atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowy FLOP i nowe gry
Nasi koledzy z południa, z klubu Atari w Ołomuńcu, właśnie wypuścili świeżutki, już 64 numer magazynu FLOP. A w nim nie tylko ciekawe artykuły, ale również to, co stanowi wyróżnik tego magazynu: liczne gry, o których w telegraficznym skrócie poniżej. Magazyn jest w dwóch językach: czeskim i angielskim (w tym pierwszym jest nieco więcej artykułów), a ściągamy go ze strony domowej. Warto wspomnieć, że to rocznicowe wydanie, bo powstałe równo 30 lat od pierwszego numeru, który pojawił się 31 października 1989 roku. To chyba czyni go najstarszym na świecie atarowskim, wciąż wychodzącym, magazynem! Gratulacje dla wszystkich, którzy się do tego przyczynili.

Po przejściu do menu z wyborem tekstów możemy poczytać co pisze Zdeněk Burian o historii magazynu (to akurat tylko po czesku) i zobaczyć zdjęcie założyciela, Petra Vičara, przekonwertowane dzięki nowej procedurze, której autorem jest kolega Antonín "R0ger" Holík. Jest i doroczny raport klubu użytkowników Atari za 2018 rok (też tylko w języku czeskim), realtime text z Atariady 2019 (tu akurat miks różnych języków), Jan Krupka opisuje zaś MIST-a czyli maszyn opartą na FPGA, a Pavel Ti¹novský prezentuje drugą część artykułu o układach dźwiękowych komputerów i konsol Atari. Są również dwie recenzje od członków klubu ABBUC gier: "Crescent Solitaire" i "Scramble".



No i crème de la crème magazynu czyli programy, w tym cztery gry:

  • Alieggs to zabawne, zwycięskie demo z Forevera 2019 (kod: MaPa, grafika: PG),
  • całkiem nowa, całodyskowa gra Imogen, która jest portem z BBC Micro wykonanym przez Fandala w podkolorowanym trybie hires,
  • gra logiczna Multi10 autorstwa Fandala, która zajęła trzecie miejsce w niedawnym konkursie ABBUC 2019, umożliwia rozgrywkę do 4 graczy (MultiJoyem Fandala), również w podkolorowanym hiresie,
  • Space Arena 16K (jest to uaktualniona wersja gry z 2009 roku) - również gra do maksymalnie 4 graczy, zmodyfikowana przez Fandala, żeby można było grać na 4 joysticki na komputerach 400/800,
  • Bugs Fight M4 - nowa gra w Turbo Basic XL dla MultiJoya przygotowana przez BAHA Software.



    Nasi koledzy z południa znani są ze wzbogacania gier o tryb multijoy i możliwość grania przez większą liczbę osób. Tym razem za grą na czterech graczy kryje się coś więcej. To sposób by uczcić 40 rocznicę powstania komputerów Atari 400/800. Warto przypomnieć, że to były jedyne komputery, które miały cztery porty joysticków, aby można było grać rodzinnie lub większą grupą przyjaciół.

  • Imogen


  • Multi 10


  • Space Arena 16K


  • Bugs Fight M4


  • 2019-11-02 07:05 by Kaz
    komentarzy: 189
    Rastan @2019-11-02 10:47:52
    @Kaz: pograłem trochę w Imogen, ale nie widzę tam żadnego "podkolorowania". Czysty hi-res. :) Jedynie kolor górnego panelu zmieniony na DLI. Może w dalszej części gry?
    Kaz @2019-11-02 11:43:46
    Rastan - kup okulary :) Zasada jest dla mnie prosta - czysty hires Atari ma maksimum trzy kolory (dwa + tło), a wszystko co ponadto wymaga podkolorowania (czy to DLI czy PMG czy cokolwiek innego). Tutaj są cztery kolory + tło, użyte 1 DLI, więc gra jest podkolorowana.
    Czarny_faraon @2019-11-02 12:15:14
    "Czysty" hires to dwa odcienie jednego koloru:)
    Adam @2019-11-02 12:26:38
    @Czarny_faraon: plus niezależny kolor ramki :)
    Shanti77 @2019-11-02 12:33:22
    @Kaz cóż za pokrętna logika 😀
    Adam @2019-11-02 12:34:28
    Dodałem zrzuty ekranów z Bugs Fight M4.
    tebe @2019-11-02 12:52:00
    są jeszcze kolory poza ramką ;)
    Rastan @2019-11-02 12:54:42
    @Kaz: rozumiem Twoją zasadę, ale dla mnie tak prosta zmiana nie jest godna nazywaniem jej "podkolorowaniem".
    Jako przykłady podkolorowania gier w hi-resie, można wymienić: Manic Miner czy też nową wersję Jet Set Willy, gdzie w obrębie pola gry mamy kilka/kilkanaście kolorów.
    xxl @2019-11-02 13:05:45
    @Rastan: w kontekscie JSW i MM to o czym mowisz w nomenklaturze technicznej nazywamy magią.
    tebe @2019-11-02 13:08:26
    ogólnie przyjęło się w branży programistycznej Atari XE/XL że podkolorowany HiRes oznacza dodatkową grafikę PMG albo zmiany kolorów w linii

    zwykła zmiana kolorów przez DLI, to taka tania "podróba" ;)
    Kaz @2019-11-02 13:45:43
    Rastan - to przy ilu kolorach jest już podkolorowanie, a przy ilu jeszcze nie? Przy 5? 14? :). O "godności" nazywania podkolorowaniem pierwszy raz słyszę, ale przyjmuję, że jak jest mała liczba kolorów w podkolorowaniu, to jest to niegodne :D

    Shanti77 - logika jest prosta, pokrętne to mi się wydaje nazywanie "Azteca" grą kolorową, a "The Rescue Expedition" grą niekolorową :P
    Kaz @2019-11-02 13:54:26
    Tebe - słowo "podkolorowanie" oznacza zwiększenie liczby kolorów. Wstaw do swojej wypowiedzi "kojarzy się" zamiast "przyjęło się" i wszystko gra :D
    Rastan @2019-11-02 13:59:53
    @Kaz: "podkolorowanie" rozumiem jak więcej niż standardowa liczba kolorów (czyli kolor + odcień + ramka), ale w linii ekranowej. Ot i co.
    Anty Crapper @2019-11-02 14:16:15
    I właśnie dlatego na Atari powstają crapy a twórcy w ogóle nie muszą się starać, bo i po co? Wystarczy zrobić byle jaką dwukolorową grafikę, dodać na górze napis z innym kolorem i to wystarczy by atarowcy jarali się „podkolorowanym hiresem”. Atari podobno stać na więcej, ale okazuje się że wystarczy jedna literka w dodatkowym kolorze i już jest grafika multicolor deluxe i spróbuj powiedzieć że jest inaczej to cię zjedzą.
    Kaz @2019-11-02 14:24:47
    Na razie nikt tu się nie jara, poza tobą anonimie, że jest okazja potrollowac :)

    Rastan, to proste pytanie, jak w prosty sposób nazwać grę w hiresie, która nie jest podkolorowana według Twojej definicji, ale ma za to kilkanaście zmian DLI, a na ekranie kilkadziesiąt faktycznych kolorów? Monochromatyczna?
    tebe @2019-11-02 15:11:18
    Kaz, to bardzo proste, liczba kolorów w linii powyżej nominalnej

    wg Twojej "metody" to 90% gier HiRes na XE/XL jest podkolorowanych
    tebe @2019-11-02 15:14:47
    Imogen jest monochromatyczny, co z tego że panel jest czarno-biały, pole gry w innym kolorze

    w każdej linii są maks 2 kolory, tyle ile przewiduje specyfikacja trybu ANTIC $0F (OS $08)
    maly_swd @2019-11-02 15:15:39
    To jest jakiś nowy tryb? Czy jakaś kombinacja 15+9 lub 15+10?
    Kaz @2019-11-02 15:38:31
    Tebe - to zadaję Ci to samo proste pytanie co Rastanowi:
    - jeżeli gra ma na ekranie np. 60 kolorów faktycznie występujących, ale wszystkie są uzyskane przez DLI, a nie innymi metodami - to jest to gra monochromatyczna? :D Ewentualnie - jak taką nazywasz, skoro nie jest "podkolorowana"?

    I co z tego jaka jest specyfikacja jednej linii, skoro gra nie składa się z jednej linii tylko z 232 linii w pionie?

    Na siłę próbujecie zrobić z DLI jakąś metodę niegodną nazwania "podkolorowaniem", podczas gdy to specjalnie zaprojektowana metoda przez inżynierów Atari do podkolorowywania...
    Tutaj nie użyta intensywnie, ale nie oznacza to braku podkolorowania.
    Rastan @2019-11-02 15:41:03
    @tebe: dziękuję. właśnie o to mi chodziło. należy jeszcze uzupełnić, że nie mogą to być 2 RÓŻNE kolory (np. niebieski i zielony). Po prostu jeden kolor jest "pochodną" drugiego.
    Rastan @2019-11-02 15:46:11
    @Kaz: skoro jest to technika zaprojektowana przez inżynierów z Atari, czyli rozumiem, że standardowe możliwości Atari, to po co w ogóle piszemy o jakimś "podkolorowaniu" kojarzącym się z ograniczeniami. :) :) :)
    Anty Crapper @2019-11-02 15:51:07
    Patrzę na screenshoty i ewidentne widać że pole gry to ordynarny dwukolorowy hires bez dodatkowych kolorów. Sama gra, jej grywalność, płynność, animacje to bieda z nędzą aż zęby bolą od patrzenia. Ale to widać Atarowiczom nie przeszkadza, najważniejsze że dodano dodatkowy kolorek w górnym panelu, więc uwaga słuchajcie MAMY KOLEJNEGO ATAROWEGO MULTICOLOROWEGO HICIORA!!! ;-)
    Rastan @2019-11-02 15:58:43
    @Kaz: w latach 80tych została wydana wersja gry Star Quake na Atari. Zastosowano w niej ten sam mechanizm co w Imogen - panel jest w innym kolorze co playfied. Nigdy jednak nie słyszałem żeby ktokolwiek nazywał Star Quake, w wersji na Atari, grą "podkolorowaną".
    xxl @2019-11-02 16:20:10
    chwile. ciekaw przpadek: jesli uzyje dwoch trybow np. 8 i 7, w jednym mam inny zestaw kolorow niz w drugim i zmiany dokonalem podczas przerwania DLI to jest to podkolorowanie?
    tebe @2019-11-02 16:37:22
    Kaz, za dużo marketingu Atari, za mało trzeźwego myślenia

    wg Twojego "prostego" rozumowania to wszystkie tryby XE/XL pozwalają na 128 albo i 256 kolorów

    tylko to nie jest swobodne użycie kolorów, na XE/XL swobodne masz tylko tyle ile przewiduje specyfikacja trybu

    oprócz DLI, jest też IRQ, z jego pomocą też można zmieniać kolory, ale tego inżynierowie nie przewidzieli ?

    powtarzasz utarty schemat myślowy
    Biegi @2019-11-02 17:27:50
    O to już koderow pouczają? NAJS.
    Mq @2019-11-02 18:14:44
    No dobra, a ktoś grał w Imogen? Na pierwszy rzut oka wydało mi się fajne, ale nie wiem kompletnie o co chodzi, a chciałbym gierkę do pogrania wykorzystać, a nie do liczenia kolorów. Ktoś coś powie więcej i wytłumaczy?
    Kaz @2019-11-02 18:27:32
    Tebe, Rastan - no to dalej proszę o prostą odpowiedź na zadane pytanie: jeśli mamy na ekranie hi-res w 60 kolorach uzyskanych przez DLI to jak nazwiemy taki ekran? Monochromatyczny?
    No odpowiedzcie, dajcie się pośmiać z odpowiedzi :D

    Bo koderów się zbiega coraz więcej, troll zaciera ręce, a odpowiedzi na pytanie dalej nie ma :D

    Niestety, ale myślenie utartymi schematami prowadzi właśnie do wypisania głupstw - że jak jest dużo kolorów to właściwie jest mało kolorów. Bo co prawda na ekranie jest dużo, ale w linii jest mało, LOL :D

    Tebe - oczywiście, że wszystkie tryby pozwalają na 128/256 kolorów. Pod warunkiem użycia jakiegoś podkolorowania. Techniki są różne i popełniasz błąd myślowy, wykluczając jedną technikę, bo "nie ma swobody" użycia kolorów. To twierdzisz, że podkolorowanie przez PMG daje "pełną swobodę"? A może rastrem można swobodnie operować na Atari? A to ciekawe, opisz to dokładniej :P

    I jeszcze mam pytanie odnośnie tego, gdzie w moim twierdzeniu, że DLI zaprojektowano do uzyskiwania większej liczby kolorów na ekranie widzisz zaprzeczenie, że inżynierowie czegoś nie przewidzieli z przerwaniami IRQ? Błagam, trochę logicznego myślenia.

    xxl - wtedy mamy dwa tryby graficzne, a nie podkolorowany hires. A o tym trybie rozmawiamy.
    xxl @2019-11-02 18:42:59
    czyli rozumiem, ze o podkolorowanm hires mozna mowic jednie gdy sa co najmniej dwie linie trybu lezace jedna pod druga w ktorch jest rozna paleta?
    solo/ng @2019-11-02 19:02:21
    czasem podkolorowanie w naszej nomenklaturze nie oznaczalo czegos a'la emulacje atrybutow kolorow via P/M? tak kazda produkcje odbieralem.

    ni elepiej pogadac o gre, bo naprawde fajna. to miganie postaci tylko. gry nie znalem,a wydaje sie "fresh" (a tu 1986).

    greetz to Fandal, HC and Lukas to bringing this gem to xl/xe.
    Rastan @2019-11-02 19:04:57
    @Kaz: na razie piszemy o grze Imogen i chyba widzisz różnicę pomiędzy nią, a grą w której będzie 60 kolorów na ekranie.
    będzie taka gra (60 kolorów na ekranie), będą (albo i nie) komentarze.
    Kaz @2019-11-02 19:05:24
    xxl - hmm.. a ktoś w tym wątku napisał, że jest to jedyna możliwość? Przeczytałem wszystkie wpisy i nie widzę. Też się z takim stwierdzeniem nie zgadzam.
    xxl @2019-11-02 19:13:39
    czyli nic nie stoi na przeszkodzie aby linie trybu mono rozdzielic innym trybem ale jesli w liniach tych jest inna paleta to mozemy mowic o podkolorowanym trybie mono?
    Rastan @2019-11-02 19:15:51
    @xxl: ale wtedy to już nie będzie hi-res.
    IRATA4 @2019-11-02 19:16:40
    Super , Flop jest the best , zawsze ciekawe info , fajna muzyczka i śmieszne/ciekawe graficzki
    xxl @2019-11-02 19:22:12
    ok. czyli jak na ekranie jest wiecej niz nieden tryb to mozem mowic o podkolorowanym trybie?
    Kaz @2019-11-02 19:24:16
    Rastan - piszemy o grze "Imogen", ale poszło nie tylko o tę grę, ale ogólnie o nazywanie "podkolorowaniem" użycie DLI i zmianę palet w kolejnych liniach. Była już gra bardzo podobna ostatnio - "The Rescue Expedition". Na ekranie czasem i 20 kolorów, tęczowo z góry na dół. I też wtedy Shanti77 pisał - to zwykły marketing, to nie jest gra kolorowa. To po raz n-ty się pytam: jak nazwać taką grę - monochromatyczna? Przecież każdy bezstronny człowiek wyśmieje takie określenie, bo programistyczny sposób uzyskiwania kolorów nijak ma się tutaj do doświadczenia użytkownika - na ekranie widać kolory i basta.

    Na swoje potrzeby koderzy mogą sobie dzielić podkolorowanie na "koszerne" i "niekoszerne", ale nie oznacza to, że to prawda objawiona. Nigdzie nie napisałem, że to podkolorowanie w "Imogen" jest fantastyczne, wielokolorowe. Wręcz przeciwnie, jest ubogie. Ale jest. Zwykłe stwierdzenie faktu, bez jarania się, że równa się temu podkolorowaniu w "Jet Set Willy 2019" czy "Manic Miner". Nie równa się.

    Ale przy okazji pojawił się temat ogólnej zasady klasyfikacji "podkolorowanego hiresu". Wyjaśniłem swój pogląd, jaką zasadę stosuję. Nikomu jej nie narzucam, ale i nie chcę mieć narzucanej przez kogoś - szczególnie, że nie odpowiada na proste, zadane kilkukrotnie pytanie.

    Dla mnie to właśnie oznaka schematycznego myślenia, że podstawową metodę podkolorowania na Atari ktoś raczy wykluczać z metod podkolorowania tylko dlatego, że nie daje swobody kolorów "w poziomie". I co z tego? Każda metoda ma ograniczenie, a ta za to daje power w pionie. I w niektórych grach jak "Rainbow Walker" to widać.
    xxl @2019-11-02 19:29:46
    to nie zamka tematu. bo taka definicja oznacza ze jesli na calym ekranie bedacym np. mieszanina trybow znajdziemy dostepna liczbe kolorow dla jednego trybu +1 kolorow to mozna ja nazwac PODKOLOROWANA?
    pirx @2019-11-02 19:39:04
    sprawa jest prosta. to jest tryb pokolorowany. podkolorowany ma kolory pod spodem ;]]]]
    Anty Crapper @2019-11-02 20:03:53
    Ładnie Kaz zabrnął w kozi róg, jeden przeciw wszystkim, już wie że popełnił błąd, ale nie przyzna się, bo to on musi mieć rację, więc stosuje znaną technikę przegadania wszystkich. :-D
    Rastan @2019-11-02 20:06:32
    @Kaz: jak widać różne są spojrzenia na temat kolorowych gier w hi-resie. I prawdopodobnie nie dojdziemy w tej sprawie do konsensusu. Ty uważasz, że jest to podkolorowanie, ja uważam, że nie jest. To co jest w Imogen to standardowe możliwości Atari, których nie trzeba dodatkowo określać mianem "podkolorowanego" trybu hi-res. Każdy bezstronny człowiek, po pokazaniu mu Imogena zaneguje określenie o "podkolorowanym" trybie hi-res.

    W tym kontekście użycie słowa "monochromatyczna" może być dobre. Zresztą tu jest opinia "bezstronnego" człowieka na temat gry Star Quake w wersji na Atari, gdzie używa tego pojęcia:
    "Najbardziej odmienną grafikę ma wersja z małego Atari, gdzie gra stała się monochromatyczna, zapewne żeby utrzymać rysunki w wysokiej rozdzielczości"

    Zresztą niech czytelnicy atarionline.pl sami rozstrzygną, czy ta gra jest dla nich warta określenia: "podkolorowana", "monochromatyczna" itp.

    Co do gry "The Rescue Expedition", to jest temat na zupełnie inną dyskusję. :) Być może na żywo. :)
    svoy @2019-11-02 20:07:52
    Wy nie macie innych problemów? :P SV sie zbliża wielkimi krokami, prodki robić! :P
    Rastan @2019-11-02 20:13:38
    @xxl, @pirx: być może to stwierdzenie "podkolorowana" jest nieprecyzyjne. Bo co to w zasadzie znaczy "podkolorowana"? Może po prostu lepiej pisać "kolorowa grafika w trybie hi-res" albo "pokolorowany" tryb hi-res?
    tebe @2019-11-02 20:24:32
    Kaz Ty po prostu nadajesz wartość czemuś co tej wartości nie prezentuje, każdy się wkurzy kiedy ktoś wciska kit i chce sprzedać coś powyżej wartości, a Ty masz jeszcze pretensję że Cię przejrzeli jako kanciarza i mitomana
    . (AG) @2019-11-02 21:25:48
    A ja znowu się wetnę.
    Znacie zabawkę?
    youtu.be/BcHzIQkACGQ?t=1373

    Najciekawsza jest specyfikacja techniczna z dwoma procesorami + video.
    Gdyby ktoś miał coś technicznego o tym z chęcią spojrzę jak to wyglądało w rzeczywistości.
    Kaz @2019-11-03 01:40:10
    Tebe - czyli jak zwykle, gdy się zorientowałeś, że pleciesz głupstwa: inwektywy zamiast odpowiedzi na pytanie, czy 60 kolorów na ekranie to monochromatyczność :D.

    No tak, próba wybrnięcia przez "bo to bezwartościowe" :D. No musisz to koniecznie przekazać wszystkim grafikom, którzy używają DLI do podkolorowania obrazków hires w G2F, że robią bezwartościowe rzeczy, ucieszą się :D

    Rastan - to już jest Twoja ostateczna odpowiedź, że 60 kolorów na ekranie to monochromatyczność? :D
    Józef Lokukaj @2019-11-03 03:04:24
    Kaz kanciarzem i mitomanem na AOL. Świat się kończy ;)
    Kermit, the żaba @2019-11-03 03:24:18
    Księga przysłów mówi: "I prędzej jeden pojmie prawidła interpunkcji polskiej niż inny się publicznie przyzna do błędu swego gdy w tandetnej erystyce radość większą znajduje".

    Tytuł mitomana mimo wszystko dzielnie dzierży kto inny, polecam wątek "Podszywanie pod Atarionline.pl" ale TYLKO na własną odpowiedzialność bo to dość smutna lektura.
    zbyti @2019-11-03 09:05:54
    @Kermit, the żaba po prosu jesteś z AA i się podszywasz ;D
    Anty Crapper @2019-11-03 09:24:42
    Teraz wystarczy zrobić czarno-białą grę w basicu, byle jaką, a w rogu ekranu narysować jeden piksel i zmienić mu kolor w dli. I według Kaza będzie to super hiper podkolorowany hires.

    Zamiast piksela można w rogu wstawić jednopikslowego ducha lub pocisk, dać mu kolor na przykład różowy i Kaz też powie że to ultra mega podkolorowany hires!

    Odkryliśmy więc prosty trick na podkolorowanie hiresu. Niech każdy autor atarowego crapa w basicu zacznie to stosować i będzie wysyp gier z podkolorowanym hiresem!
    Kaz @2019-11-03 10:05:57
    Takim pseudoargumentem uderzasz również w Rastana i Tebe, bo oni też twierdzą, że podkolorowanie hiresu to przez wstawienie duszka albo zmianę liczby kolorów w linii.

    Dlaczego to pseudoargument? Bo odnosi się do efektu końcowego, czy gra jest kolorowa czy nie, a nie do sposobu uzyskania tego efektu końcowego, o czym tu dyskutujemy. "Podkolorowanie" to niekoniecznie "kolorowa" gra.

    A odnosząc się do pseudoargumentu - tak, użycie dowolnej metody podkolorowania hiresu powoduje, że można napisać "podkolorowany hires". Tebe i Rastan twierdzą, że gdy użyjemy dowolną technikę, która zwiększa nam liczbę kolorów w linii, więc z wyjątkiem DLI. Ja uważam, że DLI jest równoprawną metodą, a nie ma tu znaczenia, czy zmiana jest w linii czy dotyczy całej linii w ramach ekranu.

    Ale jeśli jest to zmiana jednego piksela czy niewielkiego obszaru, obojętnie którą techniką, to trudno powiedzieć finalnie o grze, że jest kolorowa. Można podkolorować hires tak nieumiejętnie, albo w tak niewielkim zakresie, że efekt jest znikomy. I z tego co wiem - nikt nie napisał tutaj, że gra "Imogen" jest kolorowa, tylko, że ma podkolorowany hires :).

    Ale kto by się takim czymś przejmował, skoro można prowokować i wyzywać :D

    A pytanie o 60 kolorów uzyskanych na ekranie poprzez zmianę DLI dalej wisi w powietrzu - jest to podkolorowany hires czy oszustwo, kanciarstwo czy mitomaństwo? :D :D :D :D
    xxl @2019-11-03 10:31:53
    termin podkolorowanie moim zdaniem nie jest ograniczony do hiresu a mozna o niem mowic tylko wtedy gdy zlamiemy "standardowe" mozliwosci wswietlania kolorow w LINII - nie ma tu zadnego znaczenia technika jaka to otrzmamy. Tak, ze obraz z 60 kolorami moze byc uzyskany bez podkolorowania a obraz z 2 kolorami moze byc efektem podkolorowania.

    ilosc wyswietlanch kolorow w obrebie CALEGO ekranu nie ma zadnego znaczenia.
    Anty Crapper @2019-11-03 10:39:13
    XXL, dlatego gra Imogen wyświetla grafikę w dwukolorowym trybie bez żadnego podkolorowania. Widać to już na pierwszy rzut oka. Zwykłe wyświetlanie atarowskich linii. Wie to każdy oprócz Kaza.
    . (AG) @2019-11-03 11:23:14
    Może po prostu zmieńcie tryb myślenia:
    * gra w trybie hi-res z podkolorowywaniem ekranu
    * gra w trybie hi-res z podkolorowywaniem pola gry

    W przypadku Imogena jest to hi-res z odrębnym kolorem belki, a równie dobrze mógł to być po prostu inny tryb graficzny dla belki. Więc co jeśli by użyty został gr.15?

    Dla gracza liczy się pole gry i podkolorowywanie elementów statycznych czy belki stanu gry jest tylko ciekawostką.

    Swoją drogą znalazłem kolejną ciekawostką z Japonii, Sharp X68000 tyle, że żadnego dema na to nie ma chyba.
    tebe @2019-11-03 11:32:48
    zamiast używać tak obszernego zwrotu jak podkolorowanie i wszystko wrzucać do tego bez rozgraniczeń, bo ktoś przyjął taką konwencję

    jest taki zwrot który świetnie to określa

    "zmiany kolorów co linię"

    i tego właśnie chcieli inżynierowie Atari
    zbyti @2019-11-03 11:42:34
    @.(AG) ale za to sporo fajnych gier jest na Sharp X68000
    Anty Crapper @2019-11-03 11:43:59
    Najważniejsze to nie rozumieć łopatologicznie pojęć, bo wtedy każdego kto cokolwiek tu napisze można nazwać - pisarzem, każdego kto wpisze POKE - hakerem, a każdy podwójny tryb graficzny - podkolorowaniem.

    W atari basicu można jedną instrukcją GR uruchomić podwójny tryb graficzny, u góry ileś kolorów, na dole w oknie znakowym ileś innych. Według Kaza będzie to podkolorowana grafika, bo Kaz skupia się tylko na definicji „podkolorowania” w oderwaniu od rzeczywistego zjawiska wyświetlania grafiki na Atari, nie interesują go ani szczegóły techniczne ani zdanie innych osób, jemu wystarczy że na ekranie pojawił się dodatkowy kolorek więc można już wychwalać grę za podkolorowaną grafikę.
    . (AG) @2019-11-03 11:54:05
    @zbyti
    Jest nawet artykuł określający go jako króla 16-bit z Amigą jako królową. ;-)
    Od strony technicznej jest chyba mu bliżej do arcade niż do 16-bit microcomputers.
    Główna jego zaleta to oddzielenie pamięci CPU od pamięci GPU przez co te jego 10MHz w przypadku dynamicznego ekranu było więcej niż 30% szybsze.
    Amiga przy wszystkich układach idących na jednej szynie cierpiała na braki w dostępie do magistrali.
    Zresztą to samo w przypadku Falcona.
    zbyti @2019-11-03 12:05:29
    @.(AG) przeszedłem na X68000 Mad Stalker: Full Metal Forth - wypas :D Trudniejsza niż na PSX :)
    . (AG) @2019-11-03 12:13:17
    @zbyti
    W Polsce?
    Czy jakiś emulator tego gdzieś jest?
    zbyti @2019-11-03 12:21:06
    @.(AG) oczywiście MESS/MAME perfekcyjna emulacja :)
    Kaz @2019-11-03 12:52:01
    xxl - acha, czyli jesteś kolejnym, który twierdzi, że podkolorowanie to zastrzeżona nazwa (do pewnego rodzaju podkolorowań). No coż, masz prawo wypisywać dowolne głupstwa, nawet takie, że uzyskanie większej liczby kolorów na ekranie w jednym trybie to nie jest podkolorowanie tego trybu, ale mnie to nie przekonuje. Dzięki temu nie potykam się, tak jak moim uprzejmi rozmówcy, o przypadek, że 20 kolorów w grze "TRE" to nie jest podkolorowanie hiresu. Dla mnie jest.

    @"Tak, ze obraz z 60 kolorami moze byc uzyskany bez podkolorowania a obraz z 2 kolorami moze byc efektem podkolorowania."

    Właśnie o takie stwierdzenia prosiłem, żeby się pośmiać, dzięki! :D

    @"ilosc wyswietlanch kolorow w obrebie CALEGO ekranu nie ma zadnego znaczenia."

    Ha ha, tysiące użytkowników Atari ma jakoś odmienne zdanie, czemu często daje wyraz w głosowaniu na kompotach. Grafiki z małą liczbą kolorów są oceniane niżej. I nikt nie wnika, jaką metodą uzyskano podkolorowanie.

    .(AG) - @"a równie dobrze mógł to być po prostu inny tryb graficzny dla belki. Więc co jeśli by użyty został gr.15?"

    Nie byłoby mowy o podkolorowanym hiresie, bo GR15 to nie hires.

    AntyRozum - jak zwykle zjadliwie i jak zwykle głupio :). "Podwójny tryb graficzny" :D Niestety, to się nie klei - skoro są dwa tryby graficzne, to nie ma mowy o podkolorowaniu hiresu, za który można by uznać tylko dolną część, w GR.0. I bum, trolling obnażony. Doucz się w kwestiach technicznych Atari :). Pozostały trolling o Kazie lub inaczej - argumentum ad personam - czytam ze znudzeniem, to już było, nic odkrywczego, postaraj się bardziej :)
    Anty Crapper @2019-11-03 13:05:22
    Czyli wszystko po staremu. Kaz jest nieomylny, Kaz ma zawsze rację, Kaz musi mieć ostatnie zdanie, Kaz rozstrzyga co jest czym, a ten kto się z nim nie zgadza ten jest niedouczony głupek i troll.

    Kaz, moje poprzednie uwagi o kolorowym pikselu w rogu całkowicie pominąłeś, bo nie umiesz się odnieść do merytorycznego argumentu, musiałbyś wtedy przyznać że nie miałeś racji, więc teraz po „kazowemu” będziesz lał wodę i próbował przegadać adwersarzy, co doskonale widać bo już zacząłeś gadkę o głupich trolach, czyli klasyczna zmiana tematu, obrażanie rozmówców i głowa w piasek.
    Kaz @2019-11-03 13:20:46
    Jedynie ciebie nazywam trollem. Dodam jeszcze, że tchórzem, bo zapomniałem :). Takie zdanie mam o każdym anonimowym podżegaczu, który lubi podżegiwać, ale wstydzi się imienia, nazwiska czy ksywy (jeśli znana). Jak się wstydzisz swojego zdania to świadczy ono też o jego wartości. Gdyby było wartościowe - to nie wstydziłbyś się go.

    Nie przypominam sobie, żebym komuś narzucał cokolwiek. O ile wiem, to mnie próbuje się narzucić jakieś śmieszne, nielogiczne definicje, bo śmiałem napisać "podkolorowany hires". Zdania nie zmieniam, bo na razie nie mam do tego podstaw.

    Przykład z kolorowym pikselem nie pominąłem, omówiłem go parę postów powyżej. Ale do zrozumienia treści to trzeba mieć coś więcej niż tylko chęć "pojechania z Kazem". No to dawaj dalej - jedziesz maleńki, od tego są trolle, żeby robić dymy, atakować, pozorować argumentację :)
    IRATA4 @2019-11-03 13:43:43
    "Czyli wszystko po staremu. Kaz jest nieomylny, Kaz ma zawsze rację, Kaz musi mieć ostatnie zdanie, Kaz rozstrzyga co jest czym, a ten kto się z nim nie zgadza ten jest niedouczony głupek i troll."
    o ja ,uważam podobnie .

    Ludzie boją się pisac pod nickami bo nie chcą dostać BANA ,ja mam to w dupie .
    Rastan @2019-11-03 13:58:24
    @Kaz: kurczę człowieku. Wytłumaczono Ci na czym polega "podkolorowanie" trybu hi-res na Atari i to, że w takim przypadku nie należy interpretować słowa "podkolorowanie" dosłownie. Najciekawsze jest jednak to, że zrobili to znakomici i znani programiści Atari. A Ty dalej się napinasz i tupiesz nóżkami
    jak rozkapryszone dziecko. Nie ma sensu dalej z Tobą rozmawiać, bo nie dorosłeś do dyskusji. Jak tylko coś jest nie po Twojej myśli to zaczynasz się napinać, pisać ironiczne (czasami obrażające) komentarze pod kątem Twoich rozmówców - typu "żeby się pośmiać" czy czepiać się słowek np. "godny" (ale myślę, że w tym przypadku zajrzałeś już do słownika).
    Jak dla mnie EOT, szkoda czasu na pisanie na ten temat. Po pewnym pewnym czasie sam to pewnie zrozumiesz (mam taką nadzieję), a jak nie to pozostaniesz dalej w swojej nieświadomości i nieomylności.
    Rastan @2019-11-03 14:00:44
    @IRATA4: nie przypominam sobie aby ktoś na atarionline dostał bana.
    Jozef z Bazin @2019-11-03 14:01:08
    Jak zwykle koledzy czesi pokazali klasę a nasi - nic z nią wspólnego. Klasyka.
    xxl @2019-11-03 14:08:13
    > xxl - acha, czyli jesteś kolejnym, który twierdzi, że podkolorowanie to zastrzeżona nazwa (do pewnego rodzaju podkolorowań).

    nie, to co Ty nazywasz podkolorowanie moim zdaniem nim nie jest co zreszta latwo mozna pokazac na przykladzie teczy na kolorze BAK. Wedlug Ciebie to bedzie podkolorowanie trybu ... moim zdaniem nie.

    > Ha ha, tysiące użytkowników Atari ma jakoś odmienne zdanie, czemu często daje wyraz w głosowaniu na kompotach.

    odniosles sie do wyrwanego z kontekstu zdania :-) a kontekstem bylo: kiedy uprawnione jest nazwanie trybu podkolorowaneo a kiedy nie :-)
    i nie wiem kto ani ile osob ma odmienne zdanie bo znam tylko jedna osobe, ktora ma odmienne zdanie - Ciebie.

    > I nikt nie wnika, jaką metodą uzyskano podkolorowanie.

    mozesz uzwac pewnch terminow nieadekwatnie do zjawisk ktore maja miejsce ale to nie znaczy ze zmienisz tym rzeczwistosc... no moze tylko swoja ;-)
    IRATA4 @2019-11-03 14:14:07
    @Anty Crapper
    na AOLu ostatnio sami znawcy sztuki wszelakiej tyle że po szkołach informatycznych he,he,he ja na ASP nie dostałem się bo olałem,po prostu wolałem/musiałem iść do pracy bo takie realia miałem . ... Poziom większości nowych gier to pierwsza połowa lat 80'(Oczywiście są wyjątki) o poziomie polskich oklepanych komnatowek z lat 90 to nie ma co marzyć, ale spróbuj skomentować ... a każdy ma takie prawo i ja będę jechał po kijowych produkcjach skoro autorzy prezentują takowe publicznie ,jak sie uczyłem rysować i prezentowałem gówna to nikt się nie szczypał, oceniali sprawiedliwie .
    Odnośnie podkolorowanych gier w Hi res to chyba ze trzy naliczę ;) no i wszystko porty, porty i jeszcze raz porty ,to takie kolorowanki dla wtajemniczonych ...
    ... ale panie ,na jaki chust mi to skoro jo mom telewizor czorno bioły ,ale takom CONTRE to bym se poznoł i dobrze łocenił .
    ATari4 @2019-11-03 14:16:23
    @Rastan
    Nie podpisują się więc nie dostali ;)
    Smaku , taka dziewoja (zapomniałem nicka)
    ATari4 @2019-11-03 14:16:44
    @Rastan
    Nie podpisują się więc nie dostali ;)
    Smaku , taka dziewoja (zapomniałem nicka)
    Kaz @2019-11-03 14:18:25
    Irata, próbujesz zgrywać odważnego, gdy odwaga tania :). Akurat AOL jest znany z tego, że umożliwiamy tu dużą swobodę wyrażania się. Z tego co widać, wielu tu pisze inwektywy o Kazie, jakieś pomawiania o coś, czego nie zrobiłem albo nie powiedziałem, obrażanie, etc. I jak widać, czytasz o tym, czyli nikomu nic się nie dzieje. Ale dalej sobie to tłumacz strachem innych, a swoją odwagą :D

    Rastan - ulegasz złudzeniu, że znakomici i znani programiści Atari są nieomylni. Gdyby tak było, Graph2Font nie byłby dziurawy jak ser szwajcarski, a XBios nie miałby przeciwników w postaci innych znakomitych i znanych pogramistów :). Znakomici i znani programiści przyjęli sobie zasadę, że podkolorowanie to wybrane techniki uzyskiwania w hires większej liczby kolorów w linii. Ich prawo. Ale moje prawo: po pierwsze - przyjąć całkiem inną definicję, która moim zdaniem lepiej oddaje sytuację z kolorami (z punktu widzenia grafika i użytkownika), po drugie - pośmiać się z definicji znakomitych i znanych programistów, którzy twierdzą, że gra w 60 kolorach nie jest podkolorowana :)
    tebe @2019-11-03 14:22:10
    Kaz Twoje definicje są nieprecyzyjne, wrzucasz wszystko do jednego worka, mylisz swoich rozmówców z bezmyślnymi istotami, szukasz odbiorców w niewłaściwym miejscu
    Kaz @2019-11-03 14:30:10
    Irata4 - to tylko twoje zdanie, a nie "sprawiedliwa ocena" :)

    ATari4 - Smaku dostał bana w wyniku kolektywnej decyzji paru osób, i zdaje się, że za zaśmiecanie jakimiś alogicznymi wypowiedziami w nadmiernej ilości. Zresztą na innych portalach też. Nie ma to nic wspólnego z ograniczaniem swobody wypowiedzi.
    bocianu @2019-11-03 14:30:52
    "a XBios nie miałby przeciwników w postaci innych znakomitych i znanych pogramistów" - mógłbyś wymienić kilku?
    bocianu @2019-11-03 14:42:29
    Swoją drogą ani g2f ani xbios, a tym bardziej ich wady, nie maja nic wspólnego z meritum tej dyskusji. Po prostu Kaz aby poprzeć swoje wątpliwe rację wyciąga argumenty "ad personam" aby zdyskredytować swoich adwersarzy. Smutne to i nieładne, ale czego ja się tutaj spodziewałem...
    Kaz @2019-11-03 14:53:51
    Tebe - moja definicja jest wystarczająco precyzyjna, żeby wiedzieć, kiedy obrazek jest podkolorowany, a kiedy nie. W następnym kroku mogę opisać technikę podkolorowania (DLI, PMG, raster, etc), a także zakres tego podkolorowania (duże, małe, jeden znak, jeden piksel). Ty nie możesz precyzyjnie opisać technik podkolorowania obrazka np. Piesia, bo część jest podkolorowaniem, a część nie jest (bo wykorzystano DLI), więc jest to... (no właśnie, co?). To generuje tyle wspaniałych paradoksów, przy których 60 kolorów w hires to pikes :D. Już nie mogę się doczekać jak na SillyVenture poproszę Cię o opisanie elementów przykładowego obrazka w G2F, które elementy to podkolorowanie, a które to niepodkolorowanie i po czym wnosisz! :D

    Dla mnie takie rozróżnienie technik na podkolorowanie i niepodkolorowanie to zabawne, niepraktyczne rozróżnienie. Ale to, że się pośmieję z tej upartości w takim podziale, nie powoduje, że mam kogoś za bezmyślne istoty. Wręcz przeciwnie :) Liczę, że kiedyś dotrze, że świat się nie kończy na kodowaniu trybów Atari i są ogólnie przyjęte znaczenia słów, których to znaczeń nie przeskoczycie chciejstwem. I że 60 kolorów na ekranie to nie jest monochromatyczność uzyskana w wyniku... (no właśnie, czego?) :D Rastan zaproponował "pokolorowanie". Może się Wam przyjmie, nie wiem :)
    Kaz @2019-11-03 14:57:14
    Bocianu - mógłbym. Ale nie wymienię, bo nie każdy chciałby zostać wprzęgnięty w te przypychanki, tym bardziej że to jak słusznie zauważyłeś, rzecz poboczna, dygresja.

