atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Amaurote
(c) 1987 Mastertronic
autorzy: John Pickford, Ste Pickford, David Whittaker
opis: Krzysztof "Kaz" Ziembik
pliki: tutaj
okładka wydania brytyjskiego

Okoliczności przyrody

Gra "Amaurote" pojawiła się na rynku w lipcu 1987 roku, napisana przez autorów ukrywających się pod nazwą Binary Design, a wydana przez Mastertronic. I z miejsca zdobyła sporą popularność. Gracze byli oczarowani jej monochromatyczną, ale przepiękną grafiką oraz klimatem odległej ziemskiej kolonii zaatakowanej przez ogromne insekty. Na pewno duży udział w stworzeniu tajemniczej i pełnej napięcia atmosfery miała fantastyczna oprawa dźwiękowa i muzyczna przygotowana przez Davida Whittakera, jednego z najsłynniejszych twórców muzyki na 8-bitowce (zdjęcia poniżej: pierwsze z lat 80-tych, drugie z czasów współczesnych). Niewątpliwym atutem jest ukazanie pola gry w "trójwymiarowym" rzucie oraz przyzwoita animacja. Gra otrzymywała bardzo wysokie oceny za wykonanie, podobnie jak i za grywalność. Moim zdaniem to ostatnie nie jest jednak najmocniejszą stroną "Amaurote". Gra jest niesamowicie trudna, a miejscami wręcz denerwująca, głównie przez niedokładność ówczesnej trójwymiarowej grafiki, powolność programu przy większej ilości ruchomych obiektów na ekranie, a także przez zamierzone przez autorów ograniczenia, które wręcz uniemożliwiają wygranie bez zastosowania jakichś sztuczek. Tym bardziej, że stanu gry nie można zapisać ani odtworzyć (oczywiście nie pod emulatorem na PC). Gra była opisana w "Świat Atari" nr 2/1993.

David Whittaker

Sedno sprawy

Wprowadzenie do gry jest krótkie, ale jak to najczęściej bywa, związane z najazdem obcych. Tym razem obcy pod postacią insektów (gigantycznych much) zaatakowali jedną z odległych ziemskich kolonii, miasto o nazwie Amaurote. W każdej z 25 dzielnic miasta insekty umieściły swoje królowe-matki. Kierują one rojem oraz wydają na świat kolejne muchy. Ponieważ wiadomo, że najazd obcych sam się nie skończy, a wręcz może się rozprzestrzenić na inne ziemskie kolonie, należy mu w tym przeszkodzić i zgładzić wszystkie przebrzydłe owady. Celem jest nie tylko pozbycie się przybyszów, ale także nie dopuszczenie do nadmiernego zniszczenia miasta, w którym panoszą się insekty.

Aby sprostać zadaniu odparcia inwazji, koloniści skonstruowali nieco nieudany pojazd bojowy pod szumną nazwą Arachnus 4. Pojazd ten przypomina pająka i porusza się jak pająk, choć niestety jest dużo powolniejszy od pierwowzoru. Uzbrojony jest w prostą wyrzutnię bomb, których maksymalnie mieści się w pojeździe 99 sztuk (na początku jest ich tylko 40). Bomby te są wystrzeliwane pionowo w górę i powoli opadają lotem swobodnym w kierunku, w którym porusza się lub ostatnio się poruszał Arachnus, co bardzo utrudnia trafienie w tak ruchliwe obiekty jak muchy. Na dodatek broń ta jest bardzo niewygodna w użyciu - nie można wystrzelić kolejnej bomby, zanim poprzednia nie eksploduje, w zetknięciu z wrogiem lub innym materialnym obiektem. Aby nieco zrekompensować tą niedogodność pojazd jest wyposażony w sygnalizator, który miganiem informuje, że jeszcze nie można wystrzelić kolejnej bomby. Są też inne ograniczenia, związane z podziałem bomb na dwa rodzaje: zwykłe do niszczenia zwykłych much oraz superbomby (SUPABOMB) przeznaczone do tępienia królowych-matek. Tych ostatnich pocisków nie można użyć, jeżeli w posiadaniu gracza nie ma ani jednej zwykłej bomby. Ponadto, jeśli Arachnus jest w posiadaniu superbomby, będzie ona wystrzelona jako pierwsza. Tak więc po jej zebraniu wypada od razu jej użyć zgodnie z przeznaczeniem - inaczej przepada i trzeba zdobyć ją kolejny raz, przechodząc całą procedurę poszukiwań od początku. Z mobilnością pojazdu również nie jest za dobrze. Istnieją miejsca, gdzie Arachnus nie może się poruszać. Należy do nich teren kamienisty oraz pola zajmowane przez obiekty takie jak rośliny, domki, drzewa, itp. Na niektórych terenach nasz pojazd może się poruszać w sposób ograniczony. Dotyczy to pól uprawnych, które wyglądają jak płytki, po których Arachnus może chodzić tylko góra-dół, oraz pól wyglądających jak zaorane, po któych tylko lewo-prawo. Najwygodniejsze do przemieszczania się są dwa rodzaje podłoża: utwardzona ziemia oraz asfaltowa droga.

