atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Ironia 2017 – wyniki z 2017-08-15 18:51 (5)
Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry z 2017-08-12 23:53 (41)
Silly Venture 2k17 – and the beat goes on! z 2017-08-06 19:46 (14)
Sklep retro we Wrocławiu z 2017-08-05 23:12 (10)
Lista gier zgłoszonych do konkursu ABBUC 2017 z 2017-08-02 00:11 (7)
Silly Venture 2k17 – invitka na Atari XL/XE! z 2017-07-28 07:43 (24)
Jeszcze o konkursie ABBUC 2017 z 2017-07-27 17:47 (3)
Zapowiedź gry SuperFly XL (Lite) z 2017-07-24 20:57 (9)
Nowe demo na VBXE z 2017-07-23 18:35 (8)
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha z 2017-07-18 00:18 (12)
Tre Robbo 51 z 2017-07-16 12:06 (4)
Yerzmyey i Pinokio na WAP-niaku 2017 z 2017-07-12 19:57 (6)
Sommarhack 2017 - wyniki z 2017-07-09 23:06 (15)
Twórczość Yerza na BandCamp z 2017-07-07 18:17 (12)
Silly Venture 2k17 – oficjalna strona i pierwsza invitka! z 2017-07-04 22:52 (12)
Reedycje książkowe Retronics – aktualne wieści z 2017-07-01 19:16 (0)
Ironia 2k17 już wkrótce! z 2017-06-27 19:48 (12)
Vladimir Zúñiga – ilustracje inspirowane Atari z 2017-06-24 20:54 (28)
Gry w Mad-Pascalu z 2017-06-20 22:48 (23)
Rain of Terror – edycja kolekcjonerska z 2017-06-16 22:46 (3)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Jeszcze o konkursie ABBUC 2017

Na 4 dni przed deadline'em mamy w konkursie programistycznym ABBUC trzy zgłoszenia:

Superfly XL (Lite) – Patjomki, Irgendwer, Miker
Bomb Square Duel – Jan-Sören „VD TONIC” Haas
New Atari Game (N.A.G.) – Gorgh, Caruso


Patjomki zdradził nam kilka szczegółów dotyczących swojej gry SuperFly XL (Lite):


• Gra została napisana całkowicie w asemblerze, przy użyciu środowiska WUDSN.
• To jego pierwsza gra na 8-bitowe Atari, jaką pokazał światu. Kilka dekad temu pisał gry w Basicu, ale żadna z nich nie jest na tyle ciekawa, aby ją zaprezentować. Natomiast przed kilkoma laty stworzył i opublikował pewien program narzędziowy na Atari ST.
• W oryginalnej wersji Superfly na Atari ST zawartych jest więcej różnych leveli z odmienną grafiką (m.in. latamy helikopterem). W tej wersji mamy tylko jeden rodzaj grafiki i właśnie stąd wziął się dopisek „Lite” w tytule. Początkowo celem było stworzenie pełnej konwersji na małym Atari, ze wszystkimi bonusami, ale development gry trwał bardzo długo i ostatecznie Patjomki zrezygnował z inicjalnego pomysłu. A tworzenie tej gry zajęło mu sporo lat, bo nie był w stanie poświęcić na prace nad nią więcej niż tydzień-dwa rocznie.


Z kolei Gorgh wczoraj zakończył development i na swoim blogu podsumował prace nad New Atari Game, pisząc m.in. tak:


    Gra zajmuje 32419 bajtów, kod i niektóre dane (bez muzyki) zawarte są w 10509 liniach tekstu. Grę pisałem pod Linuxem, kompilując ją z konsoli Windowsa pod Wine za pomocą crosskompilatora MADS. Do testów służył mi emulator Altirra w wersji 2.80, również uruchamiany poprzez Wine. (...)

    Jak nigdy dotąd udało mi się zaoszczędzić około 5 kb pamięci, które są wolne po załadowaniu programu. Udało się to między innymi dzięki rozsądnemu zorganizowaniu danych graficznych – a dokładniej danych animacji głównego bohatera. Klatki animacji mają przesunięcie co 2 piksele, więc zamiast 8 obrazków danej klatki animacji głównego bohatera potrzebowałem tylko 4 (dla wyjaśnienia – kilka wersji tej samej klatki animacji jest potrzebne dla płynnego ruchu bohatera po ekranie – przesuwa się po prostu bity w bajcie).
    Ponadto pierwszy raz zastosowałem pewien trick zmniejszający potrzebną ilość grafiki głównego bohatera o 1/5 – puste bajty klatek animacji nie są przechowywane w pamięci.

    (...) parę technikaliów odnośnie zapełnienia pamięci.
    $500,$600,$700 – dane dla rysowanej trasy
    $800-$1000, $c000-$d000, $d800-$fb00 – 15 kilobajtów przeznaczonych na zestawy znaków.
    $1000-$2000 – pamięć ekranu (4 kb)
    $2000-$2e00, $3100-$5800 – kod programu (kilkanaście kilobajtów)
    $a000-$bf00 – dane grafiki
    $6b00-$8200, $9400-$9b00 – dane muzyki i player muzyki.

    Na koniec chciałbym podziękować wszystkim, którzy swoimi uwagami przyczynili się do powstania tej gry. Trzymajcie kciuki za powodzenie tej gry w konkursie!


2017-07-27 17:47 by "Adam"
komentarzy: 3
Shanti77 @2017-07-27 18:43:25
Nie zapominajmy o pamięci RAM która jest pod ROM (+14kB)
anon @2017-07-27 23:27:26
Niezbyt imponująca liczba zgłoszeń
Adam @2017-08-01 21:24:16
Ostatecznie do konkursu zgłoszono jeszcze 3 gry:
- Eric Henneke - "The Bounty Hunter vs. Skarg Slick" (tekstówka)
- Martin "Matosimi" Simecek - "Citron 3kg" (podobno gra arcade)
- Rob Schlortt, Eric Henneke - "War Room"
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Tensor Trzaskowskiego (23)
ostatni: 16-08-2017 14:20, Vidol
ast multi cardridge (88)
ostatni: 16-08-2017 13:51, FUJI
PAC-MAD (16)
ostatni: 15-08-2017 23:19, bocianu
Ironia 2k17 (118)
ostatni: 15-08-2017 22:46, Adam
czy ktoś wie jak nazywa się specy... (5)
ostatni: 15-08-2017 17:22, kosa1013
Martwe 800XE - naprawa/diagnoza (12)
ostatni: 15-08-2017 17:01, miki1406
Piekiełeczko (6)
ostatni: 15-08-2017 15:43, xeen
Jestem forumowiczem niższego sort... (12)
ostatni: 15-08-2017 14:10, wieczor
transformacja plików str, xex na ... (11)
ostatni: 14-08-2017 21:21, QTZ
Padnięta stacja Atari 810 (3)
ostatni: 14-08-2017 20:22, Yolk (xmgatz)
Basic XE bez cartridge'a (10)
ostatni: 14-08-2017 18:30, pin
flinstones (6)
ostatni: 13-08-2017 23:10, Gonzo
Gry, do których chętnie wracacie.... (22)
ostatni: 13-08-2017 22:04, Alex_D
The Goonies - wersja Turbo Blizza... (4)
ostatni: 13-08-2017 03:37, QTZ
Poprawki ASAP na Android (49)
ostatni: 11-08-2017 23:53, 0xF

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1708
Ostatnio zarejestrowany: nprpmeal
Postów ostatniej doby: 21

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»