atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (1)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (57)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
Coraz bliżej do SillyVenture! z 2018-10-15 21:53 (28)
Unseen – wkrótce premiera z 2018-10-14 09:56 (20)
Zapowiedzi gier – Animal Keeper, Dungeon Hunt II z 2018-10-12 11:02 (19)
Rozmowa z Mateuszem Stryjeckim z 2018-10-10 21:36 (5)
Pan Turbo Cogito z 2018-10-09 03:25 (12)
Taśmy Atar Systemu z 2018-10-07 11:26 (16)
Wkrótce giełda Pixela z 2018-10-07 10:22 (1)
Wywiad z Bogusławem Kornafelem z 2018-10-04 17:53 (19)
Wkrótce "Silly Venture" 2018 z 2018-10-02 13:27 (13)
Wkrótce "Retrokomp" z 2018-10-02 08:14 (4)
Jesteśmy po KWAS-ie z 2018-10-01 17:49 (6)
"07 zgłoś się" z Nyską! z 2018-10-01 16:41 (2)
Streaming z KWAS-a dzisiaj z 2018-09-29 00:02 (14)
Streaming o Falconie dzisiaj z 2018-09-28 08:37 (10)
MotionRide w radio z 2018-09-27 02:45 (30)
Nadchodzi KWAS #15 z 2018-09-21 22:56 (71)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse

  • Laser Squad (uwaga: screenshoty pochodzą z wersji VBXE)

  • Dzisiaj opowiem o dwóch konwersjach na 8-bitowe Atari przygotowywanych przez Mariusza Wojcieszka. Pierwsza z nich – Laser Squad – to taktyczna gra turowa w klimatach SF, która została wydana w 1988 roku na ZX Spectrum i C64 (a potem na inne platformy). Bardzo popularna, stanowiła inspirację m.in. dla późniejszej serii gier X-COM i do dziś ma zagorzałych fanów (pozdrowienia dla Bocianu!). Dowodzimy w niej grupą żołnierzy i wykonujemy kilka misji specjalnych różnego typu.


    Konwersja jest oparta na pełnej wersji z Commodore'a 64 i zawierać będzie 7 misji. Mariusz i pomagający mu graficznie José Pereira wstępnie próbowali użyć grafiki PMG do podkolorowania całości, ale okazało się to niezbyt wykonalne ze względu na możliwą liczbę kolorów w linii oraz konieczność bardzo dynamicznej obsługi kolorowania przy przesuwie mapy. Mariusz postanowił więc wykorzystać możliwości karty VBXE i na potrzeby tej gry przystosował do C64 bibliotekę VBXEFXULA autorstwa Mono opisaną w tym artykule na AtariOnline.

    Nie znaczy to, że nie będą jeszcze podejmowane próby dodania kolorów do zwykłego trybu hiresowego na standardowym Atari – jednak nie należy oczekiwać cudów, a główne okno gry na pewno nie będzie zbyt kolorowe.

    Jeśli chodzi o efekty dżwiękowe, to Mariusz dokonał ich konwersji dzięki procedurze przeliczania częstotliwości SID-a pochodzącej z SID playera napisanego przez Świętego.

    Gra powinna być gotowa w ciągu kilku miesięcy, być może uda się ją wypuścić jeszcze w tym roku.



  • Total Eclipse

  • Jak część z Was zapewne pamięta, w 2015 roku Mariusz opublikował wersję demo konwersji na małe Atari gry Total Eclipse (również pochodzącej z 1988 roku). Sama gra była konwertowana z powolnej wersji na Commodore'a 64, oczywiście realizacja na Atari jest nieco bardziej dynamiczna ze względu na szybszy procesor. Doszły do tego również pewne optymalizacje kodu wykonane przez Mariusza.

    Nie ma jednak co ukrywać: moc obliczeniowa 8-bitowców nie pozwala na szybką animację wielu brył 3D, więc nadal niektórzy mogą marudzić na tempo rozgrywki. O wiele płynniejszy efekt uzyskamy odpalając Total Eclipse na Atari z Rapidusem – gra została specjalnie dostosowana do szybszego procesora.

