atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Film „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-12-10 21:10 (19)
Zapraszamy do Katowic! z 2018-12-09 15:22 (4)
Gra „New Adventures of Laura” z 2018-12-06 21:52 (5)
Remanent – gry z 2017 roku (1) z 2018-12-04 23:47 (20)
Gry Gandalfa – część III z 2018-12-02 21:20 (1)
Premiera filmu „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-11-25 12:11 (29)
Gra Druidarium (WIP) z 2018-11-18 12:39 (113)
Propozycje książkowe Retronics – zbiórka deklaracji z 2018-11-15 21:02 (10)
Kalendarz z Silly Venture z 2018-11-09 21:05 (32)
Wyniki Silly Venture 2018 z 2018-11-06 22:28 (36)
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 z 2018-11-04 00:51 (139)
Rozpoczyna się Silly Venture z 2018-11-02 11:01 (63)
"Atari Basic" do kupienia z 2018-10-30 20:08 (15)
Rozwiązanie konkursu z 2018-10-29 10:38 (10)
Premiera konwersji Total Eclipse z 2018-10-26 20:07 (27)
Wkrótce RETROnizacja z 2018-10-25 19:34 (22)
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (38)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (60)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
SV2013 gry XL/XE
Gier na małe Atari było dziewięć, a pozakonkursowo jeszcze jedna wystawiona w kategorii Wild przez TDC (pisana na party, niedokończona), razem dziesięć. Przedstawiam w kolejności alfabetycznej:

1. Amaurote 128





2. Asteroidz





3. Attack Of The Mutant Pigeons





4. Centment





5. Daffy





6. Jan Ken Pon





7. Munching Mandy





8. Piranha





9. Sumator





10. Tenchinoid




Gry umieszczone obecnie w katalogu scenowym tutaj (w dziale GAMES, gra Tedeca w dziale WILD), ale w swoim czasie trafią też do katalogu gier w odpowiednie miejsca.

2013-11-13 02:07 by Kaz
komentarzy: 30
Kaz @2013-11-13 04:24:51
Znalazlem jeszcze jedna gre na Atari: Asteroidz, dołączam do nowinki i prostuje informację o liczbie gier.
wieczor @2013-11-13 04:43:41
Absolutnie spodobały mi się - mimo być może nieoryginalności pomysłów - wyciągnięte z zakurzonej szuflady pomysły pana Croudy'ego :) Animacja piranii szarpiącej kotka - rewelacja :)

Bardzo dużo miodności dodały te wszystkie dodatki w amaroute - szkoda że na powyższym printscreenie pan we włazie pojazdu ma już założony hełm - przed jego założeniem, przypomina do złudzenia Larka :) Przypadek?... :D
Hospes @2013-11-13 09:21:59
Uprzedzając zapytania - jestem grafikiem;) I patrząc pod tym kątem gry Gonza mi się podobają. Tak czytam na forum, że nie działa, że się kaszani, albo działa tylko pod konkretnym emulatorem. Ale graficznie, obecnie zaprezentowana gra, wygląda chyba najlepiej. /poza Amaroute, ale to raczej redesign starego hiciora/
Gonzo, trzym się i dalej rób te fajne, kolorowe "cosie" na Atari;) Też bym tak chciał, ale bozia talenta koderskiego pozbawiła ;)
Rastan @2013-11-13 09:27:21
@Hospes: W swoich produkcjach Gonzo wykorzystuje grafiki z innych gier.
kosa0 @2013-11-13 09:43:40
@Rastan I co z tego ? Czy ktos ma mu to za zle ?
Moje typy to gra Gonzo -> kolorowa :-) Ladna :-) oraz TDCA :-)
Pozdrawiam
wieczor @2013-11-13 09:44:34
Ale robi to twórczo. Jeszcze ciut inzynierskiego podejścia i będzie dobrze.
Adam @2013-11-13 10:10:14
@Kaz: Nie "Technoid", tylko "TENCHINOID" - na cześć Tenchiego.
Cosi @2013-11-13 11:02:50
Mam takie pytanie: czy nie było aby jakichś prac na Portfolio?
Kaz @2013-11-13 11:47:53
Rastan, w wielu grach wykorzystana jest grafika z innych gier, na przyklad w konwersjach xxl-a, czy nawet atariBDSM "Rick Dangerous" :P.

Adam - he he, godzina 4.30 nie sprzyja poprawnosci, dzieki za zwrocenie uwagi, poprawione.

