atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Modyfikacje starszych gier: Donkey Kong Jr. i Bubsy z 2017-11-19 23:00 (8)
Nowe demo na duże Atari z 2017-11-14 23:01 (137)
Zanim stali się znani... Kto wystąpił w reklamach Atari? z 2017-11-07 21:27 (8)
Powrót z przyszłości: Giełda Bajtka i koncert Marka Bilińskiego! z 2017-11-03 01:03 (155)
Aktualności growe z 2017-11-01 14:19 (13)
Silly Venture 2k17 – nowa invitka i garść informacji! z 2017-10-30 10:45 (17)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2017 z 2017-10-28 16:53 (17)
Pokłosie RetroKomp/LOAD ERROR 2017 z 2017-10-22 16:28 (22)
Starotki ze strychu z 2017-10-20 12:30 (14)
Nowy RECOIL v4.1.0 z 2017-10-19 22:10 (8)
RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – zapraszamy! z 2017-10-18 20:01 (3)
Robimy plakaty z 2017-10-11 23:56 (23)
Festiwal retro już za chwilę z 2017-10-10 12:26 (0)
Beyond the Borders – zbiórka na Kickstarterze z 2017-10-08 23:46 (43)
Remanent growy – ACTris! 2.1 z 2017-10-03 22:22 (6)
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64! z 2017-10-01 12:48 (13)
Relacja z KWAS-a 12 z 2017-09-30 02:03 (15)
Remanent growy – mini-Slots z 2017-09-28 00:25 (8)
Gry na Atari w IPN z 2017-09-26 08:18 (3)
Nowa polska gra na Atari ST z 2017-09-23 01:49 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Głuchołazy 2012 - fotorelacja
Jak co roku w dniach 27-29 lipca odbyło się Atari Party w Głuchołazach. Osób przybyło prawie tyle co zwykle, prace na compo ktoś ukradł, ale ogólnie nie było źle ;)
Na party miało miejsce wiele atrakcji, w tym niektóre po raz pierwszy (chyba nawet w całej historii naszej sceny). Mimo wszystko każdy znalazł coś dla siebie, a ja pokrótce opiszę to co widziałem lub moje trzecie oko.

My z Asem dotarliśmy na partyplace w czwartek o godzinie 14:00, gdy wszystko było jeszcze zamknięte, choć przygotowane na przyjazd jeszcze bardziej rannych ptaszków. My jednak mieliśmy pecha więc po pewnych perturbacjach udało się w końcu wylądować w pizzerii z Vascami i Ryśkiem. Potem okazało się, że przedstawiciele atariBDSM byli na miejscu już od tygodnia.

pusta sala zaraz po otwarciu

Rozstawiliśmy małą Atarkę oraz Falcona Asa, a u mnie zrobiliśmy sobie małe rozpoznanie gier arcade. Impreza jeszcze oficjalnie nie została otwarta, mimo to partyplace szybko zapełniało się kolejnymi partyzantami. Od pierwszych chwil imprezy...

Czułości

...czułościom nie było końca
...tym z zakresu miernictwa też

Skoro było już z kim pogadać, rozpoczęły się rytualne ploty...

Vasco i Lotharek

Lotharek: ten Twój Vasco to taaaki nudziarz

Na party pojawiło się też trochę obcego sprzętu, niebawem zawitał Nosty ze swoim Amstradem CPC, który potem był mocno katowany klasycznymi grami. Zawitało też kilka osób z konkurencyjnego obozu, trzy z nich miały koszulki Commodore, niektórzy twierdzili że kupią Atari, a inni mieli usta pełne argumentów odnośnie wyższości Amigi nad Atari.

Rocky jak zwykle na Głuchołazach wciąż obdarzał czułościami swoją Amigę.

Programy Atari ST na Amidze

Na Amidze uruchamialiśmy programy z Atari ST
na Commodore te z Portfolio, a te z peceta na Atari 2600

Sikor zaprezentował przeróbkę Atari 2600, będąc wyposażeni w sporą ilość cartów wyszukiwali perełki tego sprzętu wraz z larkiem, V0yem i Maestr0.

