Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
nowsze | starsze |
«« nowsze | starsze »» |
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Ze wschodu |
Jak już kiedyś pisałem na forum, interesuje mnie wszystko, co działo się w starych czasach z Atari za naszą wschodnią granicą - najpierw w ZSRR, a potem na Ukrainie, Białorusi i Rosji. Dwa lata temu udało mi się nawiązać kontakt z Andriejem Derkaczem, mieszkającym w Kijowie, jednym z bardziej popularnych na Ukrainie DJ-ów (występującym pod pseudonimem "DJ Andrey Balkonsky"). Była o tym nowinka tutaj, w której obiecałem kontynuować temat i słowa dotrzymuję. Andriej podesłał mi dyski, które po wielu perturbacjach dotarły do Wojtka "Voya" Pasiecznika i w końcu udało się odzyskać z nich pliki (dziękuję!). Dzięki temu mamy kilka tradycyjnych "światowych premier" na AtariOnline.pl. Andriej Derkacz (1975-2015) Niestety, o czym informuję z wielkim żalem, Andriej nie doczekał odczytania dysków, 28 czerwca zmarł we śnie na zawał serca. Cześć jego pamięci. 1. Adam Gilmore The Sound Collection Kolekcja muzyczek wiadomego muzyka, wyciągnięta z gier na Atari i zebranych w jednym odtwarzaczu. Autorem w 1993 roku był Andriej. 2. CMC Music Box to z kolei kolekcja muzyczek w formacie CMC, wyciągniętych z polskich gier, ale nie tylko, bo na liście autorów jest Viktor Janow. Również jest to program Andrieja, napisany w 1992 roku. 3. Draconus w wersji cyrylicznej to rarytasik. Zachowała się nawet dokładna data przerobienia gry przez Andrieja: 29 lipca 1992 roku. 4. Robbo 4 Produkcja Andrieja z 1992 roku, 32 poziomy z nieco poprzerabianymi elementami gry - przeszkadzajki, śrubki, kluczyki, broń - ale bez wpływu na rozgrywkę. Dodatkowo gra jest wyposażona w dynamiczną muzykę, czego nie było w oryginale (utwór wewnątrz gry inspirowany muzyką Janusza Pelca z Freda) i oczywiście w napisy cyrylicą. 5. Robbo - wersja z 1993 roku; 56 dość trudnych poziomów sygnowanych przez Dezinto z Ukrainy. 6. Mineswiper Popularna gra w "sapera", sygnowana przez LeoGames, Lwów 1993. Kod: Taras Czuma Grafika: Andrij Sus Muzyka: Aleks Janow Design: Aleks Kaczmar START: rozpoczęcie gry SELECT: zmiana poziomu trudności: NOVICE / AVERAGE / ADVANCED / EXPERT 7. Sokobar Najfajniejsza wersja Sokobana, jaką widziałem: pełnoekranowe komnaty, kluczyk do przejścia, trudne zagadki, ładna grafika, muzyka w tle. To także dzieło LeoGames z 1993 roku. Kod: Taras Czuma Grafika: Andrij Sus Muzyka: Aleks Janow Sterowanie joystickiem lub klawiaturą START - start gry OPTION - włączenie/wyłączenie muzyki Esc - reset planszy 8. Sqoid Znany już z naszej bazy gier klon Arkanoida, mamy tu do czynienia z crackiem autorstwa któregoś z kijowskich piratów. Pliki pobieramy klikając w link w tytule gry / programu. 2015-10-06 13:24 by "Kaz"
komentarzy: 45 |
Smaku @2015-10-06 13:40:02 |
Raczej jak zawsze można się spodziewać: same przeróbki. Też tak robiłem w Sherlocku/Watsonie. Dema na Atari 65XE zawsze w scrollach i napisach dowolnych opowiadały moje historie a nie autorów. Szkoda, że tego nie zachowałem, bo to były tylko zabawy. Dobrze, że nie trafiły na rynek, bo wszędzie by było 'smakul did that'. :) Są jakieś oryginalne produkcje ze wschodu autorskie lub jakiekolwiek, ale robione od zera samodzielnie? Mogłyby być straszliwie ciekawe, jak perełki w pełności wszystkiego znanego. |
Smaku @2015-10-06 13:45:10 |
s2325 @2015-10-06 13:51:51 |
Moim zdaniem tam był i nadal popularny jest ZX Spectrum, nie Atari. Robbo 4 https://www.youtube.com/watch?v=R7pM8zLs... |
Adam @2015-10-06 14:07:37 |
voy @2015-10-06 14:20:05 |
s2325 @2015-10-06 14:22:53 |