Cosi - z tego co wiem byla jakas praca na Portfolio, ale nie bylo technicznej mozliwosci jej wyswietlenia.
zoltan @2013-11-13 12:00:21
Amaurote 128 niestety nie chce działać na AtariWin800PLus 4.1... Ekran zatrzymuje się zaraz po wyborze dzielnicy (na napisie "tara Welcomes You")...
Można dowiedzieć się coś więcej o tej wersji? Widziałem animację wstępną (jak gostek wsiada do Arachnusa) - gratulacje panowie! Coś oprócz tego zostało dodane (w stosunku do wersji Amaurote+)?
Rastan @2013-11-13 12:09:46
Kaz: akurat w Ricku grafika robiona jest praktycznie od nowa. Może jakieś drobne elementy zostaną z wersji C-64 lub CPC, ale będzie to maksymalnie 1% całej grafiki.
Gry XXLa rzeczywiście mają wykorzystaną grafikę z innych gier, ale jest ona poprawiona. Ponadto gry te działają perfekcyjnie, bez żadnych błędów i niedociągnięć.
Natomiast jeśli chodzi o gry Gonza to zachwycanie się grafiką jest nie na miejscu (jak robi to Hospes), bo grafiki nie robił Gonzo. Dodatkowo, gry są niedopracowane, zawieszające się, ubogie w treść i fabułę. Autor (Gonzo) poprzestaje na chodzeniu ludzikiem po planszy w nie_wiadomo jakim celu. A nawet jeśli ten cel jest określony to raczej nie zostanie osiągnięty ze względu na to, że gra się wcześniej zawiesi. :)
Oczywiście nie mam nic przeciwko Gonzowi, a nawet cenię jego osobę. Sugeruję jednak Gonzowi, żeby skupił się na jednym tytule i perfekcyjnie go dopracował. Gonzo ma duży potencjał, ale niepotrzebnie rozprasza się i skupia na wielu małych projektach, których nie doprowadza do końca.
Adam @2013-11-13 12:20:41
@zoltan: Niestety to samo (tzn. zwiecha) było podczas pokazu na SV, dopiero przy trzecim razie ruszyło. Z tego co wiem, nowa wersja różni się od A++ dodatkowymi rysunkami/animacjami Ripka i Ooza (przy czym grafika leveli pozostała ta sama). Najlepiej będzie jednak zapytać Kubę Husaka.
stRing @2013-11-13 13:07:56
Z pełnym szacunkiem dla KAŻDEGO atarowskiego twórcy, Rastan ujął to najlepiej. I w 100% się z nim zgadzam. Gonza osobiście nie poznałem, ale wierzę w jego zdolności. Plusy za zaangażowanie.
Cosi @2013-11-13 13:11:52
@Kaz: Cóż, spodziewałem się. Szkoda :-(
Kaz @2013-11-13 13:42:33
Rastan - oczywiscie, zgadzam sie.

Cosi - tak myslalem, ze to Twoja. Podeslij to zrobimy prezentacje na AOL.
Cosi @2013-11-13 14:02:08
Kaz: Nie ma sprawy :-)
CharlieChaplin @2013-11-13 14:30:02
Amaurote 128 bug report:

The file seems to load fine (on real A8 and on emulator), but in the city select screen, one can choose whatever city he wants and press fire-button, a new screen "[city name] welcomes you" appears, but nothing else happens - the game/game-screen does not appear (happens on the emu and on real A8). I tried pressing a key, fire-button and Start key but still the game-screen does not appear only the "[cityname] welcomes you" is displayed... -Andreas Koch.
tdc @2013-11-14 00:48:36
Ja bym chciał tylko przypomnieć, że Tenchinoid jest jedynie demem gry.
ooz/agenda @2013-11-14 21:23:38
a pro po Amaurote 128,
byłem odpowiedzialny "tylko" za grafikę tytułową ale i tak nigdy jej nie dokończyłem a "obecną" wersję szlifował Ripek,
praktycznie całą "mocarną" hi-resową grafikę wykonał Ripek o ile mnie pamięć nie myli również z udziałem/pomocą Piesia.

jeśli chodzi o gry Gonza, zgadzam się z Rastanem w 100% nic dodać nic ująć,

a jeśli chodzi o "ripowaną" grafikę z gier to jestem na stanowcze NIE, dlatego nigdy bym nie zagłosował na zwycięską grę z
Abbuca 2013 - totalne pójście na łatwiznę , poza tym dysproporcja pomiędzy grafiką STE`86 a grafiką Jose ( fonty, wybuchy ) jest wprost kosmiczna. ofcorz to moje zdanie.

i na koniec Piranha Rulez! :)
adv @2013-11-14 23:06:04
Zgodzę się z Rastanem i Oozem. Z drugiej strony medalu, z punktu widzenia gracza, którym nie jestem liczy się efekt końcowy. Gra Gonza pod względem graficznym zapowiada się ładnie. Mało jest takich na malucha.

Ale tylko zapowiada się, bo nie działa. I nie jest to kwestia ostatniego levelu czy braku obrazka w gameloadingu, nie są to też bugi, jak w Amaurote 128. W to się nie da grać. Z tego powodu mogłaby startować w kategorii wild, ale nie w grach. Takie jest moje zdanie.

