniony
       
      cała kasa idzie do grafika i muzyka ;) kod 'pro bono'
      • 13: CommentAuthormono
      • CommentTime8 Aug 2022 12:08
       
      @emkay: Very nice sound effects.
      • 14:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime8 Aug 2022 13:08 zmieniony
       
      @gorgh każdy ma prawo wystawić swoją grę w konkursie, zasady są znane. Nie da się wykorzystać 99% kodu w innej grze, nawet jeśli korzystasz z jakiejś gotowej procedury to trzeba ją dostosować. Trax i Bloody Planet to dwie całkowicie różne gry, nie wystarczy zmienić grafiki ,dźwięków i dorysować kilka plansz.

      Jeszcze parę konkursów i będzie na Maybach'a ;)
      • 15: CommentAuthorgorgh
      • CommentTime8 Aug 2022 14:08
       
      czyli to jest inny engine niż w Bloody Planet?
      • 16:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime8 Aug 2022 14:08
       
      Tak to inny silnik, silnik w BP będzie dopiero powstawał, musi spełnić inne założenia.
      • 17: CommentAuthorgorgh
      • CommentTime8 Aug 2022 14:08
       
      aha, to palnąłem głupstwo, przepraszam
      • 18:
         
        CommentAuthormaly_swd
      • CommentTime8 Aug 2022 15:08
       
      Ten silniczek chyba mógłby dać radę z cannon fodder
      • 19:
         
        CommentAuthorJacques
      • CommentTime8 Aug 2022 15:08 zmieniony
       
      Wygląda świetnie, choć tak szczerze, to akcja (chód i związany z nim scroll) jakby lekko w slow-motion, dałoby się to zmienić?
      • 20:
         
        CommentAuthorpirx
      • CommentTime8 Aug 2022 21:08
       
      bo to na NTSC pisane, to wolniej chodzi na PALu ;)))))
      • 21: CommentAuthortrocero77
      • CommentTime10 Aug 2022 09:08 zmieniony
       
      @maly_swd: "Ten silniczek chyba mógłby dać radę z cannon fodder"
      O jak ja bym chciał takie cudo na A8 zobaczyć :)
      Ale fakt, zacnie to wygląda.
      • 22:
         
        CommentAuthorPeri Noid
      • CommentTime10 Aug 2022 12:08
       
      Jeśli nie port to coś podobnego. To byłoby super.
      • 23: CommentAuthorrosomak
      • CommentTime14 Aug 2022 07:08
       
      W zasadzie, określenie świetna robota to wciąż spore niedopowiedzenie.
      Odnośnie produkcji Shantiego, odnoszę duże podobieństwo w kontekście Jego zrozumienia architektury i możliwości Atari- wszyscy uwazają, że coś jest niemożliwe do wykonania, po czym przychodzi ktoś kto o tym nie wie i to robi
      • 24: CommentAuthorsolo/ng
      • CommentTime14 Aug 2022 14:08
       
      zdefiniuj "wszyscy" ;)
      • 25:
         
        CommentAuthoramarok
      • CommentTime19 Aug 2022 13:08
       
      @shanti77, śledzę Twoją twórczość i cieszę się, że poraz kolejny nas miło zaskoczyłeś. Nie mogę się doczekać kiedy będzie można zagrać. Brawo shanti77!
      • 26: CommentAuthorkski
      • CommentTime21 Aug 2022 13:08
       
      Ładnie to wygląda, Chaos Enginę lubię i niepokoi mnie wpływ na grywalność konieczności czterokrotnego strzału do każdego przeciwnika.
      Ale ogólnie duży pozytyw.
      • 27: CommentAuthorrosomak
      • CommentTime21 Aug 2022 17:08
       
      Solo/ng przepraszam za niedopowiedzenie, pozwol, że doprecyzuję, wszyscy, z małymi wyjątkami
      Dla Ciebie a w zasadzie dla Was również szacun, czekam na Flimbo I resztę
      • 28:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime23 Aug 2022 08:08 zmieniony
       
      Dla tych, którzy dopiero odkrywają produkcje Shantiego polecam zapoznać się z jego wcześniejszymi dokonaniami, o którym sam opowiada:

      • 29: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime23 Aug 2022 09:08
       
      a tymczasem grafika Traxa "się poprawia się"
      • 30:
         
        CommentAuthorDracon
      • CommentTime23 Aug 2022 10:08 zmieniony
       
      "Trax" mi się kojarzy z takim trochę miksem między "Gauntlet" a widzianą z góry gierką gdzie chodzą żołnierze (nie pamiętam tytułu ale też na A8). Dynamika gry mogłaby być ciut większa...

      Edit: o to, to:

      :)
      • 31: CommentAuthormono
      • CommentTime23 Aug 2022 10:08
       
      Są co najmniej dwie:
      - Into the Eagle's Nest,
      - Storm.
      Jeśli znane są inne to poproszę.
      • 32:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime22 Sep 2022 21:09 zmieniony
       
      Prace trwają ...