Pierwsza nocka upłynęła nam na fantastycznych rozmowach do rana, gdzie w nieustannym potoku słów nie przodowałem ja tylko tym razem Nosty;)
Natomiast ja prezentowałem starą pecetową grę Empire at War.

Następnego dnia szybko pojawiło się stoisko Sikora, na którym można było nabyć "Błękitne Nimfy" w wielu wersjach, płytkę CD ze zbiorami Sikor softu oraz inne dobrze nam znane drobiazgi.

W motorze brakuje 6502

Tu powinien być 6502

Zdrajczyni na Atari party

Zdrajczyni Atari

Pinek szuka miejsca dla 6502

...może tu jednak da się jakoś wcisnąć 6502 ?


W piątek party powoli się rozkręcało do właściwych obrotów.

sala już nieco zapełniona

Stoisko wypełnione sprzętem i elektroniką rozstawił Jer i co ciekawe mimo że ilość tego stuffu nie robiła wrażenia przenośnego to jednak stoisko to było w ostateczności bardzo mobilne pojawiało się to tu to tam po całym terenie party.

Modyfikujemy motor

... to trzeba odłamać, nie jest potrzebne

Około godziny 18:00 nastąpiło oficjalne otwarcie Atari Party w Głuchołazach.

Animacja: Pin i FDD

Jestem i mnie nie ma

Rysiek i kasa

Więcej nie pożyczam

Tradycyjnie pojawili się dobrze nam znani Czesi i Słowacy, a zapowiedziany przyjazd jednego Niemca o ile wiem nie doszedł do skutku. Na party pojawiło się kilka nowych osób w tym sporo najmłodszych adeptów ataryzmu.

Dzieci grające na Atari

Najciekawszy był jednak pewien 12 latek, który z pasją podziwianą chyba przez wszystkich grał na Atari, ale też uczuł się korzystania z różnorodnych sprzętów itp. Najbardziej interesujące było to, że z przyjemnością poświęcił wiele godzin na programowanie w Atari Basicu. Efektem tego były dziwne dźwięki rozchodzące się po sali gdyż w pętli testował możliwości instrukcji sound. Najwięcej czasu spędzał jednak na przepisywaniu przykładowych programów z YouTube (niektórych fatalnie napisanych). Na tyle się zainteresowałem tym małoletnim fenomenem, że pokazywałem mu dlaczego programy nie działają lub jak je można zmienić aby osiągnąć jakiś ciekawy efekt graficzny lub inny.

12 latek gra na Atari

Niestety okazało się, że ich Atarka jest najprawdopodobniej uszkodzona bo jeszcze nigdy w życiu nie widziałem, że dopiero co wpisany program listował się w ten sposób:

Uszkodzony program w Atari Basicu

Jak widać, linia numer 100 miała tylko na końcu coś sensownego, nie wyświetlał się nawet prawidłowo numer linii. Pewnie dlatego próba skasowania tej linii, nie wyczyściła pamięci tylko jeszcze bardziej zmieniła jej treść (co widać poniżej). Parametr "step 2.0000014" i tym podobne też zostały uszkodzone.

Wraz z Jerem potraktowaliśmy tę Atarkę prostymi testami i nic niesprawnego nie udało się namierzyć.

Pierwszym oficjalnym punktem programu było ognisko, gdzie udała się znaczna część obecnych.

ognisko

Ja początkowo zakładałem, że będę na ognisku, jednak gdy zobaczyłem z jakim zainteresowaniem i samozaparciem ów młody człowiek zadręcza się tym Atari Basicem, w końcu dołączyłem do niego i kodowaliśmy do samego rana. Najpierw z YouTube przepisał kilkulinijkowego mini pac-mana, potem zaczęliśmy go poprawiać i rozbudowywać. Ostatecznie powstała całkiem grywalna gra jak na Atari Basic, nie mająca wiele wspólnego z oryginałem. Miała dwie czołówki (w tym z logiem w 3 trybie graficznym), cheat, odpalanie bomb i inne drobiazgi. Grę testował między innymi Pablo112, który nawet trafił do creditsów;)

Pisanie gry nie było łatwe, w pewnym momencie doszliśmy do miejsca, w którym dopisanie zwiększania licznika wraz z IFem - rozgrywka zwolniła tak znacząco, że zmuszeni byliśmy wycofać tę zmianę (choć bardzo istotną). Ten problem oraz zmęczenie całodziennym i nocnym imprezowaniem było powodem zaprzestania walki z Basicem.

