atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Słowackie programy z 2023-02-06 04:11 (16)
Zin "Energy" powrócił z 2023-02-02 22:36 (12)
Spotkanie z AI z 2023-01-28 17:55 (14)
Jeszcze raz RastaConverter z 2023-01-22 21:24 (4)
AS gra we "Władcę" z 2023-01-16 15:08 (25)
Jak mieć "Monkey Island 2" na Atari ST? z 2023-01-15 14:20 (2)
PTODT w prasie z 2023-01-14 08:33 (9)
Reset dla wymagających! z 2023-01-12 00:58 (13)
Nowa gra "Mytris" z 2023-01-08 17:49 (15)
Już wkrótce Last Party 2023 z 2023-01-04 15:56 (20)
Spowiedź autora #15: Artur Miarecki z 2023-01-02 06:07 (8)
TDC w wojsku... z 2022-12-31 10:32 (6)
Nowy rok na małpiej wyspie z Atari ST! z 2022-12-29 23:25 (7)
Spotkanie z autorem "Władcy" i "Najemnika" z 2022-12-26 20:54 (36)
Wesołych Świąt 2022! z 2022-12-23 23:46 (8)
Drugi ostatni Ninja! z 2022-12-21 22:12 (35)
UniJoy i UniThor z 2022-12-17 20:04 (4)
Nowy "RECOIL" i "xasm" z 2022-12-16 14:13 (1)
Silly Venture 2022 WE za nami! z 2022-12-11 02:16 (16)
Archiwum gier po dużej aktualizacji z 2022-12-09 16:35 (29)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (35)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2023-02-06
Liczba katalogów: 8265, liczba plików: 35369
Zmian katalogów: 126, zmian plików: 210

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2256 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zmarły konkurs
Sikor tradycyjnie organizuje szybki konkurs, w aktualnych klimatach:

Hej!
Ogłaszam konkurs na grę obsługiwaną spacją.
Zasady:
- gra o tematyce zmarłych/duchów
- gra autorska
- obsługa jednym przyciskiem
- ma działać na standardowym Atari 65XE bez dodatków
- ma chodzić pod dowolnym DOSem lub ładować się spod Chaos Loadera (dla XXL-a: tak, X-BIOS dozwolony, o ile zadziała z czymś innym - nie przeszkadza mi on)
Czas trwania:
DeADLINE NIEDZIELA, 02.11.2014, GODZINA 21:00
Nagrody:
Tylko jedna: komplet pocztówek plus papierowa wersja Błękitnych Nimf (bez kostki), wysyłam wygranej osobie.
Prace wysyłamy na adres: sikor(podkreśł_spację)soft[zwierzę, od którego ponoć pochodzi człowiek]poczta(jakaś_kropka)fm
Po otrzymaniu gry - głosowanie do 12.11.2014.
Pozdrawiam,
Paweł "Sikor" Sikorski



2014-11-01 21:18 by TDC
komentarzy: 25
larek @2014-11-02 09:54:01
Na napisanie gry jest 24 godziny, a na głosowanie 10 dni? I gdzie tu sprawiedliwość? ;)
-tbxx- @2014-11-02 11:07:14
DeADLINE NIEDZIELA, 02.11.2014, GODZINA 21:00

Do "północy" bym coś napisał (bo pomysł jest)... a tak to dopiero po 21 będę miał czas coś robić na "Atari" :/
Anon @2014-11-02 11:27:47
Myślę że Sikor dopuści twoją pracę, nawet jak ja zgłosisz o północy. To nie SV 😉
tdc @2014-11-02 14:43:51
Też jestem za przesunięciem deadline o parę godzin ;)
s2325 @2014-11-02 16:27:20
Deadline nabiera nowego znaczenia w listopadzie.
KubalasaBliskomorski @2014-11-02 18:21:31
jaki polecacie program do robienia gier na atari ?
larek @2014-11-02 20:02:30
Atari Basic
jhusak @2014-11-02 20:07:31
Basic, Action lub assembler do kodowania. RMT do muzyki, a do grafiki Grafx2, G2f. Do scenariusza notepad, textedit lub vim czy emacs, to testowania Altirra lub atari800, może być w wersji atari800win. Do map i znaków Envision Reborn czy Atari Fontmaker z pomocą G2f
-tbxx- @2014-11-02 20:32:13
A jednak coś tam się udało zrobić. Masa błędów ale da się "zagrać" ;)
bob_er @2014-11-02 20:42:52
Gdyby na napisanie był przynajmniej tydzień, może coś prostego bym napisał. Ale jeden dzień - mało czasu. Niektórzy mają rodziny na karku,
-tbxx- @2014-11-02 20:45:42
2.5h pisania z przerwami na "to" i "tamto" - wiec jakość gry nie jest porażająca. Grunt że "w miarę" działa (nie do końca tak jak chciałem :/ )
miker @2014-11-02 21:12:24
No, to ja powiem, że ode mnie też "coś" będzie. :)
tdc @2014-11-02 21:20:53
Tak, Miker zrobił muzykę do gry którą kodował Bob_er ;):)
A Bob_er pewnie nie wie że coś robił :):)
miker @2014-11-02 21:24:22
Przekazane od Sikora: "Są dwie gry - jedna działa, w drugiej jest źle zrobiony font - do autora poszła prośba o poprawę. Dodatkowo była prośba o przedłużenie deadline-u - przedłużam do 22 (mam nadzieję, że poprawki fontu wpłyną).".
larek @2014-11-02 21:40:34
Sikor we własnej osobie nie może tu nic napisać?
larek @2014-11-02 21:42:07
Znaczy się - ma jakiegoś bana ba stałe, czy jak?
tdc @2014-11-02 22:13:05
Po długich rozmowach przyznaję że ma, ale nie takiego technologicznego tylko takiego innego typu ;)

