atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wznowienie produkcji RAM-CART z 2019-12-11 04:15 (12)
Po Silly Venture z 2019-12-08 16:11 (102)
Powrót Robbo z 2019-12-08 02:29 (4)
F#READY z 2019-12-02 00:30 (20)
Pokwasiliśmy w Warszawie z 2019-11-29 01:07 (19)
Nowe programy od 0xF z 2019-11-24 10:27 (9)
W sobotę KWAS #17 z 2019-11-22 02:11 (30)
Premiera "The Last Disk +" z 2019-11-20 22:03 (20)
Poprawki gier w Basicu z 2019-11-14 18:04 (22)
Nasi grają u dra Albana z 2019-11-13 23:54 (25)
Silly Venture 2k19 na pełnych obrotach! z 2019-11-10 16:11 (44)
Nowy FLOP i nowe gry z 2019-11-02 07:05 (190)
Wyniki konkursu ABBUC 2019 z 2019-10-26 20:34 (52)
Silly Venture 2k19 - garść informacji i nowa invitka! z 2019-10-21 21:33 (17)
Klan Atari na Retrospekcji z 2019-10-18 00:03 (19)
Duddie's Goodies z 2019-10-16 15:41 (1)
W sklepie u Gwintera z 2019-10-12 00:08 (14)
Relacja z KWAS #16 z 2019-10-10 19:55 (7)
Silly Venture 2k19 - święto atarowcow coraz bliżej! z 2019-10-07 13:12 (19)
Premiera "Deszczownika" z 2019-10-06 18:13 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Ironia 2016 zakończona
Zakończyła się druga edycja zlotu Ironia organizowanego przez Marka "Irona" Jurków. Jak donoszą uczestniczy impreza się bardzo udała, przez miejscówkę przewinęło się około 20 osób nie licząc dzieciaków. Zachęcam do odwiedzenia wątku na forum, gdzie pojawiają się zdjęcia (poniżej jedynie wybrane) i wrażenia.




Wyniki:

GFX COMPO
  • 1. "Tryptyk NoMad" / Bocianu








  • 2. "other_x" / Irata4




  • 3. "po_drugiej_stronie_TENCZI" / Kris3d




  • 4. "Casiopea" / s0nar




  • 5. "Nie chcę" / Irata4



    WILD COMPO


  • "6 prac Mikera" / miker

    No cóż, pozostaje zatem życzyć sobie (gdyż nie dane mi było dojechać) i innym: Do następnego razu! :)

    2016-09-19 00:37 by Xeen
    komentarzy: 40
  • IRATA4 @2016-09-19 02:22:43
    punktacji zabrakło .
    Do Tenchi/ego daleko ,on w tym UFie siedzi i zazdrośnie zerka z iluminatora na Atari Blasta na żadnym innym 8 bit nie pójdzie ta gra i basta idę grać w Blasta ...o kuźwa to już druga w nocy a myślałem że czternasta.
    Gdzie jest piąta praca zatytułowana"Nie chcę" ?
    Kto wygrał "rzut nośnikiem" ?
    @Sonar twoja graficzka by nieźle wyglądała jako obraz- olej na płótnie,czemuś nie przyjechał ?
    Trudno się piksluje jak inni łażą i zerkają ,powinien być zakaz opuszczania miejsc , jakiś reżim musi kuźwa być !!!
    Jak widać jakieś tam postępy robię ,muszę bardziej się przykładać a w końcu zrobię dzieło doskonałe :-) i będę w książce Pixel art/u ...no ale chyba w następnym wydaniu tj za 5-10 lat bo iak widzę to na razie nawet pod uwagę brany nie jestem ;-p
    Głos Ludu @2016-09-19 02:26:52
    mam nadzieję że piąta praca po wnikliwej analizie zostanie zaprezentowana światu,myślę że są na tym forum ze dwie ,trzy osoby które skumają żart i ironię zawartą w tym wybitnym dziele ,po to właśnie ono powstało.
    sNr @2016-09-19 06:05:40
    IRATA4: po łan: remanent w warsztacie, dwa: opcja transportu died, po trzy: nowy rower - trzeba było przetestować sprzęt downhill-owo na darniach w szaleńczych prędkościach. Rama, zawieszenie, fele, balonówy i obie tarcze wytrzymały - czyli sprzęt jest gites bo czasem na stokach prawie pion był ale obyło się bez gleby czy awarii.

    IRATA4: Mówisz? No, możliwe. Kubizm w oleju? xD Dałoby się zrobić. Twoja praca ciekawa. Podoba mi się. Dynamika. Mmmm. Cool!

    Pzdr.
    xeen @2016-09-19 09:48:27
    Irata - to podrzuć pracę nr 5 to dodam.
    Dałem to co znalazłem.
    kris3d @2016-09-19 10:19:10
    @irata4, prawdopodobnie XEEN wziął obrazki z profilu retroKORNER z fejsa, a tam...nie wrzuciłem Twojej pracy;) Sorrryyy!

    Ale masz się z czego cieszyć: masz drugie miejsce i zostałeś przyjęty do grupy antiCSHOP, gratulujemy! Jedyne czego Ci nie powiedzieliśmy to wysokość składki, jednorazowej, dożywotniej, a wynosi ona: milion dolarów w ruskim złocie;)

    AKTUALNY SKŁAD antiCSHOP:
    1. bocianu: co-founder, code, gfx, msx
    2. kris3d: co-founder, manago, gfx
    3. irata4: member, gfx

    DOKONANIA:
    1. TruboSnail - popierdółka
    2. 5DOTS - chujowa muza
    3. Trochę grafik, muzyczek, interek itp itd

    Z anticZNYM pozdrowieniem: kris3d
    mono @2016-09-19 13:33:04
    @IRATA4: To była Twoja praca, ha! Zapunktowałem ją najwyżej, bo wyglądała świetnie. Tryptyk Bocianu w hiresie uważam, za bardzo dobry, ale powinieneś jednak dostać 1 miejsce :)
    mono @2016-09-19 13:34:07
    Najwyżej, czyli 10. Bocianu dostał 9 :P
    grey / mystic bytes @2016-09-19 14:38:23
    Party klimatem przypomina Fortification i faktycznie może je zastąpić z powodzeniem. Podobała mi się stronka imprezy, invitka Koali na RW (mimo iż obie te rzeczy pojawiły się zdecydowanie za późno). Fajna grafika kolegi Irata4 :) Życzę powodzenia przy kolejnych edycjach Ironii.
    xeen @2016-09-19 14:58:38
    dodałem pracę Iraty: Nie chcę
    mono @2016-09-19 15:59:46
    Dzięki Magistrowi Inżynierowi Rafałowi dokonałem na party odkrycia roku - gra "Strictly gone bananas" http://atarionline.pl/v01/index.php?suba...
    Gra mi jakoś uciekła, natomiast zwracam uwagę na fakt że tryb jest niesamowity! I może się nadawać do sporej ilości dynamicznych gier. Mamy rozdzielczość 80x48, pamięć ekranu zajmuje 40*48=$900 bajtów a więc tylko dwa razy więcej niż GR.0 a dysponujemy wszystkimi możliwymi rejestrami kolorów Atari (9).
    Ciekaw jestem jak wyglądałaby porządna bijatyka w takim trybie :>
    mono @2016-09-19 16:01:40
    Eeee $780 :)
    sNr @2016-09-19 17:37:36
    a kto powiedział, że Fortification nie będzie? ;)
    Vasco/Tristesse @2016-09-19 17:56:27
    Sonar, nie wk... mnie ;P
    bocianu @2016-09-19 18:18:48
    @kris3d: po takiej liście "dokonań" nie wiem czy dalej jesteś naszym specjalistą od PR. ;)
    mgr_inz_rafal @2016-09-19 20:49:47
    Party na pewno z potencjałem. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za ciekawe dyskusje, mono (monemu, monowi?) za wskazówki techniczne i organizerowi za organizację organizacji ;)

    Żałuję, że nie mogłem zostać do niedzieli. Nadrobię za rok!
    szeryf @2016-09-20 16:27:43
    Fajne grafy.
    Najbardziej podoba mi się cieniowanie po lewej stronie obrazka other_x, ale w zasadzie wszystkie grafiki są ciekawe.
    _tbxx @2016-09-20 17:00:06
    @Irata4 - to "other_x" to takie "Other M" dla zmyłki ? ;P
    Adam @2016-09-20 18:30:51
    Hmm... a "Other M" wygląda na takie poprzestawiane "Mother" - nawiązanie do Mother Brain? :)
    the fender @2016-09-20 19:46:04
    "NIE CHCĘ" - najbardziej scenowy z w.w. :)

    Szkoda, że tak mało pixel-artu w prezentowanych pracach ale trzeba jednak wziąć pod uwagę że charakter tego spotkania był kameralny i niezobowiązujący :) Uczestnicy chyba bawili się dobrze, a o to chodzi.
    the fender @2016-09-20 19:48:58
    P.S.: Bocianu powinien więcej rysować, bo o ile jego prace nie powstały w oparciu o jakiś konwerter - to ma talent chłopak i widzę tutaj potencjał na jakieś większe gfx kompo. Koniecznie jednak musi popracować nad dopracowaniem warsztatu do poziomu pixelartu.
    Adam @2016-09-20 20:52:52
    Moim zdaniem Bocianu powinien w ogóle więcej rysować, komponować i kodować na Atari, niestety doba ma tylko 24h :)
    bocianu @2016-09-20 21:42:36
    @the fender - moje prace były rysowane na PC w fotoszopie, a potem przez AGS konwertowane do xex'a - ale to dopuszczał regulamin :)
    Ale piksele stawiałem sam :) ISS'a odrysowywałem ze zdjęcia jakiegoś znalezionego w internetach, ale ręcznie - każdy piksel postawiony z palca. Kompozycja i logo też własne.

    @Adam - dzięki za miłe słowa ;) Chętnie bym przedłużył dobę.
    kris3d @2016-09-21 00:22:39
    @bocianu, piar odpowiedni do sytuacji kilka wątków obok;) każdy wie że jesteśmy zajebiści a Ty szczególnie;)

    @the fender, kwestia narzędzia, osobiście uważam że lepiej pracować wygodniej, dlatego używanie Photoshopa, AGS czy G2F i tam rzeźbienie pikseli jest dopuszczalne, bocianu to jechał "z klika", więc się liczy:)
    blasph @2016-09-21 01:37:48
    szacuneczek dla Bocianu za jego "wielowymiarowość"( nie ujawnianą dotąd ) :) taki scenowiec atarowiec to skarb :) Irat4 do roboty gdzie kolory (dobrze ci idzie) ??? widzimy sie na gfx compo sv2k16 :) sonar tez fajnie ale gdzie kolory? pokombinuj z paletą :) i bedzie zajebiście zobaczysz :)
    wieczór @2016-09-21 04:59:49
    @blasph: nie bądź taki szablonowy :) Od kiedy G2F się pojawił to każda praca musi mieć więcej niż 4 kolory? Ja akurat uważam, że próba "podkolorowania" tych 2-ch grafik - świetnych swoją drogą - zepsuła by je.
    the fender @2016-09-21 07:53:19
    @bocianu @kris3d: pixelart to jednak coś więcej niż tylko ręczne klikanie. To odpowiedni dobór barw, umiejętne ręczne stosowanie odpowiedniego ditheringu, umiejętność ręcznego prawidłowego antyaliasowania. Poza tym rzeczy, które ciężej opisać a lepiej zrozumieć oglądając np grafiki z platformówek 2d, gier izometrycznych z lat 90, grafik scenowych itd itp. To ten specyficzny klimat "komputerowego obrazka", którego jednak brakuje w w/w pracach. Co nie zmienia faktu, że są ok :)
    sNr @2016-09-21 11:03:22
    @szeryf - true. niezły move irata4
    @blasph - tnx. roger that.
    @wieczór - true. trochę retro musi być.

    pzdr.
    blasph @2016-09-21 16:09:02
    @wieczór : nie chodzi o szablonowość tylko właśnie o elastyczność.wystarczy najpierw pobawic sie z paleta w 5 kolorach a potem..ewentualnie cos podkolorowac to poprostu otwiera nowe spojrzenie na swoja grafike :) ja tak mialem..hehe grafika z paleta dobraną na zasadzie kontrastów lepiej wygląda niz w odcieniach zieleni i szarosci bo mozna uwydatnic to co sie chce w obrazku
    IRATA4 @2016-09-21 20:05:23
    Praca miała być w pięciu kolorach jednakże mam problemy z wygenerowaniem xex/a z pięciu ,poza tym sam coś pochrzaniłem i uciekł mi jeden kolor koniec końców prawie od nowa pikslowałem na party co w sumie wyszło pracy na dobre .
    Na SV szykuję coś w 4,5ciu i dwie prace w 16 odcieniach szarości ,jeszcze sporo czasu minie nim w trybach podstawowych osiągnę poziom jaki chcę ,potem i w międzyczasie będę przyswajał G2F a na razie chcę mieć pełną kontrole nad tym co robię .Nie jest nigdzie napisane by na piedestale stanąć trza znać g2f ja chcę stanąć z dobrą pracą z taką która w trzech kolorach powali .
    Anon @2016-09-21 20:56:46
    Irata, twoja praca na razie nie powala. Uważam jednak, że jest to kawał dobrej roboty i masz duży potencjał jako grafik. Oby tak dalej.
    IRATA4 @2016-09-21 23:57:17
    mnie też nie powaliła bo zawsze jest tak że czasu mało i ciągle mnie się wydaje że masę rzeczy widzę do poprawy a pracę w końcu wypada oddać .
    thefender @2016-09-22 09:03:43
    Doby pixelart wymaga sporej ilości czasu i samozaparcia aby go ukończyć. Piszczę to z perspektywy osoby, która odbiła się kilka razy od tematu ze względu na brak cierpliwości (albo słomiany zapał). Na pewno tutaj więcej mogą powiedzieć graficy, ale to na pewno nie jest tak że się siądzie dzień przed party i wypiksluje coś ładnego. Tzn oczywiście, zależy kto piks_luje :) Ale na pewno ktoś na początku drogi nie zrobi tego na przysłowiowym kolanie. Co najwyżej sobie w niego strzeli, czym oczywiście nie ma się co absolutnie przejmować tylko rysować dalej ;)
    kris3d @2016-09-22 11:37:34
    @thefender, racja, trzeba mieć cierpliwość i doświadczenie i trochę tutoriali się przyda jak stawiać piksele żeby się "składały" ładnie. Oglądanie i analizowanie grafii z dobrych gier 2D z lat 90tych to obowiązkowe zadanie, YouTube też bardzo pomaga w załapaniu technik cieniowania i kolorowania, wbrew pozorom tego można się nauczyć, nawet mają nikły talent;)

