atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
KWAS #19 w Łodzi z 2020-01-22 17:57 (14)
Zmiany, zmiany na AOL! z 2020-01-19 19:22 (43)
Perełki z szuflady: "Noddy" z 2020-01-18 23:38 (20)
Po KWAS-ie #18 z 2020-01-17 00:01 (21)
Zaprzyjaźniona strona o C64 z 2020-01-15 21:59 (25)
KazKompo 2019 wystartowało! z 2020-01-12 21:16 (93)
"Another Pong" uwolniony! z 2020-01-09 17:10 (16)
KWAS nr 18 w Warszawie z 2020-01-05 00:19 (24)
Życzenia i konkursowe przypomnienie z 2019-12-31 01:46 (56)
Historia pewnego talizmanu z 2019-12-28 19:51 (47)
"Weronika" po latach z 2019-12-27 16:42 (12)
Z wizytą w muzeum w Katowicach z 2019-12-26 12:04 (9)
Wesołych Świąt! z 2019-12-24 16:06 (17)
Najnowsze gry w Mad-Pascalu z 2019-12-22 23:01 (36)
"Oni migają..." z Darkiem Żołną z 2019-12-20 00:24 (34)
PostKWAS z 2019-12-16 18:19 (16)
Cartridge Weekend 3+ z 2019-12-15 23:22 (20)
O grze "Monty on the Run" z 2019-12-15 01:30 (39)
Wywiad z Klaudiuszem Dybowskim z 2019-12-11 22:38 (17)
Wznowienie produkcji RAM-CART z 2019-12-11 04:15 (57)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
O grze "Monty on the Run"
Na Silly Venture miała miejsce premiera gry Monty on the Run, konwersji z komputera Commodore 16, którą wykonali: Marek "Konop" Konopka (kodowanie), Krzysztof "Rastan" Wróbel (grafika) oraz Michał "Miker" Szpilowski. Gra była dodawana do biletu dla tych gości, którzy wykupili wstęp VIP, w formie ładnie wydanej kasety magnetofonowej. Pliki gry zostały też udostępnione za darmo w internecie.

Przedwczoraj udało mi się spotkać z jednym z twórców gry, Rastanem, w Katowicach i tam w muzeum komputerów porozmawialiśmy o tworzeniu tej gry, kulisach jej powstania i innych ciekawostkach. Nagrany filmik niech będzie małym prezentem dla Rastana, ponieważ wczoraj nasz kolega miał urodziny! Zapraszam do obejrzenia i tradycyjnego narzekania na jakże fatalne audio:





