atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
Konkurs na grafikę ATASCII – głosowanie z 2023-10-23 21:51 (5)
Środo-wisko prasowe #32 z 2023-10-20 18:23 (15)
Silly Venture 2023WE – coraz bliżej zimowej edycji! z 2023-10-08 20:28 (7)
Weekend z Atari w Poznaniu i Łodzi z 2023-10-06 15:24 (1)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-03
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36690
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 11

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Krwawa planeta
O niesamowitym projekcie pod tytułem "Bloody Planet" pisałem niedawno. Gra była tworzona w latach 90-tych, ale prawie ukończony projekt zarzucono ze względu na to, że autorzy (Radosław Pilski - kodowanie, Jarek Wyszyński - grafika, muzyka) nie mogli znaleźć wydawcy. Jeden z tych autorów, który wówczas stworzył grafikę, po latach bada możliwość dokończenia gry. Jarek uporządkował i opisał wszystkie materiały, które były w jego posiadaniu: "Dzieki za zainteresowanie projektem "Bloody Planet" :). W załączniku przesyłam materiały do gry, które przejrzałem i skatalogowałem, gdyby znaleźli się chętni do jej dokończenia. (...) Wszystko co mam jest opisane w pliku tekstowym. Są pewne braki w źródłach - brakuje kodu w .asm, części grafiki. Brakuje muzyki i dźwięków. Wysłałem wiadomość do Lizarda (...), który konwertował moje dyskietki, może coś się u niego zapodziało...".

Brzmiało nieźle, a okazało się, że na podesłanych dyskietkach jest pełno rewelacji. Jest masa grafik, są gotowe poziomy i jest gotowa muzyka (format CMC). Szczegółowy opis zawartości dysków podaje autor poniżej. Potencjalni zainteresowani powinni się z tym zapoznać - może ktoś zechce się podjąć pomocy przy dokończeniu gry? Ta gra naprawdę mogłaby miażdżyć, bo same materiały do gry miażdzą :).





Bloody Planet-level 1.atr

  • gra.exe - plansza gry. Funkcjonalność - działa na niej chodzenie, strzelanie, niszczenie przegród, zabijanie potworów, zbieranie bonusów, otwieranie drzwi. Uwaga: to wersja alfa gry. Główne braki - brakuje kolizji z potworami, reakcji na bonusy, licznik pocisków, być może licznik czasu gry, przerywniki. Do poprawienia - wygląd i prędkość pocisków, AI potworów, problem cieniowania po zniszczeniu przegród, plansza startowa z opisem i wyborem postaci, intro, outro, lista płac, itp, ogranie i korekty plansz. Brakuje kodu w .asm.

  • edytor6.exe - edytor plansz. Funkcjonalność - wybór zestawu klocków (klawiszem Return), wybór klocka i przejście do planszy edycji (spacja), wstawienie klocka (spacja), zmiana warstwy klocków przed/po zniszczeniu (w), podgląd planszy zniszczeń (p), wstawienie zapory- kierunek, długość, rodzaj (z), czyszczenie planszy (Caps Lock), nagranie planszy z rozszerzeniem .lev (s), wczytanie planszy (l). Uwaga: program z błędem lub błędne działanie na emulatorze (2 x Esc zawiesza), w emulatorze działa nagrywanie pod już istniejącymi nazwami, najlepiej działa ze SmartDOS.

  • aliens1.lib, aliens2.lib, aliens3.lib - zestawy klocków do poszczególnych poziomów.

  • templea1.lev - templeg1.lev - plansze pierwszego poziomu.

    Bloody Planet-level 2.atr

  • tubea3.lev - tubeg8.lev - plansze drugiego poziomu.

    Bloody Planet-level 3.atr

  • basea2.lev - baseg8.lev - plansze trzeciego poziomu.

    katalog level1_temple

    zrzut plansz i złożony pierwszy poziom

    katalog level2_tube

    zrzut plansz i złożony drugi poziom

    katalog level3_base

    zrzut plansz i złożony trzeci poziom



    katalog gfx

  • bp pics bloody planet 01 - grafika do gry, dysk Rambrandta i zrzuty obrazków.
  • bp pics bloody planet 02 - grafika do gry, dysk Rambrandta i zrzuty obrazków.
    Uwaga: grafika klocków, trupów, bonusów, bohaterów i potworów w trybie 0 Rambrandta, ekran tytułowy, scores, przerywniki, animacje, fonty w trybie 4 Rambrandta, brakuje grafiki klocków do trzeciego poziomu, animacji bohaterów, animacji potworów na poziomie trzecim, część grafiki do poprawienia, część do poprawienia po ograniu.

    music cmc

    Muzyka do ewentualnego wykorzystania. Uwaga: motywy zaczerpnięte - gameover.cmc - "Initiation/I'm Alive" Helloween, metalli2.cmc/metal.cmc - "Eye of the Beholder" Metallica, stone1.cmc - "Blazon Stone" Running Wild, brakuje udźwiękowienia gry.

    Po posklejaniu grafiki powstają "kolaże" (widoczne na początku nowinki), które prezentują, jak mogłaby wyglądać "Bloody Planet" w praktyce. Oprócz tego zamieszczam poniżej więcej ekranów z tą wspaniałą grafiką. Widać, jaki ogrom pracy został wykonany! I jak rozbudowana i porządnie wykonana byłaby gra, gdyby wydawcy zgodzili się na wersję dyskową... Dużo tego, ale warto to zobaczyć! Jeszcze więcej grafik jest w tej paczuszce, którą podesłał Jarek.



    Fragmenty trzech poziomów, widoczne w edytorze:



    A tu widok ogólny na mapy poziomów (w paczce są oczywiście w większej rozdzielczości):



    Dla lubiących takie informacje o perełkach sprzed lat przypomnę, że na AtariOnline.pl regularnie pojawiają się podobnie rewelacyjne rzeczy, choćby gra "Samobójcy" kolegi Mono (także nieukończony projekt), "Ghostly Night" braci Selingerów, "Do Akcji" Rafała Senatora czy "Agonia" Lizarda. A ileż odkryć nas jeszcze czeka... :)

    2011-01-14 03:33 by Kaz
    komentarzy: 0
  • nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Kolor tła VBXE w MADPascalu (1)
    ostatni: 03-05-2024 23:12, wojtas76
    Kopiowanie Dysk => Turbo Blizzard... (1)
    ostatni: 03-05-2024 22:13, MatthewNS
    Emulatorowanie przenośne. (60)
    ostatni: 03-05-2024 18:46, Alex
    Majowy sztab dla Warszawy (20)
    ostatni: 03-05-2024 18:42, Alex
    The400 (74)
    ostatni: 03-05-2024 14:04, gorgh
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (125)
    ostatni: 03-05-2024 05:08, pirx
    Niedokładność Fujinet (121)
    ostatni: 03-05-2024 00:28, fokaszalot
    Jak to zrobic bez... [$@^0] (47)
    ostatni: 02-05-2024 22:01, pancio
    TSFX Turbo Blizzard (113)
    ostatni: 02-05-2024 15:43, baktra
    Basic - potrzeba pomocy w napisan... (15)
    ostatni: 02-05-2024 15:26, gorgh
    Przypominamy to panu hurtowo (12)
    ostatni: 01-05-2024 20:06, as...
    ACSI2STM - nowy dysk twardy ACSI ... (14)
    ostatni: 01-05-2024 14:45, zaxon
    XEX2WAV (12)
    ostatni: 01-05-2024 11:51, mono
    Kolejny raz słyszę taką opinię od... (2)
    ostatni: 01-05-2024 10:23, rosomak
    EmuTOS 1.2 - już dostepny (16)
    ostatni: 30-04-2024 11:14, xorcerer

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2784
    Ostatnio zarejestrowany: Carlos
    Postów ostatniej doby: 14

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»