Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Tritone engine |
Mniej popularnym zastosowaniem układu GTIA (Graphic Television Interface Adaptor) jest generowanie dźwięku. Dziś zaprezentujemy kolejny (po Lyndon Sharp Engine, XM 2 GTIA OCTODE Engine, QChan Engine) konwerter z formatu muzycznego .xm do formatu playera Tritone odtwarzającego muzykę za pomocą układu GTIA na Atari. Tritone engine należy do czołówki 1-bitowych syntezatorów, autorem silnika na ZX Spectrum jest Shiru, format danych wersji Atari nie jest zgodny z pierwowzorem. Muzykę najlepiej tworzyć za pomocą edytora Milky Tracker korzystając z przykładowych instrumentów z pliku music.xm. Tritone engine odtwarza trzy kanały dźwięku oraz jeden kanał perkusji. Kanały mają różną głośność - pierwszy kanał gra najciszej, trzeci najgłośniej. GTIA (źródło: Atariki) Szybkość odtwarzania ustawiamy komendą Fxx (w pierwszym rzędzie tracka) lub parametrem BPM, można także używać E5x (fine-tune), co pozwala dostroić dzwięki według potrzeb. E5x 0...8...F - 8 oznacza bez strojenia, wartości mniejsze oznaczają wyższą częstotliwość, większe wartości oznaczają niższą częstotliwość. Konwersję wykonuje program xm2GTIAtr.exe nazwa_utworu.xm; utworzony plik nazwa_utworu.xex uruchamiamy na Atari XL/XE. Niezbędne pliczki, oraz przykładowy MP3 z prawdziwego Atari do ściągnięcia i przesłuchania tutaj. --- Uzupełnienie: wspomniany wyżej przykładowy plik MP3 zgrany z prawdziwego Atari można odsłuchać poniższym odtwarzaczem: Dla przypomnienia krótka instrukcja obsługi odtwarzacza MP3 na stronie: kliknij na ikonkę odtwarzania, żeby usłyszeć muzykę, potem można regulować głośność ikonką po lewej lub zatrzymać przez kliknięcie ikonki pauzy po prawej. Można też wskazywać myszką na pasku postępu odtwarzania, od którego miejsca ma teraz grać. 2013-08-11 19:58 by Krzysztof "XXL" Dudek
komentarzy: 11 |
stRing @2013-08-11 20:52:49 |
xeen @2013-08-11 21:04:10 |
xxl @2013-08-11 21:21:58 |
tu do sciagniecia wygenerowany przykladowy plik http://atari.pl/droid.xex |
xxl @2013-08-11 22:38:56 |
@xeen: atari800 3.0 radzi sobie calkiem ok, Altirra tez moze byc, natomiast pod atari win plus jest kicha. tutaj przykladowy mp3: http://atari.pl/droid-good.mp3 @stRing: sprobowac nie zawdzi :) |
Kaz @2013-08-12 12:50:34 |
Kaz @2013-08-12 12:54:07 |
Wolfen @2013-08-12 13:31:43 |
xxl @2013-08-12 17:15:24 |
@Kaz: jest mozliwe wlaczenie grafiki - przykladowo w grze MazezaM na ekranie tytulowym leci animacja podczas odtwarzania - w przypadku tego silnika spadnie jakosc dzwieku. natomiast wlaczenie grafiki PMG nie wplywa jakos znaczaco na jakosc dzwieku. @Wolfen: mozna, trzeba napisac odpowiedni plajer :-) |
wieczor @2013-08-14 00:09:26 |
xxl @2013-08-14 00:43:30 |
Zlew @2015-09-13 16:57:32 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |