atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Kalendarz z Silly Venture z 2018-11-09 21:05 (30)
Wyniki Silly Venture 2018 z 2018-11-06 22:28 (35)
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 z 2018-11-04 00:51 (138)
Rozpoczyna się Silly Venture z 2018-11-02 11:01 (63)
"Atari Basic" do kupienia z 2018-10-30 20:08 (13)
Rozwiązanie konkursu z 2018-10-29 10:38 (10)
Premiera konwersji Total Eclipse z 2018-10-26 20:07 (27)
Wkrótce RETROnizacja z 2018-10-25 19:34 (22)
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (38)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (60)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
Coraz bliżej do SillyVenture! z 2018-10-15 21:53 (28)
Unseen – wkrótce premiera z 2018-10-14 09:56 (20)
Zapowiedzi gier – Animal Keeper, Dungeon Hunt II z 2018-10-12 11:02 (19)
Rozmowa z Mateuszem Stryjeckim z 2018-10-10 21:36 (5)
Pan Turbo Cogito z 2018-10-09 03:25 (12)
Taśmy Atar Systemu z 2018-10-07 11:26 (16)
Wkrótce giełda Pixela z 2018-10-07 10:22 (1)
Wywiad z Bogusławem Kornafelem z 2018-10-04 17:53 (19)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Silly Venture 2k12 - radio, nagrody i nowy termin zakończenia imprezy!
Czas na garść informacji dotyczących nadchodzącego międzynarodowego event'u - Silly Venture 2k12!
W dniu dzisiejszym o godz. 14:00 wyemitowano pierwszy spot dotyczący SV2k12 w Radio ESKA - oficjalnego patrona imprezy. Zapis z audycji znajduje się tutaj:



Dzięki uprzejmości włodarzy Miasta Gdańska, do puli nagród dochodzi ok. 15 szt. 8GB pendrive'ów z limitowanej edycji Euro 2012, a także ok. 30 butelek wysokiej jakości wina.


Także we współpracy z Miastem, będzie miał miejsce niezwykły precedens w historii polskich parties - i to nie tylko związanych z Atari! Otóż SillyVenture 2k12 będzie trwało jeszcze ponad 2 tygodnie dłużej od oficjalnego zakończenia! Po imprezie powstanie podstrona, na której będą zaprezentowane wszystkie prace konkursowe, na które będą głosowały... osoby postronne:) Daje to szanse osobom niezwiązanym z Atari na zapoznanie się z twórczością na tych komputerach, a także...ponowne nagrodzenie osób biorących udział w konkursach. Czegoś takiego jeszcze nie było!
Warto podkreślić, że na liście gości jest już ponad 120 osób, a nie wszystkie osoby które deklarowały swój przyjazd są już na niej. Więcej informacji o SV2k12 już wkrótce!

2012-11-22 17:19 by Grey
komentarzy: 36
Wieczór @2012-11-22 17:57:25
Wow, tego jeszcze nie było! Compo z głosowaniem dla "normalnych" :) Coming-out sceny :D
grzybson/SSG @2012-11-22 19:33:04
Kurcze, jak zobaczyłem notkę o głosowaniu postronnych, to przeraziłem się ze będzie jeszcze więcej votek do policzenia (których i tak będzie w ciul). Ale na szczęście poleci przez internet... ;)
grey / mystic bytes @2012-11-22 19:53:21
@grzybson: hehe, zawsze można na Ciebie liczyć :) ja po takim maratonie ledwo dyszę :D ale tak, osoby "postronne" będą głosować przez sieć :)
as... @2012-11-22 19:57:09
Jak zawsze Grey nie zwalnia a wręcz przyspiesza !
adv @2012-11-22 20:37:41
@Grey/MSB To będzie PIERWSZE W HISTORII DEMOSCENY party, które wyjdzie z podziemi, żeby stać się wydarzeniem kulturalnym-społecznym. Kiedy pisałem na priv, że sugeruję poszukać wsparcia od władz Miasta Gdańska w zamian za jego promocję nie spodziewałem się i Ty chyba też nie, że po Euro 2012 da się coś jeszcze uzyskać. Jednak się udało i ma to wielkie znaczenie.