Następnym problemem okazało się to jak zapisać program skoro nie mamy w pamięci DOSa? Padło na magnetofon, jakimś cudem na party było kilka sprawnych (i nie zamienionych w SIO2SD), a w ostateczności i wolna kaseta się znalazła.


W międzyczasie przeszedłem sobie "The Last Starfighter" na najprostszym poziomie trudności.

Ekran kończacy rozgrywkę w The Last Starfighter

Jury z butelką

jury: czasami tak potrafię głowę postawić na butelce
Gzynio: eee ściemnia


Następnego dnia zjeżdżali się kolejni partyzanci oraz tradycyjnie jak to na atarowych zlotach pojawiało się coraz to więcej różnorakiego sprzętu.

sala już pełna kompów - party trwa w najlepsze

Syn Pina

Jak będę duzy to i tak będę komodolowcem

Poza typowym sprzętem na party pojawiły się nieocenione wiatraczki, które bardzo się przydały bo mimo zachmurzenia (w czwartek) to przez kolejne dni party pogoda była duszna i bardzo gorąca, doprowadzając nas na skraj wytrzymałości.

Niektórzy bawili się tak dobrze, że czasu nie tyle nie liczyli co nie dawali już rady.

Portfolio i nieprawidłowa data

W końcu ruszyły pierwsze oficjalne punkty programu imprezy, o godzinie 11:00 wyruszyła wycieczka po Głuchołazach, na którą nieco zaspałem :P O godzinach 14:00 i 16:00 ruszył pierwszy konkurs, Nosty sprawdzał czy umiemy grać.

trwa konkurs Nostyego (gra spadające gówno)

Miłośnicy łamania kontrolerów, w drugiej części konkursu mogli wygrać interesujący emulator stacji dysków, który ufundował autor gry.








Gramiejscezawodnikpunkty
Seaquest1Tdc117800
Seaquest2Sikor84840
Seaquest3Ulrich68090
G*wno spadające w dół1Sunday$195E
G*wno spadające w dół2Ulrich$103D
G*wno spadające w dół3Arek$FFA


tablica z wynikami konkursu Nostyego

O 18:00 rozpocząłem konkurs muzyczny, w którym uczestnicy mieli odgadywać znane szlagiery. Prezentując 27 często mocno zakręconych coverów miałem nadzieję, że wyprowadzę w pole partyzantów, co udało się chyba tylko w przypadku utworu numer 2, którym była wszystkim dobrze znana klasyczna Delta. Uczestnicy podjęli decyzję (z jednym głosem sprzeciwu), aby rozegrać łatwiejszą wersję konkursu składającą się głównie z utworów z różnych platform Atari (27 pytań), była jeszcze przygotowana druga opcja licząca 32 pozycje, które pochodziły z Commodore 64 oraz z ZX Spectrum. W prostszej opcji zdecydowana większość muzyki pochodziła z małego Atari, pozostała część to C64, Atari ST/E i Falcon.

trwa konkurs muzyczny

W tym konkursie nagrody były bardzo liczne i interesujące, za zajęcie pierwszego miejsca otrzymać można było emulator stacji FDD na USB dla Atari ST lub Amigi, za drugie oryginalną grę w boksie "Błękitne Nimfy" lub inną, a za pozostałe miejsca wszyscy uczestnicy dostawali nagrody pocieszenia. Nagrody te ufundowali w kolejności: Lotharek, Sikor, Rysiek i drobiazgi Sikor.