Gonza podziwiam. Na prawdę, gdyby zajawki, którymi zarzuca działały byłyby to jedne z najfajniejszych gier na A8. Na razie można to wrzucić w wątek "Oszukane gry" albo "Niedokończone gry"

Gonzo, skończ. Dasz rady. Jesteś zwycięzcą!
adv @2013-11-14 23:06:22
Zgodzę się z Rastanem i Oozem. Z drugiej strony medalu, z punktu widzenia gracza, którym nie jestem liczy się efekt końcowy. Gra Gonza pod względem graficznym zapowiada się ładnie. Mało jest takich na malucha.

Ale tylko zapowiada się, bo nie działa. I nie jest to kwestia ostatniego levelu czy braku obrazka w gameloadingu, nie są to też bugi, jak w Amaurote 128. W to się nie da grać. Z tego powodu mogłaby startować w kategorii wild, ale nie w grach. Takie jest moje zdanie.

Gonza podziwiam. Na prawdę, gdyby zajawki, którymi zarzuca działały byłyby to jedne z najfajniejszych gier na A8. Na razie można to wrzucić w wątek "Oszukane gry" albo "Niedokończone gry"

Gonzo, skończ. Dasz rady. Jesteś zwycięzcą!
ming @2013-11-15 18:43:32
@Ooz, w ogole hi-res w malym atari ma spory potencjal i poletko do zagospodarowania. wystarczy przypomniec sobie sin city Millera, tam byla tylko czern i biel, zadnych szarosci (moj ulubiony komiks btw). Fajnie, ze zaczeliscie cos dlubac w tym trybie. Amaurote, The Hunt, Deathchase czy ostatnie "kontrowersyjne" grafiki HJB. Jestem za.
Jacques @2013-11-16 17:49:22
Czym się różni Amaroute 128 od poprzedniej "poprawionej" wersji Amaroute?
wieczór @2013-11-17 00:09:21
Ma dodane wstawki graficzno/animowane w różnych momentach gry.
s2325 @2013-11-17 15:16:19
jhusak @2013-11-24 23:31:09
Wersja Amaurote 128 wypuszczona na SV była "od czapy" tak trochę. Dlaczego? ano dlatego, żeby dać mi kopa do ukończenia. Teraz wszyscy patrzą :)

Rzeczywiście, gra ma buga, ale wynika on z przemieszczeń kodu w pamięci tak, aby możliwe było bankowanie. Algorytm generowania plansz chodzi po sobie kilka razy, i jeśli przed odpaleniem go znajdują się tam jakieś dane, to idzie w różnych kierunkach - czy to level jest inny, niż w oryginale, czy też się zapętla, jak tutaj.

Reasumując - w ciągu krótkiego czasu należy się spodziewać gry bez buga :)
s2325 @2013-11-25 16:45:22
Z bugów w tej grze zostały jeszcze pszczoły i pająk.
jhusak @2013-11-26 13:42:09
Ale tych pozwolisz, że nie będę usuwał, bo gra straci na dynamice.
jhusak @2013-12-04 01:34:08
Amaurote 128 Fixed umieszczona w katalogu.
zoltan @2013-12-16 13:24:04
@jhusak: teraz działa, dzięki wielkie :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Potrzebny specjalista od Elwro (25)
ostatni: 15-12-2018 14:55, gorgh
ELWRO / AMEPROD TVG-10 (9)
ostatni: 15-12-2018 14:02, Kaz
Kupię Elwro 804 junior PC, Elwro ... (8)
ostatni: 15-12-2018 13:59, Kaz
SIO2SD z 1050 - kopiowanie Disk W... (1)
ostatni: 15-12-2018 13:40, Watson
SIO2SD a 600xl... (9)
ostatni: 15-12-2018 12:06, MikeAtari
Atari w obudowie od PC (21)
ostatni: 15-12-2018 09:22, TheFender
W co zagrać? (14)
ostatni: 15-12-2018 08:43, TheFender
Retro Na Gazie (348)
ostatni: 15-12-2018 02:10, RetroBorsuk
impossible mission (27)
ostatni: 15-12-2018 01:19, IRATA4
Ciekawostki (4116)
ostatni: 14-12-2018 22:30, IRATA4
Atari Experience jakies 19 lat po... (12)
ostatni: 14-12-2018 10:36, makary
DRAM do 600xl (16k -> 64k) (3)
ostatni: 13-12-2018 09:18, MikeAtari
Grabber USB (9)
ostatni: 12-12-2018 22:52, IRATA4
Gry związane ze świętami (4)
ostatni: 12-12-2018 22:06, Adam
Gry z liną (23)
ostatni: 12-12-2018 20:42, IRATA4

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1927
Ostatnio zarejestrowany: amadeuszzajac
Postów ostatniej doby: 32

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»