Po pierwsze zwykli ludzie z ulicy poprzez aktywne uczestnictwo dowiedzą się lub dowiedzą się więcej o demoscenie, w szczególności o demoscenie Atari.

Po drugie to była kwestią czasu, żeby competitions z copy party zaczęto traktować jako konkursy sztuki z określonych dziedzin. Są to bez wątpienia najbardziej dynamiczne z dziedzin sztuki ostatnich 20 lat i kwestią czasu jest, żeby zaczęto ją tak traktować. Stało się tak, ponieważ komputery to dzisiaj powszechne narzędzia do prowadzenia businessu, tworzenia muzyki, obrazów i obróbki tych dwóch ostatnich.

Cieszę się, że to się zaczęło w scenie Atari, w Polsce, tu i teraz.
xeen @2012-11-22 21:11:28
Adv mógłbyś też przyjechać, piwa się napić, na kompo popatrzyć.
tdc @2012-11-22 21:29:27
Super fajowoooo !!!

Zastanawiam się jak to głosowanie przez 2 tygodnie zostanie rozwiązane w sposób techniczny, ale nie domagam się teraz odpowiedzi, niech to będzie niespodzianką)
adv @2012-11-22 21:30:40
Pewnie większość z Was oglądała Moleman2 - węgierski film o demoscenie. Na końcu autorzy zastanawiają się, czy demoscena umrze. Dzięki temu, co się stało być może nie.

Być może pojawi się Janek, który wystawi swój obrazek na jakimś party, bo wcześniej widział w tv informacje o starych komputerach, a później głosował na obrazek, który mu się spodobał i... tak się zaczęło jego hobby.

Być może podobny event będzie mieć miejsce w Gdańsku za rok. Być może, kiedy Radni d.s. Kultury i Sportu zorientują się, co tak na prawdę się stało wprowadzą go cyklicznie wpisując - jako pierwsi w Europie- zrobiony przy użyciu komputera konkurs na obraz z pejzażem miasta, muzykę z polskimi motywami itp.

Być może tym tropem pójdzie Paryż, Kolonia robiąc podobne iventy, czy po prostu wystawiając produkcje na wystawach.

Scena nie umrze - rozrośnie się i wydorośleje.
adv @2012-11-22 21:31:09
@Xeen sprawdź proszę email.
xxl @2012-11-22 21:43:16
proponuje zeby opisy przy pracach konkursowych - na stronie www poddane glosowaniu - byly dokladne
Wieczór @2012-11-23 03:55:07
@tdc: w sposób techniczny to jest banał mogę coś takiego zrobić w godzinę, no może dwie :) Jedynym tak naprawdę problemem do rozważenie (i to jest kwestia przyjętej strategii) jest to, jak chcesz ograniczyć możliwość głosowania do jednego głosu na jedną osobę. Ustawianie cookies itp. jak wiadomo po prostu nie działa bo nawet laik może się z tym uporać, blokowanie po IP nie ma sensu w erze powszechnych NATów i dynamicznych IP, pozostają rozwiązania logiczne np. przywiązanie głosu do adresu e-mail - w sensie np. podajesz adres email i wysyła Ci link z tokenem do głosowania. Oczywiście ktoś może użyć wielu adresów email, ale tak naprawdę wszystko da się obejść, a to jest stosunkowo upierdliwe to obchodzenia i jednocześnie proste na tyle, żeby nie zniechęcić (to również ważny aspekt)
tdc @2012-11-23 07:59:57
Oczywiście tutaj masz rację, tego się nie da zapewnić, ale zakładając, że osoby które będą głosowały faktycznie nie będą związane ze sceną to są bardzo duże szanse że nie będą się na tyle znały. Pamiętam jak kiedyś Fox zwiększał tak statystyki ;)

Mi chodziło o inny techniczny, chodziło mi o to jak zaprezentować na stronie WWW nap. grafikę z małego Atari, w taki sposób aby głosujący miał najlepszy "odbiór", my na big screenie to mamy właśnie w centralnym miejscu obraz jak w kinie i to jest ok. Natomiast jakaś lista grafik w oryginalnym rozmiarze może być dziwnie odbierana (np. przez samych autorów). A jak powiększać to jak? I czy tak że widzimy tylko jedną grafikę czy kilka?

