atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Spowiedź autora #2 z 2020-12-01 19:22 (0)
U nas wszystko gra! MegaLoMania #7 z 2020-11-29 14:36 (3)
Dzisiaj "Środowisko prasowe" #12 z 2020-11-25 16:37 (0)
Historia reklamy w grach komputerowych z 2020-11-21 18:25 (17)
Gramy z autorem w "Last Squadron" z 2020-11-19 11:38 (19)
Ponownie "Środowisko prasowe" z 2020-11-15 20:41 (19)
Jak zrobić cover muzyki z Atari? z 2020-11-07 00:58 (40)
Gra "LiteRally" z 2020-10-24 00:08 (106)
Środa z prasą (cz.7) z 2020-10-12 08:43 (12)
Nowy "Atari Font Creator" z 2020-10-09 17:18 (13)
Nowa książka o Atari z 2020-10-01 08:23 (24)
"Atari Fan" po angielsku już jest! z 2020-09-23 07:15 (11)
Nowy RECOIL, jego historia i język Ć z 2020-09-10 20:26 (11)
Środa z prasą (cz.3) z 2020-08-31 22:44 (9)
Narzędzie do tworzenia scrolli z 2020-08-29 19:31 (9)
Żużelek dla czterech graczy z 2020-08-23 09:36 (38)
Kartridż Sparta DOS X z 2020-08-22 08:29 (4)
Usprawnienia magnetofonu XC12 z 2020-08-14 12:27 (11)
Rusza pre-order gry Adam Is Me na kartridżu z 2020-08-09 19:08 (40)
Atarowskie akcenty na imprezie Decrunch 2020 z 2020-08-06 21:00 (14)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry w produkcji - część VII
Powoli zbliża się konkurs programistyczny niemieckiego klubu ABBUC (programy można zgłaszać do końca sierpnia) i w kolejnych tygodniach ujawniane są kolejne produkcje szykowane na tę okazję. Poniżej prezentujemy trzy z nich, wraz z niepublikowanymi wcześniej screenshotami:


  • The Monk


  • Serbski koder Vladimir "Popmilo" Janković od lat udziela się na forach Atari, ale nie brał dotychczas udziału przy tworzeniu gier. W październiku 2012 roku zaprezentował pomysł na ciekawy tryb graficzny, uzyskiwany poprzez zmianę kolorów co drugą linię: na przemian linie z pikselami dającymi barwę oraz pikselami określającymi jasność. Powstaje więc mieszanka 4 kolorów podstawowych (czarny, czerwony, zielony, niebieski) oraz 4 odcieni szarości.

    Odpowiednie łączenie tych pikseli daje złudzenie palety 16 kolorów, wrażenie to jest szczególnie silne na monitorach maszyn działających w systemie PAL (gdzie następuje pewne uśrednianie kolorów między pikselami sąsiadującymi w pionie, efekt nazywany "PAL blending"). Przykładowy obrazek zaprezentowany wówczas przez Popmilo, skonwertowany z amigowego Ruff 'n' Tumble:


    Nowy tryb graficzny został na Atari Age ochrzczony mianem "trybu Popmilo", przed czym wzbraniał się sam Vladimir, wskazując, że jednak istnieją wcześniejsze próby realizujące identyczny pomysł – w 1998 roku w demie XL-Paint Max Preview Tomasz "Tebe" Biela (wówczas jako Madman) prezentuje nową technikę i pisze: "Metoda jest myślę prosta, dziwię się, że nikt na to jeszcze nie wpadł"... Oto obrazek z tego dema:


    Ale wracajmy do tematu: Popmilo dostrzegł duży potencjał w tym trybie graficznym i przez jakiś czas szukał sposobu na użycie go w swojej pierwszej grze. Ostatecznie inspiracją stała się gra Minicraft napisana w 48h w ramach konkursu Ludum Dare, którą w 2011 roku stworzył Markus "Notch" Persson, autor niezwykle popularnego Minecrafta. Minicraft polega na eksploracji losowo generowanego świata, zbieraniu zasobów, budowaniu, a na końcu trzeba pokonać złego czarownika.



    W powstającej grze The Monk zachowana będzie grafika oryginału, natomiast pewnym zmianom ma ulec fabuła – Popmilo nie chce w tej chwili ujawniać szczegółów, ale na pewno głównym bohaterem będzie tytułowy mnich, a punktem kulminacyjnym będzie finałowa walka z potężnym przeciwnikiem. Przy efektach dźwiękowych i muzyce pomóc ma Michał "Miker" Szpilowski.

