atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (25)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
Coraz bliżej do SillyVenture! z 2018-10-15 21:53 (26)
Unseen – wkrótce premiera z 2018-10-14 09:56 (20)
Zapowiedzi gier – Animal Keeper, Dungeon Hunt II z 2018-10-12 11:02 (19)
Rozmowa z Mateuszem Stryjeckim z 2018-10-10 21:36 (5)
Pan Turbo Cogito z 2018-10-09 03:25 (12)
Taśmy Atar Systemu z 2018-10-07 11:26 (16)
Wkrótce giełda Pixela z 2018-10-07 10:22 (1)
Wywiad z Bogusławem Kornafelem z 2018-10-04 17:53 (19)
Wkrótce "Silly Venture" 2018 z 2018-10-02 13:27 (13)
Wkrótce "Retrokomp" z 2018-10-02 08:14 (4)
Jesteśmy po KWAS-ie z 2018-10-01 17:49 (6)
"07 zgłoś się" z Nyską! z 2018-10-01 16:41 (2)
Streaming z KWAS-a dzisiaj z 2018-09-29 00:02 (14)
Streaming o Falconie dzisiaj z 2018-09-28 08:37 (10)
MotionRide w radio z 2018-09-27 02:45 (30)
Nadchodzi KWAS #15 z 2018-09-21 22:56 (71)
Wywiad z Krollem z 2018-09-18 10:29 (31)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018

W poprzedniej nowince prezentowaliśmy gry, teraz czas na wyniki tegorocznego konkursu programistycznego niemieckiego klubu ABBUC. Głosowało 55 osób przypisując każdej z gier niezależną ocenę (w skali od 1 do 10).

Postaramy się aktualizować treść w miarę publikowania kolejnych produkcji. Przypomnę tylko, że decyzja o ewentualnej publikacji dla osób spoza klubu należy do autorów danej produkcji.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gratulujemy zwycięzcom!



  • 1. Millionaire - 440 pkt



  • • kod: Marek „MaPa” Pavlík,
    • grafika, muzyka, pytania w wersji anglojęzycznej: Zdeněk „PG” Eisenhammer
    • pytania w wersji niemieckiej: Andreas „CharlieChaplin” Koch




  • 2. Kowalsky's Fury - 384 pkt



  • • pomysł, kod, grafika: Kamil „Gorgh” Trzaska,
    • muzyka: Michał „Caruso” Brzezicki,
    • ekran tytułowy: Raphis.

    Grę można pobrać stąd.




  • 3. Ski-It - 329 pkt



  • Autor: Jason „TheRealBountyBob” Kendall

    instrukcja do gry





  • 4. Black Bouncy Blob - 309 pkt


  • Autorzy:
    Martin „MatoSimi” Simecek - pomysł, kod, grafika, robocza muzyka,
    José Pereira – konwersja ekranu tytułowego.






    2018-10-20 19:19 by "Adam"
    komentarzy: 25
    RetroBorsuk @2018-10-20 19:28:24
    Naprawde? To sie dzieje naprawde? Milonerzy?! Kurrrczaczek. Cos musi tam byc nie halo z tym run n gunem od Gorgha, ze przegral z Milionerami. Sprawdze Kowalskiego jeszcze dzis.
    adolfinio @2018-10-20 19:50:40
    Ja też go sprawdzę, bo patrząc tylko na obrazki powinien wygrać na luzie.
    Kaz @2018-10-20 19:53:02
    Congratulation for winners: MaPa, PG and Charlie Chaplin!

    Pierwsza czwórka wygląda na fajne gry, wbrew temu co niektórzy pisali. Szczególnie moją uwagę zwraca gra MatoSimiego i Jose, mało jest gier, w których rozgrywka jest zsynchronizowana z muzyką. SkiIt zapowiada się ciekawie, skoro zajęło 3 miejsce. Szkoda, że nasi - Gorgh, Caruso, Raphis nie wygrali, ale tak to bywa w rywalizacji, nie zawsze faworyt wygrywa. W konkursach ABBUC liczy się nie tylko sama gra, ale również jej prezentacja dla uczestników głosowania. Dobra prezentacja potrafi podbić liczbę głosów. Krótko mówiąc - screenshoty są drugorzędne.
    Adam @2018-10-20 19:53:10
    Podpiąłem link do Kowalsky's Fury.
    mav @2018-10-20 20:06:21
    Jednak niezbadane są wyroki ludzkie. Ja bym Kowalskiego typował, chyba że ewidentnie coś jest skopane, czego nie widać...
    gorgh @2018-10-20 20:12:08
    polecam sprawdzić i ocenić samemu :) ja się spodziewałem 2 miejsca szczerze powiem, bo chłopaki przygotowali 1000 pytań, co jest kupą roboty, choć cieszą mnie głosy, które do mnie docierają, że KF jest lepszą grą
    Kaz @2018-10-20 20:24:28
    Z "lepszą grą" jest jak z "lepszym komputerem", "lepszą muzyką", etc. To kwestia gustu. Jeden da się pokroić za zręcznościówkę, a inny woli gry logiczne. Jeden woli gry z dobrą grafiką, dla innego to bez znaczenia, liczy się gameplay.
    gorgh @2018-10-20 20:25:13
    tak, co racja to racja
    IRATA4 @2018-10-20 21:44:13
    A ja widzę fajne dwie,zobaczę bo ludzcy przecuwnicy zachęcają
    bocianu @2018-10-20 21:44:17
    KF bardzo fajna gra. Swietne animacje i grywalność, nawet sterowanie mi nie przeszkadza. Jedyny feler to, że jest bardzo łatwa. przeszedłem ją za pierwszym podejściem z wynikiem 211328pkt.
    gorgh @2018-10-20 21:49:47
    bocianu: moje gry zasadniczo są łatwe, TRE będzie troszkę trudniejsza, cieszę się, że Ci się spodobała, czekam na kulki!
    RetroBorsuk @2018-10-20 22:23:43
    Dobra chłopy. Kowalsky's Fury ukończone.
    Za drugim podejściem bo musiałem się przyzwyczaić do sterowania.

    Gra jest niezła, całkiem dobra. Dałbym 7-/10 albo żółte światło w retrometrze. Widże tu jednak potencjał na grę bardzo dobrą. Do rzeczy:

    PLUSY:

    + fajowe muzyczki
    + podoba mi się strona tytułowa i niby interko, chociaż fabuła sztampa. Na stronie tytułowej żołnierz a rzecz niby scifi to lepiej byłby jakiś szpieg - ale to pierdółka proszę nie zwracać na to uwagi.
    + animacja postaci
    + fajnie, że można się wspinać
    + fajnie, że można strzelać w trakcie wspinaczki
    + generowane losowo mapy (można zagrać pare razy)
    + szybko się strzela

    MINUSY:
    - za łatwa.
    - troszkę brakuje dynamiki, ja bym to przyspieszył, ale sterowanie bardziej responsywne zrobił jakby się dało oczywiście.
    - walka jest bardzo schematyczna, kucki, strzał na stojąco, kucki i powtórz do śmierci wrogów
    - dlaczego nie można strzelać w trakcie kucania? Byłoby za łatwo?I tak jest łatwo.
    - w trakcie wspinaczki fajnie by było dodać umiejętność strzelania także w drugą stronę z wyciągniętą ręką oraz przejścia na przeciwną stronę filara. A tak to nieraz trochę upierdliwe, zejdź z filara i wejdź z drugiej strony...
    - jeżeli filar kończy się na podłodze - powinno nie być możliwości zejścia niżej. A tak to można głupio zginąć
    - nieraz nie da się podejść do krawędzi dziury, a nieraz postać jakby nas ładnie centruje do niej. Od czego zależne? Ale skoki to tutaj jest pikuś.
    - strzały z bliska przelatują przez wroga.
    - tylko jedna broń i w sumie przeciwnicy to różnią się tylko kolorem i minimalnie wyglądem (chyba odpornością też) ale nie zachowaniem. To tak jakby był jeden wróg plus drony.
    - jeżeli kucamy i chcemy się odwrócić musimy wstać. Powinna być możliwość obrotu w trakcie kucania.
    - wskakujemy na filar i w tym momencie postać nie reaguje na komendy dżoja. Musimy daćdo góry lub na dół i dopiero można zeskoczyć. to chyba specjalnie, żeby ułatwić.

    Podsumowując. Nieźle jest jednak jest tu potencjał na coś naprawdę fachowego. Można
    RetroBorsuk @2018-10-20 22:24:29
    Można by się zastanowić nad wprowadzeniem większej ilości wrogów, przyspieszeniem ruchu postaci. Walkę bardziej zdynamizować. Dodać wrogów, do których własnie trzeba by strzelać z kucek czy nawet strzelanie w górę (fire + góra) do latających wrogów co by zrzucali bomby.Albo nawet turlanie, ale tu już może pojechałem. Jest to run n gun, ale jeszcze trochę za bardzo zakorzeniony w komnatówkach - szczególnie widać to po walce i wspinaniu (mało dynamiki w tym) ale fajnie, że to wspinanie jest. Super by było jakby postać mogła strzelać w każdym kierunku (FIRE + kierunek jednoczesnie) i byliby przeciwnicy, na których można by to wykorzystać. Latający zrzucający bomby, działka jak w Gryzorze. Wtedy jeszcze jakaś broń typu rozpylacz do zebrania.