Poziom uczestników był bardzo wysoki, co obrazują te zdjęcia, gdzie widzimy strony zapisane samymi faktami:

Przykładowe odpowiedzi uczestników konkursu muzycznego

...a są to dopiero pierwsze strony całości ! Niektóre fakty były tak szczegółowe, że musiałem je weryfikować wśród innych uczestników party oraz potem w necie, co na niewiele się zdało. To dopiero wiedza, jak nawet w Google nie można znaleźć takich informacji!

Oto ostateczne wyniki konkursu muzycznego:




miejscezawodnikpunkty
1Miker71,5
2Ulrich von Chain53
3Sikor14


Wielu z uczestników mogło ugrać znacznie więcej punktów, ale przeszkadzało im w tym wiele różnych czynników, np. Sikor nie słyszał zasad wg których się rozgrywał konkurs. Zaskoczeniem był wynik Sylwii, która zajęła 4 miejsce różnicą tylko 1 punktu w stosunku do Sikora.

Oto lista utworów, które mieli odgadnąć uczestnicy:





























pytanietytułplatforma
1TanksAtari XL/XE
2DeltaC 64 i cover na Atari
3Jet Set WillyAtari XL/XE
4Last V8Atari XL/XE
5AmauroteAtari XL/XE
6LasermaniaAtari XL/XE
7"The lost blubb" - credits/greetingsAtari Falcon 030
8Electra glideAtari XL/XE
9StarquakeAtari XL/XE
10Winter olympiad 88Atari XL/XE
11The Extirpator! / SanxionAtari / C 64
12SupremacyAtari ST/ Amiga/ C 64
13Boulder dashAtari XL/XE
14NinjaAtari XL/XE
15DraconusAtari XL/XE
16Wings of death level 2Atari ST, cover na Atari
17The great gianna sistersC 64
18R-TypeC 64
19Ninja CommandoAtari XL/XE
20WarhawkAtari XL/XE
21Lethal Xcess level 1Atari ST
22Pinball dreamsAmiga/ Atari Falcon
23International KarateAtari XL/XE
24Monty on the rocksC 64
25Spy vs SpyAtari XL/XE
26ZybexAtari XL/XE
27Ghouls 'N GhostsAtari ST

Jak widać są to same klasyki, nawet te z innych platform nie powinny potencjalnie sprawiać kłopotów.

Pytania 18. nikt nie odgadł, ale to było bardzo trudne ze względu na mocno udziwnioną wersję muzyki oraz na to że ten utwór jest rzadkością występuje na C64, ale już na automatach nie ma go. Pytanie 2. odgadł tylko Miker, podobnie 22. i to podając autora. Natomiast pytania 24. i 27. odgadł tylko Ulrich.

Pytanie 17. odgadło sporo uczestników mimo, że to nie była nasza platforma.
W konkursie nie brali udziału przedstawiciele dużych platform więc np. numer 7. nie został przez nikogo rozgryziony - choć udało się to osobom, które nie brały udziału w konkursie, a tylko się przysłuchiwały;) Podobnie było z pytaniem 21. dotyczącym świetnej strzelanki z ST.

Zadziwiające może być to, że pytanie 13. czyli "Boulder Dash" odgadło tylko 3 uczestników, ale trzeba przyznać, że to pytanie było tak przygotowane aby było jednym z trudniejszych. Jeszcze inną ciekawostką był fakt, że jeden z uczestników pomylił Draconusa z Zybexem;)


Następnie odbył się krótki koncert muzyki z gier (playback;) oraz przed kompotami wszyscy uczestnicy (którzy dotarli na czas) udali się na trawkę aby zrobić grupowe zdjęcie.

Przygotowania do zbiorowej fotki

Dely: jak oni się wszyscy pomieszczą na fotce...

Przed kompotami nastąpiło ogłoszenie wyników konkursów (w kolejności przeprowadzenia), wręczenie dyplomów oraz nagród.


W końcu ruszyły kompoty, choć nie bardzo jest o czym pisać bo był to zdecydowanie najmniej liczny konkurs w całej historii party. W pierwszej kolejności zostały zaprezentowane 4 prace w 8bit MSX, potem 5 prac w GFX, jedną w 8bit Demo, która raczej powinna trafić do Wild, a na końcu jedną pozakonkursową pracę zaksięgowaną w Wild.

