atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Update, update... z 2004-10-17 22:44 (17)
Czeski film 2... z 2004-08-24 21:16 (4)
Nowe pliczki... z 2004-08-01 14:08 (7)
Wakacje! z 2004-07-19 22:56 (2)
Czeski film... z 2004-07-13 18:49 (7)
Z niewielkim opóźnieniem... z 2004-07-02 19:11 (11)
Jak co tydzień... z 2004-06-20 17:12 (6)
Atari w joysticku z 2004-06-13 15:05 (10)
Było bardzo blisko... z 2004-06-07 17:44 (8)
Nie ma to tamto... z 2004-06-06 13:36 (3)
Pierwsze koty za płoty... z 2004-05-29 14:27 (4)
Czekamy na nowa grę! z 2004-05-23 16:02 (20)
Samochwalstwo... z 2004-05-16 12:09 (6)
Głos ludu przeważył... z 2004-05-09 11:49 (4)
I nastała światłość... z 2004-04-20 00:00 (27)
Interlace DIN z 2010-12-26 15:21 (16)
Wolfenstein 3D na Atari z 2010-12-25 11:29 (67)
Wesołych Świąt! z 2010-12-24 03:03 (25)
Przedświąteczne uzupełnienia z 2010-12-21 21:41 (15)
Kalendarz 2011 z 2010-12-20 22:14 (29)

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64!

No i stało się! :) Na odbywającym się w ten weekend demoparty "Deadline" w Berlinie została zaprezentowana czwarta już invitka na zbliżające się wielkimi krokami atarowskie Silly Venture 2k17!


Dlaczego akurat platforma Commodore? Pomijając wątki związane z konstruktorami C-64 i Atari ST (wspólny "ojciec" obu platform – Shiraz Shivji), chcieliśmy w ten sposób uhonorować kolegów ze sceny C-64, którzy od lat i tak w mniejszej czy większej grupie przyjeżdżają na nasze party, a nawet biorą udział w compo wystawiając prace na naszą platformę. Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że invitkę zakodował atarowski koder – Gorgh.

Za grafikę (oprócz logo Atari na pierwszym screenie) odpowiada płeć piękna, znana na scenie C-64 jako Mermaid z Norwegii, natomiast za muzykę MCH (muzyk z Polski, wystawiający swoje prace na wielu platformach, w tym XL/XE oraz ST/STe).



Bezpośredni download do invitki: link
Serwis POUET.NET: link

Organizator SV2k17 zwraca się z prośbą o dopisywanie się do listy obecności oraz o wysłanie drogą mailową (lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na FB) informacji odnośnie planowanych prac na compo.

Strona eventu: www.sillyventure.eu

Kolejne invitki jeszcze w tym miesiącu!

2017-10-01 12:48 by Grey
komentarzy: 13
CePumpkin @2017-10-01 15:24:48
Yeah! Fajne róló, chapeau bas.
Nasza szkoła! :D
tdc @2017-10-02 01:41:43
Fajna robota Gorgh! ;)
xeen @2017-10-02 07:08:07
brawo, Gorgh :)
grey / mystic bytes @2017-10-02 08:28:48
Gorgh dał radę, to prawda :) Z jednej strony się cieszę, z drugiej... nie chciałbym żeby to był stały trend jeśli chodzi o platformę :D Ale doświadczenie z C-64 bezcenne!
mono @2017-10-02 11:08:34
Ładne, ładne :) Bardzo inaczej się programuje C=?
gorgh @2017-10-02 12:09:57
mono: to dziwne doświadczenie...assembler ten sam, więc pisze się tak jak na atari z tą różnicą, że trzeba tak organizować plik aby wszystko w pamięci było po kolei, bo c64 ładuje cały plik w jedno miejsce
szeryf @2017-10-02 15:29:25
gorgh: tak z ciekawości, możesz napisać ogólnie jak sie multiplikuje sprajty na C64?
gorgh @2017-10-02 15:39:20
szeryf:
robisz procedurę sortującą sprite'y- po prostu po tablicy wysokości sprajtów sprawdzasz czy kolejność jest od najwyżej położonego do najniżej położonego- wystarczy wywołać 1-2 na ramkę.
Potem wywołujesz przerwanie IRQ $d012 (które odpowiada przerwaniu DLI na Atari) , wywołujesz je tyle razy ile razy więcej chcesz mieć sprajtów. Bierzesz z tablicy pozycji Y wysokość 9 sprajta, odejmujesz kilka linii i wpisujesz do $D012. W przerwaniu stawiasz 8 sprajtów w kolejności tak jak były posortowane.
Ja zastosowałem metodę wywoływania przerwania co 4 duszki, bo inaczej mi one bardziej mrygały.
Ot i cała filozofia :)
mgr_inz_rafal @2017-10-02 22:33:56
Trzeci od prawej (w tle) to chyba Konop.
xeen @2017-10-03 06:39:04
a drugi to aceman, tuz obok Fox'a :)
gorgh @2017-10-03 13:03:05
Mermaid przygotowała obrazek w 2 wieczory, mega szybkie tempo
szeryf @2017-10-03 14:54:00
Dzięki gorgh, muza i obrazki też fajne.
MKM/Lamers @2017-10-03 21:48:10
Kawał dobrej roboty. Podoba mi się.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (149)
ostatni: 16-01-2018 09:50, bruno_j
Laura Konstruktor (18)
ostatni: 16-01-2018 02:55, QTZ
Dziwny dorobiony port w Atari 65xe (8)
ostatni: 15-01-2018 23:36, mariuszbox
Sprzedam czasopisma (1)
ostatni: 15-01-2018 23:35, larek
Zasilacz do stacji CA-2001 / LDW ... (1)
ostatni: 15-01-2018 17:09, madness
Książki SOETO (177)
ostatni: 15-01-2018 13:02, Enjo
Jaki sprzęt przenośny wybrać pod ... (5)
ostatni: 15-01-2018 09:44, dzeq_pl
WOŚP - Atarowcy pomoga? (64)
ostatni: 15-01-2018 09:41, TheFender
Atarowe i nieatarowe newsy scenowe (345)
ostatni: 14-01-2018 21:46, xeen
Xenophobe na cartridge, ktoś chęt... (106)
ostatni: 14-01-2018 15:23, ccwrc
baza gier (117)
ostatni: 14-01-2018 12:40, xxl
15 kHz (301)
ostatni: 14-01-2018 01:21, mav
Gry Logiczne (6)
ostatni: 13-01-2018 15:57, bocianu
Ciekawostki (3979)
ostatni: 11-01-2018 23:04, bruno_j
yerzmyey - rpi zwei (2)
ostatni: 11-01-2018 17:51, nosty

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1780
Ostatnio zarejestrowany: Fred
Postów ostatniej doby: 21

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»