atarionline.pl xBios - ostateczne rozstrzygnięcie - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1: CommentAuthorValdghir
    • CommentTime9 Jul 2014
     
    Od jakiegoś czasu wczytuję się w posty dotyczące xBios.
    Wyrabiają się powoli we mnie pewne poglądy o których chciałbym pogadać.

    Po pierwsze:

    Wydaje mi się, że głównym zadaniem xBIOS jest maksymalne zwolnienie pamięci.
    Pytanie do forum: po co ?

    Po drugie:

    Autor skupił ostatnio siłę na portowaniu gier z innej platformy, co może wyjaśniać potrzebę wolnej przestrzeni np. na emulację rozkazów innej maszyny.
    Pytanie do forum: dobrze myślę, czy nie ?
    (nie analizuję kodu, nie znam się na tym)

    Po trzecie:

    Ośmio-bitowe Atari rozwija swój sprzęt i nie widzę przyszłości tego komputera inaczej niż tak: Atari z rozszerzoną pamięcią, kontroler HDD jakikolwiek, tylko i wyłącznie SPARTA DOS.
    Pytanie do forum: Po co więc xBIOS ?

    Proszę autora xBios o niewypowiadanie się w tym temacie dopóki o to nie poproszę. Z racji założenia tego posta roszczę sobie prawo do jego moderowania. Interesuje mnie na chwilę obecną li tylko opinia drugiej strony. W odpowiednim momencie zapytam autora xBios o wyjaśnienie, lecz ta nie może zawierać komentarza do jakiejkolwiek wypowiedzi kogokolwiek.
    • 2: CommentAuthorgorgh
    • CommentTime9 Jul 2014
     
    1.działanie gry na każdym Atari, nawet 64 kb.
    2. pewnie nie na emulacji rozkazów a przebudowaniu kodu i dodaniu nowych elementów.
    3.patrz punkt 1.
    • 3: CommentAuthorValdghir
    • CommentTime9 Jul 2014
     
    @gorgh Powtórzę: nie widzę przyszłości komputera Atari z pamięcią 64kB, nie widzę takiej opcji, przekonaj mnie, że jest sens robienia czegokolwiek w takim obszarze ramu. Proszę wszelako nie zasłaniać się nostalgią, ona też ma granice.