---
update: link do plików

2019-12-15 01:30 by Kaz
komentarzy: 39
y @2019-12-15 02:58:41
Fajne kolorowe
Jakim @2019-12-15 06:13:57
Każ nie zachowuj się jak urażona nastolatka bo ludzie ponarzekali na faktycznie słaby dźwięk w ostatnich filmach.Rację mieli i trza temat poprawić. Anyway, dzienks za materiał.
Kaz @2019-12-15 07:44:12
Nie bardzo rozumiem, przecież uważam, że te narzekania są słuszne i podoba mi się, że to już tradycja :) Przyłączam się do postulatu, żeby było lepiej. Aczkolwiek wydaje mi się, że raczej nie ma na to szans :)
xxl @2019-12-15 08:45:53
serial tracker: kto ma jaki numer?
Rastan @2019-12-15 10:45:13
Dziękuję. Faktycznie czasami trochę dźwięk jest za słaby i za bardzo słychać tło - a może to ja zbyt cicho mówię. :)
pin @2019-12-15 10:45:57
Kaz - a wiesz, że coś audio jest słabe? ;)))
ccwrc @2019-12-15 11:01:57
Może by zrobić jakąś ściepę dla Kaza na mikrofon, bo audio jest do d...
xeen @2019-12-15 11:10:57
bardzo fajna konwersja. dziękujemy. od czasu do czasu sobie pykam.
Golomolo @2019-12-15 11:23:31
Czy gra jest z 8 trybie graficznym z kolorami?
Rastan @2019-12-15 11:44:41
@Golomolo: Tak.
RTG @2019-12-15 11:59:39
Pamiętam mapę do gry zamieszczoną w Bajtku.
Pamiętam, że to był jeden ze sztandarowych tytułów tamtych lat.
mono @2019-12-15 12:19:59
Bardzo fajna konwersja. Grałem w tą grę na Spectravideo i żałowałem, że nie mam tej gry na Atari.
Podkolorowanie jest zrobione fajnie, szkoda że usunęliście obsługę klawiatury, bo skoro skacze się przyciskiem fire to sterowanie IJKL+SHIFT chyba byłaby jakąś opcją dla gracza, któremu właśnie popsuł się joystick :)
Wielkie dzięki za konwersję!
MADRAFi @2019-12-15 12:53:04
Jezeli ktos chce wejsc w posiadanie kasety z ta gra to chetnie odsprzedam. Osobiscie nie uzywam magnetofonow.
zbyti @2019-12-15 14:17:23
Udany wywiad :) Rastan to fajny koleś, nie ma co :)
Trachu @2019-12-15 14:29:00
GRATULACJE Wyszła wam jedna z najlepszych technologicznie gier na |Atari. To kiedy Auf Wiedersehen Monty? :P
vvv @2019-12-15 14:48:42
Bardzo fajna konwersja - i graficznie i dźwiękowo. Tego brakowało na atarce.
pin @2019-12-15 14:52:29
No i ukłon w stronę autorów za 3 propozycje graficzne, czyli mono, podkolorowane przez pmg i vbxe.
mav @2019-12-15 17:41:30
No ja mówiłem, mam w sumie mało używany zestaw mikroportów, które zresztą kiedyś m. in. Kaza nagrywały :)
Do telefonu powinno dać się je podłączyć.
crrn @2019-12-15 18:30:33
pytanie do autorów tego portu: dla czego użyliście wersji z c16 a nie z c64? pytam zupełnie bez podtekstów∑ i uszczypliwości? było łatwiej? mniej zajmowało? rozwińcie temat proszę ;)
oczywiście gratulacje za udany port. fajnie oglądało się, jak zwykle, wywiad Kaz.
no i okazuje się że kolegę Rastana poznałem na SV19 - fajne rozmowy ale zupełnie nie skumałem że to on portowa ;)
pozdrawiam Rastana!

ps. Już zapodałem news na plus4world ;) na którego powoływał się Rastan
stRing @2019-12-15 18:30:50
@MADRAFi poszedł email do Ciebie z zapytaniem.
atarka @2019-12-15 18:56:57
Rewelacja. Im więcej takiej jakości konwersji tym lepiej.
Konop @2019-12-15 19:05:26
@crrn: Nie przyglądaliśmy się specjalnie wersji z C64, ale domniemuję, że byłoby znacznie trudniej przenieść ją 1:1 na Atari z 64 KB pamięci. Do efektywnego rysowania obiektów potrzebowalibyśmy więcej pamięci, której mogłoby zabraknąć. Inna sprawa, że przeniesienie gry z C64 byłoby znacznie trudniejsze (czytaj czasochłonne), właśnie ze względu na konieczność angażowania własnego silnika sprite'ów, zmiany mapy pamięci. Prawdopodobnie ingerencja w kod musiałaby być znacznie większa.

