atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Można zamawiać nową grę! z 2019-08-18 20:19 (18)
Gra w produkcji: Heartlight VBXE z 2019-08-15 15:41 (11)
Więcej w Bibliotece Atarowca z 2019-08-13 18:32 (13)
RetroBorsuk przedstawia: Space Fortress Omega z 2019-08-11 18:39 (19)
Nowa książka o Atari z 2019-08-10 08:14 (6)
Nowy opis gry podwodnej z 2019-08-08 13:42 (15)
Cartridge Ham-Pack z 2019-08-03 13:58 (37)
Nowe brzmienia Atari! z 2019-08-01 00:33 (21)
Aktualności scenowe z 2019-07-23 06:10 (12)
Lost Party - prace, wyniki z 2019-07-14 09:30 (86)
Aktualności scenowe z 2019-07-07 18:40 (18)
Nowy RECOIL z 2019-07-07 13:17 (2)
Remanent – gry z 2017 roku (2) z 2019-07-02 22:42 (10)
"Atari Fan" na Lost Party z 2019-06-27 13:52 (16)
Aktualności scenowe z 2019-06-11 21:51 (15)
Remanent – przegląd gier Petera J. Meyera z 2019-06-02 23:16 (56)
Atari Fan już jest! z 2019-05-10 21:20 (93)
Zrzutka na książkę o grach Atari z 2019-05-03 09:05 (75)
Retroimpreza w Sanoku z 2019-04-26 11:07 (8)
Echa Revision 2019 z 2019-04-22 07:53 (108)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Adventure Ponies i inne gry w produkcji
  • Adventure Ponies


  • Dzięki Danielowi Blevinsowi na małe Atari trafiły w końcu popularne bajkowe kucyki – na razie mamy grę w wersji roboczej v0.8, będzie jeszcze poprawiana i optymalizowana, ale już można pobrać sobie plik XEX.


    Zacznijmy jednak od początku: historia marki "My Little Pony" rozpoczęła się w 1982 roku od sprzedaży figurek kucyków – od tamtego czasu biznes bardzo się rozrósł, licencjonowane gadżety można liczyć w tysiącach, a zyski firmy Hasbro w setkach milionów dolarów. Ostatnia fala większej popularności związana jest z sukcesem telewizyjnego serialu animowanego "My Little Pony: Przyjaźń to magia" (emitowanego od 2010 roku), którego akcja toczy się w fikcyjnej krainie Equestria. Jego główne bohaterki to 6 postaci: Twilight Sparkle, Rainbow Dash, Applejack, Pinkie Pie, Rarity i Fluttershy. Każdej z nich przypisany jest jeden Klejnot Harmonii, a pełen zestaw tych kamieni szlachetnych ma ogromną magiczną moc.

    Bezpośrednio do tego serialu odwołuje się się prosta gra flashowa Adventure Ponies (2012), która w stylu grafiki i rozgrywki nawiązywać miała do dawnych gier 8-bitowych. Daniel Blevins od dawna chciał napisać coś na małe Atari i uznał, że ten tytuł doskonale się do tego nadaje.

    Oryginalna gra wygląda jak poniżej i można w nią zagrać np. tutaj:



    Rozgrywka jest dość wiernie oddana na 8-bitowym Atari:



    W grze mamy 6 poziomów, celem każdego z nich jest zdobycie jednego Klejnotu Harmonii. Zaczynamy od rozgrywki jako Twilight Sparkle, a kolejna bohaterka serialu jest odblokowywana po ukończeniu wszystkich poziomów przez poprzednią.

    Każdy level kończy się walką z bossem – prawdziwy fan serialu pewnie bez problemu rozpozna każdą z tych postaci: duch niezgody Discord, minotaur Iron Will, Psy na Diamenty, gryfica Gilda, Hydra, Smok.



    Co można znaleźć podczas gry:
    • jabłka - zwiększają punktację,
    • serduszka - uzupełniają siły,
    • ikona kucyka - daje dodatkowe życie,
    • Klejnot Harmonii - magiczny artefakt do zebrania, dotknięcie go powoduje zakończenie levelu.

    Sterowanie:
    • lewo, prawo - ruch kucyka w odpowiednim kierunku,
    • góra - skok,
    • dół - strzał/ uderzenie (efekt zależy od postaci),
    • FIRE - specjalna umiejętność danej postaci (np. Twilight Sparkle i Rarity: używanie teleporterów, Rainbow Dash: latanie, Applejack i Pinkie Pie: hmm... wspinanie się po drabinie).

    Jest to debiut autora na małym Atari, kod napisał w C (CC65) i powoli przepisuje kolejne fragmenty na asembler, aby przyspieszyć działanie całości.

    Plik z wersją v0.8 gry pobieramy stąd, uruchamiamy ją przy wyłączonym BASIC-u.


  • Castle Defender


  • Wygląd roboczej wersji gry sprzed kilku miesięcy

    Na 8-bitowym Atari nie było dotychczas produkcji, która mieściłaby się w gatunku określanym współcześnie jako tower defense – przy czym nie chodzi tutaj o wszelkie gry, w których bronimy dostępu przed przeciwnikami (począwszy od prekursora, czyli Missile Command), ale o takie produkcje strategiczne, w których stawiamy opór kolejnym falom wrogów przez tworzenie na ich drodze różnych przeszkód, przede wszystkim budowanie struktur typu wieże obronne. Uściślam terminologię, bo pojawiały się głosy na naszym forum, że należy do tego gatunku również zręcznościowa Wojna TDC-a czy Orc Attack.

    Martin "MatoSimi" Simeček (znany m.in. z Ridiculous Reality, Skyscraper, Xirius Defect XXL) przy poszukiwaniach 8-bitowych gier tower defense natknął się na dość świeżą (rok 2017) produkcję na brytyjski komputer BBC Micro, zatytułowaną Castle Defender i uznał, że będzie to dobra gra do przeportowania.

    Ze względu na to, że sercem BBC Micro jest również procesor 6502 (tyle że nieco szybszy niż na małym Atari), stosunkowo łatwe było przeniesienie 1:1 logiki gry. MatoSimi będzie jeszcze musiał rozwiązać problem umieszczenia na ekranie informacji dostępnych na panelu gry – BBC Micro wyświetla w pionie 256 linii, na małym Atari w systemie PAL widocznych jest maksymalnie do 240 (i nieco mniej w NTSC).

    Odpowiedni wątek na forum użytkowników BBC Micro znajduje się tutaj, a na naszym forum tu.


  • LiteRally


  • Robocza testowa animacja


    Kamil "Gorgh" Trzaska kilka dni temu rozpoczął prace nad swą nową autorską produkcją, tym razem ma to być gra motocyklowa o nazwie LiteRally, kolejne postępy możecie śledzić w tym wątku na naszym forum.

    Gorgh pisał w nim m.in. tak:
      "Jakiś czas temu wypytałem ludzi jaką grę by chcieli i Bocianu zaproponował Lotusa. Pomyślałem, że zrobię grę wyścigówkową, ale w pełnym 3d, nie w pseudo 3d jak to zazwyczaj bywa w grach samochodowych."

      "Trasa wygląda na 3d, ale w rzeczywistości jest to sprytny trick, który polega na odpowiednim modyfikowaniu przesunięcia kolejnych pixli w górę i na boki, dzięki temu jest szybko, będzie jeszcze szybciej, no i obroty trasy robią się same."

      "Gra będzie działać w 2 ramkach PAL i 3 NTSC."


    To dopiero początki, więc ostateczny wygląd może się jeszcze zmienić. Trzymamy kciuki!

    2019-03-31 23:50 by "Adam"
    komentarzy: 11
    gorgh @2019-04-01 13:18:57
    dzięki Adam za wspomnienie gry, muzykę będzie robił jak zwykle nieoceniony Caruso, czekam również na uwagi i życzenia
    nickname @2019-04-01 14:01:27
    @gorgh

    Wszystkiego najlepszego !
    Jaka okazja? Imieniny, urodziny? Trojaczki się urodziły? :)
    gorgh @2019-04-01 14:27:17
    my buddyści świętujemy każdego dnia piękno boskiego stworzenia
    x0r @2019-04-01 17:11:40
    Patrząc na jakość tych gier znowu się przeraziłem ale na szczęście przypomniałem sobie że dziś Prima Aprilis uff.
    Anon @2019-04-01 17:39:43
    Akurat Castle Defender wygląda bardzo ładnie
    gazord @2019-04-02 18:40:08
    "Pomyślałem, że zrobię grę wyścigówkową, ale w pełnym 3d, nie w pseudo 3d jak to zazwyczaj bywa w grach samochodowych. Trasa wygląda na 3d, ale w rzeczywistości jest to sprytny trick [...] "

    To miało być pełne 3d, czy jednak sprytny trick?
    gorgh @2019-04-02 18:47:56
    obiekty będą się obracały w 3d a trasa też jest 3d, tylko liczone w szybszy sposób
    IRATA4 @2019-04-02 21:16:37
    każde niestereoskopowe 3D jest sprytną sztuczką oszukującą nasze mózgi ,więc jak gorgh dobrze wytrickuje będzie git .
    solo/ng @2019-04-03 02:03:45
    liczenie obiektow w 3D to nie trik, a matematyka.
    na ekranie widzisz rzutowanie.
    IRATA4 @2019-04-04 16:17:31
    ...niby tak ,ale musi się trzymać graficznych reguł ,bez liczenia też się da na przykład poprzez axonometric projection ,w każdym razie odpisałem na to co napisał @gazord .Takie Atarowskie Battlezone to faktycznie matematyka , ale większość gier 3D z tamtego okresu oparta jest na grafice rastrowej.Matematyka to za głębokie wnikanie,idąc tym tropem to można i głębiej,atomy i cząstki to niby też matematyka.Nie muszę być gwiazdą z matmy by używać 3D MAXA ,Blendera i innych ...
    bdp @2019-04-04 19:07:43
    3d max to szumowina na blaszaka - omijać szerokim łukiem. :(
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Gry w szachy na Atari (448)
    ostatni: 20-08-2019 00:30, zbyti
    Konwerter palety z pliku graficzn... (10)
    ostatni: 20-08-2019 00:00, Dracon
    ATARI XE vs C64 (604)
    ostatni: 19-08-2019 23:58, Dracon
    [MADS] - problemy (44)
    ostatni: 19-08-2019 23:26, tebe
    Ciekawostki (4323)
    ostatni: 19-08-2019 22:43, kade
    MSTE problem (5)
    ostatni: 19-08-2019 20:27, hospes
    Komentarz Analmux-a o utworach ko... (8)
    ostatni: 19-08-2019 08:47, mrroman
    Efekt "trójtrybu" (31)
    ostatni: 19-08-2019 07:19, Pecet
    The Rescue Expedition (7)
    ostatni: 18-08-2019 23:11, xxl
    Nowa stacja dyskietek do Atari XL... (93)
    ostatni: 18-08-2019 22:13, bruno_j
    GRY DOS NA PC (1)
    ostatni: 18-08-2019 22:10, Blackjack
    Atari Amiga (466)
    ostatni: 18-08-2019 15:44, xxl
    Gry - wyścigi (5)
    ostatni: 18-08-2019 13:35, xxl
    Czy to pszypadeg? (9)
    ostatni: 18-08-2019 00:50, MDW
    Eclair XL (33)
    ostatni: 17-08-2019 19:14, xxl

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2021
    Ostatnio zarejestrowany: HF7ST
    Postów ostatniej doby: 30

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»