atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (13)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (12)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-05
Liczba katalogów: 8408, liczba plików: 36863
Zmian katalogów: 85, zmian plików: 132

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2930 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Remanent growy
Dzisiejszą nowinkę poświęcimy nowym grom na Atari, o których z różnych powodów dotychczas nie pisaliśmy.


  • Saboteur (w produkcji)


  • Zacznijmy od najświeższej informacji: tydzień temu Mariusz Wojcieszek w rozmowie z nami przyznał, która gra będzie jego najbliższą konwersją, a już teraz udostępnił roboczą wersję głośnej gry Saboteur! powstałej w 1985 roku. Nasz bohater – wojownik ninja – ma za zadanie wykraść z pewnego magazynu dyskietkę z listą nazwisk przywódców rebeliantów, a następnie uciec helikopterem z budynku. Przeszkadzają mu uzbrojeni strażnicy, psy obronne i automatyczne działka, a czasu jest niewiele.

    Na razie jeszcze w grze nie ma dźwięku ani muzyki i szwankują pewne drobiazgi. W planach jest dodanie kolorów poprzez podświetlenie panelu i pola gry sprajtami.


    Ostatnią wersję (2015-11-16) można pobrać stąd, a tym, którzy są zainteresowani postępami, proponujemy śledzenie odpowiedniego wątku na AtariAge.



  • The Adventure / Das Abenteuer


  • The Adventure jest przygodówką tekstową napisaną w Basicu ze wstawkami asemblerowymi i występuje w dwóch wariantach językowych: niemieckiej i angielskiej. To dwudyskowa, w miarę rozbudowana propozycja dla miłośników tego gatunku gier, a jej ukończenie może zająć wiele godzin – na szczęście można nagrać stan gry.

    Jej autor Thorsten Brauer stworzył większość kodu w 1988 roku, a gdy trzy lata temu przeniósł dane ze starych dysków na swego iMaca, uświadomił sobie, że ciągle brakuje zakończenia. W następnym roku dokończył programowanie, a w na początku roku 2014 ostateczna wersja została udostępniona publicznie.

    Autor przygotował filmik prezentujący początkową rozgrywkę z części pierwszej i drugiej:


    O co chodzi w grze? Zawiązaniem intrygi jest list od przyjaciela, który twierdzi, że jest śledzony i prosi o spotkanie. Wkrótce okazuje się, że zostaje porwany...
    Podstawowe komendy przydatne w rozgrywce uzyskujemy w wersji angielskiej poprzez wpisanie HELP (rozpoznawanych jest więcej poleceń w zależności od pomieszczenia), zawartość kieszeni sprawdzamy komendą I, operacje na stanie gry to NEW GAME, SAVE GAME, LOAD GAME.

    Wersja angielska gry: link
    Wersja niemiecka: link


    * * *


    W dniach 23-25 stycznia na na terenie Politechniki Warszawskiej odbył się PolyJam 2015 w ramach ogólnoświatowego wydarzenia Global Game Jam, na którym spotykają się twórcy gier, by w krótkim czasie coś stworzyć na zadany temat (ogłaszany tuż przed rozpoczęciem). W tamtych dniach w 78 krajach startowało ponad 28 tysięcy uczestników i łącznie stworzono prawie 5,5 tys. różnego typu gier!

    W Warszawie małe Atari reprezentowali Tomasz „TDC” Cieślewicz i Paweł „Sikor” Sikorski, a wspomógł ich muzycznie Bartek „V0yager” Dramczyk. Zadanym uczestnikom tematem wiodącym okazała się być fraza What do we do now? („Co teraz zrobimy?”).


  • SWAY


  • TDC zgodnie z tradycją napisał swą grę SWAY w języku Action!, a jej pełna nazwa to „Scooby-Doo! Where Are You!”. Nasz bohater Scooby musi unikać duchów i czaszek, a łapać spadające jedzenie (takie jak kość, piętrowy hamburger, kiełbasa oraz najwyżej punktowane „scooby chrupki”).


    Szalony scrolling tła (z shiftem jest nieco wolniejszy) TDC dodał, jak twierdzi, żeby się nie nudzić, bo gra jest bardzo prosta... Liczby na górnym panelu oznaczają po kolei: wynik, liczbę żyć, poziom gry.

    Plik z grą znajdziecie tu.


    WDYDN


    Sikor z kolei napisał grę w Turbo Basicu XL. WDYDN wg ekranu tytułowego rozwija się jako pisane nieco łamaną angielszczyzną zdanie „What do you do it NOW?”.

