atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowe demo na VBXE z 2017-07-23 18:35 (3)
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha z 2017-07-18 00:18 (12)
Tre Robbo 51 z 2017-07-16 12:06 (4)
Yerzmyey i Pinokio na WAP-niaku 2017 z 2017-07-12 19:57 (6)
Sommarhack 2017 - wyniki z 2017-07-09 23:06 (14)
Twórczość Yerza na BandCamp z 2017-07-07 18:17 (12)
Silly Venture 2k17 – oficjalna strona i pierwsza invitka! z 2017-07-04 22:52 (12)
Reedycje książkowe Retronics – aktualne wieści z 2017-07-01 19:16 (0)
Ironia 2k17 już wkrótce! z 2017-06-27 19:48 (12)
Vladimir Zúñiga – ilustracje inspirowane Atari z 2017-06-24 20:54 (27)
Gry w Mad-Pascalu z 2017-06-20 22:48 (23)
Rain of Terror – edycja kolekcjonerska z 2017-06-16 22:46 (3)
Bad Apple na małe Atari – kolejne wersje z 2017-06-11 23:21 (26)
Magazyn FLOP nr 60 z 2017-06-07 23:47 (14)
Outline 2017 z 2017-05-30 17:47 (13)
Pixel Heaven 2017 i nowy numer Top Secret! z 2017-05-26 04:07 (31)
Pixel Heaven 2017 i komputery złotej ery z 2017-05-25 00:32 (22)
Gotowy Gunfright i zapowiedź Skool Daze! z 2017-05-21 21:26 (23)
Noc Muzeów 2017 z 2017-05-19 14:44 (2)
Nowy RECOIL v4.0.0 z 2017-05-17 21:35 (5)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
"Tomcat" - tajne przez poufne
Zapewne wielu z Was grało w Tomcata wielokrotnie, więc pewnie zapytacie się co jeszcze może być tajne i poufne ?

A jednak! Warto w końcu oficjalnie odkryć tajemnicę, jak kompletnie zmienić zasady gry, co pozwoli poznać rozgrywkę na nowo. Mam nadzieję że największych wyjadaczy strzelanek informacja ta zainteresuje, szczególnie że tym razem to dopiero będzie się działo oraz grało;)

Tomcat - title screen


Nie wszyscy wiedzą, że gra ma ukrytą wspomagajkę, aby ją uaktywnić należy w trakcie rozgrywki nacisnąć kombinację Shift+T. Dzięki niej za każdym razem otrzymujemy maksymalną siłę ognia!

Wspaniałe prawda?;)

Skorzystanie z tego cheatu niestety niesie ze sobą pewien koszt. Z chwilą naciśnięcia tej kombinacji klawiszy wzrasta poziom trudności gry o 2 stopnie (jest to widoczne w numeracji poziomów na ekranie informacyjnym). Oznacza to np. pojawianie się nowych przeciwników, ich szybsze oraz bardziej karkołomne reakcje. Jest nawet w grze pewien niegroźny błąd z tym związany, który objawia się tym że na ekranie mogą się czasami pojawiać dziwne rzeczy, wynika to z tego że początkowo cały trick miał służyć jedynie do celów testowych, a w opublikowanym wydaniu gry miało go już nie być.


Jak wzrasta poziom trudności?

Pozom trudności gry wzrasta na kilka sposobów. Najprostsze do wychwycenia są: dłuższy czas trwania rozgrywki, pojawianie się nowych przeciwników, częstsze ataki itp. W szczegółach prezentuje się to w ten sposób, że dłuższa rozgrywka oznacza większą ilość przeciwników do zestrzelenia, z jednej strony bardzo utrudnia to otrzymanie dodatkowego bonusa za zakończenie levelu "perfect", z drugiej strony więcej zdobywamy punktów wraz z zestrzelonymi przeciwnikami i możemy otrzymać dodatkowe życie za punkty (każde 100 000). Około 70 levelu (z maksymalnym strzelaniem) czas trwania rozgrywki wydłuża się na tyle, że po przejściu poziomu dostajemy jedno dodatkowe życie za punkty oraz mamy rosnące szanse na otrzymanie następnego.