    W 2015 roku wstępną grafikę na podstawie C64 przygotował José Pereira. Za kilka dni opublikujemy ostateczną wersję Total Eclipse, miałem przyjemność stworzyć do niej nową grafikę – tak wygląda ekran ładowania, który oparłem na wersji amigowej:


    Poprawiłem też większość elementów panelu gry, poniżej porównanie wersji bazowej i ostateczny efekt na Atari. Od lewej: zegarek pokazujący aktualny czas w grze, słoik z wodą, animowane serce (będące wskaźnikiem zdrowia) i kompas.



    A to fragment górnego panelu (punktacja liczona w funtach):


    Akcja gry toczy się w 26 października 1930 roku w jednej z piramid w okolicy Kairu i trwa od 8:00 do tytułowego pełnego zaćmienia słońca (które nastąpi dwie godziny później). Otoczenie widzimy oczami naszego bohatera – brytyjskiego archeologa – w perspektywie 3D i przeżywamy przygodę w czasie rzeczywistym. Uzbrojeni w pistolet poruszamy się wewnątrz piramidy, odkrywamy jej sekrety, takie jak ukryte komnaty czy śmiertelne pułapki, a naszym celem jest zniszczenie świątyni boga Ra, co pozwoli zdjąć starożytną klątwę.


    (okładka wersji na Commodore)

    Wszystko jest osadzone w „prawdziwym 3D” dzięki silnikowi Freescape, który pozwalał modelować trójwymiarowe światy na maszynach 8- i 16-bitowych, a po raz pierwszy użyty był w grze „Driller” w 1987 roku.

    Premiera gry nastąpi 26 października, równo 88 lat od dnia, w którym rozgrywały się wydarzenia opisane w grze.

    Autorzy wersji na małe Atari:
    Kod: Mariusz Wojcieszek,
    Zmiany graficzne: Adam Wachowski,
    Cover oryginalnej muzyki, efekty dźwiękowe: Michał „stRing” Radecki,
    Pomocnicze prace graficzne: José Pereira.

    2018-10-22 23:04 by "Adam"
    komentarzy: 1
    Yosh @2018-10-23 02:06:44
    Super! LS wymiata, mam nadzieje że na gołe atari nie będzie paskudna.

    Atakowałem mapkę ala LS na a8...

    * gr.8 - bez znaków (zeby dalo sie w kazdej lini pmg przesunac)
    * pmg aby jeden znak zaslonic jednym bitem, or-owanie duchow daje 3 podswietlenia per znak
    * sporo mieszania w lini zeby pmg przestawic i przeladowac

    powinno wyjść trochę wąsko, ale nadal znośnie...
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Nowa gra od gorgha (283)
    ostatni: 22-10-2018 23:03, RetroBorsuk
    Gry na Atari ST z obsługą MIDI (6)
    ostatni: 22-10-2018 23:02, Yosh
    Zmiany / usprawnienia na AOL (191)
    ostatni: 22-10-2018 21:52, QTZ
    Listingi z Moje Atari (8)
    ostatni: 22-10-2018 21:47, QTZ
    SV2K18 - kto jedzie z Warszawy? (2)
    ostatni: 22-10-2018 17:19, gorgh
    Ciekawostki (4071)
    ostatni: 22-10-2018 14:38, mono
    SV2k18 - rejestracja, koszulki it... (33)
    ostatni: 22-10-2018 10:23, solo/ng
    Commando (30)
    ostatni: 21-10-2018 23:33, tebe
    Space Harrier (4)
    ostatni: 21-10-2018 22:04, pin
    Zakończenia gier Atari (44)
    ostatni: 21-10-2018 21:11, RetroBorsuk
    Zorro która wersja kompletna? (24)
    ostatni: 21-10-2018 20:55, TheFender
    Atari Fan nr 6 (12)
    ostatni: 21-10-2018 19:42, Arti
    Retro Na Gazie (227)
    ostatni: 21-10-2018 13:54, RetroBorsuk
    Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (133)
    ostatni: 21-10-2018 11:53, greymsb
    Komputer Cobra 1 (30)
    ostatni: 21-10-2018 10:01, rj1307

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1895
    Ostatnio zarejestrowany: ChrisChiesa
    Postów ostatniej doby: 23

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»