    Fabuła inspirowana jest dziełami magistra inżyniera Rafała – gracz wciela się w chińskiego właściciela restauracji, którego dopada ból brzucha i musi dobiec do toalety w drugim końcu lokalu zanim zwymiotuje.


    Sterowanie celowo jest nieintuicyjne i utrudnione (jeśli spojrzy się na ułożenie na klawiaturze): U (up - góra), D (down - dół), L (left - lewo), R (right - prawo). Na szczęście w porównaniu z pierwotną wersją stworzoną podczas jamu Sikor zmniejszył szybkość gry, dzięki czemu da się w to teraz w ogóle grać.

    Plik z grą pobieramy stąd.

    2015-11-17 01:02 by "Adam"
    komentarzy: 41
    IRATA4 @2015-11-17 01:34:39
    Saboteur -słyszałem że dość dobra gra,ale z tego co widziałem na Spectrum to animacja skoku w przód jak i uderzenia z wyskoku to komedia
    the fender @2015-11-17 09:05:05
    @irata4: oceniasz przez pryzmat produkcji z lat 80 ubiegłego stulecia czy z lat 15 aktualnie panującego :)
    larek @2015-11-17 09:20:51
    Czekam na tego Saboteura! Wygląda świetnie. Duża postać, przyzwoita animacja. Super.
    Ja bym uprościł tylko ten dolny panel, bo jest niepotrzebnie przeładowany grafiką, która nic nie wnosi do gry. Ale to tylko moje zdanie :)

    SWAY - wrażenia z gry zaskakujące, bo patrząc na statyczny obrazek ma się całkiem inne wyobrażenie o grze ;)
    s2325 @2015-11-17 11:01:41
    Tutaj symulacja jak to wygląda z mniejszą ilością "ciastek" http://s3.img.suchar.net/IJyFhnIOcZXPGJG...
    Smaku @2015-11-17 17:18:03
    Takie Saboteury to ja robiłem w podstawówce w 80-tych, nie ta epoka. Ta przygodówka mnie zaciekawiła. Już kilka tu pokazywali fajnych. Chciałbym mieć czas, żeby sobie pograć. Uwielbiam przygodówki. Bardzo ciekawa, nietypowa, inna, pewnie niemiecka, jak zwykle z nietypowością. :)

    Fajnie będzie zagrać po angielsku. Lubię to.

    Jakby w Saboteur ktoś czegoś nie mógł zrobić, to można pisać, zrobię, w podstawówce się uczyłem sam. Teraz mi zostało wiele poziomów wyżej niż w podstawówce. Drobiazgi. Polecam się, jeśli mogę pomóc w czymś. :) Ale musi mnie zaciekawić najpierw.
    the fender @2015-11-17 18:52:30
    I to musi być jedna rzecz.

    Fajnie piszesz Smaku, serio. Czyta się to jak prozę :)
    Lhuven @2015-11-17 19:08:26
    tylko "co autor miał na myśli" ? :)
    Ready[] @2015-11-17 20:37:31
    albo apteka była zamknięta albo z premedytacją nie bierze przypisanych leków
    atarka @2015-11-17 20:46:10
    sądzę, że smaku spwcjalnie beke robi tu i ktoś tworzy nową osobowość. bo to nie może byc na prawdę :)
    Smaku @2015-11-17 21:57:09
    Co to jest 'beka'? Mogę dorobić do Saboteura. Na razie nic nie robię, bo nikt nie powiedział co mam zrobić. To, co piszę zawsze czyta się jak prozę, a niby jak co? U mnie wiersze, dokumentacje techniczne, dokumenty urzędowe, programy, fiszki, świstki, gry, muzyka, komentarze, wszystko i cokolwiek - czyta się jak prozę... nie dziwne, że fajnie się czyta. kto czytał, ten wie. Zależy kto rozumie, co czyta. :)

    Miłej lektury. :)

    Z tego, co pamiętam dla the fendera i pina nic już nie mogę mieć (z jakichś innych komentarzy wynikło), więc obojętne czy jedno, czy nic, czy nieskończona ilość => razy zero. Oczywiste. :)

    A jakie niby leki miałbym mieć 'przypisane'. Do nazwiska, czy peselu? Jak się przypisuje leki? Kto to finansuje i jakie to leki? Chętnie bym skorzystał, nie łatwo o refundowane rzeczy przypisane. Można by zarobić. Nikt mi nic nie przypisał, nie wiem nic o tym i rzeczywiście nie biorę, nie wiem, czy z premedytacją. jak to się określa i gdzie to się sprawdza? Mogą mnie pozwać za nie branie, a nie wiem nic o przypisaniu. To w ZIP-ie jest czy w NFZ gdzieś? Bo się wystraszyłem, że czegoś nie wypełniam jako obywatel ustawowo. Nie lubię nie wypełniać obowiązków nałożonych, bałbym się. Apteka to mniejszy problem, do 24h pójdę po odbiór, tylko gdzie to sprawdzić? Jak mnie zweryfikują to nie wiem. Nie zostałem poinformowany.