    Oto próbka generowania mapy pełnego obszaru 128x128 pól – widać wodę, wzgórza, lasy, obszar pustynny:


    Dodajmy jeszcze, że Popmilo ma polskie korzenie ze strony mamy i zdarza mu się odwiedzać rodzinę mieszkającą w okolicach Tarnowa, więc może kiedyś przy okazji pojawi się na jakimś naszym zlocie – serdecznie zapraszamy!


  • RGB

  • Czeski duet MPG Productions, czyli Marek "MaPa" Pavlík oraz Zdeněk "PG" Eisenhammer, znany jest z wysokiej jakości gier. Wystarczy przypomnieć chociażby triumfujące w konkursie kilka lat temu gry Ocean Detox i Marbled oraz zeszłorocznego Rolltrisa (trzecie miejsce). Również w tym roku autorzy ci chcą powalczyć o podium konkursu ABBUC i również tym razem mamy do czynienia z bardzo ciekawą graficznie produkcją.


    Już po pierwszym tygodniu prac MaPa i PG ujawnili testowy filmik pokazujący wstępnie silnik gry. Jego elementy korygowane są na bieżąco i mogą się jeszcze nieco zmienić do końca implementacji, ale rozgrywka na razie wygląda tak: gracz steruje robotem potrafiącym przybierać 3 kolory (stąd tytuł "RGB"), każda zmiana kosztuje nieco energii i powoduje również zmianę barwy wystrzeliwanych przez gracza pocisków.



    Na planszy mamy też inne roboty (możliwe kolory: czerwony, zielony, niebieski, fioletowy, błękitny, purpurowy i biały). Celem gry jest dezaktywacja w określonym limicie czasu wszystkich tych robotów. Aby unieszkodliwić obcego robota, trzeba go trafić pociskiem o identycznym kolorze - jeśli kolor pocisku jest inny, trafiony obiekt zmienia barwę. Gracz musi więc dostosowywać swój kolor do aktualnego przeciwnika i jednocześnie uważać na jego strzały.


  • Ramp Rage


  • Jason "therealbountybob" Kendall znany jest jako zapalony gracz organizujący High Score Club na Atari Age oraz autor szeregu gier w Basicu, m.in. Gwobby's Adventure, Gorilla Warfare, Gwobby Strikes Back, Keep on Koastin' 4K.

    Od dwóch lat therealbountybob pracuje nad swoją pierwszą grą w asemblerze i będzie nią Ramp Rage. Gra jest tworzona w tradycyjny sposób, wyłącznie na prawdziwym Atari: Jason koduje w asemblerze MAC/65, do grafiki duszków używa programu Genesis, a Envision do fontów i map.


    Autor opisuje swoją nową grę jako połączenie River Rat z River Raid oraz Spy Hunter. Generalnie mamy więc do czynienia z manewrowaniem po rzece i przesuwem pionowym terenu, tyle że w tej grze kierunek ruchu jest w dół, a nie w górę. Gracz steruje łodzią motorową, ale istnieje też możliwość przemiany pojazdu w samolot (widoczny na poniższym screenshocie) i pokonywania przeszkód górą. Na swej drodze napotykamy różne "przeszkadzajki" - możemy do nich strzelać, możemy próbować je omijać. Uwaga na malejące zapasy paliwa!



    Pozostaje nam tylko trzymać mocno kciuki za powyższe gry i mieć nadzieję, że wszystkie będą gotowe na koniec sierpnia...

    2014-07-21 17:45 by "Adam"
    komentarzy: 33
    xeen @2014-07-21 21:48:27
    RGB wygląda bardzo ładnie. Jeżeli grywalność będzie wysoka mamy hit.
    Adam @2014-07-21 22:01:05
    Jeszcze tylko dodam, że opisywane w pierwszej części naszego cyklu "Dimo's Quest" zostało już oficjalnie zgłoszone do aktualnej edycji konkursu ABBUC, natomiast "Escape the Night Garden" nie zostanie ukończone na czas i możemy tej gry oczekiwać najwcześniej za rok.
    blabla @2014-07-22 01:08:05
    Minicraft nie tylko się zbiera materiały, również się buduje, nazwa na wyrost.
    CharlieChaplin @2014-07-22 01:24:02
    RGB - Jac sees no Rasters, no Girls, no Beer... ;-D
    But the game looks great, superb use of colours !
    Cannot wait to see and test the gameplay...

    @Authors: Please do NOT make your game Reset-proof !
    I use real Atari and I hate to switch it off to boot another program.
    Adam @2014-07-22 08:30:37
    @blabla
    Napisałem również o budowaniu.

    Nie do końca rozumiem, co masz na myśli z tą "nazwą na wyrost". Przecież po to w nazwie jest "mini", żeby odbiorcy wiedzieli, że to prosta gierka. Jak miała się nazywać - Microcraft? :)
    xxl @2014-07-22 09:00:08
    ten tryb z minicrafta to gr.15 gdzie jedna linia to kolor o niskiej luminancji a druga luminancja w kolorze 0?
    Adam @2014-07-22 09:17:02
    @xxl: tak
    wieczór @2014-07-22 13:12:51
    @blabla: gra o ktorej mowisz nazywa sie MinEcraft, a to jest MinIcraft, wiec nazwa adekwatna :)
    tebe @2014-07-22 18:39:12
    XXL to XLPaint MAX, jest sporo obrazków w tym trybie przerabianych z C64, Vidol narysował kiedyś na gfx compo dwa obrazki MONSTER i ROBOTS, są one w katalogu z przykładami do AIS (Atari Interlace Studio)

    Słowacy mieli swój edytor do tego, Raster i spółka kisili go i nikomu nie udostępniali, podkolorowali przykładowe screeny z Blinky Scary School, poza tym XI wielokrotnie wystawiał prace w tym trybie bez migotania, jego prace są w przykładach do G2F, katalog XI, rysowanie raczej byłoby trudne

    ogólnie jest pare wariantów tego trybu, albo migotanie i przeplot, daje to 240 linii w pionie czyli XLPaint MAX, albo bez migotania czyli max 120 linii w pionie o proporcjach piksla trybu GRAPHICS 7
    PG @2014-07-22 20:49:46
    As far as I know, Raster did never have anything in common with a Slovak graphics editor.
    tebe @2014-07-22 21:40:59
    Adam @2014-07-22 22:30:24
    Czyli wygląda na to, że program autorstwa XI był nieco wcześniejszy, rok powstania 1995-96.
    tebe @2014-07-22 22:48:42
    tylko że program nie został udostępniony, była wersja demonstracyjna, tylko członkowie grupy mogli pewnie z niego korzystać
    tebe @2014-07-22 22:49:59
    pewnego dnia dowiecie się że tryby które znaliście ktoś wymyślił na nowo i na nowo je nazwał
    Adam @2014-07-22 23:46:36
    No więc właśnie, warto wymieniać się wiedzą, żeby inni nie odkrywali na nowo koła. Przydatne są strony takie jak ta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Software-dr... - przy czym ona też nie jest kompletna :)
    XOXO @2014-07-23 09:07:58
    offtop mode on: wiadomo coś w temacie "taśm TDC"? kto podszywał się pod AOL? czy zamieciono pod dywan i wyciszono??? ciekawi mnie ta sprawa, czy doprowadzona zostanie do końca czy będzie jak zaginiony malezyjski Boeing?? offtop mode off
    mono @2014-07-23 10:39:23
    TDC będzie na Głuchołazach więc możesz go osobiście zapytać.
    anon @2014-07-23 11:48:59
    na ch* drążyć?
    XOXO @2014-07-23 16:17:42
    Dla poznania faktów. Zaczęto temat, wysunięto oskarżenia, przypuszczenia, przeróżne teorie, czas poznać prawdę, to chyba normalne? Klasycznie powiedziało się "a" fajnie by powiedzieć i "b". Wyjaśnić raz na zawsze niedomówienia i zamknąć temat, a tak smrodek przypuszczeń unosi się w powietrzu.