      • 33:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime22 Sep 2022 21:09
       
      Zapowiada się pierwszorzędnie, był Druid, Phantom i nic w temacie a teraz proszę !
      Trzymam kciuki.
      Fajna muzyczka w tym filmiku, szkoda że to nie muzyka z gry,
      ...a szkoda Atari przecie ładnie gra.

      PS. pamiętacie pierwsze zajawki Motorstorma/Killzone 2, tak mi się skojarzyło z tą muzyczką ;) .
    1.  
      @IRATA4 - to jest muzyczka z gry...."Extirpator" ;)

      Trzymam kciuki za projekt. Pierwsze skojarzenie podczas oglądania filmiku - ma coś z Commando.
      • 35: CommentAuthoratariki50
      • CommentTime23 Sep 2022 00:09
       
      Podoba MiSię
      • 36:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime23 Sep 2022 00:09
       
      ... nie tylko cztery plansze, zróbcie 6 - dwie kolejne doczytywane z magnetofonu ;), nie cierpię magnetofonu a serio bym doczytał :).
      To kiedy przewidywalna premiera ?
      pytam gdyż widziałem wystarczająco, nie chcę psuć sobie zabawy i oglądać kolejnych filmików, a nóż zobaczę inny etap he,he.
      • 37: CommentAuthoratariki50
      • CommentTime23 Sep 2022 00:09
       
      Z magnetofonu tylko hardcorowcy.
      • 38: CommentAuthoratariki50
      • CommentTime23 Sep 2022 00:09
       
      Żeby nie było .

      Gra zapowiada się bardzo Dobrze.
      • 39: CommentAuthoratariki50
      • CommentTime23 Sep 2022 00:09
       
      @IRATA4

      Mnie ta gra przypomina CanonForder.
      Co myślisz?
      • 40: CommentAuthormono
      • CommentTime23 Sep 2022 01:09
       
      Muzyczka jest z gry Extirpator, ale nazywa się Sanxion :)
      • 41:
         
        CommentAuthormav
      • CommentTime23 Sep 2022 12:09
       
      Skojarzenie z Canon Fodderem niezłe, tylko tam jednak się sterowało większą grupą ludków :)
      wygląda super, troszkę mogłoby się dziać szybciej jeszcze, ale i tak jest fajnie
      • 42:
         
        CommentAuthoramarok
      • CommentTime23 Sep 2022 19:09
       
      @shanti77, gratuluję kolejnych szlifów w grze. Dzięki za pokazanie postępów i czekamy na następne filmiki :)
      • 43:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime23 Sep 2022 20:09
       
      Dzięki, ostatnio siedzę głównie przy Delphi, bo kończę nową wersję do edytora mapy/znaków. Z czasem pewnie go udostępnię może się komuś przyda przy pisaniu gry (pracuje w 4 zestawach znaków).
      • 44:
         
        CommentAuthoramarok
      • CommentTime23 Sep 2022 20:09
       
      Delphi, oj pisało się w tym kiedyś...
      • 45:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime23 Sep 2022 21:09
       
      W Delphi zawsze łatwiej niż w C++, chociaż tego ostatniego też czasami używam. Delphi używałem darmową wersję od Embarcadero, ale teraz przeszłem na Code Typhon (FreePascal).
      • 46:
         
        CommentAuthorCOR/ira4
      • CommentTime24 Sep 2022 21:09
       
      @ atariki50
      mnie jak "żywcem" Chaos Engine. TYM RAZEM IN PLUS.

      PS. wiesz że jest tam muzyka z Kill Billa ?
    2.  
      @shanti77 Też kiedyś programowałem w Delphi. Dawne dzieje. Jak teraz wygląda rozwój Delphi (że tak zapytam trochę off-topic)?
      • 48: CommentAuthortebe
      • CommentTime25 Sep 2022 09:09
       
      Shanti77 za każdym razem piszesz nowy tool, nie ma wspólnego mianownika ? aby to połączyć razem
      • 49:
         
        CommentAuthorshanti77
      • CommentTime25 Sep 2022 11:09
       
      @itguyinaction Nie wiem jak wygląda rozwój Delphi, uczyłem się trochę pascal'a, a pisze się w nim trochę łatwiej niż w C++. Poszukałem jakiejś darmowej wersji pracującej w modelu RAD, kilka przykładów z neta i można szybko stworzyć aplikację.

      @tebe pewnie dało by się stworzyć coś bardziej uniwersalnego, ale trzeba by nad tym dłużej posiedzieć. Do TLS też miałem edytor, ale tamten pracował w trybie 4 Antica i to były 2 zestawy znaków (4 znaki na tiles'a), teraz robię edytor w 5 trybie Antica w 4 zestawach znaków (2 znaki na tiles'a) + możliwość wstawiania różnych typów obiektów/akcji na mapie + obszarowa zmiana znaków/kolorów.
      • 50:
         
        CommentAuthorsun
      • CommentTime25 Sep 2022 17:09
       
      @itguyinaction bardzo dobrze ma się Delphi. Dogoniło resztę świata wg mnie. od 25 lat dziergam w Delphi i kiedy miałem już zmieniać, gdy Delphi miało potworny kryzys, to nagle się ruszyło.