    Ktoś wie gdzie to się sprawdza?
    xeen @2015-11-17 22:17:31
    w aktualnej wersji pociąg się nie zawiesza. Nawet fajnie się w to gra - chociaż walka jest zaskakująco pomijalna przy odnawiającej się energii. Głównym przeciwnikiem jest czas.

    No i granie z ręcznie rysowaną mapą, mmmmm
    http://www.worldofspectrum.org/pub/sincl...
    Smaku @2015-11-17 23:32:24
    Dopiero na tej mapie skojarzyłem co to jest Saboteur. Świetna gra chyba była, ale na Atari nie było. jak będzie zrobiona to chętnie zagram sobie. Niezły czad. Lubię to. :) A może ktoś Hobbita zrobić i Lord of the Rings i Lord of Midinghts i School Daze?
    GOTO 0 ENTER FIRE @2015-11-18 07:32:39
    Filtr Smaka zrobić.
    wawrzyn @2015-11-18 08:33:35
    Potrzebowałem "Saboteur" z kumplem na przełomie lat 80/90. Ale lepiej późno niż wcale. Super! :D Wielkie uszanowanie dla Mariusza Wojcieszka.
    as... @2015-11-18 13:23:47
    Saboteur
    -Kolejna genialna gra się szykuje.
    Brawo!!!
    as... @2015-11-18 13:24:35
    Co to jest filtr smaka??
    sun @2015-11-18 15:41:24
    Może Smaku to prototypowa wersja boota, jeszcze mało rozgarnięty, ale słownik się buduje. Kiedyś, w dawnych czasach, kiedy w piecu miałem kartę tv, był taki polski soft BorgTV. Był o tyle lepszy od innych, że potrafił metodą układania loga z sieczki zdekodować canal+ :) Tenże sam osobnik, od BorgTV napisał wtedy boot'a, który na jego forum (nie wiem czy jeszcze na innym, nie pamiętam, skleroza) zabierał głos w dyskusji. Oczywiście wychwalając BorgTV :) Ale całkiem całkiem to wyglądało. Dużo lepiej od wypowiedzi Smaku, wiec... to jednak chyba nie boot. Może test Turinga ?
    sun @2015-11-18 15:42:57
    A Saboteur... ileż to wieczorów spectrusiowa ULA ogrzewała moje i kolegi (posiadacza spectrum) palce przy Saboteur :)
    s2325 @2015-11-18 15:51:05
    Przez nieciekawe czasy atarionline z pewnością jest pod lupą co to za sabotaż tu się kroi.
    Jacques @2015-11-18 16:43:55
    @Sun
    Oj, czyli Smaku jeszcze nie jest gotowe (Not Ready[])?
    Szkoda... Nie lubię to. Oczywiste.
    GOTO 0 ENTER FIRE @2015-11-18 17:47:54
    @as
    Dowolna Gra -> FILTR SMAKA -> Gra na A8 64kB


    READY[] ?
    Smaku @2015-11-18 18:56:42
    Osoba powyżej najtrafniej ujęła wszystko jednym komentarzem. Checked => True. READY[].

    Z testów Boola implikacji wynika, że z prawdy nie można zrobić fałszu. IF (if 1 then 0 is always false) THEN true ready[].

    Ale nie mogę pokazać, bo nadal żarty sobie robią, jakby z innej planety przylecieli. Nie czas. Przyjdzie czas. IF time proper => show filter (machine1=>machine2).

    Jeszcze nie czas...
    Ready[] @2015-11-18 19:43:38
    Może zanim zawitasz w Tworkach, opublikuj choć jedną z gier o których tu od pewnego czasu opowiadasz bajki. Nie musi być z 1000 lokacji na jednej dyskietce, jak snułeś. Jedną działającą grę wokół których robisz tyle szumu a póki co jest kamieni kupa i sterta recept.
    sun @2015-11-18 20:21:31
    Może tego klona Saboteur z "podstawówki" na początek.
    @Jacques - dokładnie tak jak to ująłeś.
    as... @2015-11-18 21:52:22
    Goto 0 dzięki za info...
    pin @2015-11-18 23:10:03
    ..,.w tej grze Tedeca, to telewizor się zepsuł? ;)- czy o co chodzi?

    Czy to na pewno skończone (gra, lub naprawa telewizora?) ;)
    s2325 @2015-11-18 23:13:16
    W Swayu i kodek i YouTube nie wyrabiało przez tę "uszkodzoną synchronizację poziomą", ale bywało gorzej.
    Micza @2015-11-19 17:07:13
    Grałem w "Saboteur" w l. 80-tych na Amstrad'zie 6128 na zielonym ekranie, nie kojarzył mi się wtedy z Ninja. To chyba bardziej "Sabotażysta", bo jak wyglądałby Ninja w akwalungu i z płetwami...
    s2325 @2015-11-19 17:26:49
    Dzieci widziały tam ninja, jak widać nie każde.
    A @2015-11-19 18:52:48
    @Micza: tytułowy sabotażysta jest ninją, to się zdarza :) Jak poszukasz sobie informacji o grze w sieci, to zobaczysz np. jak wyglądała jej okładka
    atarka @2015-11-19 19:38:43
    ninja srindza. normalny kolo w kominiarze.
    blasph @2015-11-19 20:37:26
    ninja w chooy .pikne..mariush rzondzi malo pisania dużooo prod. smaku please zrób coś człeku atarowy..bo słabo to wygląda i męczy troche..
    the fender @2015-11-20 10:25:32
    Gość w kominiarce i z kosą kojarzy się bardziej z islamistą z ISIS :p
    s2325 @2015-11-20 11:01:05
    Może dobrze jest oddzielać ninja filmowe od ninja historyczne. Tutaj być może dlatego wygląda jak wygląda bo łatwiej jest animować postać bez detali składającą się głównie z czarnej plamy. Tak powstał Dizzy, chcieli coś łatwego do animacji, nie konkretnie jajo z oczami.
    wieczór @2015-11-20 11:01:11
    Ninja nie chodzą w kominiarkach :) Nie każdy zamaskowany sabotażysta to ninja :) Z drugiej strony używanie "gwiazdek" do ciskania w przeciwników i katany może to sugerować.
    Jacques @2015-11-20 11:23:55
    wieczór @2015-11-20 11:51:58
    Ninja... Z uzi? :)
    Jacques @2015-11-20 12:06:18
    Kopniak dość ninjowy... A kto mu zabroni uzi do łapy wziąć?
    Wszak ninja może wszystko, od tego jest ninją.
    s2325 @2015-11-20 13:56:07
    Na tej okładce nie patrzy gdzie kopie ani gdzie strzela, prawdziwy ninja jednak.
    atarka @2015-11-20 16:14:54
    racja zwracam honor :)
    the fender @2015-11-20 22:32:16
    Śmigłowiec podobny do tego z gry Misja.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Zmiany w bazie gier, dem, użytków (946)
    ostatni: 05-10-2024 01:25, Kaz
    Klątwa / Władcy Ciemności (51)
    ostatni: 04-10-2024 21:41, kamilos78
    F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (34)
    ostatni: 04-10-2024 19:09, pirx
    Strony o Atari ST/STE (10)
    ostatni: 04-10-2024 18:52, Kaz
    ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (15)
    ostatni: 04-10-2024 17:40, Demorgh
    Tatrasoft - historia, programy (20)
    ostatni: 04-10-2024 15:28, Kaz
    Uprościłem Starquake (4)
    ostatni: 04-10-2024 15:25, Kaz
    Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (29)
    ostatni: 04-10-2024 14:51, 0xF
    Firma "Grubcio" - historia, progr... (62)
    ostatni: 04-10-2024 14:43, Kaz
    Filterek do Blizzarda (86)
    ostatni: 04-10-2024 12:16, adi
    STe enhanced games (44)
    ostatni: 04-10-2024 10:47, hospes
    SID i POKEY (669)
    ostatni: 04-10-2024 09:55, rbej1977
    Grupa Pink Softhard (88)
    ostatni: 03-10-2024 23:42, Bca
    Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (151)
    ostatni: 03-10-2024 22:47, thewasp
    Nowe gry na Atari (235)
    ostatni: 03-10-2024 15:48, zbylu

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2832
    Ostatnio zarejestrowany: andyrey
    Postów ostatniej doby: 37

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»