    Jak na pierwszą część gry jest OK. I mam nadzieje, że powstanie kontynuacja.

    Miłego wieczorku dla Gorgha. Myślę, że zrecenzuje wraz z Blinkiem i Baby Berks, będzie jako trzecia gra. Pozdrawiam
    jsr * @2018-10-20 22:52:54
    Oczywiste było że milionerzy wygrają. A w grze gorgha właśnie rozdwoiła mi się postać - pomarańczowe osobno, białe osobno.
    gorgh @2018-10-20 22:56:40
    o testowałem grę kilkadziesiąt godzin i nigdy mi się to nie przytrafiło, ciekawe
    jsr * @2018-10-20 23:08:42
    można też strzelać kiedy się zostało zabitym oraz strzelać ze ściany w swoje własne plecy
    gorgh @2018-10-20 23:11:31
    tak, jakoś to przegapiłem, ale na szczęście to nie ma jakoś wpływu na rozgrywkę
    RetroBorsuk @2018-10-21 10:39:12
    A tak z ciekawości Gorgh to ile tych pytań Ci Abbuc zadał i na przykład jakie?
    Adam @2018-10-21 10:52:47
    @RetroBorsuk: Gorghowi chodziło o liczbę pytań w grze Milionerzy, a nie że jego ktoś pytał.
    RetroBorsuk @2018-10-21 12:26:38
    Aaa widzisz, tak to jest jak się czyta i gra w nocy hehe.
    Adam @2018-10-21 14:06:55
    Podmieniłem link do KF na nowszą wersję.
    bob_er @2018-10-21 16:28:53
    W temacie Kowalsky'ego - jaka jest minimalna odległość do przeciwnika, by strzał był skuteczny?
    Miałem sytuację, gdy pomiędzy bohaterem a przeciwnikiem było około 8-10 pikseli róznicy a strzały przez niego przechodziły.
    No, i fajnie, że w moim ulubionym trybie graficznym to zrobiłeś :).
    gorgh @2018-10-21 16:30:13
    tak na oko to trzeba stać jakieś 2-3 bajty od przeciwnika
    nosty @2018-10-21 18:05:34
    @RetroBorsuk - ja zrozumiałem o tych pytaniach identycznie, a czytałem w dzień ;)

    BTW. "- dlaczego nie można strzelać w trakcie kucania? Byłoby za łatwo?I tak jest łatwo. "

    Można strzelać w trakcie kucania, ale trzeba wybrać kierunek. Tzn sterowanie jest ciut inne niż na stojąco.
    gorgh @2018-10-21 18:31:09
    nosty: ten "feature" został usunięty w nowej wersji pliku "kf_fixed.xex"i wolałbym aby ludzie grali w nowszą wersję, bo ten bug za bardzo ułatwia grę
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Zakończenia gier Atari (40)
    ostatni: 21-10-2018 18:37, odislaw
    Atari Fan nr 6 (11)
    ostatni: 21-10-2018 17:48, Lucy
    Zorro która wersja kompletna? (16)
    ostatni: 21-10-2018 16:55, TheFender
    SV2k18 - rejestracja, koszulki it... (32)
    ostatni: 21-10-2018 16:50, greymsb
    Ciekawostki (4058)
    ostatni: 21-10-2018 16:12, gorgh
    Retro Na Gazie (227)
    ostatni: 21-10-2018 13:54, RetroBorsuk
    Nowa gra od gorgha (257)
    ostatni: 21-10-2018 13:39, gorgh
    Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (133)
    ostatni: 21-10-2018 11:53, greymsb
    Komputer Cobra 1 (30)
    ostatni: 21-10-2018 10:01, rj1307
    RETROGranie # (2)
    ostatni: 21-10-2018 09:53, tbxx
    Space Harrier (3)
    ostatni: 20-10-2018 22:07, Dracon
    sio2sd w XC12 (15)
    ostatni: 20-10-2018 19:02, Kaz
    UBU lab (6)
    ostatni: 20-10-2018 12:48, mav
    Moon Patrol z nowymi spritami (30)
    ostatni: 20-10-2018 12:10, RetroBorsuk
    ASM 6502 - pdfy (4)
    ostatni: 20-10-2018 11:45, gorgh

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1893
    Ostatnio zarejestrowany: rafid
    Postów ostatniej doby: 55

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»