Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
XM 2 GTIA OCTODE Engine |
XM 2 GTIA Octode Engine - to kolejny konwerter muzyki dla GTIA po opisywanym w grudniu LyndonSharp Engine. Octode jest silnikiem 8+1 kanałowym; 8 kanałów dźwięku + 1 kanał dla perkusji. Autorem Octode na ZX Spectrum jest Shiru, na Atari przeportowana została wersja druga (głośniejsza perkusja, lepsze strojenie wysokich dźwięków). Efekt działania Octode można usłyszeć w demie Beep'em All 3 - pierwsze siedem utworów autorstwa MrBEEPa. Muzykę najlepiej tworzyć za pomocą edytora Milky Tracker korzystając z przykładowych instrumentów z pliku music.xm XM poddany konwersji musi mieć co najmniej 8 ścieżek, perkusję można umieszczać na dowolnej ale tylko jedną w rzędzie. Perkusja dostępna jest na nutach C-4,D-4,E-4,F-4,G-4,A-4,B-4,C-5, odtwarzana jest odrobinę wcześniej niż nuty z danego rzędu. Oprócz komendy ustawiającej szybkość odtwarzania Fxx (w pierwszym rzędzie tracka) można także używać E5x (fine-tune), co pozwala dostroić dzwięki według potrzeb. E5x 0...8...F - 8 oznacza bez strojenia, wartości mniejsze oznaczają wyższą częstotliwość, większe wartości oznaczają niżą częstotliwość. Konwersję wykonuje program xm2GTIAoc.exe nazwa_utworu.xm; utworzony plik nazwa_utworu.xex uruchamiamy na Atari XL/XE lub emulatorze wiedząc, że nie wszystkie emulatory odtwarzają poprawnie muzykę z GTIA. Pliki do artykułu do ściągnięcia stąd. 2013-03-03 20:11 by Krzysztof "XXL" Dudek
komentarzy: 14 |
jhusak @2013-03-03 21:08:06 |
mono @2013-03-03 21:37:20 |
mono @2013-03-03 21:42:44 |
Mam już z http://www.dll-files.com/dllindex/dll-fi... . Przepraszam :) |
xxl @2013-03-03 21:50:07 |
xeen @2013-03-03 21:53:36 |
pin @2013-03-04 21:04:17 |
0c00-0d9a Size=019b 02e0-02e1 Size=0002 1000-143c Size=043d @XXL - czy w całej przestrzeni 64kB liniowego ramu można by wybrać inną lokalizację dla pliku z muzyczką? Jest to możliwe do zdefiniowania w konwerterze, czy z urzędu to tak wygląda i inaczej nie będzie? Pytam, bo plik z muzyczką ma 1512 Bajtów ;)- |
xxl @2013-03-04 22:40:03 |
pin @2013-03-04 23:09:30 |
tebe @2013-03-05 01:54:03 |
xxl @2013-03-05 13:31:27 |
yerzmyey/ym-digital @2013-03-05 15:00:59 |
xxl @2013-03-05 15:25:06 |
pin @2013-03-05 17:37:42 |
xxl @2013-12-03 08:45:26 |
instrukcja: http://1bit.i-demo.pl/post/374/#p374 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |