atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Historia Robbo w J2ME (Java) z 2024-12-04 20:10 (2)
Spowiedź autora symulatora lotu z 2024-12-01 13:44 (10)
11-latek naprawia komputer szachowy z 2024-11-30 12:08 (8)
Tajemnice Atari 5200 (KWAS #35) z 2024-11-27 00:44 (10)
Spotkanie z autorem gry "F-16 Falcon Strike" z 2024-11-22 15:06 (3)
Jak Xorcerer zrobił grafikę do dema STE? z 2024-11-22 14:12 (6)
Pomagamy Atarowcowi! z 2024-11-20 15:02 (28)
Wyniki ATASCII Compo 2024 z 2024-11-10 20:06 (13)
Wyniki konkursu ABBUC 2024 z 2024-11-02 15:54 (19)
Konkurs na grafikę ATASCII 2024 - głosowanie z 2024-10-27 23:34 (14)
Nowszy RECOIL z 2024-10-27 16:05 (0)
W sobotę KWAS #35 w Krakowie z 2024-10-16 00:17 (7)
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (5)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (25)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-27
Liczba katalogów: 8503, liczba plików: 37151
Zmian katalogów: 13, zmian plików: 23

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2934 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Forever 14 - wyniki
Pojawiły się wyniki konkursów atarowskich ze słowackiego zlotu Forever.

Muzyka
  • 1. Atari Style, Factor 6, 438 pkt.
  • 2. Factorizer, LISU, 415 pkt.
  • 3. Let me see you dance!, LISU, 388 pkt.
  • 4. Just Be HAppy!, PG, 331 pkt.
  • 5. Viva Las Vegas, Centy Brown, 312 pkt.
  • 6. Freestylers Push Up, nix./site 301 pkt.

    Grafika:
  • 1. Dark Dragon, Factor 6, 329 pkt.


  • 2. Moon Rise, Kronyk, 292 pkt.


    Demo:
  • 1. Forever or never Oxyron, 458 pkt.


  • 2. King isn't dead, Centy Brown & friends, 242 pkt.


    1K Intro
  • 1. Look Around, 0xF & X-Ray, 482 pkt.


  • 2.New Direction, Mapa & PG, 452 pkt.


  • 3. Plasma, Noice, 400 pkt.


  • 4. Ye Olde Plasma 255 bytes, Goblinish, 294 pkt.


    Oprócz tego pojawiła się atarowska produkcja w realtime como: Quest for elvis (Fandal, Mapa, PG) - 1 miejsce.


    Oraz gra textowa: Where is Elvis, która zajęła 3 miejsce



    Stuff do ściągnięcia stąd.

    2013-03-17 19:17 by Xeen
    komentarzy: 54
  • seban @2013-03-17 19:58:39
    demo oxyron-ów jest tutaj: http://goo.gl/hGaEh , czasami ma problem z uruchomieniem się pod altirra. szybki patch: wciskamy F8, wchodzimy do debugera, w command line piszemy:

    e 33f2 ea ea

    potem znowu F8 wyjście z debugera, i demo się uruchamia dalej :P
    xeen/agenda @2013-03-17 20:03:15
    fajny ZR!
    bob_er/mec @2013-03-17 20:11:43
    1. fajna, mała produkcja.
    2. mi pod a800 (v. 2.2.1) działa bez problemu.
    the fender @2013-03-17 20:17:02
    Demko Oxyronów wymiata :) Ładne, płynne efekty, dobry minimalistyczny design, niezła muzyka. Odpalałem na Altirze - do strzału poszło. Ze scrolla wynika, że mao brakowao a byłoby na Silly.

    Na Plazmę od Noice też miło popatrzeć.
    seban @2013-03-17 20:18:56
    pod A800 działa bez problemu, dla Altirry problemem wydaje się ta pętla:

    33EA: AD 0B D4 LDA VCOUNT [$D40B] = $00
    33ED: CD 0B D4 CMP VCOUNT [$D40B] = $00
    33F0: F0 FB BEQ $33ED
    33F2: 90 F6 BCC $33EA

    ;)
    seban @2013-03-17 20:21:50
    mi się podoba ten full-screen zoomer ;) od wieków robili sobie to na C64 w różnych demach, nigdy się nie zastanawiałem jak to robią i teraz zanim sprawdziłem, doczekałem się wersji na Atari 8-bit :)
    Tezz @2013-03-17 20:30:18
    It's nice to see the full screen zoomer fx on the A8, we were discussing the c64 effect recently at AA.
    xxl @2013-03-17 20:46:17
    New Direction - atarowska tecza w pionie :-) swietne.
    voy @2013-03-17 20:49:53
    Forever or Never pod Altirra 2.30-test8 działa bez problemów. :) Świetna końcówka muzaka, a zoomer palce lizać!

