atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Co na weekend u nas? z 2021-10-21 19:19 (4)
Dziś na zoomie o grze na Atari 2600 z 2021-10-19 09:20 (7)
Atari i radio cz. II z 2021-10-17 14:27 (4)
Gra "DaggerQuest Bielany" z 2021-10-15 09:39 (16)
Podarunek od Zientary! z 2021-10-12 17:06 (24)
Pixel Heaven 2021 - już dziś! z 2021-10-08 10:48 (62)
Zaproszenie do świata "Ultima IV" z 2021-10-06 12:58 (0)
Druga środa z Brodatym z 2021-09-06 20:24 (9)
Poszukiwany, poszukiwana... z 2021-09-01 21:15 (20)
Środa z Brodatym z 2021-08-31 22:09 (1)
Środowisko prasowe cz.31 z 2021-08-25 07:42 (4)
Podsumowanie Silly z 2021-08-23 08:53 (25)
Już za chwilkę Silly Venture! z 2021-08-10 07:17 (21)
Pańcio prezentuje VIAtariXE z 2021-08-08 21:42 (2)
Głosujemy w konkursie ATASCII z 2021-08-07 19:48 (7)
Demko Paptaka "Red Demo" z 2021-08-06 21:01 (12)
Wkrótce "Środowisko prasowe 29" z 2021-08-03 11:39 (3)
Pańcio prezentuje BT100 z 2021-08-02 08:09 (2)
Piter będzie ogrywał "Zero-5" na Falconie z 2021-08-01 13:43 (1)
Amarok zaprezentuje "Rasta Converter" z 2021-07-30 15:07 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
SV2013 dema XL/XE
Dem na małe Atari było sześć, liczba niespotykana od lat, zaryzykuję twierdzenie, że nawet w Ornecie tyle nie było (najwięcej było pięć?). Kolejność na podium według moich zapisków, do potwierdzenia przez Greya:

1. Gene





2. Triple Threat





3. Fresh Meat
(mam wersję z party, ale autor poprosił o zwłokę w publikacji, bo będzie też wersja poprawiona, wtedy dorzucę obie)





4. So Serious Demo





5. Beep'em All




6. Addicted




Pliki dem i grafik już dostępne w naszym katalogu demoscenowym tutaj. Będę dzisiaj w nocy sukcesywnie uzupełniał materiały.

2013-11-13 01:13 by Kaz
komentarzy: 20
Heaven @2013-11-13 04:11:33
Kaz @2013-11-13 04:23:48
Thank Heaven, I put it into news above.
wieczor @2013-11-13 04:32:50
Poziom był wybitnie wysoki - dziękuję wszystkim w imieniu grupy za uznanie dla Genów. Ja osobiście chcę wyrazić uznanie dla Triple Threat - znakomita grafika, efekty, flow, a przede wszystkim świetna, klimatyczna muzyka BeWu z moim (jak pewnie wszyscy wiedzą) ulubionym "sidowskim" brzmieniem na leadzie - pokey potrafi ;D Demo krótkie, ale smakowite.
wieczor @2013-11-13 05:13:04
Koledzy z Addict Labs też już się ujawnili na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=73R5K4xB7...
Kaz @2013-11-13 05:48:27
No to dodalem filmik i naprawde juz spadam... piata rano :)
Yolk / xmgatz @2013-11-13 10:53:47
@Kaz, mam problemy z wejściem do podkatalogów w folderze "SillyVenture 2013" do którego odsyłasz z downloadem. Nie wiem czy inni też mają ten problem. Po kliknięciu na podkatalog otwiera mi się strona folderu "cp", czyli nadkatalog od "SillyVenture 2013".

Czy możesz do głównego katalogu SV wrzucić paczkę z całym jednym zipem?

Może jestem fetyszystą, ale ja dema oglądam na swoim sprzęcie, bo z Youtuba to jakoś nie smakuje.
voy @2013-11-13 11:12:26
Paczka już tam jest: http://atarionline.pl/demoscena/cp/Silly...

Całość znajdziesz też [url=http://ftp.pigwa.net/stuff/parties/Silly...], choć w podkatalogach. :)
voy @2013-11-13 11:13:21
Kaz @2013-11-13 12:01:16
Dzieki Voy za przerzucenie plikow od nas na pigwe, popraw tylko prosze nazwe gry TDC i obrazka Dsr Unge.