Smaku @2015-10-06 14:37:39 |
W tym Robbo ver. 4 jest ślicznie zrobiona czcionka rosyjska. Chyba rosyjska, bo to się myli z resztą tych języków wschodnich a la rosyjskich. Rosyjska w każdym razie - ślicznie zrobiona. Jak pod żyletę. Lubię to. ładna robota. @voy: tak, domyśliłem się, widać po tym Sokobarze, że jakaś 'jedynie przeróbka' Sokobana, ale tego jest pełno zdaje się i zawsze było w dowolnym autorstwie dowolnej nacji. Jak Magazynier polski pewnie i typowe gry standardowe, Tetrisy, Arkanoidy, itp. - każdy chce mieć swoją wersję, nie tylko krajową, ale własną autorską, oczywiste. A perełki jakieś, zupełnie samodzielne pomysły zrealizowane - są? Ktoś zna? Mine Swipera chyba nie znam. Sprawdzę z ciekawości. Rosyjski klimat. Czołgi i 9-ta Kompania. :) Ładny ten Sokobar nawet. Ktoś się postarał. Ale nietypowy dla Atari za bardzo. Raczej jak Dig Dug albo coś z tych klimatów. Spectrumowy bardziej, chociaż kolorowy i w ogóle. Zalatuje nie czystym stylem Atari, jak na moje spojrzenie. :) |
hmpf @2015-10-06 14:54:05 |
voy @2015-10-06 15:13:55 |
Grób Andrieja znajduje się na Cmentarzu Bajkowym (zwanym również Bajkowskim) w Kijowie przy ulicy Bajkowej 6: https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/h... |
Smaku @2015-10-06 15:35:02 |
s2325 @2015-10-06 15:37:54 |
voy @2015-10-06 16:23:59 |
To muzyka klubowa i głównie tam grywał (fragmenty występów i jego własnych utworów można znaleźć na YT). Niedługo przed śmiercią utworzył też podstronę ze swoimi remiksami na SoundCloud: https://soundcloud.com/andreybalkonsky |
s2325 @2015-10-06 16:35:08 |
Muzyka z Mineswiper https://www.youtube.com/watch?v=qYsm_exx... |
Smaku @2015-10-06 17:00:52 |
Dzięki za info. Już wszystko wie dzięki temu, więcej nie muszę. Fajnie. Nie znałem tej osoby. Zupełnie nie mój klimat. Techno jakieś. A jeszcze mając nadzieję na ten zestaw CMC Music Box, jedynie można utwierdzić się, że nawet zbiór jest typowy w tym, co poznałem na stronie ze zbiorem mixów tego Pana. Nie da się słuchać. Poklikałem tylko, żeby znaleźć coś ciekawszego na każdej ze ścieżek, ale równo ten sam styl. I ten CMC Box potwierdził 100%. Nie mój klimat. Ale za to Ci, co lubią, to możliwe, że zadowoleni. Wiedzą lepiej pewnie. Ja zupełnie i nie będę mógł, bo dla mnie to tylko trzeszczenie i typowe techno mix jakiś z dyskoteki - nie znam się dokładnie - a próba starania się zrozumienia zabiłaby mnie, a nie mógłbym polubić. Muzyka to nie rozumienie i nie staranie się na siłę, chrońcie bogowie, muzyka to przyjemność, z którego wynika samoistnie rozumienie i poznanie - stąd 100% nie mogę. Nie dla mnie. Fajnie wiedzieć. To wartościowe. Dzięki. |
Anon @2015-10-06 19:08:22 |
Smaku @2015-10-06 19:37:29 |
@Anon: a z jakiego powodu? Ja akurat jestem tu nowy, to mogę nie wiedzieć o co chodzi. Ale zawsze boję się z natury, że 'mogą' o mnie mówić i boję się, anie wiem. Mam nadzieje, że to nie przeze mnie coś? jestem nowy, nie wiem co wolno, a co nie i o co chodzi. W razie czego ze strachu pytam. Nie znam się jeszcze. |
Anon @2015-10-06 20:51:39 |
Smaku @2015-10-06 21:00:04 |
tdc @2015-10-06 21:26:25 |
Smaku @2015-10-08 12:07:27 |
Chciałem sam poszukać tych gier rosyjskich na początek, a potem innych też, z nieznanych ogólnie, nie z trendu głównego, czy 'klasycznego - znanego' - nie wiem jak to nazwać i trafiłem na jakiś trop: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.... I teraz chodzi o szukanie. Czy jest cokolwiek ciekawego. Rosyjskie bardzo bym lubił, bo znam dużo rzeczy rosyjskich z tamtych czasów, dużo klasyków genialnych i wiecznych, żeby to zebrać jakoś, żeby nie poginęło na wieki. To z zamiłowania do bibliotekarstwa chyba i z zwodu czyli może również trochę po pasji wynika... hmm... żeby nie poginęło w otchłaniach czasu i przestrzeni... tyle genialnych rzeczy jest pogubionych lub zapomnianych... Ta strona to już jakiś trop, bo ktoś się próbował zajmować. Tam napisali. |
Filtr @2015-10-08 22:30:16 |
A teraz żeby było dokładnie i w 100%, musisz sprawdzić kto to napisał w tym linku, który podałeś, całkiem niedawno, w poprzednim komentarzu. A potem zobaczyć kto zamieścił ten artykuł, pod którym właśnie komentujemy. Podpis jest między ostatnim akapitem artykułu, no a jeśli jest więcej akapitów, to ostatni jest przecież wciąż ostatnim, no więc jest między tym akapitem a linijką mówiącach o tym ile jest komentarzy pod tym artykułem - nie mogę zacytować ile jest, bo np teraz jest napisane że 20 ale przecież ktoś inny może też coś napisać w tym samym czasie i będzie 21 a nie, bo 22 bo przecież mój też się będzie liczyć a potem mi ktoś zarzuci że nieprawda i w ogóle. A tego bym nie chciał. Musi być dokładnie, tyle komentarzy ile jest a jak się nie da to w ogóle. |
Smaku @2015-10-09 10:05:20 |
@Filtr: co to za genialny komentarz? :) Jak muzyka... a jaka treść merytoryczna bit-stream. Zaraz przeczytam ponownie, czy to jest sensowne w tym potoku serializowanym uporządkowanym, no genialny ciąg słowny bardzo ładnie układający się jak muzyka. Musi być w tym jakiś sens wyższy i harmonia, bo da się wyczuć z rytmu i przepływu ułożonego informacyjnego, składne i w ogóle. Jestem pod wrażeniem. Cofnę się i przeczytam jeszcze raz. Jeśli tam jest mimo słów i potoku genialnego jeszcze sens i treść na dodatek merytoryczna, to genialna rzecz. Jak sztuka. Pewnie miłośnik rytmu i muzyki? Za takie umiejętności na pewno ktoś mógłby zapłacić nawet - można by puścić na ścieżkę techno i zobaczyć jak to gra na dźwiękach. Jeszcze raz, wait... :) Genialne. Można robić rytm i muzykę potokiem słów... trzeba mieć szybki i żwawy język, jak kurczak. :) Ciekawe, czy to zagra odtwarzacz muzyki. |
Smaku @2015-10-09 10:07:44 |
Skojarzyło mi się to z Walk this way i rozmową przez ścianę AC/DC z Aerosmith. Każdy chciał być lepszy od drugiego... i musieli się starać... nie łatwo śpiewać rytmem i muzyką i być lepszym od drugich, którzy na dodatek krzyczą... a trzeba. https://www.youtube.com/watch?v=pL4uESRC... Ciekawe, ile ścieżek i kawałków ma ten utwór? 24? |
Smaku @2015-10-09 10:21:52 |
Chyba mi się pomylili AC/DC z jakąś inną grupa - czarni jacyś raperzy. Jedni przeszkadzali drugim, a oni chcieli tylko sobie pograć i pośpiewać... drudzy też... i to przeszkadzało chyba na wzajem... https://www.youtube.com/watch?v=4B_UYYPb... Musieli sobie tłumaczyć, że mają się zamknąć i nie przeszkadzać - na wzajem... W dzieciństwie wolałem te teledyski genialne o wirtualnej rzeczywistości, bo już da się zrobić ideal 100% jak w 90-tych tylko w teledyskach było. Wtedy były marzenia, teraz można się bawić. Jak real. Różnicy nie da się zarejestrować. O to chodziło w dobrej VR. Lubię to. Spróbuj odróżnić... walk this way... - Is this real way? - What is the difference? - Yes... you're right... - OK. Let's go... https://www.youtube.com/watch?v=zSmOvYzS... - ... amazin', don't you think? - Maybe... like reality... is reality amazing? - It depends if like it... - Of course. I like my dreams... - So you can dream... in real... [..] ... and live in there... in real... dreamin'... - Amazin'... - ... are there other scenarios nice? - According to wish and dreams as You like... - Hmm... I laways wanted to... - Put disk in here... and press Start... relax... - Nice... |
