atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Vladimir Zúñiga – ilustracje inspirowane Atari z 2017-06-24 20:54 (20)
Gry w Mad-Pascalu z 2017-06-20 22:48 (23)
Rain of Terror – edycja kolekcjonerska z 2017-06-16 22:46 (3)
Bad Apple na małe Atari – kolejne wersje z 2017-06-11 23:21 (26)
Magazyn FLOP nr 60 z 2017-06-07 23:47 (14)
Outline 2017 z 2017-05-30 17:47 (13)
Pixel Heaven 2017 i nowy numer Top Secret! z 2017-05-26 04:07 (31)
Pixel Heaven 2017 i komputery złotej ery z 2017-05-25 00:32 (22)
Gotowy Gunfright i zapowiedź Skool Daze! z 2017-05-21 21:26 (23)
Noc Muzeów 2017 z 2017-05-19 14:44 (2)
Nowy RECOIL v4.0.0 z 2017-05-17 21:35 (5)
WAP-niak 2017 – wyniki i prace z 2017-05-14 17:27 (65)
WAP-niak 2017 i inne aktualne wydarzenia retro z 2017-05-12 13:10 (9)
Impreza retro w Okunince z 2017-05-10 19:52 (2)
WAP-niak 2017 – zapraszamy! z 2017-05-05 12:36 (49)
W czerwcu będzie Decrunch 2017 z 2017-05-02 18:22 (4)
Wyniki konkursu BASIC Tenliners 2017 z 2017-04-26 23:35 (9)
RetroKomp 5/2017 z 2017-04-21 17:55 (7)
Wieści książkowe z Retronics z 2017-04-18 20:36 (10)
Zapowiedzi imprezowe Atari z 2017-04-16 17:50 (7)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
WeCan 2012 - fotorelacja
Wczoraj skończyło się multiplatformowe party "WeCan" gdzie się doskonale bawiliśmy w pobliżu politechnicznego kompleksu w Łodzi. Na party licznie pojawili się różnorodni przedstawiciele demosceny i innych pokrewnych dziedzin (np. game dav i innych) z całej Polski.

Wcześniej tego typu imprezą gdzie można było spotkać demoscenę PC, Amigi i czasami Atari było party Riverwash, organizowane przez dobrze nam znanych ludzików;) Naotmiast "WeCan" to impreza będąca kontynuacją dobrej renomy Riverwash, jednak organizowała to inna ekipa.

Dlatego wszyscy zastanawiali się jak to teraz wyjdzie oraz jaki kształt przyjmie impreza. Złośliwi mówili, że przyjechali aby sprawdzić czy demoscena pokaże że "We can" czy może okaże się że jednak "Weaken"...

My na party pojawiliśmy się dopiero w sobotę wieczorem więc trudno jest nam oceniać co się działo wcześniej (np. był jakiś ciekawy wykład sponsora o procesorach ARM), o zgrozo pierwsze co zobaczyliśmy na wejściu to informację, że impreza jest:

napis na drzwiach wejściowych

napis na drzwiach wejściowych

...jednak partyzantów nie brakowało, wszyscy bawili się na całego i byli w doskonałych nastrojach. Jednym słowem impreza rozkręciła się jak trzeba.

Obecnych było tyle osób, że już przed wejściem sporo czasu upłynęło nim się przywitaliśmy ze wszystkimi, a potem po kilku godzinach cały czas okazywało się że jeszcze jest ktoś znajomy/team, który został przeoczony. Byłem tam już od jakiegoś czasu, gdy rozmawiając z KK zaczął wibrować mój telefon, patrzę a to Reg pisze mi SMSa:
    Szkoda że Cię nie ma na WeCan
Szybko odnalazłem go w tłumie i od tyłu z zaskoczenia go zaatakowałem: co za kłamstwa rozsiewasz, nie ma mnie tu ?;)

przed wejściem cały czas było wiele osób, nawet więcej niż na tej fotce

Przed kompotami było parę koncertów, które podrywały partyzantów do tańca, jednak w mojej ocenie najfajniej było we wszelkich zakamarkach gdzie można było się dołączyć do rozmawiających na różnorodne tematy w tym oczywiście o kodowaniu i samej demoscenie, jej osiągnięciach, przyszłości itp.

Koncert - falująca głowa

W kulminacyjnym momencie party, naliczyłem 9 Atarowców, ale być może ktoś jeszcze był, bo przecież nie znam wszystkich. Na pewno było też wiele osób, które są nam przychylne, o co obecnie łatwo nie jest gdyż pojawia się nowe pokolenie wychowane już tylko na pecetach i konsolach.

Koncert i tańczący partyzanci

Powoli nadchodziły deadline'y dlatego niektórzy kończyli swoje produkcje, zaliczyć do nich można np. Nitro, którego team niestety się poddał, stwierdził że nie udało się im dobić do końca. Jak podsumował problemem był team. Była to spora strata, dlaczego ? Zaraz się dowiecie.

KK


Kompoty

Kompoty rozpoczęły się od "Chip Music competition", "Streaming Music competition", "Oldschool Graphics competition" (niestety przegapiłem), "Newschool Graphics competition", "Soundtracker Music competition" oraz "Game competition", gdzie zaprezentowano tylko jedna grę, będącą odgrzebaniem starego projektu, który dziś prezentował się dość marnie, ale miał nas zachęcić fabułą, która niestety wielu osobom umknęła (małe napisy na dole ekranu były zasłaniane przez osoby znajdujące się przed nami). Zobaczyliśmy też kwity oraz fajny filmik wild.

pełna sala przed kompotami

W kategorii 256 bajtów było kilka produkcji w tym jednej nie udało się nam zaprezentować :( Podobnie było z demkiem z Amigi, które też sprawiało wiele kłopotów początkowo wcale nie mieliśmy go zobaczyć. Ogólnie prezentowanie prac na compo mimo, że były to filmiki było bardzo uciążliwe, miało wiele falstartów i sprawiało kiepskie wrażenie np. poprzez wciąż pojawiające na big screenie komunikaty projektora o rozdzielczości, poszukiwaniu źródła czy też kompletna pustka.

Kolorowy Paweł

Przeskakując pustą kategorię INTRO 1 KB przeszliśmy do co roku bardzo gorącej 4 KB. KK/DMA swoją produkcję kończył na party, ktoś mówił że ponoć jako jedyny partyzant ustawił sobie budzik na rano i kodował. Potem krótko mi relacjonował, że musiał coś poprawiać w playerze muzyki i że ostatecznie zostało mu jeszcze 100 bajtów wolnego miejsca, powiedziałem mu że podobnie na 8bitach każde 100 bajtów jest cenne. W końcu mogliśmy ją poznać, produkcja pt. "Wave AtraKKtor" była jedyną w tej kategorii, jednak to było wato zobaczyć, intro nas wgniotło w fotele !


W mojej ocenie było to jedno z najlepszych intr 4 KB jakie zrobił KK, muzyka bardzo fajna, brzmienia bardzo urozmaicone i bogate jak na tak mały kod, do tego dochodzi fajna dynamika animacji, zaskakujące zmiany scenerii, które często były witane przez partyzantów burzą oklasków. To był świetny poziom, a sama produkcja była bardzo gorąco przez nas przyjęta.

Przyszedł czas na Amigę i po wielu problemach jakie już opisywałem (chyba) autorzy pobiegali trochę ze sprzętem i w końcu się udało. Produkcja ta nie prezentowała się dobrze od strony graficznej, ale miała fajną treść i pomysł. Chodziło tutaj o ducha demosceny, nie brakowało istot z tamtej strony rzeczywistości, czaszek, wszędzie pełno duchów (czyli ten duch demosceny) oraz nagrobków, bo przecież demoscena umiera;)

Gorgh, V0yager i Radi

W kategorii demo zobaczyliśmy jedną pracę na PC, która nie jest z tego klimatu który cenię, niemniej bardzo fajnie mi się oglądało. Zaprezentowana została nam fabryka, następnie nieskomplikowane przygody robota, na tle owej fabryki i fajnej muzy. Grafikę zrobił młody miłośnik demosceny Bitter, który ma nawet fajną stronkę o tej tematyce. Najistotniejsze było to, że demko miało swoją treść, a nawet się kończyło żarcikiem.


Poza konkursem zaprezentowane zostało demo "Catzilla" by Plastic & Platige image, które powaliło partyzantów, po raz pierwszy zaczęli domagać się bisu. Demko było wykonane brawurowo, opowiadało pewną historię w znakomity wręcz perfekcyjny sposób. Trudno jest powiedzieć cokolwiek złego o tej produkcji, doskonałe efekty specjalne (starające się równać z tymi z kinowych ekranów), dobra grafika, doskonałe zgranie akcji z muzyką (synchronizacja jak za dobrych czasów demosceny;), a sama muzyka była naprawdę miodna.

Demko ''Catzilla''

"Catzilla" - zakończenie

Bardzo mi się podobały ujęcia i sceny, były zrobione z świetnym wyczuciem, z jednej strony były dobre artystycznie, z drugiej wprowadzały widza w sposób kinowy w akcję, przykładowo widz znajdował się pomiędzy biegnącymi żołnierzami lub patrzył jak sunie czołg rozgniatając coś itp. Perfekcja z jaką poruszały się postacie zdradzała ogromne zaplecze speców i sprzętu jakie się kryją za twórcami np. potrzebowali sprzętu do wykonania motion capture oraz następnie poprawienia go odpowiednim oprogramowaniem aby prezentował się tak dobrze jak mieliśmy okazję to podziwiać.

Catzilla (screen informacyjny)

Demko z oczywistych względów zaprezentowane było poza konkursem, ale nie ulega wątpliwości, że było najlepszą produkcją na tym compo pod względem jakości wykonania, fabuły, grafiki oraz dynamiki akcji i synchronizacji.

koncert - Greg z laptopem

Wrażenie to potęgowała ogólna pustka, nie mylicie się to nie mój opis jest pobieżny, ale ilość prac w głównych kategoriach było tyle co kot napłakał (Catzilla byłaby tu znacznie bardziej oczekiwana :P). Ostatnio pisałem, że na minionych Głuchołazach prace na compo ukradli, jak widać rok 2012 nie jest dobry również na innych scenach. Nie brakowało komentarzy, że (oczywiście) scena umiera.

real 3D object

Efekt na szybko zakodowany na moim aparacie;)

To co było nieudane na kompotach to organizacyjnie wszystko chyba poszło nie tak jak miało. Nie ma się co tutaj już zagłębiać w szczegóły, jednak przychodzi mi tu taka refleksja, że u nas jak jest jakaś obsuwa czasowa, czy jakieś demko nie działa na kompomaszynie to jest taki szum, a po party tyle dyskusji na forum. Ja sam uważam, że wszystko powinno być przetestowane i sprawdzone (organizatorzy robili wrażenie że jednak testowali) i brak obsuw, i innych problemów nie powinien mieć miejsca, jednak tutaj na WeCan jakoś mi to nie przeszkadzało i mam wrażenie że innym też. Więcej nawet na tym zyskałem, codziennie punkty programu pojawiały się niezgodnie z planem, więc ja miałem dzięki temu więcej czasu aby z każdym zamienić choć kilka słów (bo byliśmy na imprezie bardzo krótko).

kolorowi ludzie siedzą po kompotach

Kompoty się już zakończyły

Trzeba koniecznie podkreślić, że to co na compo oraz na koncertach było wyśmienite to nagłośnienie. Dźwięk był nieco za głośny, ale pełny, soczysty, dynamiczny i z pięknym basem, nawet tak prosta muzyka z czterokilowej produkcji "Wave AtraKKtor" brzmiała bardzo dobrze (jeszcze bardziej potęgując wrażenie), te z innych kategorii nie posiadających tak dużych ograniczeń, brzmiały oczywiście jeszcze ciekawiej. Jedyne co mogę powiedzieć przeciw to fakt, że często musiałem z kolegami wychodzić na zewnątrz bo w środku się bardzo ciężko rozmawiało.


Podsumowanie

Na imprezie było bardzo mało fajnego sprzętu, oczywiście można było znaleźć tam jakąś działającą Amigę, ale obecni raczej chcieli się bawić, tańczyć, niż zajmować rozpakowywaniem swoich zakamuflowanych starych komputerów i rozgryzać ich kablologię ;) W stosunku do Silly Venture, Głuchołazów czy Grzybsoniady to była tam okropna sprzętowa posucha.

Uwaga wściekłe psy

Naprawdę nie żałuję, że się wybraliśmy na WeCan, to była bardzo udana impreza, świetna atmosfera, mnóstwo znajomych ze wszelkich środowisk, fantastycznie było ich wszystkich spotkać i pogadać. Ilość prac na compo była wyjątkowo bardzo mała, organizacyjnie nie było dobrze, ale w niczym to nikomu nie przeszkadzało, ten kto był ten wie.

My od dołu

Na koniec pozdrawiam nasz team, naszym kierownikiem był Mac, który na forum rzucił hasło że jedziemy... no i pojechaliśmy. Był z nami też mój uczeń "PJ", który z poświęceniem cykał najtrudniejsze fotki moim aparatem. Chwilowo dołączył do nas też Nosty.

To był spontaniczny wyjazd, ale dziś żałuję że nie pojechaliśmy wcześniej.

2012-09-17 04:11 by TDC
komentarzy: 0
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Laura - wydanie II (53)
ostatni: 26-06-2017 17:34, mkolodziejski
Obóz / zajęcia dla młodego progra... (2)
ostatni: 26-06-2017 12:33, mono
Nowa konsola Atari? (12)
ostatni: 26-06-2017 09:11, xxl
Mysz do XE/XL zastępująca Joystick (3)
ostatni: 25-06-2017 22:34, GekoPL
Xenophobe na cartridge, ktoś chęt... (102)
ostatni: 25-06-2017 18:41, Krótki
Reedycja gier (374)
ostatni: 25-06-2017 15:51, ccwrc
Zmiany w bazie gier, demosceny, u... (548)
ostatni: 25-06-2017 12:36, Krótki
Sprzedaż pudełka od Atari 520ST z... (3)
ostatni: 25-06-2017 12:16, blacktofu
Jaguar - problem z kablem AV (9)
ostatni: 25-06-2017 11:45, PapaHerbal
MIST i przemapowanie klawiszy Ctr... (2)
ostatni: 25-06-2017 08:06, gregory
Książki SOETO (154)
ostatni: 24-06-2017 17:24, Duddie
Podziękowania dla XXL'a (43)
ostatni: 24-06-2017 16:10, gorgh
Pokey'owe różności (14)
ostatni: 24-06-2017 07:40, 0xF
Turgen System i Blizzard (14)
ostatni: 24-06-2017 00:31, atariki50
Martwe 800XE - naprawa/diagnoza (11)
ostatni: 23-06-2017 21:23, jesionen

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1694
Ostatnio zarejestrowany: juha
Postów ostatniej doby: 13

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»