atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Scramble z 2018-08-12 23:13 (50)
KWAS 14 w Warszawie z 2018-08-11 13:23 (16)
I po Ironii... z 2018-08-05 23:28 (70)
Baby Berks z 2018-08-01 08:25 (13)
Silly Venture 2018 - invitka na Atari ST z 2018-07-30 09:44 (9)
Historia zniszczonego Atari z 2018-07-28 22:16 (5)
Ironia 2k18 już wkrótce! z 2018-07-23 00:02 (37)
Kolekcja muzyczek Jurgiego z 2018-07-21 22:25 (17)
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (17)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (31)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (19)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Minotaur 16K

„Historia stara jak świat: Tezeusz przywiązuje nić Ariadny przy wejściu do Labiryntu, wchodzi, szuka śpiącego Minotaura, zabija go, zabiera trofeum i dzięki nici Ariadny wychodzi z labiryntu.” – tak na początku maja opisywał fabułę Krzysztof „XXL” Dudek, gdy ogłosił, że pracuje nad nową grą labiryntową.

Gra ostatecznie otrzymała nazwę Minotaur 16K i działa na wszystkich komputerach Atari XL/XE z minimum 16KB RAM-u. XXL dzisiaj udostępnił gotową wersję swojej produkcji.



Układ labiryntu jest każdorazowo losowo generowany przed rozgrywką, a poznajemy go stopniowo, bo nasza widoczność jest ograniczona. Uwaga: prostokąt, który pozostaje czarny pomimo zbliżenia się, to jest właśnie śpiący Minotaur, do którego musimy dotrzeć. Następnie musimy cofnąć się do punktu startu i wóczas rozgrywka się kończy.

Muzyka zmienia się w zależności od naszej odległości do celu i jest odgrywana na przerwaniu IRQ, co daje tę samą szybkość na PAL i NTSC.



Sterowanie:
- ruch: dżojstik lub klawisze WSAD,
- cofnięcie się: FIRE lub spacja,
- wyjście z rozgrywki: klawisz ESC.

Na ekranie głównym mamy takie opcje (od góry):
- wyświetlenie kodu DataMatrix,
- wybór jednego z 5 trybów gry: rozdzielczość od 24x14 do 136x68,
- rozpoczęcie rozgrywki.



Co znalazło się w grze? Jak pisze XXL:
„- czytanie, zapis wyników: xBios (gra posłużyła jako poligon dla funkcji: relokacji bufora, relokacji procedury systemowej I/O, relokacji wektorów run)
- generowany kod DataMatrix dla HiScoreCafe by Fox
- interaktywna muzyka TheFatMan
- full nielegali
- full OS Calls
Działa na Atari od 600XL i późniejszych z dowolnym oryginalnym XL OS.”


Twórcy gry:
- kod: XXL,
- muzyka: TheFatMan.

Plik z grą można pobrać stąd.

2018-06-09 23:37 by "Adam"
komentarzy: 11
maly_swd @2018-06-10 00:33:31
3.2.1 Zaraz się zacznie... :)
pin @2018-06-10 01:37:21
:P - nawet się uruchamia :)
the fender @2018-06-10 09:17:55
Gratulacje dla xxl-a za sprawnie działający generator labiryntów :)
Mimo wszystko, grą bym tego jednak nie nazwał.
Zapewne w wersji 2.0 zostanie dodany gracz i przeciwnicy losowo generowani, do tego zamiast linii pojawią się klocki z grafiką. Wtedy to dopiero będzie gra.
O ile xxl-owi zechce się to ciągnąć, w co wątpię :)
xxl @2018-06-10 10:51:23
dzieki za artek :-)
1. labirynt nie jest losowany (to sugeruje ich skonczona ilosc) tylko generowany - nieskonczenie wiele.
2. klawisz ESC - natychmiastowe opuszczenie rozgrywki i wejscie na plansze tyt.
3. fog of war dla kazdego trybu ma inny kasztalt i wielkosc
4. plajer muzyki jest na IRQ a nie jak zazwyczaj na NMI (w PAL i NTSC powinien rac z ta sama szybkoscia)
5. muzyka zmienia sie dynamicznie w zaleznosci od odleglosci do Minotaura: kanał 1: 1/4;1/2;3/4 kanał 2: 1/2

@TheFender: jak to nie gra? walczysz z czasem :-)
Taurus Mini @2018-06-10 11:01:44
Kiedy solucja?
the fender @2018-06-10 11:35:44
@xxl: jak zwykle mistrz :)
Ale i tak lubię te Twoje przerywniki w poważniejszych projektach.
IRATA4 @2018-06-10 11:53:18
szansa na wygenerowanie takiego samego układu ta jak wygrana w totka ... fajne
Adam @2018-06-10 11:57:40
@XXL: zmieniłem treść uwzględniając Twoje uwagi z punktów 1, 2, 4, częściowo 5 :)
the fender @2018-06-10 12:33:45
P.S. Zapomniałem napisać - bardzo fajny pomysł z dynamiczną muzyką :)
Benuła Dibuła Bibuła @2018-06-10 14:56:13
Brawo!!!
xxl @2018-06-21 14:48:49
jest mala poprawka - na forum bedzie plik do pobrania
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Piętnastka (2)
ostatni: 19-08-2018 16:58, Adam
RetroAge.net (100)
ostatni: 19-08-2018 13:19, tbxx
Przywitanie. :) (10)
ostatni: 19-08-2018 12:42, kraken
Ciekawostki (4029)
ostatni: 19-08-2018 11:36, Kaz
Atari w najnowszym Retro Gamer (13)
ostatni: 19-08-2018 11:35, Kaz
[Sprzedam] trochę starych kaset z... (4)
ostatni: 18-08-2018 20:43, ccwrc
Najbardziej pokręcone teorie (670)
ostatni: 18-08-2018 18:11, jhusak
Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (429)
ostatni: 18-08-2018 14:38, TheFender
Retro Na Gazie (183)
ostatni: 18-08-2018 13:25, RetroBorsuk
IRC (7)
ostatni: 17-08-2018 22:11, Ibanezq
Początki w c. Adres ekranu i podm... (34)
ostatni: 17-08-2018 20:27, Pecet
RETROnizacja (63)
ostatni: 17-08-2018 19:58, pancio
silent service (1)
ostatni: 17-08-2018 02:22, Gonzo
Laura Un'retro'ed (8)
ostatni: 16-08-2018 23:42, gorgh
Liczniki poly w POKEY (15)
ostatni: 16-08-2018 18:44, golomolo

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1871
Ostatnio zarejestrowany: Kimseo
Postów ostatniej doby: 11

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»