atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (22)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (51)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (10)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (28)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (29)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-02-05
Liczba katalogów: 8376, liczba plików: 36675
Zmian katalogów: 48, zmian plików: 106

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
O grze "Monty on the Run"
Na Silly Venture miała miejsce premiera gry Monty on the Run, konwersji z komputera Commodore 16, którą wykonali: Marek "Konop" Konopka (kodowanie), Krzysztof "Rastan" Wróbel (grafika) oraz Michał "Miker" Szpilowski. Gra była dodawana do biletu dla tych gości, którzy wykupili wstęp VIP, w formie ładnie wydanej kasety magnetofonowej. Pliki gry zostały też udostępnione za darmo w internecie.

Przedwczoraj udało mi się spotkać z jednym z twórców gry, Rastanem, w Katowicach i tam w muzeum komputerów porozmawialiśmy o tworzeniu tej gry, kulisach jej powstania i innych ciekawostkach. Nagrany filmik niech będzie małym prezentem dla Rastana, ponieważ wczoraj nasz kolega miał urodziny! Zapraszam do obejrzenia i tradycyjnego narzekania na jakże fatalne audio:





---
update: link do plików

2019-12-15 01:30 by Kaz
komentarzy: 39
y @2019-12-15 02:58:41
Fajne kolorowe
Jakim @2019-12-15 06:13:57
Każ nie zachowuj się jak urażona nastolatka bo ludzie ponarzekali na faktycznie słaby dźwięk w ostatnich filmach.Rację mieli i trza temat poprawić. Anyway, dzienks za materiał.
Kaz @2019-12-15 07:44:12
Nie bardzo rozumiem, przecież uważam, że te narzekania są słuszne i podoba mi się, że to już tradycja :) Przyłączam się do postulatu, żeby było lepiej. Aczkolwiek wydaje mi się, że raczej nie ma na to szans :)
xxl @2019-12-15 08:45:53
serial tracker: kto ma jaki numer?
Rastan @2019-12-15 10:45:13
Dziękuję. Faktycznie czasami trochę dźwięk jest za słaby i za bardzo słychać tło - a może to ja zbyt cicho mówię. :)
pin @2019-12-15 10:45:57
Kaz - a wiesz, że coś audio jest słabe? ;)))
ccwrc @2019-12-15 11:01:57
Może by zrobić jakąś ściepę dla Kaza na mikrofon, bo audio jest do d...
xeen @2019-12-15 11:10:57
bardzo fajna konwersja. dziękujemy. od czasu do czasu sobie pykam.
Golomolo @2019-12-15 11:23:31
Czy gra jest z 8 trybie graficznym z kolorami?
Rastan @2019-12-15 11:44:41
@Golomolo: Tak.
Peweks @2019-12-15 11:59:39
Pamiętam mapę do gry zamieszczoną w Bajtku.
Pamiętam, że to był jeden ze sztandarowych tytułów tamtych lat.
mono @2019-12-15 12:19:59
Bardzo fajna konwersja. Grałem w tą grę na Spectravideo i żałowałem, że nie mam tej gry na Atari.
Podkolorowanie jest zrobione fajnie, szkoda że usunęliście obsługę klawiatury, bo skoro skacze się przyciskiem fire to sterowanie IJKL+SHIFT chyba byłaby jakąś opcją dla gracza, któremu właśnie popsuł się joystick :)
Wielkie dzięki za konwersję!
MADRAFi @2019-12-15 12:53:04
Jezeli ktos chce wejsc w posiadanie kasety z ta gra to chetnie odsprzedam. Osobiscie nie uzywam magnetofonow.
zbyti @2019-12-15 14:17:23
Udany wywiad :) Rastan to fajny koleś, nie ma co :)
Trachu @2019-12-15 14:29:00
GRATULACJE Wyszła wam jedna z najlepszych technologicznie gier na |Atari. To kiedy Auf Wiedersehen Monty? :P
vvv @2019-12-15 14:48:42
Bardzo fajna konwersja - i graficznie i dźwiękowo. Tego brakowało na atarce.
pin @2019-12-15 14:52:29
No i ukłon w stronę autorów za 3 propozycje graficzne, czyli mono, podkolorowane przez pmg i vbxe.
mav @2019-12-15 17:41:30
No ja mówiłem, mam w sumie mało używany zestaw mikroportów, które zresztą kiedyś m. in. Kaza nagrywały :)
Do telefonu powinno dać się je podłączyć.
crrn @2019-12-15 18:30:33
pytanie do autorów tego portu: dla czego użyliście wersji z c16 a nie z c64? pytam zupełnie bez podtekstów∑ i uszczypliwości? było łatwiej? mniej zajmowało? rozwińcie temat proszę ;)
oczywiście gratulacje za udany port. fajnie oglądało się, jak zwykle, wywiad Kaz.
no i okazuje się że kolegę Rastana poznałem na SV19 - fajne rozmowy ale zupełnie nie skumałem że to on portowa ;)
pozdrawiam Rastana!

ps. Już zapodałem news na plus4world ;) na którego powoływał się Rastan
stRing @2019-12-15 18:30:50
@MADRAFi poszedł email do Ciebie z zapytaniem.
atarka @2019-12-15 18:56:57
Rewelacja. Im więcej takiej jakości konwersji tym lepiej.
Konop @2019-12-15 19:05:26
@crrn: Nie przyglądaliśmy się specjalnie wersji z C64, ale domniemuję, że byłoby znacznie trudniej przenieść ją 1:1 na Atari z 64 KB pamięci. Do efektywnego rysowania obiektów potrzebowalibyśmy więcej pamięci, której mogłoby zabraknąć. Inna sprawa, że przeniesienie gry z C64 byłoby znacznie trudniejsze (czytaj czasochłonne), właśnie ze względu na konieczność angażowania własnego silnika sprite'ów, zmiany mapy pamięci. Prawdopodobnie ingerencja w kod musiałaby być znacznie większa.

Inna sprawa, że nigdy na poważnie nie braliśmy pod uwagę przenoszenia tej gry z C64. Zadanie polegało na przeniesieniu jakiejś względnie fajnej gry z C16 (nie ma ich wiele), co dawało większe możliwości w zakresie podkolorowania.
xxl @2019-12-15 19:29:36
artek o grze ale samej gry nie ma podlinkowanej...
Rastan @2019-12-15 19:43:11
@crrn: dziękuję, pozdrawiam również :). Tak jak pisał Konop, po prostu port z C-16 jest prostszy do zrobienia niż port z C-64 ze względu na to, że C-16 nie ma sprajtów hardwarowych.
Rastan @2019-12-15 19:44:24
@xxl: faktycznie, ale jest do ściągnięcia z pouet.
Kaz @2019-12-15 22:00:18
Słuszna uwaga, zabrakło linku, ale już jest :)
xxl @2019-12-15 22:05:57
da sie usmiercic kreta jak wpadnie w pulapke w trybie trajner?
Rastan @2019-12-15 22:13:17
@xxl: niestety nie, ale ESC pomoże. :)
pin @2019-12-15 22:37:54
Rastanowi to brakuje tylko koloratki i wyglądałby jak ksiądz ;)
gorgh @2019-12-15 22:39:00
jest kapłanem bólu i rozkoszy, to się zgadza :)
pin @2019-12-16 10:11:07
Hehehh, no tak ;)
golomolo @2019-12-16 21:34:21
Przecież 8 tryb graficzny ma tylko jeden kolor, tzn. dwa: punkt lub tło. Tak było napisane w instrukcji do Atari.
Adam @2019-12-17 14:47:27
@Golomolo: tak, w "gołym" trybie GR.8 są dostępne dwa odcienie jednego koloru. Natomiast przez nałożenie na piksele grafiki player/ missile (PMG) można uzyskać więcej kolorów w linii.

Ta akurat gra może być wyświetlana w 3 przełączanych dynamicznie podczas rozgrywki trybach: monochromatyczny (bez podkolorowania), z duszkami sprzętowymi (podkolorowanie PMG) oraz wersja na kartę VBXE, rozszerzającą możliwości kolorystyczne atarynki (o ile ta karta została wykryta).
Atarysta @2019-12-19 13:29:19
Gra super. Fajna muzyka. Ogólnie czad - dobrze że nie sprzedałem Atari :) Czasem postać przy schodzeniu w dół spada przez półki niżej zamiast się zatrzymać, ale może tak ma być.
Rastan @2019-12-21 11:42:50
@golomolo: pokonaliśmy to ograniczenie.
@Atarysta: to są po prostu pułapki (dziury w podłodze). w oryginale też tak jest.
Kaz @2019-12-21 18:00:59
Odkryłem tajne przejście :D
Rastan @2019-12-21 22:13:13
@Kaz: jest kilka tajnych przejść w grze. :)
Kaz @2019-12-22 00:12:09
Rozumiem. Ale to moje pierwsze, a nie wiedziałem, że w ogóle są! :D
RetroFan @2020-01-17 15:10:35
MADRAFI jeśli aktualne daj znać na priv .
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
FujiCup - konkurs na najlepszą gr... (1)
ostatni: 23-02-2024 00:11, Adam
Moduły Turbo do Atari 1050 (469)
ostatni: 23-02-2024 00:05, as...
Czy tylko mi AOL nie wchodził od ... (2)
ostatni: 22-02-2024 23:21, Peri Noid
Nowe Koperty Do Gier-INT.KARATE (114)
ostatni: 22-02-2024 22:28, Peri Noid
ATARI on USB powerbank? small vol... (4)
ostatni: 22-02-2024 20:30, Peri Noid
Ciekawostki (5539)
ostatni: 22-02-2024 16:42, Lt_Bri
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (94)
ostatni: 22-02-2024 03:25, TMJ
GTIA2DVI (48)
ostatni: 22-02-2024 00:46, st_man
Joypady na bluetooth (9)
ostatni: 21-02-2024 18:07, sun
Smartfon - turbo 2600 (74)
ostatni: 21-02-2024 14:17, adi
Retroarch Atari800 (3)
ostatni: 21-02-2024 09:13, Pecus
Czy androidy liczą elektryczne ow... (206)
ostatni: 21-02-2024 09:09, Dracon
Atari ST gry prg tos (3)
ostatni: 21-02-2024 02:01, davero
some PL demos found today on tape... (3)
ostatni: 20-02-2024 21:23, poison
Książka Gorgha o asemblerze (40)
ostatni: 20-02-2024 21:07, jhusak

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2762
Ostatnio zarejestrowany: dawidkle
Postów ostatniej doby: 36

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (10)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»