Podobnie ma się sprawa z bossami, którzy powracając ze swojego wymiaru są lepiej uzbrojeni oraz niestety mają wzmocnione pancerze oraz osłony, co bardzo utrudnia ich pokonanie. Mamy tu bardzo trudną mieszankę: boss jest mocniejszy więc dłużej trzeba celnie w niego strzelać, a ten nie dość że ma więcej czasu to znacznie częściej strzela, a jak częściej strzela to utrudnia nam celne strzelanie. Około 30 levelu jest już dość ciężko. Z drugiej strony każde trafienie daje nam punkty, więc z każdym następnym etapem mamy coraz większe szanse na dodatkowe życie.


Rozgrywka wg dotychczasowych zasad


Najprawdopodobniej bardzo utrudniające Wam grę będzie to, że za każdym naciśnięciem Shift+T zwiększa się ilość pocisków wystrzeliwanych przez przeciwników, w końcu doprowadzając do wystrzeliwania całych ich serii. Jednak na tym trudność gry się nie kończy, bardzo powoli, ale nieuchronnie spada częstotliwość pojawiania się większych przeciwników, powodując że coraz trudniej jest w nich trafić bez względu na posiadaną siłę broni. W podobny sposób spada częstotliwość pojawiania się dodatkowych bonusów na polu walki (po zestrzeleniu wzrastającej ilości przeciwników).

Ostatnim elementem, który ma swój bardziej długofalowy, ale druzgocący wpływ na rozgrywkę jest zwiększanie się wytrzymałości przeciwników. Ma to miejsce po raz pierwszy po zakończeniu 14 poziomu, ilość trafień przeciwników wzrasta o 1 odpowiednio dla średnich co 5 plansz, a dla małych i największych co 10.
Jest to bardzo potężna broń najeźdźców, gdyż potrafi śmiertelnie zmniejszyć naszą skuteczność, nawet gdy posiadamy maksymalną siłę ognia.


Sporo tego ? Trzeba przyznać, że jest z czym się zmagać, ale mimo to a może właśnie dlatego zabawy jest niemało.
Warto nadmienić, że ostatnią przeszkodę da się w pewien sposób wyeliminować, ale tylko w obecnej wersji gry (a od dawna powstają następne, ale jeszcze nie są opublikowane).


Gramy !

Granie z nowymi zasadami (z cheatem) mocno podbija dynamikę gry i daje sporo frajdy. Możliwe też staje się osiągnięcie zupełnie nowych wyników. Średniomocny gracz powinien bez problemu dojść do poziomu równowagi pomiędzy zdobywanymi nowymi życiami, a tymi traconymi wskutek coraz trudniejszej rozgrywki (około 60 - 80 poziomu gry).

Tomcat - my hi score

Tu uwieczniłem grę na real Atari i podobnie jak w grze Gremlins długo nie widziałem końca gry (tam był ciągle widoczny napis level 99), bo po stracie życia otrzymywałem dodatkowe za np. punkty, a po stracie życia naciskałem kombinację Shift+T, co utrudniało dalej grę (o kolejne dwa stopnie), ale nie było zbyt ciężko.

Trwało to dość długo, ale kosmici zwyciężyli, a ja osiągnąłem wynik 5 566 500 punktów (przez co też zwyciężyłem:P), w etapie 100-którymś bo gra nie liczy tych większych od 99 tak jak w Gremlinsach (choć w przeciwieństwie do nich stopnień trudności w Tomcatcie wzrasta cały czas). Śmiertelne dla mnie stały się nowe osłony obcych, które coraz lepiej radziły sobie z moją maksymalną siłą ognia osiąganą notorycznie za pomocą kombinacji Shift+T.


Dodam tu jeszcze jedną drobną uwagę, pewnie wszyscy zauważyliście, że przeciwnicy w pierwszym etapie nie strzelają. Warto jednak wiedzieć, że prawdopodobieństwo tego że strzelą jest niezerowe, czyli niech Was nie zaskoczy kiedy któryś jednak wystrzeli.


Bonusy

Po zestrzeleniu pewnej ilości (zmiennej) przeciwników pojawiają się na polu walki bonusy, które w miarę możliwości należy łapać, a mamy tu do dyspozycji:

- bonus punktowy (P)
- dodatkowe życie (L)
- siła ognia (D)

Tomcat - bonus P
Bonus P


Ostatni i najważniejszy dla nas bonus pojawia się dopiero od 6 etapu gry. Częstotliwość jest losowa (stała), więc może się pojawiać dość często, a czasami prawie wcale mimo przejścia np. 25 poziomów gry. Na naszą niekorzyść nie wpływa tu częstotliwość pojawiania się tego bonusa (względem innych), ale wraz z wzrostem poziomu trudności gry spada częstotliwość pojawiania się jakichkolwiek bonusów, więc prawdopodobieństwo pojawienia się tego najistotniejszego również spada.