Za chwile zaktualizuje tez o te pozycje, ktorych nie bylo u mnie i zrobie zipa z wszystkim jeszcze raz.
axe @2013-11-13 22:00:56
logo lamers okolo 4 minuty gene to mistrzostwo swiata!
tdc @2013-11-14 04:14:31
No no - bardzo ładnie się prezentowało na bigscreenie.
Yolk / xmgatz @2013-11-14 13:36:13
@Wieczór, to kiedy wydacie Gene w wersji VBXE?
exolon @2013-11-14 18:24:20
Fajnie jakby ktoś zrobił obraz atr ze wszystkimi produkcjami z jakąś fajną wybieraczką. Lubie takie kompilacje wszystko w jednym miejscu.
wieczór @2013-11-15 11:54:49
@exolon: w zeszłym roku coś takiego zrobił Jac! i było to genialne, może teraz też się pokusi.

@Yolk: staramy się unikać odgrzewania kotletów, były już pytania o Boogie Nights :) Takim odgrzanym kotletem było Oldschool VBXE ale na usprawiedliwienie powiem, że to był również pierwszy krok w tym kierunku. Nie wiem jak Ajcek, ale ja bym wolał pomyśleć nad czymś co tę kartę naprawdę wykorzysta tak, że bez niej się nie da lub jest trudno, a nie tylko kolory/rozdzielczość. Tam pod maską jest sporo mocy do wykorzystania, wąskim gardłem okazuje się 6502 który biedny musi tam te wszystkie dane wepchnąć ;)
Yolk / xmgatz @2013-11-15 14:05:09
@wieczór, demo Oldschool VBXE potraktowałem właśnie jako taką wprawkę. Ale nie zmienia to faktu, że jest to pierwsze prawdziwe demo na VBXE. I że niektóre z efektów w nim pokazanych są naprawdę niezłe.

IMO efekty nie muszą zresztą porażać skomplikowaniem algorytmicznym. Ważne, żeby całość fajnie grała i żeby "scenariusz" dema był spójny. Przy tych możliwościach które daje VBXE byłoby super gdyby dało się z małego Atari wycisnąć tak spójne demo jak Amigowe "Boogie Town" albo "Rink a Dink Redux".

Przy okazji mam pytanie: jak wygląda użycie VBXE w przypadku jednoczesnych operacji I/O? Czy może da się w końcu na małe Atari napisać demo, które jednocześnie coś robi i doczytuje sobie stuff z dysku? To był moim zdaniem prawdziwy ice-breaker otwierający drogę do bardziej powszechnego użycia VBXE: wreszcie można by na małe Atari tworzyć dema które dogrywają sobie dane z dysku i przez to nie są tak znacząco ograniczone pojemnością pamięci (i dzięki temu niektóre algorytmy można by po prostu brutalnie stabelaryzować).