Ale musze przyznać że w tej materii sporo się posunęło do przodu na ostatnim Pixel Heaven, więc może w przyszłości wszystko dojdzie do normy.
Anon @2014-11-02 22:25:50
Sikor ma focha
tdc @2014-11-02 22:31:22
Myślę że to cięższy temat...
nosty @2014-11-02 22:39:36
Hehe, przypomniała mi się kwestia, którą przed chwilą usłyszałem w filmie "Ostatni Samuraj": "Jego głos brzmi zbyt czysto by mógł zabrzmieć w tej sali" :)

Ale to było o cesarzu Japonii ;)
tdc @2014-11-02 22:49:24
Dobre, wypisz wymaluj pasuje do mnie ;):)
nosty @2014-11-02 22:57:03
Gra Rest In Peace ciekawa, ale duszek zżera przednioty (chyba ze bylo to zamierzone). No i opoznienie w reakcji na wcisniecie spacji tez nie ułatwia.
Ale wciąga :)
nosty @2014-11-02 23:19:46
tdc, jak rozwiązałeś kwestię, że bohater zabija duszka uderzając go z góry, a sam ginie gdy trafi go z boku lub z dołu?
Przecież każdy duszek to tylko jeden... duszek ;)

Myślałem, że wykorzystujesz to, że piernik jest zrobiony z dwóch, ale przy tym układzie pikseli jakoś tego nie widzę.

Potem pomyślałem, że wykorzystałeś ruch (czyli jak spada to zabija, jak się wznosi to ginie), ale eksperyment wykazał, że tak nie jest.

Zdradź tajemnicę :)
tdc @2014-11-08 05:58:11
Jest tutaj podstawowy problem, mianowicie system kolizji duszków podaje jedynie 1 lub 0. Zwykle się to sprawdza, gorzej gdy na jednym duszku porusza się więcej obiektów (tu nawet 10), wtedy sprzętowe kolizje są na nic.

Podobny problem był w grze Tedecujące starcie, gdyż na jednym i tym samym dyszku był samolot gracza ale i naprowadzane rakiety. Sprzętowe kolizje wtedy wykazałyby trafienie (1) lub brak (0), ale przy trafieniu to gracz ma zginąć czy przeciwnik bo został trafiony wystrzelonym pociskiem?
Ten problem jest nierozwiązywalny normalną logiką, może tą urzędników urzędów skarbowych czy też innych, dałoby radę :-> :P

No ale ponieważ urzędnicy żyją w kompletnym oderwaniu od rzeczywistości, to my żyjący w niej musimy rozwiązać to inaczej...

Zasada jest prosta KISS, w tym konkretnym przypadku kluczowe są dwie zależności: fire wciśnięty lub nie oraz wysokość na której znajduje się dany przeciwnik i gracz. Więcej nie trzeba.
Należy wybrać graniczną wysokość przeciwnika powyżej której z nienaciśniętym fire gracz zbija duszka, a poniżej sam ginie.

Co do dwóch duszków na postać gracza to umyślnie z zasady nie stosuję takich ograniczeń, jeśli idzie n duszków na dany obiekt to jest pełna swoboda na ich używanie, w końcu gry na Atari mają wyciągać maksimum z tego co Atari udostępnia ;)
Ale oczywiście w pewnych sytuacjach (jak Jamy) można się posiłkować takimi rozwiązaniami.


Jak widać to żadna tajemnica;) Po prostu należy sobie wszystko maksymalnie upraszczać.
tdc @2014-11-26 07:23:31
Moje słowa okazały się prorocze, dopiero co marudziłem na urzędników skarbowych, a tutaj wyskoczyła afera dziadków leśnych, którzy zachowywali się tak, jakby szybko chcieli udowodnić że nie tylko w skarbówkach siedzi się na stołkach i marnuje kasę podatników (i to w "obowiązkach", które mają dla kraju szkodliwy wpływ czy też jedynie konsekwencje). Co z tą Polską...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
ATARI 1025 i regeneracja taśmy (8)
ostatni: 08-02-2023 00:29, itguyinaction
Zmiany w bazie gier, demosceny, u... (898)
ostatni: 07-02-2023 22:54, gienekp
RMT hacking (106)
ostatni: 07-02-2023 20:35, emkay
AI pisze programy (111)
ostatni: 07-02-2023 20:29, ilmenit
Sklep RETRONICS (10)
ostatni: 07-02-2023 18:35, Pawex
Hatari pod windows z działającym ... (11)
ostatni: 07-02-2023 18:24, xorcerer
Nietypowe zastosowania Atari (33)
ostatni: 07-02-2023 17:42, pancio
Poprawki ASAP (84)
ostatni: 07-02-2023 17:34, 0xF
Konwersja gry "Elite" (2)
ostatni: 07-02-2023 17:17, Kaz
"Falujący" 1010 (25)
ostatni: 07-02-2023 15:34, adi
Sprzedawanie retro sprzetu na EBA... (1)
ostatni: 07-02-2023 12:46, streak
Atari 7800 i niższe -> Atari 8-bit (58)
ostatni: 07-02-2023 12:40, adi
Ciekawostki (5293)
ostatni: 07-02-2023 11:01, jhusak
Filmy z Atari (131)
ostatni: 07-02-2023 10:41, mono
Aleja Pamięci / Avenue of Memories (75)
ostatni: 07-02-2023 10:24, Dracon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2609
Ostatnio zarejestrowany: wacekp
Postów ostatniej doby: 41

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (30)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»