Odyn1ec wymiótł - szacun dla grupowego kolegi - i to nie dlatego, że jest grupowy :)
adv @2014-07-27 21:45:29
Zacznę od "Zbrojnego czołgu" jadącego na wschód. Odcienie zieleni i błękitu - super. Świetny obrazek tytułowy na gierkę. ;)
"Latarnik" Zrobił na mnie wrażenie. Wszystko dokładnie przemyślane: kompozycja, poza, ubiór i atrybuty latarnika, tło. Statek kosmiczny z tyłu jet g e n i a l n y. Wisząca wyspa ala Beksiński. Jak dla mnie to najlepszy obrazek Odyńca. Całość to taki majstersztyk. Mam wrażenie, że Odyniec na Falkonie poszedłby na całość. Obrazek jest tego warty.
Kade @2014-07-27 21:51:35
Wow.. Latarnik wyglada jak z Amigi !
emkay @2014-07-27 22:11:28
Nice to see novice work. When they grow up, they surely do wonderful pictures. But, for now Latarnik is THE PIC. Just wow. Zbrojny has a great working image and colours are well.
brx @2014-07-27 22:25:40
Prace dzieciaków wymiatają :) Niejeden dorosły by czegoś takiego nie zrobił :)
A z prac dorosłych oczywiście wymiata Latarnik i Czołg :)
Lhuven @2014-07-27 23:05:46
"Latarnik" to jedna z najlepszych grafik na Atari, jakie widziałem.. po prostu kosmos :)
kade @2014-07-27 23:10:16
Zastanawia mnie tylko praca TDC. Po co ?
Adam @2014-07-27 23:35:26
Latarnik rewelacyjny
balon @2014-07-28 00:35:53
TDC, rispekt za patriotycznego compofillera, wiemy że umiesz lepiej :)
semafor @2014-07-28 07:07:18
Kade, no troszku przesadziłeś :D
Ironek @2014-07-28 07:38:09
Całkiem przypadkiem, dzięki Sikorowi, stałem się członkiem "sceny" ;). Dzięki Sikor, teraz muszę się zgłosić po tantiemy;)
@s2335 THX! Jakby nie Ty i Tuba nie oglądnąłbym. Na luksusy nie mam czasu.
s2325 @2014-07-28 15:54:48
Rób to co lubisz bo nie będzie drugiej okazji. Trzymaj się czasów ulubionych bo zmierzają w złą stronę.
xeen @2014-07-28 16:24:20
Pojawiły się wyniki (dzięki Sonar!). Uszeregowałem prace i podlinkowałem dokument w którym to umieszczono dodatkowo wyniki dodatkowych konkurencji z Party.
sOnar @2014-07-28 16:41:08
Gzyniowi należy dziękować. Ja tylko popchnąłem dalej. W sumie miałem pisać raport z Głuchołazy 2014 ale jakoś leń ze mną wygrał - bo nie mogę jakoś dojść do siebie. Połowa dnia a ja ziewam :P
Pecuś @2014-07-28 21:46:17
A dlaczego nie ma wieku przy autorach pozostałych obrazków? :)
jhusak @2014-07-28 22:18:42
A czy ktoś zauważył znaczek JIL w kuli plazmowej Latarnika? Obrazek wymiata. Próbowałem zasłaniać sobie nieistotne szczegóły (np sierpy planet) i całą kompozycja legła w gruzach. Gratulacje.
trophy @2014-07-28 23:06:26
"Leśny Stwór" i "Pies Gruszka" mają wielki potencjał!
Dziękuję za słowa uznania oraz za głosy na zlocie:). Jakub Husak - brawo za spostrzegawczość! Z mojej strony słowa uznania dla wyobraźni rodziny Rocky'ch:)
mgr_inz_rafal @2014-07-29 08:09:01
"Pies Gruszka" zdecydowanie niedoceniony.
the fender @2014-07-29 08:23:02
pies gruszka zarządził imho
Myślę, że powinien zostać bohaterem gry. Okładka już jest :)
Latarnik nas rozwalił na party. Coś pięknego - gratulacje!
