atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
W końcu "Mikie" na Atari! z 2024-05-03 19:07 (52)
Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego z 2024-05-02 10:44 (82)
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (33)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (22)
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-03
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36690
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 11

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Heli in the Caves - pierwszy filmik
Creature XL (znany, miedzy innymi, ze ubiegłorocznej strzelanki HAR'em) udostępnił filmik z nowej gry grupy MOH: Heli in the Caves.







Jest to kolejna gra, która została zgłoszona do tegorocznej edycji konkursu ABBUC. Zapraszam do oglądania!

2013-09-04 22:10 by Xeen
komentarzy: 29
grey / mystic bytes @2013-09-04 22:17:22
awesome graphics and lovely music ! thumbs up.
wieczor @2013-09-04 22:54:49
Miodzio! I wygląda na całkiem grywalną pozycję :) Znowu zima przy joysticku :)
larek @2013-09-04 22:55:51
Ten rok wydawał mi się taki sobie pod względem nowych gier, a tu nagle mamy wielki ich wysyp. ABBUC kusi :)
as... @2013-09-04 23:03:06
Ciekawie się zapowiada!
cpt. Misumaru Tenchi @2013-09-04 23:09:06
@larek
I w dodatku sporo zręcznościówek, czyli to co tenchilliusy lubią najbardziej. :)
Pecus @2013-09-04 23:19:13
Blood Money.... normalnie :)
Tylko mniej się dzieje.
cpt. Misumaru Tenchi @2013-09-05 00:46:32
Bo to jest Blood Money Tactics. :) Idea bardzo mi się podoba, o ile dobrze ją zrozumiałem: pomalutku wybijając wrogów zbieramy pieniążki na coraz lepsze dopałki do naszego pojazdu, które z kolei pozwalają nam zapuszczać się w coraz bardziej odległe rejony labiryntu.
mariuszbox @2013-09-05 09:20:57
Oczywiście doceniam KAŻDY nowy program powstający na malucha i tu szacun dla autorów, że znaleźli czas i chęć na stworzenie tej sympatycznej gry. No ale dlaczego śmigiełko się nie obraca? Przez to helikopterek nienaturalnie jakby "suwa" się po ekranie zamiast latać. Od razu rzuca się to w oczy (przynajmniej mi). Brakuje mi tego detaliku. Poza tym gierka miła dla oka i ucha. Czekam na możliwość poruszania joyem :)
the fender @2013-09-05 12:22:34
Zupełny brak animacji śmigłowca bardzo kłuje w obliczu całej reszty, która jest dopracowana. Mało tego, gra chwali się fajną okładką przed grą:) Warstwy dźwiękowej narazie nie oceniam, posłucham jak wrócę do domu po pracy ;)
Lhuven @2013-09-05 17:49:46
Może animacji śmigiełka nie widać na youtube
grey / mystic bytes @2013-09-05 18:08:29
@mariuszbox: faktycznie, masz rację. wygląda jakby się "suwał" :( animacja śmigiełka załatwiłaby problem.
nodez @2013-09-05 19:56:23
moglo by conajmniej migac to smigielko :/ pozatym ogien !
the fender @2013-09-05 22:38:54
Muzyczka super :)
trophy @2013-09-05 23:15:51
Razem z moim kumplem, Andrzejem, od dzieciaka wiedzieliśmy, że właśnie tak powinny wyglądać gry na XL/XE. Wiedzieli to także twórcy Atari. Niestety, większość gier na Atari to była totalna kicha korzystająca z grafiki PM - po łatwiźnie. Gry bez zakończenia i inne takie... Pokuta za okres schyłkowego Atari z okresu Warner Bros i sławnego kryzysu na rynku gier komputerowych. Trzeba przyznać, że poza kilkoma wyjątkami niewiele udało się odbudować w sferze Atari 8-bit za czasów Tramieli. W końcu nowy właściciel skupił się głównie na wyeksploatowaniu do końca pomysłu na Atari ST. Wyeksploatowaniu, bo pomysły na ewolucję przyszły zbyt późno. W efekcie bardzo dużo gier na Atari XL/XE mocno odstaje od np. Commodore 64 czy Amstrada CPC. Do tego dochodzą bardzo hermetyczne tytuły - czasami nawet grywalne, ale wykonane znacznie poniżej możliwości sprzętu. W końcu - brak wsparcia finansowego musiał przełożyć się na jakość. A szkoda. Dlatego, każda produkcja pokazująca, że gra na Atari XL/XE może wyglądać dobrze i brzmieć dobrze, bardzo cieszy. Jest dowodem tezy, której pewni byliśmy z Andrzejem w czasach, kiedy chodziliśmy do podstawówki. Nie myliliśmy się :-) I dodam jeszcze trochę do pieca - ta gra, ale także spora ilość innych, udowadnia, że może rozdzielczość na XL/XE wypada gorzej niż na C64, ale kolory i brzmienie mogą być znacznie bardziej atrakcyjne dla oka. I gdyby rodzina Tramiel nie odpuściła tak bardzo rynku 8-bit, to... Kto wie? Tylko, możliwe, że najgorsze błędy popełniono wcześniej, bo co jak co, ale umiejętności eksploatowania dobrego pomysłu (Atari ST) do samego dna, nie można im odmówić. W tym aspekcie znali się na biznesie. I może dlatego odpuścili sobie serię Atari XL/XE - możliwe, że nie dało się już odzyskać przewagi, którą miał C64, więc z kiepskimi produkcjami trzeba było zająć rynek niektórych "demoludów". A tu? Niektórzy, dobrze przygotowani teoretycznie i ambitni twórcy gier z łatwością, pomimo ograniczonego dostępu do literatury, opanowali sprzęt i wyprodukowali pokaźną ilość nietuzinkowych produkcji. W ten sposób utwierdzając Andrzeja i mnie, co do słuszności podnoszonych w podstawówce tez. Kto wie, jak było? Ale fakt, że takie produkcje bardzo cieszą :D
trophy @2013-09-05 23:17:43
A poza tym - Fort Apocalypse meets Cybernoid! ;-)
Rastan @2013-09-06 00:04:06
Słabe. Jeśli będzie wystawione w konkursie na Abbucu, to zdecydowanie będę kibicował polskim twórcom. :)
tdc @2013-09-06 05:49:12
@trophy, tak czytam Ciebie i zastanawiam się czy jakbyś miał chęci i możliwości to nie napisałbyś jakiegoś większego artykułu, zapowiada się nawet większy niż moje ;):)
Crt XL @2013-09-06 07:56:05
Be sure to watch the whole playlist:
http://www.youtube.com/watch?v=j_q_Uh1-G...

We will prepare an english manual, but I guess the most part of the game is self explanatory :)

To the comments about the none animated rotors: Thre are some things in this game, I am not 100% content with, however, I wasn't willing to wait one year for the release. So, we entrerd the compo with this version.
And you can almost be sure that there will be a "DX" version this year. Of course this will not (even if it is done until then) made public before 01. November.
xeen @2013-09-06 09:09:05
dodałem dodatkowe filmiki
_Adam @2013-09-06 12:42:59
Tak, te nowe filmiki są ciekawsze
_Kaz @2013-09-06 14:15:52
Crt XL - thanks for comment! Glad to hear about deluxe version :)
trophy @2013-09-07 12:11:39
Muzyka jest bardzo w klimacie Atari ST... Patrzę, kto ją skomponował... Nie dziwne. To przecież 505 :-) Fajnie.
IRATA4 @2013-09-11 16:12:30
Zapowiada się bardzo dobra strzelaninka:-) a takowych nigdy za wiele.
trocero77 @2013-09-14 22:32:21
A jak będzie z tym śmigiełkem? Bo bije po oczach :/
Exin @2013-09-16 09:23:50
Why are so many people here so obsessed about the propeller? A real propeller so fast, you don't see it moving. We wanted to have animated enemy sprites as well, but there was simply not enough space in ram at the time....
mgr_inz_rafal @2013-09-16 09:27:19
@Exin
We are polish, it's our duty to complain ;-)
Exin @2013-09-16 14:21:09
Aha!
crt xl @2013-10-06 17:43:35
@mgr_inz:
No way. that is the THE thing Germans are know for :)
(Bsides punctuallity of course :) )

But yeah, Exin is right about the memory. As I pre-shift all soft-sprite shapes when a room is initialized this takes a lot of memory. In each room there can be 22 different shapes (out of 64). Each with 16 byte PMG overlay. So this amounts to 11Kb (2*5.5Kb because of the AND-masks) the 64 shapes take 16Kb as well then there is lots of map/room layout data and I need 4Kb for the interleaved fonts.

if you now take the following shapes which must be always present:
- 1 blank (flickering of coin)
- 6 heli
- 4 explosion
- 1 coin
- 1 battery

there are 13 shapes out of 22 used already.
If now the rotor would be animated, there would be 6 additional heli shapes.
Then 19 out of 22 shapes would be fixed and only 3 left for enemies. As each enemies must have at least 2 shapes (left/right) there could be only ONE enemy type per room :(

in conclusion, without big changes to the code it is just not possible.
Well, a solution would be more boring rooms. The rooms I created at first, were packed from 320 to 80 bytes. The (cool) ones Exin designed weren't crunched as good, but looked better by far :)


BTW, I made lot's of progress with the DX version coming (hopefully) end of October. More bullets, more tiles (when Exin made some), ground cannons, extra gold when you collect 4 (or even 5) coins per room, heli gets thrown back when hitting an enemy (so just flying thru it won#t work), when in TurboBoost-mode hitting a wall deals big damage and bug fixes. And that is not everything that is planed.

So stay tuned :)

Greetings from Germany to Poland
s2325 @2013-12-29 19:41:45
Na stronie http://a8.fandal.cz/ pojawiła się wersja poszerzona.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
STe enhanced games (3)
ostatni: 04-05-2024 23:21, jury
Nowa gra "Mikie" (11)
ostatni: 04-05-2024 22:02, vega1
Kopiowanie Dysk => Turbo Blizzard... (5)
ostatni: 04-05-2024 19:40, pigula
TOSSTer czyli programowalny przeł... (5)
ostatni: 04-05-2024 15:12, MatGuru
The400 (77)
ostatni: 04-05-2024 12:24, Pawex (RTG)
TSFX Turbo Blizzard (114)
ostatni: 04-05-2024 00:25, pustak
Kolor tła VBXE w MADPascalu (1)
ostatni: 03-05-2024 23:12, wojtas76
Emulatorowanie przenośne. (60)
ostatni: 03-05-2024 18:46, Alex
Majowy sztab dla Warszawy (20)
ostatni: 03-05-2024 18:42, Alex
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (125)
ostatni: 03-05-2024 05:08, pirx
Niedokładność Fujinet (121)
ostatni: 03-05-2024 00:28, fokaszalot
Jak to zrobic bez... [$@^0] (47)
ostatni: 02-05-2024 22:01, pancio
Basic - potrzeba pomocy w napisan... (15)
ostatni: 02-05-2024 15:26, gorgh
Przypominamy to panu hurtowo (12)
ostatni: 01-05-2024 20:06, as...
ACSI2STM - nowy dysk twardy ACSI ... (14)
ostatni: 01-05-2024 14:45, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2784
Ostatnio zarejestrowany: Carlos
Postów ostatniej doby: 28

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»