Inna sprawa, że nigdy na poważnie nie braliśmy pod uwagę przenoszenia tej gry z C64. Zadanie polegało na przeniesieniu jakiejś względnie fajnej gry z C16 (nie ma ich wiele), co dawało większe możliwości w zakresie podkolorowania.
xxl @2019-12-15 19:29:36
artek o grze ale samej gry nie ma podlinkowanej...
Rastan @2019-12-15 19:43:11
@crrn: dziękuję, pozdrawiam również :). Tak jak pisał Konop, po prostu port z C-16 jest prostszy do zrobienia niż port z C-64 ze względu na to, że C-16 nie ma sprajtów hardwarowych.
Rastan @2019-12-15 19:44:24
@xxl: faktycznie, ale jest do ściągnięcia z pouet.
Kaz @2019-12-15 22:00:18
Słuszna uwaga, zabrakło linku, ale już jest :)
xxl @2019-12-15 22:05:57
da sie usmiercic kreta jak wpadnie w pulapke w trybie trajner?
Rastan @2019-12-15 22:13:17
@xxl: niestety nie, ale ESC pomoże. :)
pin @2019-12-15 22:37:54
Rastanowi to brakuje tylko koloratki i wyglądałby jak ksiądz ;)
gorgh @2019-12-15 22:39:00
jest kapłanem bólu i rozkoszy, to się zgadza :)
pin @2019-12-16 10:11:07
Hehehh, no tak ;)
golomolo @2019-12-16 21:34:21
Przecież 8 tryb graficzny ma tylko jeden kolor, tzn. dwa: punkt lub tło. Tak było napisane w instrukcji do Atari.
Adam @2019-12-17 14:47:27
@Golomolo: tak, w "gołym" trybie GR.8 są dostępne dwa odcienie jednego koloru. Natomiast przez nałożenie na piksele grafiki player/ missile (PMG) można uzyskać więcej kolorów w linii.

Ta akurat gra może być wyświetlana w 3 przełączanych dynamicznie podczas rozgrywki trybach: monochromatyczny (bez podkolorowania), z duszkami sprzętowymi (podkolorowanie PMG) oraz wersja na kartę VBXE, rozszerzającą możliwości kolorystyczne atarynki (o ile ta karta została wykryta).
Atarysta @2019-12-19 13:29:19
Gra super. Fajna muzyka. Ogólnie czad - dobrze że nie sprzedałem Atari :) Czasem postać przy schodzeniu w dół spada przez półki niżej zamiast się zatrzymać, ale może tak ma być.
Rastan @2019-12-21 11:42:50
@golomolo: pokonaliśmy to ograniczenie.
@Atarysta: to są po prostu pułapki (dziury w podłodze). w oryginale też tak jest.
Kaz @2019-12-21 18:00:59
Odkryłem tajne przejście :D
Rastan @2019-12-21 22:13:13
@Kaz: jest kilka tajnych przejść w grze. :)
Kaz @2019-12-22 00:12:09
Rozumiem. Ale to moje pierwsze, a nie wiedziałem, że w ogóle są! :D
RetroFan @2020-01-17 15:10:35
MADRAFI jeśli aktualne daj znać na priv .
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari 130XE server www ;) (142)
ostatni: 27-01-2020 14:32, TMJ
Gravity Worms (283)
ostatni: 27-01-2020 14:28, maly_swd
Do administratora (29)
ostatni: 27-01-2020 14:22, Rastan
Symulator 6502 (14)
ostatni: 27-01-2020 10:24, Kaz
KazKompo 2019 (42)
ostatni: 27-01-2020 01:12, Adam
[S] Trochę gratów (18)
ostatni: 26-01-2020 21:20, Caesar
Zmiany / usprawnienia na AOL (201)
ostatni: 26-01-2020 20:18, oswaldb
Jak zbudować i zaprogramować CART... (41)
ostatni: 26-01-2020 18:28, lopezpb
ATARI XE vs C64 (1237)
ostatni: 26-01-2020 13:04, Vidol
LiteDOS (131)
ostatni: 25-01-2020 23:43, pin
Ciekawostki (4460)
ostatni: 25-01-2020 18:18, archieil
Nowa gra od gorgha (453)
ostatni: 25-01-2020 14:27, gorgh
RAD Player (3)
ostatni: 25-01-2020 11:08, mono
Książka o polskim gamedevie i Ata... (76)
ostatni: 25-01-2020 03:36, Kaz
Książka "Gatunki cyfrowe" (5)
ostatni: 25-01-2020 02:40, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2087
Ostatnio zarejestrowany: zak6
Postów ostatniej doby: 106

Społeczność/Community


Rozmawiali
F#READY i Dracon (21)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
Marcin Długosz i Kaz (16)
«« nowszestarsze »»

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»