A co z innymi produkcjami ? Demka zgrywać i pokazywać w formie YT? To niezłe rozwiązanie, ale ktoś to będzie musiał zrobić.
Jeszcze gorzej jest z grami, bo trzeba przy zgrywaniu te gry pokazać, no i jak to zrobić? należałoby je pokazać od najlepszej strony czyli trzeba je znać, bo w przeciwnym wypadku jakiś autor może być urażony że jego gra została niewłaściwie zaprezentowana itp.

Przykładowo na Riverwash dawno wprowadzano głosowanie elektroniczne i ma to wiele zalet, ale niestety ma też wiele wad, przykładowo w tym roku na We Can ja nie głosowałem wcale, a ilość głosów świadczyła o tym że wiele osób poszło w moje ślady:P
Żartuję sobie, ale na pewno jest tu wiele do dopracowania.

Podsumowując roboty huk, rąk do roboty brak, a mnie najbardziej martwi to jak najpełniej odzwierciedlić ducha demosceny (jestem chyba tutaj purystą) za pomocą dostępnych obecnie technologii itp.
xxl @2012-11-23 08:34:41
autor powinien sam zgrac prace do .avi, zreszta ja i tak musze to zrobic z praca na atari xl/xe bo kompo odbywa sie na komputerze 16bitowym w trybie emulacji atari xl/xe a boje sie klopotow przy tej emulacji.
xxl @2012-11-23 08:36:42
klopoty z dodawaniem komentow
grey / mystic bytes @2012-11-23 08:47:23
@wieczór: w takim razie co do podstrony zdaję się na Ciebie :D pomożesz mi w tej kwestii?
tdc @2012-11-23 09:14:02
@xxl, rozumiem że chcesz emulować małe Atari na Atari ST?

Jeśli tak to nie uda się to Tobie bo zgodnie z tym co napisał na Atariki Draco wpatrzony w swoje dumne odbicie w lustrze, tylko on może to zrobić na szybszym Falconie. Jak zrobisz emulację małego Atari na ST to obawiam się że popadniesz w niełaskę :P
wieczor @2012-11-23 09:23:30
@grey: To bedzie zaszczyt dla mnie - z dzika rozkosza, cytujac klasyka :)

@tdc: co do grafiki - oczywiscie powiekszenie, proporcjonalne (czyli np piksele ze 160x200 rozciagamy) oczywiscie bez resamplingu o calkowity faktor (czyli x2, x3 do ustalenia). Muza - mp3, dema - mp4 (co z tym avi? Avi juz jest martwy) W zaleznosci od wydajnosci serwera mozna materialy hostowac na nim (mam przetestowane rozwiazania zeby wszystko chodzilo bez problemow od internet explodera do ajfona wlacznie) wzglednie - do muzy i dem robi sie kanal na youtube z ktorego sie osadza - jeszcze prosciej. Gry tez jako film plus linki do emulatora I gry - emulator jest maly mozna go zalaczyc do kazdej gry z batchem na zasadzie klik I gramy.

Co do glosowania elektronicznego na party to juz dawno zastanawialem sie nad tym przywiazaniem do papieru - tradycja? :) mozna to zrobic aby bylo lekko latwo I przyjemnie - tylko trzeba pomyslec. Ja zajmuje sie tez tworzeniem oprogramowania na eventy od ankiet po gry, mam pewne doswiadczenie z tym jak to planowac. Na ten SV juz raczej nie zdazymy (a moze?..) ale na przyszly - pora wprowadzic I scene w XXI wiek.

