atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Szóste urodziny muzeum w Katowicach z 2018-12-18 20:29 (2)
Zwycięzcy z nagrodami z 2018-12-16 13:02 (4)
Film „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-12-10 21:10 (19)
Zapraszamy do Katowic! z 2018-12-09 15:22 (4)
Gra „New Adventures of Laura” z 2018-12-06 21:52 (5)
Remanent – gry z 2017 roku (1) z 2018-12-04 23:47 (20)
Gry Gandalfa – część III z 2018-12-02 21:20 (1)
Premiera filmu „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-11-25 12:11 (29)
Gra Druidarium (WIP) z 2018-11-18 12:39 (113)
Propozycje książkowe Retronics – zbiórka deklaracji z 2018-11-15 21:02 (10)
Kalendarz z Silly Venture z 2018-11-09 21:05 (32)
Wyniki Silly Venture 2018 z 2018-11-06 22:28 (36)
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 z 2018-11-04 00:51 (139)
Rozpoczyna się Silly Venture z 2018-11-02 11:01 (63)
"Atari Basic" do kupienia z 2018-10-30 20:08 (15)
Rozwiązanie konkursu z 2018-10-29 10:38 (10)
Premiera konwersji Total Eclipse z 2018-10-26 20:07 (27)
Wkrótce RETROnizacja z 2018-10-25 19:34 (22)
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (38)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (60)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
SV2013 dema XL/XE
Dem na małe Atari było sześć, liczba niespotykana od lat, zaryzykuję twierdzenie, że nawet w Ornecie tyle nie było (najwięcej było pięć?). Kolejność na podium według moich zapisków, do potwierdzenia przez Greya:

1. Gene





2. Triple Threat





3. Fresh Meat
(mam wersję z party, ale autor poprosił o zwłokę w publikacji, bo będzie też wersja poprawiona, wtedy dorzucę obie)





4. So Serious Demo





5. Beep'em All




6. Addicted




Pliki dem i grafik już dostępne w naszym katalogu demoscenowym tutaj. Będę dzisiaj w nocy sukcesywnie uzupełniał materiały.

2013-11-13 01:13 by Kaz
komentarzy: 20
Heaven @2013-11-13 04:11:33
Kaz @2013-11-13 04:23:48
Thank Heaven, I put it into news above.
wieczor @2013-11-13 04:32:50
Poziom był wybitnie wysoki - dziękuję wszystkim w imieniu grupy za uznanie dla Genów. Ja osobiście chcę wyrazić uznanie dla Triple Threat - znakomita grafika, efekty, flow, a przede wszystkim świetna, klimatyczna muzyka BeWu z moim (jak pewnie wszyscy wiedzą) ulubionym "sidowskim" brzmieniem na leadzie - pokey potrafi ;D Demo krótkie, ale smakowite.
wieczor @2013-11-13 05:13:04
Koledzy z Addict Labs też już się ujawnili na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=73R5K4xB7...
Kaz @2013-11-13 05:48:27
No to dodalem filmik i naprawde juz spadam... piata rano :)
Yolk / xmgatz @2013-11-13 10:53:47
@Kaz, mam problemy z wejściem do podkatalogów w folderze "SillyVenture 2013" do którego odsyłasz z downloadem. Nie wiem czy inni też mają ten problem. Po kliknięciu na podkatalog otwiera mi się strona folderu "cp", czyli nadkatalog od "SillyVenture 2013".

Czy możesz do głównego katalogu SV wrzucić paczkę z całym jednym zipem?

Może jestem fetyszystą, ale ja dema oglądam na swoim sprzęcie, bo z Youtuba to jakoś nie smakuje.
voy @2013-11-13 11:12:26
Paczka już tam jest: http://atarionline.pl/demoscena/cp/Silly...

Całość znajdziesz też [url=http://ftp.pigwa.net/stuff/parties/Silly...], choć w podkatalogach. :)
voy @2013-11-13 11:13:21
Kaz @2013-11-13 12:01:16
Dzieki Voy za przerzucenie plikow od nas na pigwe, popraw tylko prosze nazwe gry TDC i obrazka Dsr Unge.