Pozdrowienia dla całej płodnej ;) rodziny Hauke;)
Co do mojego compofillera to przed samym compo zaczęło mi chodzić po głowie aby coś szybko narysować, wiedziałem że jest kilka prac, ale nie spodziewałem się że więcej niż 3;) No ale Rocky zaskoczył! Zork był niesamowity, o dziwo nawet na Atari miał czerwony kolor po lewej stronie!;)
Dlatego przed samymi compotami i moim konkursem wiedzy muzycznej, zasiadłem po raz pierwszy na poważnie do G2F. Obrazek powstał w około 30 minut, zobaczyliście ostatecznie nie to co chciałem, no ale w przyszłości się poprawię)
Podziękowania dla Tebe, który mi wyjaśniał gdzie czego szukać, przy okazji Tebe big szacun, program zrobił na mnie gigantyczne wrażenie, z pewnością jeszcze się go będę uczył. Przy okazji wielkie uznanie dla naszych grafików, bo to nie jest łatwy program - to sztuka z niego korzystać w taki sposób!
balon @2014-07-29 22:46:47
@tdc, nie jest źle, obrazek wygląda trochę jak nowy wzór na kostium dla spidermana
the fender @2014-07-30 07:44:13
mnie się skojarzył z 2D bitmapą do nawinięcia na polygony w programie 3D. Ale fakt, skojarzenie znaczka atari z siecią jest bardziej trafne
tdc @2014-07-30 14:09:16
Następnym razem będzie superman :P
AdamK @2014-07-30 15:24:33
Fast demo na moim TV (puszczone przez VBXE) gubi synca, co ciekawe scroll jest ok.
... no Latarnik, to mistrzostwo. Bardzo dobra grafa, wow.
Odyn1ec @2014-07-31 22:04:23
G2F podaje 34. Aż się dziwię, że tyle wyszło
grupa ksywa co sądzisz o party @2014-08-01 01:01:12
Nie dość że obrazek zdaje się sięgać granic technicznych możliwości Atari (bo nie znam się, ale ile jeszcze tych kolorów da się tam upchać?) to na dodatek (a może i przede wszystkim) jest bardzo ładny.
Jak to ile da się upchać? Tyle co fabryka dała :) Czyli mniej więcej jeszcze 4 razy tyle :)
xoen. @2014-08-01 10:49:01
Latarnik - szokujące.
xoen. @2014-08-01 19:48:29
Jezu Chryste, ile i kto to popełnił, ilu devsów zrobiło coś, co to umozliwiło, ludzie, poszaleliście? Amstrad tego nie dałby rady... Takk, piłem dziś..
mgr_inz_rafal @2014-08-01 20:04:23
34 kolory? ja widzę: 1. Granatowe niebo, 2. Szary statek i dym 3. Żółte kółko i trawę 4. Czerwoną przestrzeń 5. Czarne skały 6. Zieloną broszkę
Ponieważ czarny to nie kolor, różnych kolorów jest zatem pięć ;-)
balon @2014-08-01 20:44:53
Ciekawe jakby wygladalo na commodore. Nie mowie o prostej konwersji tylko jakby ktos stworzyl od zera.
brx @2014-08-01 22:19:46
@balon: Obrazek wyglądałby pewnie na bardziej kolorowy, bo C64 mimo swojej charakterystycznej i stałej palety 16 kolorów ma większą gęstość kolorów w poziomie, a także bardzo kolorowy hires. Lecz jeśli chodzi o kolorystykę, z przyczyn oczywistych pewnie wyglądałby tak samo jak znakomita większość obrazków z C64 :)
@xoen: naprawdę nic nie wiesz o G2F czy RastaConverter i ich możliwościach? (pomijam umiejętności grafika) A co do ostatniego zdania, to dobry pomysł, zaraz sam zacznę :]
gorgh: no i rzeczywiście zrobiłeś prostą/szybką konwersję, to się naprawdę nie mogło udać :)
balon @2014-08-01 23:37:10
Automatycznie zniknął znaczek Atari :>)
Ja bym nie darł łacha. Nawet ta konswersja wygrałaby niejedno compo.
irCU @2014-08-02 01:32:40
XRko
ePDQ @2014-08-02 01:34:17
XKKR.,'.']((["
emkay @2014-08-02 08:40:49
1. C64 has a higher colour density in the horizontal direction 2. Atari has a higher colour density in the vertical direction
3. C64 can show up to 16 colours in 320 pixel and 160pixel width
4. Atari can show up to 24 colors in 160 pixel width 5. Atari can show up to 128 colours and C64 can show up to 16 colours on a single screen.
6. in a field of 8 x 16 pixels, the C64 can show 16 colours, and the Atari can show 128 colours.