Powiedz jak to wygladalo na We Can co nie wypalilo a ja Ci powiem dlaczego i jak to poprawic ;) rzeczy ktore robie sa do obslugi przez gospodynie domowe i gosci od marketingu musi dzialac :D
xxl @2012-11-23 09:30:29
> rozumiem że chcesz emulować małe Atari na Atari ST?

nigdzie tego nie napisalem zreszta po co mialbym tego chciec.
Wieczór @2012-11-23 09:53:22
Cholera z tymi telefonami, niby nie wysłał, a wysłał 4 razy. Może ktoś z adminów zrobić porządek i zostawić jeden egzemplarz mojej odpowiedzi? Dziękuję ;)
grzybson @2012-11-23 13:45:22
xxl, ty chyba dawno na żadnym zlocie nie byłeś. Co najmniej od roku Pin wozi dwie compo machine - nieśmiertelny XEGS z niekanonicznym '816 i jedno XE z 6502. Więc weź nie marudź, tylko przyjedź, zobacz. Albo sam poprowadź compo, jak masz obawy.
as... @2012-11-23 14:09:05
grzybek dobrze praci XXL, jak na wszystko mającym Pin Atari Xegames coś tam, pracę nie będę chodziły to Pin obiecał wyciągnąć spod biurka prawie stock 130xe na którym już wszystko działa bo jest tylko prawie "stock" ..
Zresztą juz conajmniej raz widziałem że xegame było zmieniane podczas compo bo coś tam nie chodziło :)

Więc czekamy na pracę XXL i nielegale które zrobią roz......pier... na demo compo!!!
moonie @2012-11-23 15:18:41
Grey, właśnie nadawałeś z radia. Mam podsłuch nastawiony na ESKE :D
grey / mystic bytes @2012-11-23 16:09:20
no to pięknie :) nawet w Katowicach o nas słychać, fiu fiu :)
adv @2012-11-23 19:15:56
Załączenie emulatora do każdej gry z batchem i filmik na YT do dobry pomysł.

Obrazki rozdziałce jak tu http://atarionline.pl/v01/index.php?suba... jeśli idzie o A8 wyglądają bardzo dobrze.

Odsłuch muzy jak tu http://atarionline.pl/v01/index.php?suba...

Głosowanie na każdą kategorię jak na końcu tej strony http://atarionline.pl/v01/index.php?suba...
adv @2012-11-23 19:22:32
Grafika mogłaby wyglądać tak:http://atarionline.pl/v01/index.php?suba...

Głosowanie tak:http://atarionline.pl/v01/index.php?suba...

Gry i dema jako 2 min film plus linki do emulatora gry z batchem to bardzo dobry pomysł.
Kaczor @2012-11-23 23:50:56
Fajnie się tego słucha w radio. W tych czasach takie wiadomości w eterze, kto by się spodziewał. Fajnie.
Jaco @2012-11-24 00:00:25
Witam, - czy będzie dostępny parking dla gości - od Jaskółczej lub Kamiennej...?
pin @2012-11-24 00:13:34
Jest dostępny parking bezpośrednio na terenie miejsca w którym odbywa się impreza. Było tak przynajmniej roku temu.
bob_er @2012-11-24 12:45:43
1. jeżeli prace mają być na youtube, to trzeba by o jakość się postarać. my (autorzy) pitolimy się czasem z pojedyńczymi pixlami, a taki youtube wejdzie i wszystko zaora (kiepską jakością). dobra jakość jest np. na demoscene.tv oraz na dhs.nu, ale tam transfery czasem mocno zniechęcają...
2. co do sztuki. poniekąd się zgadzam, że jest to sztuka. jednak nie spodziewam się doczekać dostrzeżenia demosceny przez instytucje kulturalne/artystyczne. powód jest bardzo prosty - ludzie postronni tego nie rozumieją, i scenę wcale nie tak łatwo zrozumieć (pytanie też, czy chcą). tu dużo zależy od kategorii pracy i platformy na jaką została zrobiona. (jurgi na swoim blogu ten temat lekko liznął). dużo jest też wiedzy ścisłej (która wcale nie jest popularna w szerokich tłumach), żeby te prace móc w ogóle oceniać. ale może to tylko nasze zboczenie i tkwienie w samym środku tematu każe nam to oceniać przez pryzmat ilości kolorów, kanałów i ramu? może oceniajmy to po prostu jak teledyski (z trochę dziwną koncepcją tworzenia)?

