atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
RetroBorsuk przedstawia: hacki Montezumy i Donkey Konga z 2019-01-15 00:08 (25)
ASAP 4.0.0 z 2019-01-11 20:01 (26)
Świąteczne Robbo SWS-15 z 2019-01-06 23:27 (14)
Atari Lynx: Unseen + Unnamed z 2019-01-04 08:23 (28)
6502 Compo vol. 2 z 2019-01-02 16:32 (6)
NYD 2019 z 2019-01-01 16:19 (6)
Na 30-lecie firmy Mirage z 2018-12-31 15:09 (13)
Pisma składane w Calamusie z 2018-12-29 23:26 (10)
KryoFlux w działaniu z 2018-12-28 21:27 (4)
Retrohistorie autorów kangurka Kao z 2018-12-27 16:53 (9)
Wywiad z Mishą z 2018-12-25 08:04 (8)
Świąteczne życzenia, Milionerzy i RodMän z 2018-12-24 15:52 (8)
Zrzuta na Pigwę z 2018-12-23 20:37 (9)
Highway Encounter - wersja ostateczna z 2018-12-20 20:24 (14)
Szóste urodziny muzeum w Katowicach z 2018-12-18 20:29 (4)
Zwycięzcy z nagrodami z 2018-12-16 13:02 (4)
Film „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-12-10 21:10 (21)
Zapraszamy do Katowic! z 2018-12-09 15:22 (4)
Gra „New Adventures of Laura” z 2018-12-06 21:52 (5)
Remanent – gry z 2017 roku (1) z 2018-12-04 23:47 (21)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry Gandalfa – część III
Czas na kolejny zestaw młodzieńczych gier na 8-bitowe Atari, które na swojej stronie przedstawia Słowak Milan Skoluda, używający ksywy Gandalf.

Żadna z tych gier nie była upubliczniona „w dawnych czasach”, kiedy Milan był nastolatkiem, premierę mają właśnie współcześnie na stronie autora. Założenie Gandalfa przy powrocie do starego kodu było takie, że nie będzie zmieniał oryginalnej rozgrywki, najwyżej poprawi bugi. We wszystkich grach dodane zostało automatyczne zapisywanie na dysku najlepszego wyniku (w przypadku emulatora Altirra trzeba ustawić możliwość zapisu: File → Disk Drives → R/W).

  • Dark Forest (rok 1990, publikacja: maj 2017)


  • Sam autor uważa tę grę za jedną z najlepszych – jeśli nie najlepszą – jaką zrobił.

    Nasz bohater zabłądził w mrocznym, magicznym lesie i aby się z niego wydostać, musi pokonać 20 poziomów, zdobywając na każdym klucz z mithrilu, który pozwoli mu na otwarcie portalu i przejście dalej. Mamy tylko jedno życie, po drodze zbieramy skarby i jedzenie, a główną przeszkodą jest potwór, zawsze jeden na level. Potwory ze świata fizycznego to szkielet i leśny troll, a ze świata duchowego: kula ektoplazmy i duch.

    Zaczynamy zawsze od prawego dolnego rogu, a klucz jest w przeciwległym rogu planszy. Potwór pojawia się w losowym miejscu, w początkowych levelach blisko lewego dolnego rogu. Gdzieś na planszy znajduje się też broń (miecz lub magiczna pochodnia) wyróżniona białym kolorem, która ochroni nas podczas zetknięcia ze stworem.


    Rozgrywka jest turowa, a każdy ruch kosztuje nas jednostkę pożywienia. Trzeba jednak uważać, bo czasem poczwara potrafi w jednej turze przesunąć się o 2 pola. Wrogi stwór ma bardzo prosty algorytm pogoni za naszym bohaterem: po prostu przesuwa się w osi X lub Y zawsze w jego kierunku, o ile nie jest zablokowany jakimś elementem otoczenia (głównie są to drzewa, ale blokują go też wszelkie przedmioty).

    Najlepiej jest więc tak wymanewrować potwora, aby przyblokował się pomiędzy dwoma lub trzema przeszkodami i potem przesuwać się w taki sposób, aby dotrzeć do broni zanim nas dopadnie.

    Przykładowo tutaj udało się tak poprowadzić pomarańczowego trolla, że teraz możemy swobodnie poruszać się na lewo i w górę od niego. Dopóki nie przesuniemy się na prawo od trolla lub poniżej niego, to nie ruszy się z miejsca:


    Wydaje mi się, że gra byłaby ciekawszym wyzwaniem, gdyby kolejne levele stanowiły pewną kontynuację poprzednich zamiast ciągu kompletnie odrębnych rozgrywek, tzn. gdyby przy przechodzeniu do kolejnego poziomu nie znikały znalezione przedmioty, gdyby jedzenie nie było resetowane – wówczas doszedłby element planowania i uwaga gracza byłaby stale angażowana.

    A tak jak jest teraz, to liczy się tylko kilkanaście pierwszych ruchów, w których trzeba koniecznie dotrzeć do broni przed potworem – potem już jest pozbawiona emocji część, w której mało ważne jest co się robi, byleby nie łazić za dużo po planszy i zbierać jedzenie – inaczej umrzemy z głodu.

    Grę można pobrać stąd.

    Filmik z rozgrywki:




    Na początku stycznia 2018 roku Gandalf opublikował kolejne dwie gry: Labyrinth i Labyrinth II.

  • Labyrinth (rok 1989, publikacja: styczeń 2018)


  • Prosta gierka wymyślona przez młodszego brata Milana, Marka. Sterujemy myśliwcem, musimy w zadanym czasie pokonać cztery poziomy w postaci prostych labiryntów. Teoretycznie grę da się skończyć w jakieś 6 minut, ale trzeba zachować przez ten czas wysoką koncentrację: wystarczy jeden kontakt ze ścianką, aby rozbić samolot i trzeba wówczas zaczynać od początku.



    Plik z grą znajdziemy tutaj.

  • Labyrinth II (rok 1989, publikacja: styczeń 2018)


  • W drugiej części Milan przerobił trochę grę swego brata, całość jest teraz zrealizowana wyższej rozdzielczości, z bardziej skomplikowanymi 4 labiryntami. No i tym razem nie mamy ograniczonego czasu i jak już wystartujemy, to nie możemy się zatrzymać, bo piłka stale się porusza. Trudność wzrasta wraz z długością labiryntu i z coraz większą prędkością ruchu gracza.



    Grę pobieramy stąd.

    2018-12-02 21:20 by "Adam"
    komentarzy: 1
    bocianu @2018-12-03 11:38:30
    Zgadzam się z Adamem, Dark Forest jest prawie dobrą grą. Brakuje mu tylko drobnych szlifów. Ale sam pomysł jest całkiem dobry.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Kinoautomat (1)
    ostatni: 22-08-2019 04:30, QTZ
    Transmisja danych przez porty joy... (6)
    ostatni: 22-08-2019 03:48, QTZ
    Gry wykorzystujące VBXE (10)
    ostatni: 22-08-2019 01:21, pin
    JoySTick (10)
    ostatni: 22-08-2019 01:07, Kaz
    loader z wbudowanym dekompresorem (6)
    ostatni: 22-08-2019 00:51, pin
    The Rescue Expedition (8)
    ostatni: 22-08-2019 00:42, Kaz
    Motocross (LiteRally) (498)
    ostatni: 21-08-2019 21:44, MADRAFi
    Gry wymagające >128kB Ramu (24)
    ostatni: 21-08-2019 18:25, xxl
    MSTE problem (9)
    ostatni: 21-08-2019 17:49, pilot69
    Ciekawostki (4324)
    ostatni: 21-08-2019 16:39, IRATA4
    Gry - wyścigi (6)
    ostatni: 21-08-2019 15:13, IRATA4
    Gry w szachy na Atari (461)
    ostatni: 21-08-2019 14:11, urborg
    Konwerter palety z pliku graficzn... (14)
    ostatni: 21-08-2019 09:13, Dracon
    Wytyczne Rybne - będzie nowa gra ... (44)
    ostatni: 21-08-2019 08:45, bocianu
    ATARI XE vs C64 (612)
    ostatni: 20-08-2019 22:18, bruno_j

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2021
    Ostatnio zarejestrowany: HF7ST
    Postów ostatniej doby: 42

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»