Przeszkody terenowe to nie jedyne utrudnienia, wprowadzone przez autorów gry. Kolejnym jest różnorodność insektów, które trzeba zwalczać różnymi technikami. Istnieją trzy rodzaje obcych:

  • królowa-matka - główny cel Arachnusa. W każdej dzielnicy jest jedna królowa - zawsze siedzi nieruchoma w gnieździe, na kamienistym podłożu. Nie jest jednak łatwym celem, gdyż pilnują jej liczne muchy. Muchy latające służą jej do obserwowania Arachnusa, a dzięki muchom chodzącym po ziemi ma możliwość zniszczenia pojazdu. Królową można zabić jedynie za pomocą SUPABOMB;
  • muchy latające (scouts) - szukają jedzenia i intruzów, takich jak Arachnus. Wiadomości przekazują telepatycznie królowej-matce. Nie są bezpośrednio groźne dla Arachnusa, ponieważ latają ponad nim. Najłatwiejsze do zniszczenia, gdy Arachnus znajduje się tuż pod nimi i wystrzeli w tym momencie bombę;
  • muchy chodzące (drones) - najliczniejsze i najbardziej niebezpieczne w bezpośrednim starciu. Ich zadaniem jest zbierać żywność dla królowej-matki oraz na rozkaz atakować intruzów, a więc i Arachnusa. Zetknięcie z nimi zwiększa stan zniszczenia pojazdu.

Jeśli królowa-matka zginie, muchy są oszołomione i tracą swą dotychczasową agresywność - przestają atakować, choć wciąż przy zetknięciu z Arachnusem potrafią go niszczyć. Zaczynają się chaotycznie kręcić po okolicy.

Gracz, który wypełnia misję najpierw wybiera dzielnicę Amaurote, w której będzie dokonywał rzezi wstrętnych kosmitów, po czym przez naciśnięcie fire przechodzi do właściwej gry - zostaje teleportowany do wybranej części miasta. Podobnie dzieje się po zakończeniu każdego etapu - można wybrać dowolną dzielnicę do oczyszczania. Ekran podczas gry zasadniczo podzielony jest na dwie części. W centrum widoczny jest trójwymiarowy, a ściślej izometryczny rzut terenu - są tu ulice, futurystyczne budynki, dziwna roślinność oraz pająkopodobny pojazd, którym gracz się porusza. Na dole ekranu mieszczą się wszystkie istotne wskaźniki stanu gry:

  • YOUR DOSH - pokazuje dostępny jeszcze kredyt przeznaczony na naprawy pojazdu, teleportacje i uzupełnianie zapasu bomb - na początku gry wynosi on 50 000 jednostek;
  • DISTRICT DMG (skrót od DISTRICT DAMAGE) - wskazuje procentowe zniszczenie danej dzielnicy;
  • NO OF BOMB (skrót od NUMBER OF BOMBS) - informuje o liczbie bomb w pojeździe - nad tym wskaźnikiem jest kontrolka sygnalizująca miganiem, iż bomba została wystrzelona, ale jeszcze nie eksplodowała, przez co nie można wystrzelić kolejnej;
  • SUPA BOMB - wskaźnik sygnalizujący miganiem posiadanie SUPABOMB;
  • CITY DMG (skrót od CITY DAMAGE) - wskazuje procent zniszczenia miasta;
  • YOUR DMG (skrót od YOUR DAMAGE) - pokazuje procent uszkodzeń pojazdu.