jednak świat sztuki powoli zaczyna też dostrzegać zjawisko: http://ha.art.pl/felietony/1162-mariusz-...
Wieczór @2012-11-24 13:21:34
@bob_er: na youtube też można mieć już wysoką jakość. Trzeba dobrej jakości materiał źródłowy przygotować i można wrzucić i w HD. Ale youtube jest niepotrzebne przy dobrym hostingu - tych filmów nie ma tak dużo - zrobić dobre mp4 i jazda.
cpt. Misumaru Tenchi @2012-11-24 14:09:15
To prawda że na tubie można oglądać w 720p i wyżej, ale nie zmienia to faktu że film i tak jest reenkodowany podczas wrzucania, więc jakość tak czy siak degraduje się i zawsze będzie gorsza niż materiał "wrzutowy".
Wieczór @2012-11-24 14:16:58
Nie zawsze. Encoding youtube to H.264, dźwięk ACC w formacie mp4 lub m4v. Jeśli w materiale źródłowym dasz odpowiednio wysokie parametry to youtube się dostosuje. W przypadku dem na Atari wystarczy. Po prostu video źródłowe nie może być w 320x240 25 fps bo YT wrzuci to w najniższą możliwą kategorię ;) On po rozpoznaniu niskiej rozdzielki i framerate'u automatycznie dobiera też niski kbps :)

Trzeba inicjalnie przeskalować na więcej. Dla małego Atari wystarczy spokojnie 640x480, robiłem eksperymenty. Można i HD.
Wieczór @2012-11-24 14:21:25
Poza tym w przypadku zdecydowania się na własne hostowanie video można zrobić filmy w niskiej rozdzielczości bo kompresujemy sami i sami ustalamy parametry. W przypadku tej ilości produkcji średnio dobry hosting da radę. A w razie czego można porozkładać na kilka - ja mam mały ruch a jeden z lepszych hostingów w Europie.

YT daje głównie tyle, że nie trzeba się o to troszczyć i może tam zostać na wieki ;) Z drugiej strony straszą copyrightami , nigdy nie wiesz do czego ktoś się dowali :)
StreaK @2012-12-04 16:23:52
A gdzie i kiedy można opłacić wejściówkę?

PS. Jak dostac sie najszybciej na party place z dworca PKP w Gdansku?
grey / mystic bytes @2012-12-04 16:57:49
@streak: od dworca PKP do party-place jest niecałe 2km. autobus 120 z Dworca PKP - wysiadka na trzecim przystanku (Wróbla - na żądanie).

Wejściówkę można opłacić na miejscu :)
StreaK @2012-12-08 15:00:32
@Grey
120 nie jezdzi w soboty :/ . Wydaje sie ze z dwora pkp najlpeiej podjechac 111-stką, zgadza sie?
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Zakończenia gier Atari (87)
ostatni: 12-11-2018 23:55, IRATA4
Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (460)
ostatni: 12-11-2018 23:35, RetroBorsuk
The Train (16)
ostatni: 12-11-2018 22:10, IRATA4
Brothers in ATRs (3)
ostatni: 12-11-2018 22:03, IRATA4
impossible mission (16)
ostatni: 12-11-2018 21:54, IRATA4
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (173)
ostatni: 12-11-2018 21:51, greymsb
Stabillizacja pracy dopalonych (>... (7)
ostatni: 12-11-2018 20:41, IRATA4
Początki w c. Adres ekranu i podm... (45)
ostatni: 12-11-2018 20:36, tebe
Awaria SIO2SD? (14)
ostatni: 12-11-2018 18:57, pin
15 kHz (350)
ostatni: 12-11-2018 18:47, makary
Ręcznie wykonana plansza z gry He... (23)
ostatni: 12-11-2018 16:43, smector
Sprzedaję nadwyżki i niepotrzebne... (145)
ostatni: 12-11-2018 16:41, Kaz
Ankieta dla użytkowników ST/STE (35)
ostatni: 12-11-2018 16:19, xorcerer
Ciekawostki (4091)
ostatni: 12-11-2018 15:25, pirx
Kto chętny na prototyp MIDI BOX? (23)
ostatni: 12-11-2018 13:11, pin

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1906
Ostatnio zarejestrowany: dvallet
Postów ostatniej doby: 84

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»