    @mono: ale temat był na ogólnodostępnej stronie internetowej, na portalu który bardzo cenie sobie, dlaczego by poznać zakończenie trzeba wybierać się na zlot by zapytać?
    maly_swd @2014-07-23 18:35:04
    @XOXO pisz w temacie wątku do tego przeznaczonym. Czyli nie w tym.
    adv @2014-07-23 19:25:05
    Próbka z Minicraftu wygląda jak nie Atari. Tak samo RGB. Jak porównać szaro-burą Misję, widać, jaki progres jest w tworzeniu gierki. Wykonanie obu gier jest na wysokim poziomie. Czuję, że Laura, Pan samochodzik, Last Ninja itd. będą mieć dobrą konkurencję!
    bob_er @2014-07-23 22:24:48
    Te tryby kombinowane to się ocenia na real-sprzęcie, a nie na youtubie (czy nawet emulatorze). Zwłaszcza jak przyjdzie Ci zwracać uwagę na mrugający ekran.
    bob_er @2014-07-23 22:27:41
    tfu, na mrugającym ekranie... :)
    Iron @2014-07-23 22:47:57
    Co nie zmienia faktu ze RGB zapowiada sie genialnie!!!
    Adam @2014-07-24 01:17:04
    @bob_er: W "The Monk" nie powinno nic mrugać, nie ma tam interlace'u, tylko zmiana kolorów co linię, ciągle w tym samym trybie GR.15.
    Popmilo @2014-07-24 11:10:58
    @bob_er: The Monk wygląda super na real-sprzęcie, nie ma migający ekran :)
    tebe @2014-07-24 17:32:02
    może mrugać jak będzie się trzęsło DisplayLista, wtedy będzie taki BLEND Effect, kiedyś rozważałem użycie tego trybu w demie, jakąś plazmę popełniłem, no ale przełączanie kolorów co linię zabija ramkę, udaje się zrezygnować z WSYNC co linię, odzyskać trochę czasu dla CPU dla ekranu wąskiego i rezygnacji z 5 kolumn z prawej strony ekranu
    gonzo @2014-07-24 22:55:33
    Popmilo - jestem ciekaw co z tego wyjdzie, zapowiada się bardzo dobrze, jak na razie jesteś w mojej pierwszej trójce jeśli chodzi o ABBUC contest :) wiadomo, że liczy się pierwsze miejsce ;) zobaczymy...
    tebe - napisz coś bliżej na czym to polega? tzn. ekran 32 znaki + "rezygnacja z 5 kolumn z prawej strony ekranu"
    tdc @2014-07-24 23:44:06
    @Mono to ciekawe, prawie nikomu nic nie mówię, a tutaj okazuje się że po Polsce krążą jakieś wieści że będę)

    A nawet ja tego nie wiem czy będę:P


    @XOXO, na razie nie ma nic nowego.
    gonzo @2014-07-25 00:55:56
    noszzzz kurza stopa ;) załatwiajcie te swoje sprawy na innych wątkach, hej
    Popmilo @2014-07-25 06:41:25
    Dziękuję gonzo! Musi pracować dzień i noc, aby zakończyć grę ;)
    s2325 @2014-08-09 15:58:20
    Na stronie a8.fandal.cz pojawił się preview gry Delta Space Arena przypominający wektorową grę Omega Race https://www.youtube.com/watch?v=1EwZINSS...
    s2325 @2014-08-09 22:26:25
    Do ściągnięcia już także z atarionline - voy przeniósł.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Emulacja ANTIC'a na GPU (55)
    ostatni: 01-12-2020 21:52, mrk
    Bajtek nowe wydania (2)
    ostatni: 01-12-2020 21:45, Pecus
    Poszukiwany, poszukiwana... zagin... (14)
    ostatni: 01-12-2020 20:30, IRATA4
    Moja mała biblioteka dla Atari ST (10)
    ostatni: 01-12-2020 19:18, jpacanowski
    [K] Kupię Atari STE (18)
    ostatni: 01-12-2020 18:27, laoo
    David Prowse (Darth Vader) zmarł ... (9)
    ostatni: 01-12-2020 18:03, astrofor
    Polskie programy użytkowe dla Ata... (7)
    ostatni: 01-12-2020 14:06, itguyinaction
    Ciekawostki (4823)
    ostatni: 01-12-2020 11:52, IRATA4
    Najlepsze wybuchy w grach? (41)
    ostatni: 01-12-2020 11:30, IRATA4
    CAS to ATR (16)
    ostatni: 01-12-2020 10:02, galtron
    UM Super Cartridge (1)
    ostatni: 01-12-2020 09:55, galtron
    Zapowiedź gry komnatowej (2)
    ostatni: 30-11-2020 16:31, gorgh
    Nowe "Amaurote" (79)
    ostatni: 30-11-2020 11:22, IRATA4
    Handlarze giełdowi na Atari (63)
    ostatni: 30-11-2020 11:17, IRATA4
    River Raid - gra bez końca? (54)
    ostatni: 30-11-2020 10:20, Kaz

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2236
    Ostatnio zarejestrowany: Ryszard S
    Postów ostatniej doby: 41

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (54)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (24)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»