Iskry lecą z kompa Pina (na compo)

Z komputera Pina leciały iskry

Po tak chudym compo, partyzanci byli zgłodniali animacji 3D i fajnych demek.

Animacja: Mikers Real-time real-world demo

Miker Real-time FDD 3D demo

Mimo to bawiliśmy się na party doskonale.

Jedzie mi tramwaj...

Aha, tu mi jedzie...

Otwieracz do butelek z trzmielem

Następnie przeszliśmy do kontynuowania partyzanckich specjalności.

Czerwonoatarowa trójca

Czerwonoatarowa trójca

Podzieleni na grupki, bawiliśmy się całą noc.

Płonący grill

Grill się nie udał...

Party place było nawiedzane przez wielu nieproszonych gości, ten wpadł razem z kolegą:

robak razem z kolegą na party

Inny (obecny też z kolegą) pogryzł Grzybsona.

... ale humory nam dopisywały i bawiliśmy się wyśmienicie.

Pablo112

Draco się świetnie bawi

Byli też obecni na party ponuracy, którzy kompletnie bawić się nie potrafili:

Animacja: grzybson

Czułości ciąg dalszy (Pin doprowadzony do rozpaczy)

Czułości ciąg dalszy...


Zdjęcie grupowe


Mimo scenicznych mankamentów, party było udane i różnorodne. Jak się bawiliśmy to trochę widać na fotkach. Ja wiele rozmawiałem z różnymi osobami, w tym z zupełnie nowymi, nieco kodowałem, może w języku bardziej męczącym no ale zawsze. Dlatego ogólna moja ocena party jest wysoka.


Dziękuję za wszelką okazaną mi pomoc w tym co robiłem, np. w konkursie. W szczególności dziękuję sponsorom nagród Lotharkowi, Sikorowi i Ryśkowi. Dziękuję też za pomoc w organizowaniu konkursu, konsultowaniu i udostępnianiu komputerów, dysków, netu, nagłośnienia i wszystkiego innego. Podziękowania się też należą osobom, które od czasu do czasu cykały zdjęcia moim aparatem.


Do zobaczenia na Głuchołazach 2013, mam nadzieję że w liczniejszym składzie!

2012-07-31 15:28 by TDC
komentarzy: 0
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
wideo w klimatach 80's (111)
ostatni: 22-11-2017 17:10, QTZ
Jak nazywa się ta gra? (9)
ostatni: 22-11-2017 13:42, zbylu
SV2k17 - rejestracja, koszulki i ... (28)
ostatni: 22-11-2017 10:30, greymsb
Wywiad z Rolandem Pantołą by Vicek (21)
ostatni: 22-11-2017 10:14, Dracon
Silly Venture 2k17 - uniting the ... (147)
ostatni: 22-11-2017 10:04, greymsb
SIO2SD - configurator 3.5 (17)
ostatni: 22-11-2017 08:43, lotharek
Poszukuję kilka tytułów gier + ty... (10)
ostatni: 21-11-2017 21:47, Xavier_Velo
Zamienie C64C na Atari XL/XE/ST... (9)
ostatni: 21-11-2017 21:46, miki1406
Atarociekawostki na blogu TDC (30)
ostatni: 21-11-2017 21:09, tdc
Pixel Retro Shop (2)
ostatni: 21-11-2017 09:55, wataB
SoundMachine instrukcja (3)
ostatni: 20-11-2017 03:39, mono
Sio2SD problem podpięcie dyskietk... (9)
ostatni: 19-11-2017 22:55, piomet
[Sprzedam] płytki pod własny cart... (7)
ostatni: 19-11-2017 18:53, ccwrc
Dekodowanie sygnału z magnetofonu (1)
ostatni: 19-11-2017 09:56, gsgalezowski
Laura Konstruktor (10)
ostatni: 19-11-2017 06:44, QTZ

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1753
Ostatnio zarejestrowany: ferrata
Postów ostatniej doby: 25

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»