    P.S. Stuff wrzucam na Pigwę na bieżąco - jest w http://ftp.pigwa.net/stuff/collections/a.../ i http://ftp.pigwa.net/stuff/parties/Forev.../

    :)
    the fender @2013-03-17 20:53:50
    O kuna! :) New Direction - how does it works?
    wieczor @2013-03-17 22:53:25
    Quest for Elvis mnie rozwalił :)
    voy @2013-03-17 23:49:35
    Już dostępne są pełne wyniki kompotów: http://www.atari.sk/index.php
    seban @2013-03-17 23:53:13
    Wrzuciłem na YT video z "Forever or Never":

    http://youtu.be/Ab_FkwhK_b8
    s2325 @2013-03-17 23:55:34
    voy @2013-03-18 00:00:37
    Fotki Krupkaja, pierwsze 4 zdjęcia Dely'ego i filmiki z wild compo Jookie'ego leżą już na Pigwie. :)
    voy @2013-03-18 00:03:19
    pin @2013-03-18 01:28:05
    .. na real hw. stuff fajnie śmiga ;)- zero problemów.
    voy @2013-03-18 08:05:48
    @Xeen: "King isn't dead" chyba nie działa tobie poprawnie - pod najnowszą testową Altirrą raczej nie ma tych śmieci na ekranie. :)
    xeen @2013-03-18 09:34:01
    no raczej :) myślałem że tak ma być, poprawiłem - dzięki!
    nosty @2013-03-18 10:17:24
    Przyłaczam sie do pytania: jak jest zrobione New Direction??
    seban @2013-03-18 10:46:44
    co do new direction to ja bym stawiał na zmiany rejestru koloru COLBACK "w locie", na ekranie włączony tryb GTIA (16 odcieni jednego koloru, czyli BASIC-owy GR.9). W kodzie pewnie kod typu:

    clc
    lda color
    sta colbak
    adc #$10
    sta colbak
    adc #$10
    sta colbak
    etc.

    Na ekranie widzimy jedną linię grafiki tak naprawdę, zawartość tej linii zawierającej grafikę przepisywana co ramkę tak aby zrobić scroll w poziomie.

    Technika znana od dawna, jednak Mapa&PG udoskonalili pomysł :) Podobną akcję zrobił SoTe w Bitter Reality, w części z ColorScroll-em, ekran wyłączony a cała grafika jest tworzona przez zmiany rejestru koloru (colback) w każdej linii. Scroll na podobnej zasadzie (tylko zmiany COLBACK) jest w Abbuc Intro 21:

    http://atarionline.pl/demoscena/A//ABBUC...

    MaPa&PG postanowił jednak "podkolorować" w ten sposób grafikę w trybie GTIA ;)
    nosty @2013-03-18 11:00:32
    @seban - no domyslilem sie ze trzeba zmieniac rejestry kolorow "w locie", bo inaczej sie tego nie da zrobic, i ze to tryb GTIA. Ale kiedys badalem ten temat i nie mozna tych zmian robic z dowolną precyzją, bo oprocz szerokosci taktu procesora, ograniczeniem jest też Antic, ktory "wciska" sie regularnie z odczytami co jakis czas.

    A tu nie widac zadnych "artefaktow" przy zmianach. Wszystko jest idealnie gladki i płynne i to mnie zdziwiło.

    PS. Jak juz Cie tu "widze" to przypominam ze obiecales mi na dzisiaj pierwsze testy! Czekam z wielką niecierpliwoscia na wyniki :)
    0xF @2013-03-18 11:13:16
    Słuszna uwaga Nostego, MaPa zastosował też trick z VSCROLem, aby pozbyć się DMA dla obrazu. Oraz docyklował aby zrekomprensować odświeżanie pamięci. Czapki z głów!
    tebe @2013-03-18 11:24:43
    to ja poproszę jeszcze o opis "jak to jest zrobione" zoomrotatora i zoom-a Oxyron-ów :)
    vdl @2013-03-18 11:33:45
    na atariage jest zrodlo New direction
    http://tiny.pl/h8qd3
    seban @2013-03-18 12:06:10
    @fox: pewnie że czapki z głów :) za pomysł i wykonanie :) BTW. Fajne IFS-y! :D
    tebe @2013-03-18 13:41:12
    FOX *0xF* popraw mnie jeśli się mylę

    trick z VSCROL jest znany od czasu trybu FOX-a 4+ kiedy to udało się zwiększyć liczbę wierszy dwukrotnie (Jaskier wykorzystał to w nowej odsłonie TMC Trackera)

    VSCROL pozwala podzielić wiersz na mniejsze, a nawet przy dużym poświęceniu pamięci zrobić tryb znakowy wysokości 1 linii, co jest mało realne bo dla 240 linii oznaczało by to 240 KB danych na znaki

    G2F korzysta z tego w celu wyłączenia tzw. "bad lines"
    xxl @2013-03-18 14:17:51
    opis triku z vscroll w jakims magazynie dyskowym widzialem ale przydalby sie w postaci artka na www.
    0xF @2013-03-18 14:30:59
    Xxl: Nie dyskowym, a papierowym. Tu masz przedruk elektroniczny http://madteam.atari8.info/index.php?ata...

    Tebe: W pierwszej linii wykorzystujesz dolne linie fontu. W drugiej górne. W trzeciej możesz użyć znaków 40-79 i tak dalej sześć linii obsłużysz tym samym fontem. Czyli 40 KB a nie 240.
    0xF @2013-03-18 14:36:28
    Wtedy odświeżanie pamięci (z wyjątkiem wygaszenia pionowego) spadnie z 9 cykli do 1 cyklu na linię. Czy się w RAMie nie pomiesza? :)
    stRing @2013-03-18 14:56:09
    Forever or never wiesza się w połowie na real hardware.
    King isn't dead to rozpaćkane piksele a zamiast nutek przesuwające się paski.
    Questelv.com, where is Elvis - memory conflict.

    Wszystko uruchamiane z atr'a pod Spartą 4.46a z 1MB pamięci.
    Mój sprzęt się sypie?
    stRing @2013-03-18 15:12:44
    Z innego dos'a Forever poszło, ale reszta jw. ma problem.
    vdl @2013-03-18 15:59:08
    King isn't dead tak sie zachowuje jak sie go uruchamia z wlaczonym basicem
    pin @2013-03-18 18:27:56
    @stRing:

    Questelv - działa (sdx 4.46)
    King isn't dead - też działa (sdx 4.46)

    Jedno intro pod SDX nie odpalało, jeśli uruchamiane jest po SIO, działa za to z HDD. Dziwne ;)

    Jakie masz MemLo i z jakiego urządzenia to odpalasz?

    .. chyba tylko dwie produkcie nie działały z dosa (SDX). Jedna ładowała dane na $0800, druga na $1000 i ta ostatnia by pewnie poszła, tylko trzeba by zastartować w minimalnym konfigu (wówczas z memlo można spokojnie zrzucić do około $0Exx dojść). Zawsze pozostaje jeszcze SDLOAD/MSDOS.
    pin @2013-03-18 18:44:23
    @stRing - Forever or Never też bez problemu mi działa (sdx).. Podrzuć jakie masz MemLo i config z tej Sparty.
    xxl @2013-03-18 18:45:31
    music compo wygral spectrumowiec,
    gfx compo wygral spectrumowiec
    demo compo wygrali comodorowcy

    :)
    the fender @2013-03-18 18:52:32
    8bit rulez :)
    pin @2013-03-18 19:02:40
    .. a tak zapytam, gdzie są źródła muzyczek?
    stryj @2013-03-18 19:25:15
    stRing - a ty ta sparte se skonfigurowales ?
    pin @2013-03-18 19:39:27
    .. bo jak to nieskonfigurowana sparta na side, to faktcznie moze tak być.

    Z całego stuffu, to spod sparty nie uruchomisz:

    "yop255b" i tej bodajże gierki z rt compo: "whereis0". To trzeba z inita palić.
    stRing @2013-03-18 19:56:28
    tak, odpalam spod sparty z Side 2.
    stRing @2013-03-18 20:11:17
    Niestety Sparty za dużo nie używałem a tym bardziej jej nie konfigurowałem. Mem daje: Main: $12f8, $12f8 Ext:$77a6,$77a6 use: Banked. Co i jak ustawiać? Może jest gdzieś jakiś poradnik, bo czytanie kilkuset stron instrukcji to ponad moje siły...
    pin @2013-03-18 20:31:32
    $12F8... to i tak rozsądnie. U mnie przy MemLo $1306 sprawdzałem i nie działało tylko to, co opisałem powyżej.

    Dla pewności (bo nie piszesz jak to odpalasz dokładnie) niedziałające programy odpal z "X", czyli:

    X nazwa.ext.

    .. bo z czego widzę, config w CAR:CONFIG.SYS (SIDE2) wygląda tak:

    USE BANKED
    DEVICE SPARTA
    DEVICE SIO
    DEVICE ATARIDOS (to można wywalić i ładować w razie potrzeby)
    DEVICE ULTIME
    DEVICE SIDE

    ...czyli nie ma runext'a, czy comexe. Wniosek z tego taki, że musisz pamiętać, by dla każdej binarki nie przeznaczonej dla SDX nazwę pliku poprzedzić "X"'em.

    Jeszcze się tym nie bawiłem, ale jest możliwe poprzez "merge" przedłużenie config.sys z car: do pliku, który fizycznie znajduje się na partycji SIDE. Czyli musiałbyś poprzez util do budowy romu sdx dopisać linijkę z linkiem do pliku i umieścić ciąg dalszy konfiga uzupełniającego braki. Tym sposobem nie będziesz musiał przy każdej modyfikacji config.sys grzebać w romie. To jest niestety jedyny minus tego urządzenia, choć nie wiem czy problem istnieje w momencie posiadania Ultimate1MB.
    stRing @2013-03-18 22:04:03
    ok działa już prawie wszystko, dzięki za pomoc.
    pin @2013-03-18 22:40:30
    ok - ja jednak muszę się zapytać Draco, jak to jest z tym MERGE i configiem, bo nie działa mi to tak, jak można by się tego spodziewać. Albo ja robię coś nie tak .. a w manualu do systemu nie widzę informacji na temat tej instrukcji.

    @stRing - w razie problemów z SDX pisz na priv (najlepiej przez forum aa) ;)
    Pepax @2013-03-19 12:36:48
    I always look forward to LISu's merry songs. Forever #14 was not disappointing. :-)
    Tlak v kabine @2013-03-19 16:28:44
    Hopefully one day he won't be disappointed by not winning :-)
    pin @2013-03-19 17:54:43
    ... Lisu wygrał kompoty. Szkoda, że tubylcy głosowali na swoich ;)-
    xxl @2013-03-19 20:54:58
    a Ye Olde Plasma jak odpalacie na atari?
    voy @2013-03-20 07:15:39
    Mnie uruchomiło się tylko i wyłącznie przy pomocy opcji "Inicjuj plik wykonywalny Atari" w AspeQt (pod XL OS 1.3). XBios nie daje rady go uruchomić.
    xxl @2013-03-20 07:38:06
    no wlasnie, nagrywaja program bez instrukcji ladowania :/

    Voy... uruchomi sie... sciagnij xbiosa http://xxl.atari.pl/?p=1076 dograj intro Ye Olde Plasma i zmien nazwe na "AUTORUN" - zaladuje sie automatycznie.
    Vasco/Tristesse @2013-03-20 16:03:01
    Pin, nie siej propagandy, że ktoś głosował "na swoich"...
    Rastan @2013-03-21 09:34:46
    Fajne jest to intro z fraktalami. Swego czasu (lata 90te) zakodowałem coś podobnego na 386. Udało mi się upchnąć z 10 fraktali w 1kB (8 ifsów + zbiory julii i mandelbrota), ale bez muzyki. No, ale to był 386, za wykonanie tego na 8-bitach należy się szacunek.
    s2325 @2013-03-24 10:50:08
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)

    Aktualne tematy
    Drugi fire w joyu - jak? (24)
    ostatni: 05-12-2024 14:34, starymarabut
    Zdekompletowane płyty do XE (5)
    ostatni: 05-12-2024 11:13, takron27
    Gra "TONY" (484)
    ostatni: 05-12-2024 09:33, Jacques
    Historia Mirage (33)
    ostatni: 05-12-2024 09:24, Kaz
    Atari 7800+ - Brac retro chyba si... (6)
    ostatni: 05-12-2024 09:21, streak
    Robbo na komórkę (Java, J2ME) (165)
    ostatni: 04-12-2024 15:35, Kaz
    Turbo Blizzard płytki (9)
    ostatni: 04-12-2024 15:30, zaxon
    Silly Venture 2024 - bilety na po... (10)
    ostatni: 04-12-2024 15:14, Alex
    Silly Venture 2024 - wolny pokój ... (4)
    ostatni: 04-12-2024 15:13, Alex
    Atari Font Maker (2)
    ostatni: 04-12-2024 13:10, Mq
    Silly Venture 2024WE - in tribute... (128)
    ostatni: 04-12-2024 12:10, greymsb
    Nowe okładki gier (519)
    ostatni: 04-12-2024 11:21, pigula
    TV.EXE (9)
    ostatni: 04-12-2024 02:06, Atariteca
    The400 (126)
    ostatni: 03-12-2024 09:21, takron27
    Zebuland (11)
    ostatni: 02-12-2024 21:22, Kaz

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2857
    Ostatnio zarejestrowany: lampa
    Postów ostatniej doby: 31

    Spotkania i zloty/Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (128)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (58)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»