atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Spotkanie z AI z 2023-01-28 17:55 (13)
Jeszcze raz RastaConverter z 2023-01-22 21:24 (4)
AS gra we "Władcę" z 2023-01-16 15:08 (24)
Jak mieć "Monkey Island 2" na Atari ST? z 2023-01-15 14:20 (2)
PTODT w prasie z 2023-01-14 08:33 (9)
Reset dla wymagających! z 2023-01-12 00:58 (13)
Nowa gra "Mytris" z 2023-01-08 17:49 (15)
Już wkrótce Last Party 2023 z 2023-01-04 15:56 (20)
Spowiedź autora #15: Artur Miarecki z 2023-01-02 06:07 (8)
TDC w wojsku... z 2022-12-31 10:32 (6)
Nowy rok na małpiej wyspie z Atari ST! z 2022-12-29 23:25 (7)
Spotkanie z autorem "Władcy" i "Najemnika" z 2022-12-26 20:54 (36)
Wesołych Świąt 2022! z 2022-12-23 23:46 (8)
Drugi ostatni Ninja! z 2022-12-21 22:12 (35)
UniJoy i UniThor z 2022-12-17 20:04 (4)
Nowy "RECOIL" i "xasm" z 2022-12-16 14:13 (1)
Silly Venture 2022 WE za nami! z 2022-12-11 02:16 (16)
Archiwum gier po dużej aktualizacji z 2022-12-09 16:35 (29)
Dwie nowe gry The Quill na Atari z 2022-12-01 15:23 (11)
Nowy tracker dla Atari STE z 2022-11-26 19:38 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (35)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2023-01-25
Liczba katalogów: 8239, liczba plików: 35209
Zmian katalogów: 86, zmian plików: 146

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2253 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
O grze "Monty on the Run"
Na Silly Venture miała miejsce premiera gry Monty on the Run, konwersji z komputera Commodore 16, którą wykonali: Marek "Konop" Konopka (kodowanie), Krzysztof "Rastan" Wróbel (grafika) oraz Michał "Miker" Szpilowski. Gra była dodawana do biletu dla tych gości, którzy wykupili wstęp VIP, w formie ładnie wydanej kasety magnetofonowej. Pliki gry zostały też udostępnione za darmo w internecie.

Przedwczoraj udało mi się spotkać z jednym z twórców gry, Rastanem, w Katowicach i tam w muzeum komputerów porozmawialiśmy o tworzeniu tej gry, kulisach jej powstania i innych ciekawostkach. Nagrany filmik niech będzie małym prezentem dla Rastana, ponieważ wczoraj nasz kolega miał urodziny! Zapraszam do obejrzenia i tradycyjnego narzekania na jakże fatalne audio:





---
update: link do plików

2019-12-15 01:30 by Kaz
komentarzy: 39
y @2019-12-15 02:58:41
Fajne kolorowe
Jakim @2019-12-15 06:13:57
Każ nie zachowuj się jak urażona nastolatka bo ludzie ponarzekali na faktycznie słaby dźwięk w ostatnich filmach.Rację mieli i trza temat poprawić. Anyway, dzienks za materiał.
Kaz @2019-12-15 07:44:12
Nie bardzo rozumiem, przecież uważam, że te narzekania są słuszne i podoba mi się, że to już tradycja :) Przyłączam się do postulatu, żeby było lepiej. Aczkolwiek wydaje mi się, że raczej nie ma na to szans :)
xxl @2019-12-15 08:45:53
serial tracker: kto ma jaki numer?
Rastan @2019-12-15 10:45:13
Dziękuję. Faktycznie czasami trochę dźwięk jest za słaby i za bardzo słychać tło - a może to ja zbyt cicho mówię. :)
pin @2019-12-15 10:45:57
Kaz - a wiesz, że coś audio jest słabe? ;)))
ccwrc @2019-12-15 11:01:57
Może by zrobić jakąś ściepę dla Kaza na mikrofon, bo audio jest do d...
xeen @2019-12-15 11:10:57
bardzo fajna konwersja. dziękujemy. od czasu do czasu sobie pykam.
Golomolo @2019-12-15 11:23:31
Czy gra jest z 8 trybie graficznym z kolorami?
Rastan @2019-12-15 11:44:41
@Golomolo: Tak.
Peweks @2019-12-15 11:59:39
Pamiętam mapę do gry zamieszczoną w Bajtku.
Pamiętam, że to był jeden ze sztandarowych tytułów tamtych lat.
mono @2019-12-15 12:19:59
Bardzo fajna konwersja. Grałem w tą grę na Spectravideo i żałowałem, że nie mam tej gry na Atari.
Podkolorowanie jest zrobione fajnie, szkoda że usunęliście obsługę klawiatury, bo skoro skacze się przyciskiem fire to sterowanie IJKL+SHIFT chyba byłaby jakąś opcją dla gracza, któremu właśnie popsuł się joystick :)
Wielkie dzięki za konwersję!
MADRAFi @2019-12-15 12:53:04
Jezeli ktos chce wejsc w posiadanie kasety z ta gra to chetnie odsprzedam. Osobiscie nie uzywam magnetofonow.
zbyti @2019-12-15 14:17:23
Udany wywiad :) Rastan to fajny koleś, nie ma co :)
Trachu @2019-12-15 14:29:00
GRATULACJE Wyszła wam jedna z najlepszych technologicznie gier na |Atari. To kiedy Auf Wiedersehen Monty? :P
vvv @2019-12-15 14:48:42
Bardzo fajna konwersja - i graficznie i dźwiękowo. Tego brakowało na atarce.
pin @2019-12-15 14:52:29
No i ukłon w stronę autorów za 3 propozycje graficzne, czyli mono, podkolorowane przez pmg i vbxe.
mav @2019-12-15 17:41:30
No ja mówiłem, mam w sumie mało używany zestaw mikroportów, które zresztą kiedyś m. in. Kaza nagrywały :)
Do telefonu powinno dać się je podłączyć.
crrn @2019-12-15 18:30:33
pytanie do autorów tego portu: dla czego użyliście wersji z c16 a nie z c64? pytam zupełnie bez podtekstów∑ i uszczypliwości? było łatwiej? mniej zajmowało? rozwińcie temat proszę ;)
oczywiście gratulacje za udany port. fajnie oglądało się, jak zwykle, wywiad Kaz.
no i okazuje się że kolegę Rastana poznałem na SV19 - fajne rozmowy ale zupełnie nie skumałem że to on portowa ;)
pozdrawiam Rastana!

ps. Już zapodałem news na plus4world ;) na którego powoływał się Rastan
stRing @2019-12-15 18:30:50
@MADRAFi poszedł email do Ciebie z zapytaniem.
atarka @2019-12-15 18:56:57
Rewelacja. Im więcej takiej jakości konwersji tym lepiej.
Konop @2019-12-15 19:05:26
@crrn: Nie przyglądaliśmy się specjalnie wersji z C64, ale domniemuję, że byłoby znacznie trudniej przenieść ją 1:1 na Atari z 64 KB pamięci. Do efektywnego rysowania obiektów potrzebowalibyśmy więcej pamięci, której mogłoby zabraknąć. Inna sprawa, że przeniesienie gry z C64 byłoby znacznie trudniejsze (czytaj czasochłonne), właśnie ze względu na konieczność angażowania własnego silnika sprite'ów, zmiany mapy pamięci. Prawdopodobnie ingerencja w kod musiałaby być znacznie większa.

Inna sprawa, że nigdy na poważnie nie braliśmy pod uwagę przenoszenia tej gry z C64. Zadanie polegało na przeniesieniu jakiejś względnie fajnej gry z C16 (nie ma ich wiele), co dawało większe możliwości w zakresie podkolorowania.
xxl @2019-12-15 19:29:36
artek o grze ale samej gry nie ma podlinkowanej...
Rastan @2019-12-15 19:43:11
@crrn: dziękuję, pozdrawiam również :). Tak jak pisał Konop, po prostu port z C-16 jest prostszy do zrobienia niż port z C-64 ze względu na to, że C-16 nie ma sprajtów hardwarowych.
Rastan @2019-12-15 19:44:24
@xxl: faktycznie, ale jest do ściągnięcia z pouet.
Kaz @2019-12-15 22:00:18
Słuszna uwaga, zabrakło linku, ale już jest :)
xxl @2019-12-15 22:05:57
da sie usmiercic kreta jak wpadnie w pulapke w trybie trajner?
Rastan @2019-12-15 22:13:17
@xxl: niestety nie, ale ESC pomoże. :)
pin @2019-12-15 22:37:54
Rastanowi to brakuje tylko koloratki i wyglądałby jak ksiądz ;)
gorgh @2019-12-15 22:39:00
jest kapłanem bólu i rozkoszy, to się zgadza :)
pin @2019-12-16 10:11:07
Hehehh, no tak ;)
golomolo @2019-12-16 21:34:21
Przecież 8 tryb graficzny ma tylko jeden kolor, tzn. dwa: punkt lub tło. Tak było napisane w instrukcji do Atari.
Adam @2019-12-17 14:47:27
@Golomolo: tak, w "gołym" trybie GR.8 są dostępne dwa odcienie jednego koloru. Natomiast przez nałożenie na piksele grafiki player/ missile (PMG) można uzyskać więcej kolorów w linii.

Ta akurat gra może być wyświetlana w 3 przełączanych dynamicznie podczas rozgrywki trybach: monochromatyczny (bez podkolorowania), z duszkami sprzętowymi (podkolorowanie PMG) oraz wersja na kartę VBXE, rozszerzającą możliwości kolorystyczne atarynki (o ile ta karta została wykryta).
Atarysta @2019-12-19 13:29:19
Gra super. Fajna muzyka. Ogólnie czad - dobrze że nie sprzedałem Atari :) Czasem postać przy schodzeniu w dół spada przez półki niżej zamiast się zatrzymać, ale może tak ma być.
Rastan @2019-12-21 11:42:50
@golomolo: pokonaliśmy to ograniczenie.
@Atarysta: to są po prostu pułapki (dziury w podłodze). w oryginale też tak jest.
Kaz @2019-12-21 18:00:59
Odkryłem tajne przejście :D
Rastan @2019-12-21 22:13:13
@Kaz: jest kilka tajnych przejść w grze. :)
Kaz @2019-12-22 00:12:09
Rozumiem. Ale to moje pierwsze, a nie wiedziałem, że w ogóle są! :D
RetroFan @2020-01-17 15:10:35
MADRAFI jeśli aktualne daj znać na priv .
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Ciekawostki (5290)
ostatni: 02-02-2023 14:35, Dracon
Poprawki ASAP (77)
ostatni: 02-02-2023 13:25, 0xF
Ratunek dla beztalenci w pixelarc... (65)
ostatni: 02-02-2023 13:12, Dracon
AI pisze programy (101)
ostatni: 02-02-2023 13:07, ilmenit
ATARI XE vs C64 (1466)
ostatni: 02-02-2023 13:01, adi
Zawiść ludzka nie zna granic .... (10)
ostatni: 02-02-2023 11:06, ilmenit
Scorch - pełna gra (146)
ostatni: 02-02-2023 09:50, Jacques
Emulacja XEP80 na RP2040 z DVI (5)
ostatni: 02-02-2023 00:09, pirx
STEREO + AKI (3)
ostatni: 01-02-2023 21:29, piomet
Lost Party 2023 (19)
ostatni: 01-02-2023 20:03, IRATA4
llvm-mos (111)
ostatni: 01-02-2023 19:29, adi
Czy androidy liczą elektryczne ow... (145)
ostatni: 01-02-2023 19:25, xorcerer
Silly Venture 2023 SE - Staying f... (12)
ostatni: 01-02-2023 19:21, greymsb
Sztab dla Wa-wy (8)
ostatni: 01-02-2023 17:01, jhusak
Side3 Loader vs. Altirra Emulator (14)
ostatni: 01-02-2023 14:16, flashjazzcat

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2608
Ostatnio zarejestrowany: westwinnd
Postów ostatniej doby: 44

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (30)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
ArTARI napisał Larek (10)
SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
Atari Allacha napisał Nosty (14)
Electron wymiata! napisał Kaz (7)
Atari w joysticku napisał Kaz (13)
«« nowszestarsze »»