Bonus "D" jako jedyny ma 3 stopnie oddziaływania, które odzwierciedlają siłę ognia naszego samolotu.

Tomcat - bonus L
Bonus L



Punktacja
    - trafienie wroga to 100 punktów

    - zniszczenie dużego (pancernego) wroga daje 800 punktów.


    - złapanie bonusa punktowego "P" 1000 punktów

    - bonus zwiększający siłę rażenia broni "D" jeśli zostanie ponownie przechwycony w momencie gdy już posiadamy maksymalną moc broni: daje dodatkowo 1000 punktów (oraz dodatkowe bonusy w następnej wersji gry)

Tomcat - bonus D
Bonus D

    - trafienie bossa to 200 punktów.

    - zakończenie poziomu i pokonanie bossa, otrzymujemy:

      - za bezbłędne ukończenie poziomu oraz zestrzelenie wszystkich przeciwników ("perfect") otrzymujemy dodatkowe 5000 punktów.

      - po zniknięciu ekranu informacyjnego otrzymujemy punkty za zakończenie poziomu:

        - stałe 4000 punktów

        - po zakończeniu leveli mniejszych od 20 otrzymujemy tyle tysięcy ile wynosi numer poziomu. Na wyższych poziomach jest to już stałe 20000


Wersje gry

Obecnie opublikowana wersja gry (pochodząca z compo na Grzybsoniadzie) jest wersją oznaczoną numerem 1,2 z 2010 roku oraz plik ma dodatkowe oznaczenie "(party version)" lub "PartyVer". Wszystkie szczegółowe opisy zawarte w tym tekście dotyczą właśnie tej wersji, w przyszłości parametry te będą się zmieniały co ma na celu: rozbudowanie gry, zrównoważenie rozgrywki oraz zwiększenie grywalności.


Wyzwanie dla Ciebie

Na koniec ciekawostka i wyzwanie. W obecnej wersji gry możliwe jest wyrolowanie bossów. Każdy z nich ma swoją specyfikę, ale na każdego jest sposób. Rozgryzienie tych myków jest o tyle istotne, że bardzo się przydaje w dalszych poziomach trudności, gdy przeciwnicy nie oszczędzają w pociskach.
Gra posiada mechanizmy, które mają zapobiegać wynajdywaniu takich sposobów, jednak mimo wszystko w obecnej wersji jest to do rozgryzienia.
Dlatego do dzieła bo w następnych wersjach nie będzie już tak łatwo;)

2012-09-13 00:33 by TDC
komentarzy: 0
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
1200xl (15)
ostatni: 24-07-2017 00:25, z80
We are still fighting for transit... (19)
ostatni: 24-07-2017 00:19, pin
Nowa gra od gorgha (78)
ostatni: 23-07-2017 23:32, gorgh
Radio UXA znów w eterze :))) (1)
ostatni: 23-07-2017 23:08, pirx
Nowa konsola Atari? (28)
ostatni: 23-07-2017 21:17, Yosh
Gry ukończone bez cheatowania (32)
ostatni: 23-07-2017 12:53, charliecherry
colleen sio (17)
ostatni: 20-07-2017 16:38, atariki50
Reedycje gier (5)
ostatni: 20-07-2017 15:57, atariki50
Ironia 2k17 (31)
ostatni: 19-07-2017 16:11, mgr_inz_rafal
Ataribox - informacje zebrane. (4)
ostatni: 19-07-2017 13:02, atariki50
15 kHz (260)
ostatni: 16-07-2017 12:58, miker
rozszerzenie: Antonia (10)
ostatni: 15-07-2017 19:48, xxl
Ciekawostki (3962)
ostatni: 15-07-2017 18:40, odyniec1
Looking for a game (6)
ostatni: 15-07-2017 17:35, Enjo
Bosconian (255)
ostatni: 14-07-2017 22:16, bob_er

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1702
Ostatnio zarejestrowany: protas
Postów ostatniej doby: 29

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Ironia 2k17 od 11 do 13 sierpnia 2017 roku zapraszamy do Wysokiej w pobliżu Góry Swiętej Anny

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»