Oprócz wskaźników, na dole ekranu pojawiają się też wskazania radaru, który jest na wyposażeniu Arachnusa. Strzałki pokazują kierunek przebywania interesującego nas obiektu, a w centralnym okienku radaru widać symbol tego obiektu (można go zmieniać klawiszem [SELECT]):

  • mucha - oznacza, że radar będzie wskazywał najbliższego poruszającego się insekta;
  • korona - symbolizuje królową-matkę i miejsce jej przebywania;
  • bomba - pokazuje miejsce zrzutu zarówno SUPABOMB jak i zwykłych bomb.

Jeżeli obiekt nie istnieje w danym momencie gry (np. królowa została już zniszczona albo nie ma zrzuconych bomb), strzałki pokazujące kierunek szaleją, nie wskazując nic konkretnego.

Wsparciem dla Arachnusa i sterującego nim gracza jest dowództwo, z którym można się kontaktować drogą radiową. Jest ono w stanie pomóc w walce z obcymi, ale aby z tej pomocy skorzystać, należy przy pomocy klawisza [OPTION] uruchomić radio. Można wtedy poprosić o rzeczy wymienione w pojawiającym się menu:

  • SUPABOMB - bombę o dużej sile rażenia, niezbędną do zabicia królowej-matki;
  • MORE BOMBS - zestaw 40 bomb o mniejszej sile rażenia, wystarczających do niszczenia wszelkich insektów poza królowymi-matkami;
  • RESCUE - teleportowanie Arachnusa w inne, losowo wybrane miejsce w obrębie dzielnicy, niestety niekoniecznie bezpieczniejsze od dotychczasowego;
  • REPAIR - naprawienie wszelkich uszkodzeń Arachnusa.

Dwie ostatnie prośby spełniane są natychmiast, zaś otrzymanie bomb nieco trwa, gdyż są one zrzucane na spadochronie i lądują w losowym miejscu dzielnicy. Na szczęście zawsze lądują na asfaltowej drodze, przez co dużo łatwiej je odnaleźć (szczególnie, gdy grafika budynków czy roślinności ogranicza widoczność) i zawsze są widoczne jako podskakująca kulka. Z bliżej nieznanych powodów realizacja przez dowództwo każdej z próśb kosztuje pieniądze, co niezmiernie szybko zmniejsza dostępny kredyt, przeznaczony na odparcie inwazji.

Porady spod lady

Ponieważ udało mi się ukończyć tą grę (co prawda pod emulatorem na PC, ale to też nie było zbyt proste), przekazuję kilka praktycznych porad:

  • wystrzelona bomba powinna spadać nieco za muchą, wtedy jest największa szansa jej zabicia;
  • latające muchy, choć nie widać ich cienia i przez to nie wiadomo jak wysoko latają, tak naprawdę poruszają się bardzo nisko, tuż nad Arachnusem;
  • po pojawieniu się w dzielnicy najlepiej od razu zgłosić się po SUPABOMB, ale przed jej zebraniem nieco oczyścić z much okolicę;
  • jeżeli dojdziesz do wprawy w rozwalaniu much, najpierw pozabijaj wszystkie, a dopiero potem zabierz się za królową; jeśli zaś nie masz wprawy - najpierw zabij królową, co spowoduje, że muchy nie będą ganiać za Arachnusem;
  • po wykończeniu królowej-matki insekty przestaną się interesować Arachnusem, ale niekoniecznie staną się łatwiejszym celem;
  • nieprawdą jest to, co jest napisane w wielu opisach tej gry - że dopóki nie zabije się królowej-matki, produkuje ona nowe insekty. Ilość much w dzielnicy jest ograniczona, więc zabicie ich pozwala swobodnie poczynać sobie z królową;
  • muchy poruszają się w bardzo przewidywalny sposób, zawsze podążając za Arachnusem najkrótszą drogą - warto więc w niektórych miejscach tak nimi manewrować, by zablokowały się wśród obiektów, po czym spokojnie je wykańczać;
  • trochę trwa, zanim bomby pojawią się w strefie zrzutu - jeśli przybędziesz za wcześnie, nie znajdziesz bomb, ale się nie stresuj - wkrótce się pojawią, łagodnie opadając na spadochronie;
  • przed wykończeniem ostatnich much w danej dzielnicy warto uzupełnić zapas bomb i jeśli trzeba, podreperować pojazd - po kontynuacji gry w następnej dzielnicy może na to nie być czasu;
  • słuchaj uważnie dźwięków podczas gry - one wiele mogą powiedzieć o zbliżającym się niebezpieczeństwie.