    Kiedyś (2003 rok) zaczęliśmy na PC grę izometryczną (a raczej miała to być nakładka na GaduGadu, fajny pomysł) i wówczas poznałem co to jest pixelowanie izometrii i to w animacji postaci!:) Projekt zdechł był, ale koncept i grafika została:)

    Kto mnie zna i spotkał na jakimś party, to widział że mam na koszulce takiego Pixelaka z tamtych czasów:)
    IRATA4 @2016-09-22 13:05:08
    jestem innego zdania ,podglądanie niewiele da jeżeli się tego nie czuje ,ja opracowuje własną technikę pikslowania ,trza widzieć i czuć
    sNr @2016-09-22 15:20:45
    na swaroga. skromności
    wieczór @2016-09-22 15:53:20
    @blasph: o szablonowość właśnie :) W sensie: założenie, że o jakości grafiki świadczy ilość kolorów. Może nie wyłącznie, ale jest czynnikiem znaczącym. A ja uważam, że to zależy od grafiki i tematu - akurat te dwie powinny być w takich kolorach właśnie, większa ich ilość zepsułaby efekt :)
    poison @2016-09-26 04:53:51
    Where can i download party stuff?
    miker @2016-09-27 17:17:20
    got ya! @2016-10-05 06:04:04
    mhm @2016-10-05 18:50:35
    a napisy chyba też nie jego tylko google tłumacza xD
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    "Kręgi zagłady" dla Atari XL/XE (... (26)
    ostatni: 11-12-2019 13:36, duncan
    Co definiuje "to jeszcze Atari"? (203)
    ostatni: 11-12-2019 13:36, mono
    Nowa gra "Albert" (100)
    ostatni: 11-12-2019 12:58, Kaz
    Kompresja YouTube (12)
    ostatni: 11-12-2019 12:39, Kaz
    KARDRIDŻ WEEKEND 3+ (30)
    ostatni: 11-12-2019 12:36, Kaz
    SV19 - biuro rzeczy znalezionych (5)
    ostatni: 11-12-2019 12:18, Creonix
    Gry w szachy na Atari (1142)
    ostatni: 11-12-2019 11:15, zbyti
    Nowa gra "Star Vagrant" (60)
    ostatni: 11-12-2019 10:29, MADRAFi
    SV 2k19 - podziękowania (50)
    ostatni: 10-12-2019 22:06, yamahalodz
    Silly Venture 2k19 - keeping the ... (169)
    ostatni: 10-12-2019 20:33, IRATA4
    Pomysł na demo. (2)
    ostatni: 09-12-2019 21:59, astrofor
    Niedokończone gry (98)
    ostatni: 09-12-2019 20:55, IRATA4
    Zakończenia gier Atari (134)
    ostatni: 09-12-2019 01:27, odislaw
    Muzeum Historii Komputerów i Info... (15)
    ostatni: 09-12-2019 00:54, Kaz
    Wydawnictwo Fusion Retro Books (4)
    ostatni: 09-12-2019 00:00, zbyti

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2063
    Ostatnio zarejestrowany: plinius
    Postów ostatniej doby: 87

    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    F#READY i Dracon (20)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
    Marcin Długosz i Kaz (16)
    «« nowszestarsze »»

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»