Pictures always have a fixed density on the C64 and colours limit the depth and lightning impression to a very bad point. But the colourisation is always impressiv. On the Atari, you have to chose an image that benefits by the rules of the available colours... So it's depending on the image, whether it looks better on the Atari or on the C64.
baal @2014-08-02 14:48:37
4 - czemu akurat 24? 5 - czemu 128 a nie 256? 6 - Atari może wyświetlić 128 kolorów w obszarze 8x16? Jak?
emkay @2014-08-02 16:37:30
4 normally only 4 or 5 colours were possible . Depending on the used technique you can concentrate the colour change to regions on a scanline up to 24 ...
5 paletted modes don't use all luma steps, as line "0" for lumas isn't hard wired, setting uneven values shows no change on the display Only in GTIA mode 9 , you get all 16 brightness steps by the available bit combinations.
6 You can change 8 colour registers per scanline , thus change 8 pixels aside using 4 colour registers and 4 players...
trophy @2014-08-02 16:52:11
Myślę, że to, jaki jest dany obrazek, zależy wyłącznie od grafika. Kwestia narzędzia - tutaj komputera i oprogramowania - jest bardzo wtórna. Najlepszy jest pomysł - osobiście lubię, kiedy obrazek opowiada jakąś historię, jak kadr z filmu. Taki jest np. "Latarnik".
Przechodząc na grunt PC - są obrazki, które mogą się podobać, a narysowano je w 1-bit hi-res. Pomysł, to podstawa.
Dla mnie - reszta to dywagacje. Oczywiście, są ciekawe z technicznego punktu widzenia, ale niewiele wnoszą na poziom odbioru (czy powiedzmy - artystyczny :-)
baal @2014-08-02 17:40:19
@emkay - thx
@trophy - nie zgodzę się do końca z tobą. Każda sztuka powstaje dzięki jakimś narzędziom i to właśnie one wnoszą bardzo dużo do "poziomu odbioru", jak to nazwałeś. To co podziwiasz powstało na Atari XL/XE (czy raczej z narzuceniem sobie ograniczeń tego komputera) przy włożeniu ogromu pracy w rysowanie, ale też wcześniej w stworzeniu samego narzędzia. Ten obrazek nie zrobiłby tak dużego wrażenia gdyby powstał np. na PC. Nie bez znaczenia jest też fakt, że samo użycie dużej liczby kolorów w obrazkach na Atari jest dodatkowym bonusem. Nie da się całkiem odzielić "poziomu odbioru" od techniki. Inaczej połowa demosceny nie miałaby sensu. Narzędzia i ich ograniczenia są tu rzeczą kluczową.
@baal No, oczywiście, jest to kwestia podejścia do tematu i pewnie będziemy mieć odmienne zdanie, jeżeli chodzi o szczegóły. Myślę, że na poziomie ogólnym na pewno znaleźlibyśmy kompromis - najlepszą stroną demosceny jest to, że przez wiele lat, ciągle, ludziom chce się tworzyć, często jesteśmy czymś zaskakiwani i chcemy o tym rozmawiać. Osobiście, jestem przekonany, że najważniejszy jest talent - narzędzia i ich ograniczenia też są ważne, zgadzam się, ale geniusz zawsze coś wymyśli. Stąd dziś tyle osiągnięć, o których mogliśmy tylko pomarzyć w latach 80, 90-tych.
Natomiast - co do sensowności demosceny - uważam, że wszystko zależy od tego, jaką miarę do niej przyłożyć. Jeżeli komercyjną, to demoscena nie ma prawie żadnego sensu; jeżeli artystyczną, to przytłaczająca większość prac także nie ma żadnego sensu (wysoki poziom infantylności i niski poziom artystyczny), ale te, które mają, zasługują na naprawdę duże uznanie (kwestia gustu, która praca jest najlepsza wśród innych, ale jakiś wspólny wyznacznik naprawdę powalających prac istnieje); jeżeli kulturową, uważam, że demoscena ma ogromny sens - sama w sobie jest sensem, bo definiuje jakąś grupę ludzi, którzy mają wspólne zainteresowania, własny kodeks itd. Sam fakt, że zamiast zrobić codzienną rundkę w kierunku "pergoli śmietnikowej" siedzimy tutaj i rozmawiamy.
Pozdrawiam i życzę miłej reszty weekendu :-)
emkay @2014-08-02 18:07:18
@carrion
The C64 picture doesn't work. Exactly what I wrote , the depth and colourisation kills the image. Actually , it looks between odd and ugly due to the wrong colours. Plus 4 picture is no question, is good.
trophy @2014-08-02 18:10:22
@carrion Ekstra! Wersja C64 trzyma klimat oryginału. Jednak wersja dla - mojego ulubionego - Plus/4 jest znacznie lepsza w moim odczuciu.
Bez względu na to, obrazek wciąż jest tak samo dobry - każda wersja dostatecznie dobrze trzyma klimat i opowiada tą samą historię.
@emkay appreciate oyur comment, but I'm not sure I totaly understand you.
xeen @2014-08-02 19:32:00
niezły konwert, carrion. Chociaż znaczek C= już tak nie pasuje akurat tam ;) Dawaj - zrób coś na SV i przyjedź :)
baal @2014-08-02 19:33:52
@trophy Pełna zgoda:) Zmieniłbym tylko to, że demoscena nie wnosi niskiego poziomu artystycznego a jedynie definiuje nowy rodzaj. Pewnie, że grafiki z compo można porównywać do dzieł malarzy czy dzieł profesjonalnych grafików nie mających nic wspólnego z demosceną i wtedy te pierwsze mogą wypaść słabo (choć oczywiście nie zawsze). Natomiast, mówiąc szerzej o produkcjach demoscenowych, do czego można porównywać dzieło, do którego stworzenia wymagana jest zarówno duża wiedza techniczna aby wydobyć z komputera to co prawie niemożliwe i zdolności artystyczne, co daje tak unikalny "klimat"? W dzisiejszych czasach masa artystów próbuje sięgać po oryginalne środki wyrazu kosztem samego dzieła, bo np. czy obrazy malowane własną krwią, albo w jakiś inny nietypowy sposób będą wyglądały lepiej? Pewnie nie i nie o to chodzi. Przede wszystkim coś musi przyciągać, jak nie talent to chociaż warsztat, w czymkolwiek jest się dobrym :) Stąd, wydaje mi się, że demoscena wcale nie jest pozbawiona ryzyka skomercjalizowania. Na wszystkim co cieszy się jakimś zainteresowaniem, i tradycją, ma jakieś swoje "ikony" i legendy da się prędzej czy później zarobić :) To tyle filozofowania:)
trophy @2014-08-02 20:21:01
@baal Piękne podsumowanie.
emkay @2014-08-02 20:28:22
@carrion
It starts with the greenish yellow. Then the plasmatic effect of the "weapon" is gone. You also put paradox depth mixes into the picture with the additional colours. Also, greenish/yellow over a red/brown cape does in no way result in a pinkish light. The whole scene is broken on that C64 image....
Napisałeś: "This post is a result of a discussion at attarionline.pl where some atari graphicians tried to convert the latest Atari demoparty winning pic to C64 - they failed."
Po co pisać takie rzeczy? Przedstawiasz sytuację tak, jakby grupa atarowskich grafików próbowała robić swoje konwersje i ach, nie powiodło im się. A tak naprawdę jeden Gorgh przerobił obrazek jakimś automatem w 5 minut, nie przykładając się i nic nie korygując - nie wiem zresztą po co, bo wiadomo było, że efekt nie mógł być udany.
emkay @2014-08-02 21:14:50
@carrion Seems, that's the point why some people prefer different things...
This image uses hires on the C64 and keeps the scene of the original quite good...
emkay @2014-08-02 21:23:37
Supplemental: Well, it's actually a quick conversion in Timanthes...
gorgh @2014-08-02 21:48:20
crrn: moja proba to tylko przepuszczenie przez automat ( www.hit8b.it/filters.html ) Twoj obrazek o niebo lepszy
emkay @2014-08-02 22:02:30
even with hires, the c64 picture (of Timanthes) only solves about 60% of the Atari original. And the picture will not be shown in that quality on a real C64.
brx @2014-08-02 22:07:25
Naszła mnie coś mała ochota, by znowu pobawić się w konwersje obrazków z C64 (czy z tego coś wyjdzie inna sprawa, zwłaszcza przy tych upałach). Oczywiście sensowna konwersja obrazka z C64 na Atari nie potrwa 5 minut, kto się bawił programem RastaConverter ten wie jak to wygląda...
Piesiu @2014-08-03 10:39:22
Latarnik kopie tyłek, chociaż gdybym miał się mocno czepiać to zmieniłbym to i owo w tle np. dym czy planety ;), no ale za to sam latarnik i statek to mistrzostwo wszechświata! Brawo Odyniec, jedna z najlepszych małoatarowych grafik ever!
ming @2014-08-03 11:15:10
Numer dwa, Sad Story - swietna idea, wykonanie i estetyka. Odyniec bezkonkurencyjny @carrion, c'mon, trzymam lewego kciuka za twoj obrazek na Atari