Moja ocena: 5

Mimo pewnych wad i niesamowitej trudności, jest to wciągająca gra. Do tego przepiękna grafika i niesamowite udźwiękowienie... Czego można chcieć więcej na długie, jesienne wieczory?



2004-04-20 00:00 by Kaz
komentarzy: 29
mikey @2004-05-02 16:50:23
ta giera zarzadza ...
anj/tristesse @2004-05-02 16:55:57
Grafa wymiata, zabija, kładzie na kolana, psycha mi klęka! Niepowtarzalny klimat, atmosfera gęściutka i mroczna jak kawa w d...!
solo/ng @2004-05-04 01:38:05
jak bylem maly to mnie zawsze meczylo w tej grze, ze nie wiedzialem o co chodzi :p
Kaz @2004-05-04 18:40:17
Jeszcze pytanie: czy ktos posiada wersje dyskowa tej gry? Nie chodzi mi o atr tylko o prawdziwe wydanie dyskowe. Na Spectrum jest obrazek z kosmonauta, ktorego nie ma w wersji kasetowej na Atari - moze jest w dyskowej (o ile taka byla wydana przez Mastertronic)?
Paweł Rosowski @2004-05-09 16:47:34
Czy chodzące insekty to aby nie pszczoły? Wskazywałoby na to istnienie królowych-matek a nawet obramowanie pola widzenia w grze.
Kaz @2004-05-16 12:07:30
PR - moze i pszczoly, kto tam wie, jak to naprawde z tymi obcymi formami zycia jest... ;) Autor okladki jeszcze bardziej pofantazjowal - czy zauwazyles tego ogromnego kraba/homara/raka napastujacego budynek?
MDW @2004-05-18 18:37:21
Ja sie zawsze tej gry balem. :) Serio - jakies leki mialem jak sobie o niej pomyslalem. Amaurote ma taaaaki klimat. Chociaz nie za bardzo wiedzialem o co w niej chodzi. Poza tym zawsze mnie do niej zniechecal straszny poziom trudnosci. Ale sama gra wymiata. Grafika niesamowita i odwazna. Udzwiekowienie tez wymagalo sporej odwagi. To chyba najbardziej "schizowata" gra na osmiobitowe platformy. :)
xxl @2004-05-23 20:36:32
przeszedlem ta gre pare ladnych lat temu o ile dobrze pamietam jest tylko napis na koncu zadnego wystrzalowego konca niema :( rozczarowalem Wa prawda ;-) dodam, ze przechodzilem ja kilka dni bez wylaczania komputera :-)
Kaz @2004-06-06 12:47:49
Dzis dodalem zdjecia Davida Whittakera - w koncu on jest glownym sprawca niesamowitego klimatu gry...
Sikor @2004-09-08 10:23:21
Taa, grafa jest niezła... W dodatku - tworzona na Atari ST - tak dla ciekawskich!!!
Sathyr @2004-09-29 13:16:40
Jedna z dwóch gier, w które bałem się grać, jak byłem mały... W tej powodem yła straszliwie mroczna muzyka, drugą była gra Behind Jaggi lines czy jakos tak hehehe... Tam powodem był alein ktory czasem podszywał się pod rozbitka i atakował statek tłukąc w przednią szybę... BRRR...
Kocur @2004-12-20 12:55:42
Chciałem dodać że miałem kiedyś opis do tej cudnej gry i tam wyczytałem że to nie są żadne muchy tylko krzemowce (formy życia oparte na krzemie).
I każdy Atarowiec powinien to wiedzieć. Spocznij :)
Kaz @2005-01-29 17:16:57
He, he - Kocur, a Ty myslales, ze te krzemowce to nie muchy?
kempy @2005-03-27 00:30:39
rzeczywiscie to jedna z najbardziej sugestywnych (glownie dzieki soundtrackowi) gier na ataraka. bylem za mlody zeby grac w to ze zrozumieniem, ale lubialem ten tytul bardzo...
vulg @2006-04-21 17:10:52
No nie powiem, raz ze zajebista, dwa ze zajebista a trzy ze zajebista... i ta grafika MONO - a mowia ze czym wiecej tym lepiej :P
Jurgi @2006-04-22 12:27:09
Jak dla mnie to ta gra jest niegrywalna, ale graficznie i muzycznie przepiękna… To gra do kontemplowania, a nie grania. Zastanawiam się, na czym polega fenomenalność tej muzyki? Inne kawałki Whittakera aż tak nie kręcą…
[e!]MWK @2006-04-24 00:15:40
Prawdziwa Gra polega na tym aby ją kontemplowac.
Rastan @2006-05-01 10:34:20
Ta gierka to klasyka. Trzeba przyznać, że wersja atarowska pobija wersję na C-64, zarówno pod względem grafiki jak i muzyki.
Dan @2006-05-06 09:51:05
A jaka nie.........:)
Rastan @2006-05-12 22:06:30
Chciałem napisać, że jest to niestety jedna z nielicznych takich gier ... :p
allia @2007-02-23 16:52:12
świetna gierka! pamiętam że jak byłam mała to nie kumałam o co w niej chodzi :D miała niezły klimat.. trochę nawet mnie przerażała :)

no i dłuuuuugo się wgrywała :)
gedzior @2007-05-22 18:32:16
ludzie ludziki... a co z DRACONUSEM ?! :P
czy jest taki ktos, kto sie nie bal draconusa, kto nie zatapial sie w tej miodnej muzyce adama gilmore'a i nie obserwowal z kapiącą śliną przemiany jaszczura chodzącego w jaszczura pływającego ?!
To tez byla mroczna giera :)
Przem_Ko @2007-06-28 15:06:41
A ja do dizsiaj sie 'cykam' w 'Rescue From Fractalus' (a.k.a. Behind Jaggi Lines). No i Eidolon tez daje po nerwach...
widmo @2007-12-24 00:23:13
Gra jest wyjebosta, grafika na 5+ w skali od 1 do 4, Bylem mega oczarowany, aczkolwiek znudzilo mnie to chodzenie bez celu i nie wiedzialem czy dobrze robie zabijajc te insekty itd itd. Tez mialem wrazenie ze one sie ciagle mnoza. Artefakt przodkow tez mial fajowa grafe jak tutaj. Nawet dzis na telefonach nikt nei zrobi takiej giery fajowej, a pamieatce girkr DRUID ? mmmmm tez ja uwielbiam...ma duzo poziomow i jest superowa
pisul @2008-04-07 20:17:56
Ile ja tego szukalem.Pamietalem gre ale juz nazwy nie.Az pomogl mi czlowiek z youtuba i w koncu znalazem.Pamietam z lat mlodosci extra dzwieki tej gry.Czy ktos ma link do tych dzwiekow.
iak @2008-04-07 21:33:37
Poguglaj za "ASMA" (Atari SAP Music Archive) - to kolekcja muzyki z Atari w formacie SAP, oraz odpowiednie playery do tego. Muzyka z Amaurote też tam oczywiście jest. Można sobie skonwertować do MP3 np.
Alternatywnie: plik z grą z tej strony + emulator.
xoen / nothin @2008-06-13 01:30:35
hheh, gedzior, draconusa przechodziliśmy we dwóch z kumplem, w dobrych czasach, gdy w mojej szkole.podst. była giełda komputerowa (właściwie 100% 8bitowców) - ja znałem mapę, kumpel zacinał.. przeszliśmy dosyć szybko, na oczach ludzi, a gdy wychodziłem z giełdy nagle zobaczyłem..Amigę 500 i Elvirę.
Mój boże, takich rzeczy się nie zapomina..
Amaurote - dziwna gra, genialne wykonanie.

Pozdrawiam, ludzie!
Rozyk @2012-04-15 12:30:50
Hej.

Jest zrobiona przez kogoś mapa do Amaurote? Nie mogę odnaleźć...
Jeśli nie ma, może mógłbym spróbować. Wolę jednak zapytać, coby się nie narobić niepotrzebnie :-)
Kaz @2022-03-26 09:25:14
Nie widziałem nigdzie takiej mapy, możesz Różyk śmiało rozpocząć jej tworzenie! :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (4)
ostatni: 19-03-2024 11:31, baktra
PTODT Stereo II (92)
ostatni: 19-03-2024 10:03, w1k
Nowe okładki gier - FROGGER (253)
ostatni: 19-03-2024 09:21, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 31

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»