atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
W końcu "Mikie" na Atari! z 2024-05-03 19:07 (24)
Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego z 2024-05-02 10:44 (62)
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (33)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (22)
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-03
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36690
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 11

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź I hate bubbles! Grafik potrzebny!
Arkadiusz "Nosty" Staworzyński w końcu pochwalił się, nad jaką grą pracuje już od dłuższego czasu - a jest czym! Bez przydługiego wstępu oddaję "głos" autorowi:

Długi czas starałem się nic nie mówić o moim projekcie, żeby nie zapeszać. Nie byłem pewny czy dam radę z kodem. Ale skoro gra działa i pokazałem ją już wielu osobom na ostatnich Głuchołazach, to czas się ujawnić, szczególnie że jest powód: poszukiwanie grafika.

"I hate bubbles!" zaczęła powstawać w styczniu. Gra jest pomyślana jako zręcznościówka z elementami przygodowymi i koniecznością pokombinowania. Najbardziej inspirowałem się The Goonies, Zorro i trochę Henry's House. Celem gracza sterującego nurkiem jest odnalezienie wszystkich skarbów i odniesienie ich na jacht. Nurek może nieść 3 rzeczy jednocześnie. Oprócz skarbów może znaleźć inne przydatne przedmioty i ich używać. I jeszcze jedno: ta gra ma być trudna. Naprawdę trudna. :)
Każdy level to jeden ekran. Postanowiłem, że levele muszą się znacznie różnić zarówno mechaniką rozgrywki jak i klimatem i grafiką (tak jak levele w Goonisach). I to właśnie ta różnorodność okazała się szalonym pomysłem dla kogoś, kto pisząc grę musi co chwila zaglądać do tabeli mnemoników, albo pytać na forum dlaczego nie działa mu DLI ;)





Ale uparłem się i jakoś dałem radę z kodem. W tej chwili gra ma prawie skończoną mechanikę (ruch, wykrywanie kolizji, zbieranie i używanie przedmiotów itp.) oraz oprogramowane 4 levele. W głowie mam pomysły na kilka kolejnych i wiem już, że potrafię je zaprogramować.



Niestety poległem jeśli chodzi o grafikę. Poświęciłem sporo czasu na narysowanie jachtu oraz stworzenie "klocków" klasycznego podwodnego świata (Level 1 i 3). Ale potem stwierdziłem, że to nie ma sensu i odpuściłem. Levele 2 i 5 zaprogramowałem na grafice zastępczej (wszystko wypełniłem jednym "klockiem") skupiając się wyłącznie na kodzie.

Dlatego szukam grafika.
Najlepiej takiego z doświadczeniem w projektowaniu grafiki do gier. W Głuchołazach nakleiłem nawet ogłoszenie na ścianie, niestety nikt się nie zgłosił.



Czego potrzebuję:
1. Zaprojektowanie w G2F, Envision Reborn, czy w jakimś innym narzędziu, zestawu znaków, które posłużą mi do zbudowania danego levelu. Już wiem, że oprócz klasycznych krajobrazów podwodnych (skały, rośliny itp), będę potrzebował też znaków do co najmniej trzech innych "światów" (np podwodne ruiny miasta).
2. Uzupełnienie tego co powyżej o grafikę jednokolorową, która będzie wyświetlana "w tle" levelu (o ile starczy znaków).
3. Poprawienie lub narysowanie od początku stałych elementów gry (to co nad wodą, symbole przedmiotów itp.)
4. Zaprojektowanie postaci i animacji na PMG (i dopieszczenie tych, które już zrobiłem)

Nie potrzebuję grafik "bitmapowych": ekranu tytułowego itp. To już zaczął robić dla mnie sOnar i dobrze mu idzie.



Nie mogę obiecać żadnych profitów oprócz sławy, a w razie ewentualnego wydania gry - kilku egzemplarzy autorskich. Ale o tym za wcześnie mówić.

Deadline jest ustawiony na koniec roku.

PS. Przy okazji dziękuję serdecznie XXL'owi za ciągłe wsparcie, liczne rady i pomysły.


2011-08-17 21:01 by Xeen
komentarzy: 0
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (114)
ostatni: 04-05-2024 00:25, pustak
Kolor tła VBXE w MADPascalu (1)
ostatni: 03-05-2024 23:12, wojtas76
Kopiowanie Dysk => Turbo Blizzard... (1)
ostatni: 03-05-2024 22:13, MatthewNS
Emulatorowanie przenośne. (60)
ostatni: 03-05-2024 18:46, Alex
Majowy sztab dla Warszawy (20)
ostatni: 03-05-2024 18:42, Alex
The400 (74)
ostatni: 03-05-2024 14:04, gorgh
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (125)
ostatni: 03-05-2024 05:08, pirx
Niedokładność Fujinet (121)
ostatni: 03-05-2024 00:28, fokaszalot
Jak to zrobic bez... [$@^0] (47)
ostatni: 02-05-2024 22:01, pancio
Basic - potrzeba pomocy w napisan... (15)
ostatni: 02-05-2024 15:26, gorgh
Przypominamy to panu hurtowo (12)
ostatni: 01-05-2024 20:06, as...
ACSI2STM - nowy dysk twardy ACSI ... (14)
ostatni: 01-05-2024 14:45, zaxon
XEX2WAV (12)
ostatni: 01-05-2024 11:51, mono
Kolejny raz słyszę taką opinię od... (2)
ostatni: 01-05-2024 10:23, rosomak
EmuTOS 1.2 - już dostepny (16)
ostatni: 30-04-2024 11:14, xorcerer

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2784
Ostatnio zarejestrowany: Carlos
Postów ostatniej doby: 13

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»