atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
W końcu "Mikie" na Atari! z 2024-05-03 19:07 (51)
Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego z 2024-05-02 10:44 (81)
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (33)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (22)
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-03
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36690
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 11

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
PolyJam 2011
Na świecie jest wielu miłośników grania w gry. Ale i miłośników tworzenia gier jest całe zatrzęsienie. Jedną z ciekawszych imprez dla twórców gier jest Global Game Jam, powstała w 2008 roku. Jest to impreza zdecentralizowana - na całym świecie powstaje mnóstwo punktów, gdzie zbierają się chętni do pracy nad grami. Zazwyczaj tymi miejscami są uczelnie i firmy, ale po spełnieniu pewnych techicznych warunków można taki punkt utworzyć praktycznie wszędzie. W tym roku w Polsce otwarte są trzy punkty GGJ - w Warszawie (na Politechnice), w Gdańsku i w Krakowie (na AGH). Łącznie do wyboru jest sto kilkadziesiąt miejsc na całym świecie, najwięcej w USA i Kanadzie.



Uczestnicy GGJ pierwszy dzień zlotu spędzają na zebraniu się w zespoły twórcze, które będą potem tworzyły gry. Organizatorzy zachęcają do budowy teamów po przybyciu, nie zaleca się formowania własnych grup przed imprezą. Jednym z celów GGJ jest bowiem nawiązywanie kontaktów i odnajdywanie się w każdym zespole twórczym. Małe grupy formuje się łatwo, ale przy dużych polecane są dwie metody zbierania grupy, zwane przez organizatorów "metodą kapitalistyczną" i "metodą socjalistyczną". Ta pierwsza polega na koncentrowaniu się ludzi wokół idei, wokół pomysłów na projekt gry. Ta druga na dobieraniu ludzi według sympatii czy innych czynników osobowych. Teamy zazwyczaj składają się z kilkadziesięciu osób, liczebność największych dochodzi do dwustu kilkudziesięciu...



Drugi i trzeci dzień (łącznie 48 godzin) jest przeznaczone na tworzenie gier. Poniżej i powyżej zdjęcia pokazujące, jak w praktyce wygląda tworzenie gier podczas GGJ. Jedną z podstawowych zasad tych imprez jest koleżeńskość, niedopuszczalna jest więc obstrukcja, niezdrowa rywalizacja, sabotaż prac innych grup, itp. Dużo zależy od organizatora lokalnego punktu, bo jak już powiedziałem - impreza jest mocno zdecentralizowana. To samo tyczy się nagród i ceremoni ich ustalania, lokalnie organizatorzy nie dostają ścisłych wytycznych, a co najwyżej zalecenia i propozycje.



Generalnie chodzi o to, żeby robić coś pożytecznego, a jednocześnie dobrze przy tym się bawić, mając świadomość, że rywalizacja przebiega wzdłuż i wszerz całego globu. Idea mi się bardzo podoba i dlatego wspieram (duchowo) kolegę Tomasza Cieślewicza, autora programów na małe Atari, który wpadł na pomysł uczestnictwa w Global Game Jam 2011 i chce utworzyć team piszący grę na 8-bitowe Atari. Byłby to ciekawy eksperyment, a już wiadomo, że warszawscy organizatorzy są bardzo przychylni miłośnikom retrokomputerów. Ponoć wrażenie robi liczba 46 gierek stworzonych dla małego Atari w 2010 roku i oczywiście fakt ciągłego tworzenia na komputer z 1979 roku...



Impreza, w której zamierza wystąpić Tomek jest organizowana na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych, ulica Nowowiejska 15/19, 00-665 Warszawa, Polska pod nazwą "PolyJam" i ma własną stronę i forum. Termin imprezy: 28-30 stycznia 2011 roku. Tomkowi potrzebni są chętni każdego rodzaju - koderzy, graficy, muzycy, projektanci, pomysłodawcy, a nawet tacy, którzy chcą przyjść towarzysko, aby pogadać o komputerach czy napić się kawy :). Zgłoszenia proszę wysyłać do Tomka lub do mnie (przekażę mu) mailem. Zapraszamy!

Dyskusja o GGJ trwa w tym wątku na forum.

2011-01-17 11:41 by Kaz
komentarzy: 0
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
STe enhanced games (2)
ostatni: 04-05-2024 22:05, Jacques
Nowa gra "Mikie" (11)
ostatni: 04-05-2024 22:02, vega1
Kopiowanie Dysk => Turbo Blizzard... (5)
ostatni: 04-05-2024 19:40, pigula
TOSSTer czyli programowalny przeł... (5)
ostatni: 04-05-2024 15:12, MatGuru
The400 (77)
ostatni: 04-05-2024 12:24, Pawex (RTG)
TSFX Turbo Blizzard (114)
ostatni: 04-05-2024 00:25, pustak
Kolor tła VBXE w MADPascalu (1)
ostatni: 03-05-2024 23:12, wojtas76
Emulatorowanie przenośne. (60)
ostatni: 03-05-2024 18:46, Alex
Majowy sztab dla Warszawy (20)
ostatni: 03-05-2024 18:42, Alex
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (125)
ostatni: 03-05-2024 05:08, pirx
Niedokładność Fujinet (121)
ostatni: 03-05-2024 00:28, fokaszalot
Jak to zrobic bez... [$@^0] (47)
ostatni: 02-05-2024 22:01, pancio
Basic - potrzeba pomocy w napisan... (15)
ostatni: 02-05-2024 15:26, gorgh
Przypominamy to panu hurtowo (12)
ostatni: 01-05-2024 20:06, as...
ACSI2STM - nowy dysk twardy ACSI ... (14)
ostatni: 01-05-2024 14:45, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2784
Ostatnio zarejestrowany: Carlos
Postów ostatniej doby: 28

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»