Za chwile zaktualizuje tez o te pozycje, ktorych nie bylo u mnie i zrobie zipa z wszystkim jeszcze raz.
axe @2013-11-13 22:00:56
logo lamers okolo 4 minuty gene to mistrzostwo swiata!
tdc @2013-11-14 04:14:31
No no - bardzo ładnie się prezentowało na bigscreenie.
Yolk / xmgatz @2013-11-14 13:36:13
@Wieczór, to kiedy wydacie Gene w wersji VBXE?
exolon @2013-11-14 18:24:20
Fajnie jakby ktoś zrobił obraz atr ze wszystkimi produkcjami z jakąś fajną wybieraczką. Lubie takie kompilacje wszystko w jednym miejscu.
wieczór @2013-11-15 11:54:49
@exolon: w zeszłym roku coś takiego zrobił Jac! i było to genialne, może teraz też się pokusi.

@Yolk: staramy się unikać odgrzewania kotletów, były już pytania o Boogie Nights :) Takim odgrzanym kotletem było Oldschool VBXE ale na usprawiedliwienie powiem, że to był również pierwszy krok w tym kierunku. Nie wiem jak Ajcek, ale ja bym wolał pomyśleć nad czymś co tę kartę naprawdę wykorzysta tak, że bez niej się nie da lub jest trudno, a nie tylko kolory/rozdzielczość. Tam pod maską jest sporo mocy do wykorzystania, wąskim gardłem okazuje się 6502 który biedny musi tam te wszystkie dane wepchnąć ;)
Yolk / xmgatz @2013-11-15 14:05:09
@wieczór, demo Oldschool VBXE potraktowałem właśnie jako taką wprawkę. Ale nie zmienia to faktu, że jest to pierwsze prawdziwe demo na VBXE. I że niektóre z efektów w nim pokazanych są naprawdę niezłe.

IMO efekty nie muszą zresztą porażać skomplikowaniem algorytmicznym. Ważne, żeby całość fajnie grała i żeby "scenariusz" dema był spójny. Przy tych możliwościach które daje VBXE byłoby super gdyby dało się z małego Atari wycisnąć tak spójne demo jak Amigowe "Boogie Town" albo "Rink a Dink Redux".

Przy okazji mam pytanie: jak wygląda użycie VBXE w przypadku jednoczesnych operacji I/O? Czy może da się w końcu na małe Atari napisać demo, które jednocześnie coś robi i doczytuje sobie stuff z dysku? To był moim zdaniem prawdziwy ice-breaker otwierający drogę do bardziej powszechnego użycia VBXE: wreszcie można by na małe Atari tworzyć dema które dogrywają sobie dane z dysku i przez to nie są tak znacząco ograniczone pojemnością pamięci (i dzięki temu niektóre algorytmy można by po prostu brutalnie stabelaryzować).

Na SV Xeen mnie przekonywał, że pisanie dalej gier w CC65 jest na dłuższą metę bez sensu, a ponieważ ja sobie cenię swój czas więc postanowiłem że jak już coś zdecyduję się robić MADSem na małe Atari to nie będę się patyczkował tylko pojadę po całości, czyli 1MB + VBXE. :-)
ajcek @2013-11-15 15:18:17
@Yolk: VBXE nie ma żadnego związku z I/O. Nie pomaga i nie szkodzi. Największy problem z I/O to POKEY i transmisja SIO. Jeśli do odczytu danych chcielibyśmy użyć SIO2SD lub stacji dysków to w trakcie odczytu tracimy dwa kanały dźwiękowe i to przy robieniu dem jest największym problemem (podobno istnieje metoda by do transmisji użyć tylko jednego kanału – tu się nie wypowiadam bo się nie znam). W przypadku gier było by akceptowalne wykonywanie I/O bez muzyki lub granie jej na mniejszej liczbie kanałów wiec jeśli zamierzasz tworzyć gry to może być dobra droga. Jest jeszcze jedna istotna sprawa związana z transmisją SIO – chodzi o dość niski transfer. W przypadku VBXE pełnoekranowy obrazek zajmuje 64kb, taki sam obrazek dla A8 tylko +/- 8kb. No i teraz zakładając transmisje po SIO (bez turbo) mamy transfer na poziomie +/- 2kb. Alternatywą są różnego rodzaju kompresory lub użycie urządzeń do transmisji równoległej (IDE+/SIDE). Z tego właśnie powodu nasze dema używają pamięci rozszerzonej bo uniezależnia nas ona od szybkości medium z którego wczytywane jest demo. Należy tu jeszcze wspomnieć o bibliotece xBios która umożliwia granie muzyki podczas I/O wykonywanego po SIO i możliwe że jeszcze dla jakiegoś innego medium, nie wiem
s2325 @2013-11-16 21:05:49
xeen @2013-11-18 16:36:00
Bardzo fajne dema - udane kompo! Szkoda, że prodka Desire nie ruszyła na realu i nie poszła w 16K.
wegi @2013-11-20 23:36:00
GENY - dopracowane tematyczne demo. Bardzo dobrze dobrane wejścia i zejścia oraz akcja. Kapitalne np. "przeciwprądowe" nakładanie pierwszego loga z bocznymi prostokątami. Dużo dizajnu i zadbania. Super klimatyczna muza, super grafiki. Utrzymana płynność, prawie bez static screen. Wątek przewodni trzyma się kupy jak i całe demo. Rules panowie - gratki.
pin @2013-11-25 20:25:22
quote (Yolk):

Przy okazji mam pytanie: jak wygląda użycie VBXE w przypadku jednoczesnych operacji I/O? Czy może da się w końcu na małe Atari napisać demo, które jednocześnie coś robi i doczytuje sobie stuff z dysku? To był moim zdaniem prawdziwy ice-breaker otwierający drogę do bardziej powszechnego użycia VBXE: wreszcie można by na małe Atari tworzyć dema które dogrywają sobie dane z dysku i przez to nie są tak znacząco ograniczone pojemnością pamięci (i dzięki temu niektóre algorytmy można by po prostu brutalnie stabelaryzować).



Jedyna sensowna alternatywa dla takiego dema, to użycie dysku twardego. Urządzeń jest cała masa w sensie jako takim, czy rodzaju, czy ilości, czy tam emulacji na grzybie. I/O wówczas nie jest problemem, bo raz że pokey uwolniony od spraw transmisji, a dwa że spokojnie można założyć (przy VBXE i wyłączonym Anticu) do 90 kilobajtów / s transferu. A to już daje spore możliwości.

Mam pomysł na demo twardo-dyskowe, pytanie tylko ile będzie czasu na zrealizowanie pomysłu, bo dom, praca, itd. Spokojnie, przyjdzie czas - to będzie ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
8Bit-Slicks online racing for A8,... (6)
ostatni: 19-12-2018 16:32, gorgh
Atari Fan nr 6 (35)
ostatni: 19-12-2018 15:58, gorgh
Retro Na Gazie (355)
ostatni: 19-12-2018 14:55, RetroBorsuk
Nowa gra od gorgha (334)
ostatni: 19-12-2018 10:16, pgru
07 Zgłoś Się w wersji kasetowej i... (4)
ostatni: 19-12-2018 07:57, ccwrc
Nowy tracker Turbochip na Atari S... (3)
ostatni: 19-12-2018 03:28, pyniek9999
SIO2SD z 1050 - kopiowanie Disk W... (4)
ostatni: 18-12-2018 22:53, Yolk (xmgatz)
Atari Chiptunes na Discordapp (9)
ostatni: 18-12-2018 18:00, Zlew
Gry z liną (27)
ostatni: 18-12-2018 08:07, xxl
30-lecie istnienia Robbo (1)
ostatni: 18-12-2018 01:47, Kaz
Wykład o demoscenie (UJ, Kraków) (10)
ostatni: 18-12-2018 01:18, Kaz
Rick Dangerous (148)
ostatni: 17-12-2018 23:49, IRATA4
Retrohax czyli cuda od Drygola (6)
ostatni: 17-12-2018 18:02, mav
Base 33 i inne dema z tunelami (35)
ostatni: 16-12-2018 22:09, CharlieChaplin
Atari w obudowie od PC (24)
ostatni: 16-12-2018 13:53, TheFender

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1929
Ostatnio zarejestrowany: smithlopan8
Postów ostatniej doby: 29

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»