anon @2015-10-09 11:39:13 |
Puzzled @2015-10-09 13:38:46 |
Smaku @2015-10-09 13:50:58 |
@Anon: ale znajomość utworów. To zasadnicze skądś? Z zainteresowań? To genialna wiedza. Nikt nie ma takiej. 6 ścieżek, to prawie na pokeyu na Atari by poszło - wystarczy odrzucić najmniej istotne ścieżki, albo zrobić interalced (z przeplotem) równo ułożyć w track i puścić szybciej po prostu 2x przy przeplocie 1 na 1. Powinno grac idealnie. Same gitary, bas i perkusja to 4. Publiczność się odrzuci ze względów technicznych, wokal też - to instrumental version genialna by wyszła. Inne utwory też tak Pan umie? Zna Pan się na tym? Byłyby genialne tracki - lepsze od amigowych. Albo na amigę od razu. Da się od oddzielić na jakichś utworach - żeby po ściezkach od razu w bity zrzucić? Na CD może => na plik i rozdzielić => na Atari i gotowe. Genialności, bo nigdy o tym nie myślałem wcześniej. Jakie podkłady by były do gierek genialne. Automat można by zrobić zrzucający dobre utwory na gotowe ścieżki Atari albo Amigi. Insert CD => get Atari version or Amiga version playable ready to use (pokey version, sid version, etc.) Z wav-ów albo mp3-jek przykładowo. Ktoś ma gotowe konwertery tego typu, żeby na Atari od razu gotowe? Potem wychodzą takie cuda jak poniżej (na atarionline o tym mówili na fb niedawno): Path of the Agent: https://www.youtube.com/watch?v=vU-NriWV... prosto kilka ścieżek (dwie albo trzy w sumie chyba - bas i druga ścieżka z rytmem i muzyka przewodnia, czyli 3 chyba na słuch, ale 2 by starczyły pewnie). A podobne do tego: https://www.youtube.com/watch?v=khg2sloL... To są gry dopiero z takimi podkładami, ech... marzenia. :) |
Smaku @2015-10-09 13:52:56 |
@Puzzled: Ja się śmieję, czy to do Anona czy kogoś innego? Bo nie wiem czasem i potem mówią, że 'myślał, że znowu o nim mówią', więc staram się nie myśleć zawsze, że to do mnie, bo mówili, że nienormalny, zawsze myśli, że o nim albo do niego. Więc staram się ne zwracać uwagi od dawna w sumie i zawsze jak ktoś coś mówi, anie wiem do kogo - żeby nie mówili, że 'znowu myślał, że to do niego'. Ale co do jaj to nie, broń Boże. Nie można sobie robić nic z niczego i z kogokolwiek nawet, to byłoby naruszenie prywatności czyjejś bez zapytania i bez pozwolenia nawet, ,oczywiste. Nie wolno robić, zasadniczo, oczywiste. Ja tak nie robię, mogliby pomyśleć, że jestem niegrzeczny - przykładowo i czepiam się innych, a to byłoby chamstwo - straszne by to było. Oczywiste, każdy wie, nie wolno tak robić. Trzeba szanować wszystko, co nie jest mną. To oczywiste. |
anon @2015-10-09 14:00:25 |
Smaku, możesz ściągnąć z netu multitracki różnych autorów, ale od tego do SAPa na Atari daleka droga. Równie dobrze mógłbyś stworzyć odtwarzacz MP3 na Atari. To raczej niemożliwe. Ograniczeniem będą procesor, ilość pamięci i częstotliwość (trochę się mądrzę, ale co). Co to za różnica, czy będzie grać 6 ścieżek, czy jedna ścieżka MP3? |
tbxx_ @2015-10-09 17:56:05 |
the fender @2015-10-09 19:23:10 |
onomatopeja eja pom pom @2015-10-09 22:35:25 |
anusta @2015-10-10 23:40:51 |
Tasteless @2015-10-11 06:14:17 |
Kayak współbieżny @2015-10-11 10:46:05 |
the fender @2015-10-11 12:02:57 |
IRATA4 @2015-10-11 14:31:26 |
Smaku @2015-10-11 15:46:44 |
@tbxx: no tak, o tym nie myślałem - nie zajmowałem się aż tak muzyką, hmm... to zostają sample, jakieś syntezowanie jedynie, albo proste ścieżki, najprostsze... aby jak w tym Path of the Agent brzmiało - to wystarcza 100% do gier na Atari. To, co umie Atari jedynie, chodzi o jakość muzyki pod względem estetycznym, muzycznym i żeby to dobrze wykonać, jak Pan Husak robił od zawsze - przeglądałem zbiór jego melodii na Atari na Jego stronie i tam są przykłady - robił i ładnie, jak zawsze u Niego - jakby znał się, co ładnie brzmi, a co mniej. O ty by chodziło... porzucać sobie edytorem jakimś wprost mp3-ki do Atari proste ścieżki dogrywane ładnie, to dla przyjemności po prostu, a w grach od razu genialne wykorzystanie i gotowe. Gra od razu jest klasyką, jeśli reszta nie spaprana zupełnie. Jak przykładowy też Pana Husaka SuperMaza, czy podobnie - zwyczajny labirynt jak pomalowane bloki ekranu wypełnieniem - najgorsze gry na świecie i najprostsze, robione przez przedszkolaków, którzy się cieszą, że coś im wyszło na ekranie jakiś labirynt - jak prawdziwy, genialne - będzie gra super, jak nauczą się programować... no i teraz wystarczyła ta migająca kropeczka i dobre dynamiczne dźwięki i gra okazuje się skończona w najprostszej [postaci szkieletowej próbnej - no i genialny wstęp, od razu gotowe po całości. Teraz można robić grę... I chodzi o proste zrzucanie do ścieżek Atari w najprostszy sposób ścieżek z mpe3. Może już ktoś to robił ma takie edytory? Różne brzmienia się potem próbuje filtrami i układa w coś bardzo ładnego, ale początek gotowy i już... o taki edytor by chodziło... pewnie łatwo go zrobić... |
Smaku @2015-10-11 15:50:04 |
@anon: chodzi o to, co może Atari, nic więcej. Tyle, co w grach robiono do tej pory - w najprostszej atarowskiej wersji, czyli zajmującej nic prawie, tyle co ścieżki dla 4 kanałów zwyczajne - w sposób prosty i dobry, jak wyżej staram się myśleć o tym. Nie chodzi o robienie sampli i czegoś, akord rzeczywiście, na 4 minimum byłby sensowny w pełni pewnie dopiero. Zależy ile klawiszy na fortepianie uderza się jednocześnie, albo strun na gitarze się szarpie. Ale chodzi przenoszenie prosto wprost konwerterem sensownym dedykowanym do Atari i gotowe - jak przykładowe muzyczki J. Husaka. Są genialnie zrobione - wystarczy wykorzystać brzmienia charakterystyczne rozpoznawalne w filtrze konwertera mp3=> Atari. I ładnie powinno grać, a filtry rożne, w zależności od oczekiwanych brzmień. Może być w Soft Synth nawet. Jak się kliknie tak się ma. |
Smaku @2015-10-11 16:05:42 |
Adam @2015-10-11 17:11:56 |
Smaku @2015-10-11 17:25:09 |
anusta @2015-10-11 21:44:40 |
ezswift @2015-10-13 09:45:32 |
Hi there, friends. It's the first time when I see Russian characters in Atari games. Really very beautiful font. I never see it too. I can say something about Atari in Russia. At first it's Russian language. At second It's something like KOI-8 code (I mean that it's direct conversion from Latin to Cyrillic - the simplest way to Russify game). Then there were NO reprogrammed ROM with ru-charset neither in Russia nor in Ukraine. (There was no sense because we have to refuse of almost all punctuation marks for placing 33 letters into 27 letters charset) Nevertheless I remember that they have russified some word processors for printing in Russian :) AtariWriter and 1-st XLent for example. In that times I had russian printer interface (made in Dubna). I even don't know was it even possible to print in Russian with it. The "Derkacz" family name derived from a nickname. Really this bird has a two parts name here in Russia "Korostel-DerGach". The bird has loud and creaking sound thus Derkacz family may be derived from "loudmouth" meaning. And at last, "SokoBar" has some kind of calembour in naming. "Sok"=juice in Russian and Bar=Bar everywhere. Do you remember Andropov's "No alcohol law" in early 90-th? So -> Juice-Bar. Best wishes from Moscow. ez |
Kaz @2018-01-03 23:41:02 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |