atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (30)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (15)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów
O grze „Time Wizard” pisaliśmy w nowince z września jeszcze przed publikacją – już wtedy było wiadomo, że mamy do czynienia z bardzo smakowitym kąskiem dla graczy.

Ostatecznie ta produkcja nie tylko wygrała zeszłoroczną edycję konkursu programistycznego klubu ABBUC, ale też zdobyła dwie pierwsze nagrody dla najlepszej gry na 8-bitowe Atari z roku 2023 w konkursach FujiCup oraz Atari Homebrew Awards.

Obecnie autor gry, Krzysztof „Amarok” Piotrowski, pracuje nad rozszerzoną, kartridżową wersją gry (zatytułowaną „Time Wizard Deluxe”), która będzie działać na 64KB i obsługiwać kilka wersji językowych:




W zasadzie jedyną rzeczą, na którą odrobinę narzekali gracze, była stosunkowo niewielka liczba poziomów oryginalnej gry. Autor zaprasza więc wszystkich do tworzenia nowych – najlepsze będą włączone do ostatecznej wersji Deluxe. W tym celu udostępnił specjalny edytor leveli (do uruchomienia pod Windows, Linuxem lub MacOS), który znajdziecie tutaj.



Zachęcamy czytelników AtariOnline do podjęcia rękawicy – może przygotowany właśnie przez Ciebie poziom będzie jednym z tych, które trafią na kartridż?

Oto link do odpowiedniego wątku na naszym forum, tu można wrzucać swoje propozycje leveli: link

A jeśli ktoś nie widział – ten filmik pokazuje kolejne etapy powstawania oryginalnej gry Time Wizard:



2024-04-15 17:25 by "Adam"
komentarzy: 28
Konstantyn @2024-04-16 02:16:48
Choć pomysł nowatorski to jednak mnie ta gra nie przekonuje, a wręcz jest irytująca z tym ciągłym przewijaniem do tyłu, bez sensu to jest. A fajnie zrobiona grafika i muzyczka. Ja bym ją inaczej widział, bez tego cofania, a po prostu z jakimiś logicznymi zagadkami albo przeszkadzajkami. Ale to tylko moje subiektywne odczucie, pewnie odosobnione. :-)
anon @2024-04-16 09:07:43
A to nie jest tak, że jak będę "logicznie" zrobione zagadki, to nie trzeba przewijać do tyłu? Wtedy każdy mógłby się wykazać i stworzyć poziom, jaki mu odpowiada
mav @2024-04-16 11:49:53
Ale wiecie, to jest taka trochę bezsensowna dyskusja.
"Gdyby Robbo miało grawitację, to by był Boulderdashem."

Tutaj właśnie cofanie czasu jest częścią zagadek, cała mechanika na tym jest postawiona. Mówienie o tym, żeby ją usunąć z gry, to jak usunąć grę :D
Albo żeby z Portalu usunąć portale :D
anon @2024-04-16 14:02:15
Ale mnie nie przeszkadza cofanie czasu do tyłu :D
Czas @2024-04-16 14:19:06
A ja bym wolał cofać się do przodu, a nawet po skosie 😃
anon @2024-04-16 15:13:02
Czasie, dlatego ten uśmieszek
Czas @2024-04-16 18:36:47
Anonie, ja tylko napisałem, co bym wolał, ale mi nie pozwalają 🙁
Adam @2024-04-16 18:57:06
@Konstantyn:
Zgadzam się z Mavem - cofanie czasu jest tutaj integralną częścią gry, w sumie jest to najciekawsza jej część.

Oczywiście może być tak, że komuś nie do końca ten pomysł pasuje. Jednak w tutejszym katalogu gier na małe Atari (konwencja Kaz) jest ponad 8 tys. produkcji BEZ cofania czasu, więc jak już pojawiła się taka z cofaniem, to moim zdaniem warto to choć trochę docenić, a nie na dzień dobry proponować wykastrowanie ;)
Mq @2024-04-16 20:02:13
A ja Wam powiem, że fakt zgłoszenia przez kogoś tutaj usunięcia cofania czasu z gry, choć jest pomysłem bez sensu, bo o to właśnie chodzi w grze, że manipulujemy czasem - to zainspirowało to nowy pomysł: można w niektórych etapach zrobić tak, że zagadki logiczne będą oparte o inne mechanizmy niż te czasowe i wtedy gra się dodatkowo uatrakcyjni i urozmaici. Wszystko zależy od inwencji twórcy danego poziomu, a różnorodność etapów jest mile widziana:-)
mav @2024-04-16 21:43:46
Dokładnie, zgadzam się z Adamem :)
Albo gdyby w Ridiculous Reality wyciąć przesuwanie elementów świata :)
Albo z Tensora obracanie planszy :)

Choć oczywiście zgadzam się też z Mq - można ("dla zmyłki") zrobić poziom, który sugeruje używanie cofania czasu, a jednak do jego przejścia nie trzeba go użyć.

Edytor jest opublikowany, działa - do dzieła ;)
Konstantyn @2024-04-16 22:21:52
Adam - ale ja nie mam nic do technicznego i jakościowego wykonania gry, wszystko z najwyższej półki jest, grafika i muzyka. Ja tylko wypowiedziałem się na temat cofania czasu w tej grze, iż jest to bezsensowne jak dla mnie. Aczkolwiek nowatorskie i niespotykane, co nie oznacza, że gra mi ma się podobać, bo drugiej takiej nie ma. Pograłem trochę, na trzecim poziomie bodajże odechciało mi się po prostu, irytować mnie zaczęło to cofanie i fakt, że gra polega już właściwei na samym cofaniu czasu praktycznie. Może nie rozumiem tej gry. Znaczy się rozumiem niby, ale to po prostu nie mój typ gry, że tak to ujmę. A szkoda, bo materiał świetny. Może powstanie druga część, gdzie czas będzie można przesuwać do przodu albo stanie w miejscu? :-D
Mq @2024-04-16 23:03:31
Konstantyn: w takim razie nie potrafisz się właściwie wysłowić najwyraźniej. Powtarzasz bowiem, że cofanie czasu jest bez sensu, co jest ewidentną nieprawdą. Sens ma jak najbardziej, bo jest to elementem logiki gry. Zamiast mówić że jest bez sensu, powinieneś np. powiedzieć, że ta gra Cię nie interesuje i tyle. Gier jest masa, pograj w coś innego, np. w Dude STory, albo w Laskę Opata, czy tam np. w Jail :-)
Konstantyn @2024-04-17 00:14:20
Mq - otóż wg mnie jest bez sensu. Bo jaki sens jest w tym, że mogę cofnąć czas i poprawić popełniony błąd albo zrobić coś, czego nie mogłem zrobić albo raczej nie dało się zrobić bez cofania czasu? Przecież to głupota, takie naprawianie błędów, których nie da się uniknąć, bo taka jest logika gry i jej niejako istota. Jest to bezsensowne i niepotrzebna strata czasu. Tyle tylko, że powiedzmy, iż to cofanie wygląda efektownie. Jednakże mnie na dłuższą metę nuży, a bardziej irytuje. Jak dla mnie jest to infantylne. Ale jak napisałem w pierwszym poście, jestem prawdopodobnie w swojej opinii odosobniony, że niepoprawny politycznie to już nawet nie wspomnę, więc nie ma się czym przejmować. ;-)
Adam @2024-04-17 00:57:19
Znam przynajmniej jednego atarowca, dla którego KAŻDA gra komputerowa to bezsensowna i niepotrzebna strata czasu. Każdy ma prawo do swojej opinii :)
Czas Przyszły @2024-04-17 06:34:39
I tak wszystko przeminie... howgh!
Konstantyn @2024-04-17 07:36:09
Adam - poniekąd skądinąd w obliczu nieskończoności, czy raczej wieczności oraz tego, iż nasz czas na tym łez padole ograniczony jest, atarowiec ów rację ma. 😉 Zapytaj Czasu Przyszłego. A może to ten atariwiec? 😁
VLX @2024-04-17 10:05:07
W Tetrisie też bez sensu te klocki się zbierają na dnie studni i dopiero potem znikają. Powinny znikać od razu jak tylko spadną. Nie komplikowałyby niepotrzebnie rozgrywki.
bob_er @2024-04-17 14:58:12
Tetris 1D to rozwiązał :)
pirx @2024-04-17 16:39:43
nie śledzę nowoczesnych gier, ale czy jest coś jak w filmie Tenet, tj. czas jednocześnie płynie w obie strony?
George @2024-04-17 21:09:26
Teris ma bez sensu ułatwienie, że się obraca klocki.
George @2024-04-17 21:12:26
Cofanie czasu to strata czasu. Czas powinno się tylko przyspieszać. Życie trwałoby krócej i z bani.
Albert Einstein @2024-04-17 23:21:35
Czyli możemy powiedzieć, że ta gra jest trójwymiarowa.
Dwa wymiary + trzeci (czas).
George @2024-04-18 17:29:42
Powiedzieć można wszystko, a trzeba zagrać!
Mark @2024-04-19 13:14:00
Platformówka z mechaniką manipulacji czasem? Od razu na myśl przychodzi mi gra "Braid". Chętnie wypróbowałbym "Time Wizard" na prawdziwym sprzęcie, ale moje Atari 65XE nie udźwignie tych nowoczesnych gier 😅
Adam @2024-04-19 18:28:47
@Mark:
Tak, autor nie ukrywa, że inspiracją był "Braid".

Będziesz mógł zagrać na swoim Atari w wersję deluxe :)
amarok @2024-04-21 23:09:10
Dzięki wielkie Adam za przygotowanie artykułu - dopiero teraz się zorientowałem, że go umieściłeś. Dziękuję bardzo również za zachęcanie do tworzenia poziomów. Oczywiście będzie mi bardzo miło dodać wasze levele do gry i tym samym umieścić wasze nicki w napisach.

Przeczytałem też wszystkie komentarze. Zauważyłem, że głównym tematem dyskusji jest to czy gra Time Wizard powinna zawierać mechanikę cofania czasu czy nie. Dla mnie, jako autora, manipulacja czasem to kwintesencja tej gry. Pierwszym elementem, który pojawił mi się w głowie jak planowałem nową grę, to było właśnie cofanie czasu. Bez tego nawet Time w tytule byłby niepotrzebny. :)

Przy okazji chciałbym potwierdzić, że wersja Deluxe, która będzie wydana na kartridżu od samego początku z założenia miała działać na Atari z 64kB pamięci. Żadne rozszerzenia nie są potrzebne, poza kartridżem, ale to tylko nośnik danych. :)

Prace nad przygotowaniem gry trwają intensywnie. Ostatnio dodałem kilka nowych elementów mechaniki rozgrywki, uwzględniłem różne wersje językowe, sukcesywnie dodaję kolejne poziomy oraz wprowadzam drobne szlify do samej gry. To wszystko wymaga czasu a moje życie to nie tylko tworzenie oprogramowania na Atari, tak więc bardzo proszę Was o wyrozumiałość i cierpliwość. Myślę, że warto jeszcze trochę poczekać. :D
Kaszalotofok @2024-04-22 21:06:56
Czy wersja Deluxe, wydana na kartridżu, będzie miała na tym kartridżu dodatkową pamięć?
amarok @2024-04-23 00:36:58
Gra jest tak zmodyfikowana w stosunku do oryginału, że jej kod prawie w całości jest uruchamiany bezpośrednio z ROM kartridża bez kopiowania do RAMu komputera. Tak więc żadna dodatkową pamięć RAM do historii rozgrywki nie jest potrzebna ani w komputerze, ani w kartridżu. Dobra wiadomość jest taka, że gra potrafi zapisywać i odczytywać postępy gry w tym rekordowe wyniki.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Porównanie Atari Falcon vs A1200 (54)
ostatni: 12-10-2024 19:55, as...
Motocross (LiteRally) (652)
ostatni: 12-10-2024 18:50, Atariteca
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (29)
ostatni: 12-10-2024 17:45, pigula
Zróbmy razem grę...TONY 2 (22)
ostatni: 12-10-2024 10:41, Wolfen
DynaBlaster XE (4)
ostatni: 12-10-2024 09:53, Demorgh
Filterek do Blizzarda (102)
ostatni: 12-10-2024 02:20, ascrnet
Problem Jasia cover (94)
ostatni: 12-10-2024 01:46, thewasp
Uprościłem Starquake (10)
ostatni: 12-10-2024 00:05, Cuzz
SID i POKEY (698)
ostatni: 11-10-2024 21:11, emkay
MultiCLK Module for Atari 8-bit (17)
ostatni: 11-10-2024 17:12, pancio
Gra "TONY" (425)
ostatni: 10-10-2024 22:48, xbx
PBTOOLS - para narzędzi do manipu... (2)
ostatni: 10-10-2024 21:55, Jeffrey S Worley
Ciekawostki (5579)
ostatni: 10-10-2024 18:19, j_g
Gry w GTIA (63)
ostatni: 10-10-2024 15:21, Kaz
IBM Tetris... (6)
ostatni: 10-10-2024 14:33, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2835
Ostatnio zarejestrowany: QPbmCRVM
Postów ostatniej doby: 54

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»