Na SV Xeen mnie przekonywał, że pisanie dalej gier w CC65 jest na dłuższą metę bez sensu, a ponieważ ja sobie cenię swój czas więc postanowiłem że jak już coś zdecyduję się robić MADSem na małe Atari to nie będę się patyczkował tylko pojadę po całości, czyli 1MB + VBXE. :-)
ajcek @2013-11-15 15:18:17
@Yolk: VBXE nie ma żadnego związku z I/O. Nie pomaga i nie szkodzi. Największy problem z I/O to POKEY i transmisja SIO. Jeśli do odczytu danych chcielibyśmy użyć SIO2SD lub stacji dysków to w trakcie odczytu tracimy dwa kanały dźwiękowe i to przy robieniu dem jest największym problemem (podobno istnieje metoda by do transmisji użyć tylko jednego kanału – tu się nie wypowiadam bo się nie znam). W przypadku gier było by akceptowalne wykonywanie I/O bez muzyki lub granie jej na mniejszej liczbie kanałów wiec jeśli zamierzasz tworzyć gry to może być dobra droga. Jest jeszcze jedna istotna sprawa związana z transmisją SIO – chodzi o dość niski transfer. W przypadku VBXE pełnoekranowy obrazek zajmuje 64kb, taki sam obrazek dla A8 tylko +/- 8kb. No i teraz zakładając transmisje po SIO (bez turbo) mamy transfer na poziomie +/- 2kb. Alternatywą są różnego rodzaju kompresory lub użycie urządzeń do transmisji równoległej (IDE+/SIDE). Z tego właśnie powodu nasze dema używają pamięci rozszerzonej bo uniezależnia nas ona od szybkości medium z którego wczytywane jest demo. Należy tu jeszcze wspomnieć o bibliotece xBios która umożliwia granie muzyki podczas I/O wykonywanego po SIO i możliwe że jeszcze dla jakiegoś innego medium, nie wiem
s2325 @2013-11-16 21:05:49
xeen @2013-11-18 16:36:00
Bardzo fajne dema - udane kompo! Szkoda, że prodka Desire nie ruszyła na realu i nie poszła w 16K.
wegi @2013-11-20 23:36:00
GENY - dopracowane tematyczne demo. Bardzo dobrze dobrane wejścia i zejścia oraz akcja. Kapitalne np. "przeciwprądowe" nakładanie pierwszego loga z bocznymi prostokątami. Dużo dizajnu i zadbania. Super klimatyczna muza, super grafiki. Utrzymana płynność, prawie bez static screen. Wątek przewodni trzyma się kupy jak i całe demo. Rules panowie - gratki.
pin @2013-11-25 20:25:22
quote (Yolk):

Przy okazji mam pytanie: jak wygląda użycie VBXE w przypadku jednoczesnych operacji I/O? Czy może da się w końcu na małe Atari napisać demo, które jednocześnie coś robi i doczytuje sobie stuff z dysku? To był moim zdaniem prawdziwy ice-breaker otwierający drogę do bardziej powszechnego użycia VBXE: wreszcie można by na małe Atari tworzyć dema które dogrywają sobie dane z dysku i przez to nie są tak znacząco ograniczone pojemnością pamięci (i dzięki temu niektóre algorytmy można by po prostu brutalnie stabelaryzować).



Jedyna sensowna alternatywa dla takiego dema, to użycie dysku twardego. Urządzeń jest cała masa w sensie jako takim, czy rodzaju, czy ilości, czy tam emulacji na grzybie. I/O wówczas nie jest problemem, bo raz że pokey uwolniony od spraw transmisji, a dwa że spokojnie można założyć (przy VBXE i wyłączonym Anticu) do 90 kilobajtów / s transferu. A to już daje spore możliwości.

Mam pomysł na demo twardo-dyskowe, pytanie tylko ile będzie czasu na zrealizowanie pomysłu, bo dom, praca, itd. Spokojnie, przyjdzie czas - to będzie ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
U nas wszystko gra! (155)
ostatni: 24-10-2021 23:12, Kaz
Emulacja ANTIC'a na GPU (152)
ostatni: 24-10-2021 22:53, mrk
uni-joy (14)
ostatni: 24-10-2021 22:35, IRATA4
llvm-mos (53)
ostatni: 24-10-2021 21:45, spencer
Krakowskie Retrospekcje - runda IX (52)
ostatni: 24-10-2021 19:37, kiender
player sap atari xe (4)
ostatni: 24-10-2021 19:06, turek33
RastaConverter by Jakub Dębski (848)
ostatni: 24-10-2021 18:44, gienekp
Będzie "Prince of Persia" na Atari (897)
ostatni: 24-10-2021 18:01, as...
NOWA GRA NA ATARI !!! (31)
ostatni: 24-10-2021 15:15, Cyprian
Shanti Sprite Multiplexer - engine (45)
ostatni: 23-10-2021 19:12, shanti77
TOMS Multi Drive do ATARI 1050 (61)
ostatni: 23-10-2021 14:57, Jacques
8bitów sztuki (20)
ostatni: 23-10-2021 07:30, pustak
Silly Venture 2021 (WE) - welcome... (44)
ostatni: 22-10-2021 22:29, greymsb
Brodaty Software - programy, hist... (35)
ostatni: 22-10-2021 06:39, Brodaty
Nowa gra "DaggerQuest Bielany" (A... (18)
ostatni: 22-10-2021 00:37, jhusak

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2396
Ostatnio zarejestrowany: axe
Postów ostatniej doby: 38

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (22)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (56)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (29)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»