    Szkoda, że nie zauważyłeś argumentum ad personam wcześniej, gdy padały gęsto i często. A skoro padł argument "autorytetów" to na niego odpowiedziałem. Też w sumie smutne to i nieładne, że zauważasz wybiórczo. Ale czego ja bym się miał spodziewać, prawda? :)
    Anty Crapper @2019-11-03 14:58:49
    Czyli jednak skończyło się na tym, że Kaz ma zawsze rację. Kiedyś całe środowisko Atari dorośnie by dorównać intelektualnie Kazowi, póki co jesteśmy na to zbyt głupi.
    Kaz @2019-11-03 15:02:53
    Na tym się skończyło, że tu każdy ma zawsze rację - zapytaj xxla, Rastana, Tebe, Bocianu, Iratę - czy uważają, że nie mają racji? Oczywiście, że uważają, że mają :D. Nawet siebie zapytaj - czy ty byś nie miał racji o tym Kazie? :D
    xxl @2019-11-03 15:12:25
    mam proste pytanie, prosze odpowiedz mi:
    czy tryb 8 z tecza na BAK wswietlajacy ponad 100 kolorow na ekranie jest podkolorowany czy nie.
    bocianu @2019-11-03 15:13:01
    "Szkoda, że nie zauważyłeś argumentum ad personam wcześniej, gdy padały gęsto i często."

    Ani tebe ani xxl nie pojechali żadnym argumentem ad personam, więc Twój atak w ich stronę był zupełnie bezpodstawny i tylko dlatego zareagowałem.
    Ale już więcej nie będę, bo przecież i tak nie mam racji. Przywykłem.
    Podobnie jak ostanio zrobiłeś błąd ortograficzny, to po mojej uwadze nazwałeś go "słowotwórstwem" i zostawiłeś. Monopol na rację obroniony.
    Kaz @2019-11-03 15:22:17
    Acha, jechanie per kanciarz i mitoman czy "wciskasz kit", "za mało trzeźwego myślenia" to nie są argumenty ad personam :D. No to już nie tylko mam podejrzenie o wybiórczość Twoich komentarzy, ale pewność :)

    Nie płacz, że przywykłeś do niemania racji. Często rację masz, co nie znaczy, że zawsze. I dotyczy to każdego.

    A parafrazując historię pewnego różowego swetra, historii "przymróżenia oka" nie zrozumiesz :) To trochę inna historia niż z "puharem" (nie jest to błąd ortograficzny), ale po takim wejściu jak zaprezentowałeś to nie mam ochoty tej historii opowiadać. Doszukaj sobie panie wszystkowiedzący w necie :)
    Kaz @2019-11-03 15:25:18
    xxl - a czy duszki umieszczone na BAK to jest podkolorowanie czy nie?
    xxl @2019-11-03 15:27:48
    nie odpowiadaj pytaniem na pytanie. Czekam na odpowiedz.
    bocianu @2019-11-03 15:31:38
    Dobra, przyznaje że kanciarz i mitoman mi umknął. Ale z wciskaniem kitu nie sposób mi się nie zgodzić :)
    Dracon @2019-11-03 15:39:32
    Pewnie też się nie znam, to się wypowiem. :D
    W omawianej tu gierce nie ma żadnego "nowego", "podkolorowanego" hiresu. Jest standardowy (plus normalne, banalne przerwanie DLI). Howgh! :P
    Kaz @2019-11-03 16:18:18
    Bocianu - dużo Ci coś umyka na moją niekorzyść.

    Dracon - zgadzam się, nie ma tu żadnego nowego trybu, ale nikt tak nie pisał. Nie zgadzam się z dalszą częścią wypowiedzi - skoro jest standardowy hires, to pokaż mi jak na Atari uzyskujesz ten standardowy hires mając na górze inne kolory, na dole inne, którą komendą Basica czy jaką kombinacją klawiszy.

    Z opinią, że DLI jest banalne i normalne też się nie zgadzam. W 8-bitowcach rzecz praktycznie niespotykana. To, że do czegoś przywykliśmy, bo jest na Atari oczywiste i łatwo dostępne, nie czyni tego banalnym. Chyba, że banalnym w użyciu - ale to chyba nie jest wada? :)
    bocianu @2019-11-03 16:28:52
    "Bocianu - dużo Ci coś umyka na moją niekorzyść."
    Możliwe, ale potrafię się do tego przyznać.
    Anon @2019-11-03 17:03:05
    A może zablokować komentarze pod nowinkami i tworzyć dla nich wątki na forum? Pozdrawiam, anon, zwany przez niektórych analem
    svoy @2019-11-03 17:11:39
    Czy już wspominałem że SV tuż za rogiem? Grzać silniki Panowie, prodki, grafy, intra, i inne dema. Możemy zrobić konkurs na najbardziej kolorowy efekt (ale taki co ma jeszcze ręce i nogi, a nie 'prosta' tęcza na DLI). Takie crazy kompo :) Można się będzię 'kreatywnie' pospierać, ku uciesze i podziwom tłumów.
    . (AG) @2019-11-03 17:17:26
    A Imogen jesteście pewien, że to podkolorowanie robi na DLI?
    Ktoś sprawdził?

    Bo identyczny efekt można uzyskać na duszkach i wtedy nie trzeba żadnego DLI używać o ile się nie mylę.
    Ilość straconych cykli będzie podobna.

    Swoją drogą jest coś wcześniejszego od Tomahawka używajacego podkolorywowanie duszkami?
    mono @2019-11-03 17:18:48
    Chłopaki, nie szkoda wam czasu na jałowe dyskusje?
    "Podkolorowanie hiresu" wynika z tego, że na pewnym obszarze trybu hires (2,3,F ANTIC) zmieniany jest kolor tła a przez to i piksela. Techniki są dwie:
    * podłożenie sprite'a
    * zmiana koloru w rastrze
    No więc jakkolwiek zmiana tła jest zrobiona, to jest to podkolorowanie hiresu.
    IMHO nie ma co wnikać jak to jest zrobione, bo istotny jest efekt wizualny. Inaczej za chwilę zaczniecie roztrząsać, czy jeśli wszystkie kolory na ekranie to odcienie czarno-białego, to czy to dalej jest "podkolorowanie".
    Zmiana kolorów ramki (jako że nie ma możliwości malowania pikseli w tamtym obszarze) w zasadzie nie podchodzi pod podkolorowanie, więc co do tego można by się spierać, ale czy warto? Na ekranie jest multum kolorów i o to chodzi.
    tebe @2019-11-03 17:20:03
    kolorowy HiRes masz na C64, ZXSpectrum itp, znaczenie słów ulega zmianie w kontekście nowych doświadczeń i wiedzy którą się zdobywa

    jeśli siedzisz w ciemnej piwnicy, odizolowany od świata i jedynym towarzyszem jest Atari XE/XL, to Twój zasób słów będzie ograniczał się tylko do takiego środowiska

    problem polega że gdzieś tam istnieje inny świat, w którym Twój zasób słów będzie zbyt ubogi aby go opisać
    IRATA4 @2019-11-03 18:26:04
    @mono
    chodzi o to że w tej grze właśnie ciut mało tych kolorków ,to jak inne tło niż czarne =multicolor ;)
    maly_swd @2019-11-03 23:00:24
    Jak już uzgodnicie ile kolorów w hiresie to kolorowanka ;)

    To podyskutujmy o tym czy należy podkolorowywać tryb hiresowy.
    zbyti @2019-11-03 23:14:11
    na technikaliach się nie znam ale według PWN @Kaz ma rację ;)
    zbyti @2019-11-03 23:16:32
    podkolorować — podkolorowywać
    1. «dodać czemuś koloru lub podkreślić coś trochę delikatnymi kolorami»
    zbyti @2019-11-03 23:19:02
    oczywiście uznaję, że wśród programistów to może oznaczać co innego. zderzenie światów :D
    . (AG) @2019-11-03 23:22:17
    Wiecie co.

    Dla rozluźnienia nastroju sprzedam pomysł bo sam go chyba nie wdrożę:

    Strzelanka na Atari ale w trybie portretowym, a nie landscape.

    Obracamy monitor/tv o 90 stopni i pełna para.

    Przeglądając tubkę przypomniałem sobie czasy arcade i ilość portretowych cabines z grami. Chyba nikt z 8-bit jeszcze czegoś takiego nie zrobił, a w Atari dałoby to nowy wymiar duszkom i pociskom.
    zbyti @2019-11-03 23:23:28
    @. (AG) obróć sobie Scramble :D
    Ob_root @2019-11-03 23:37:54
    A może by tak obrócić o 30 lub 45 stopni? Tego jeszcze nie było! :)
    . (AG) @2019-11-04 00:15:08
    Jest sporo arcade, które dałoby się w takim trybie przenieść na Atari z akceptowalną jakością.

    Pomysł zaczął kiełkować przy okazji oglądania Donkey Konga 2016 bodajże na C-64.

    Zastanawiałem się czemu na Atari DK musi mieścić się na całym ekranie. Kombinować z pokazywaniem całej planszy ale w sposób bardziej umowny niż obecnie,

    a w rezultacie wyszedł teraz ten pomysł z 90 stopni obrotem. Część Smart TV chyba w menu potrafi obrócić obraz, a część monitorów nawet kineskopowych nie miałoby problemów ze stabilnością.
    . (AG) @2019-11-04 00:17:37
    @zbyti

    youtube.com/watch?v=rmlZjlvdZ1U

    o ten chodzi?
    zbyti @2019-11-04 00:29:46
    Prawie ;) Miałem na myśli najnowszą konwersję

    Gramy na Gazie - odcinek specjalny: Scramble na Atari XL/XE
    Jacques @2019-11-04 12:22:18
    @zbyti
    Scramble w pionie na odwróconym monitorze? I bomby rzucane w stronę linii brzegowej po prawej stronie ekranu?
    zbyti @2019-11-04 12:46:47
    @Jacques no dokładnie! :D Przecież jak już obrócisz TV o 90 stopni to możesz się położyć na podłodze na swoim ulubionym boku :D Przecież jaja sobie robię ;)
    Jacques @2019-11-04 13:02:11
    Albo taki Gyruss na boku. A nie, zaraz... :D
    IRATA4 @2019-11-04 15:47:38
    @Kaz chodzi też o to że czasem jak nie masz racji to brniesz dalej w ślepą uliczkę i odwracasz kota ogonem łapiąc się po drodze czego popadnie ;) .Jasne że każdy broni swoich racji,tego w co wierzy ,ale jak ogół ma inną racje i to jeszcze w stosunku do rzeczy używanej,robionej przez ów ogół to ...
    hakujesz Matrixa ;)
    W każdym razie jak jesteś "papugą "to mogę załatwić ci kilku klientów,nie ma sprawy której byś nie wygrał , no i jesteś na odpowiednim miejscu jako przywódca AOL, ale posłuchaj czasem ludu swego bo sam daleko nie popłyniesz ;)
    . (AG) @2019-11-04 16:50:20
    Ten pomysł z DonkeyKongiem też sprzedam ale gdyby ktoś się zdecydował użyć to chciałbym mieć wgląd w sprawę.

    Chodzi o to, że robimy co następuje:
    Ekran pola gry w gr.15 z wielkością wykraczającą poza ekran w pionie.

    A na ekranie 1:1 widzimy +/- 50% pola gry powyżej/poniżej bohatera, a pozostała część ma wyciętą co drugą linię tak żeby było widac mniej więcej co się dzieje ale z obniżoną jakością detali.

    W ten sposób można zachować proporcje oryginału w 100%, pokazać wszystko na ekranie i tylko zostaje sprawa czy jest to do wykonania wygodne.

    Co robić na duszkach, a co robić wprost.
    Bo robienie co drugiej linii na duszkach i na ekranie aż tak wygodne być nie musi.

    W zasadzie wtedy nie musi być wszystko animowane.
    Animujemy to co jest 1:1, beczki i goryla, a reszta jest zamrażana w animacji do momentu gdy wchodzi w główne(1:1) pole gry.
    Zdenerwowany Donkey Kong @2019-11-04 22:33:42
    Zanim zaczniecie Państwo coś "sprzedawać" z moim udziałem, uprzejmie proszę o zapytanie mnie wcześniej o zgodę. Nie życzę sobie żeby ktoś robił interesy na mojej skromnej osobie bez mojej wiedzy!
    . (AG) @2019-11-04 23:20:54
    Póki co nie mam pomysłu na nic w takiej "technologii" więc DK jest wygodnym wyobrażeniem.

    Na arcade po wejściu na drabinki unikało się beczek.

    Na Atari tego nie ma.

    To w zasadzie jedyny poważniejszy brak obecnej wersji.
    Mario @2019-11-04 23:25:58
    To jak już panowie będziecie robić nową wersję to proszę by księżniczka był trochę niższa bo przy obecnym wzroście bardzo utrudnione jest wspólne pożycie.
    Felipe @2019-11-05 08:19:09
    Z panna jest wszystko ok... nie starasz sie ;-)
    . (AG) @2019-11-05 08:27:04
    Z tego co widzę wersja Playsoftu ma poprawiony wygląd królewny:
    youtube.com/watch?v=OgSbhvpfgdU

    Tyle, że jest to jedyny film gdzie taką wersję widzę.
    Kris2 @2019-11-05 08:57:50
    A ja proszę żeby Donkey Kong nie okazał się na koniec grą polegającą na łapaniu spadających literek.
    anon @2019-11-05 10:52:13
    Ready[] ?
    Zwykły użytkownik @2019-11-05 13:53:54
    Zwykły użytkownik patrzy na obrazek i myśli:
    "aha: hires to taka a taka rozdzielczość, 2 kolory. A tu na obrazku widzę 3 albo i 4 kolory przy tej rozdzielczości - to już jest podkolorowany! super;)"

    Zwykły użytkownik nie zwraca uwagi na to, że ramka wokół ekranu może mieć trzeci kolor, nie zastanawia się, czy ekran został pokolorowany DLI czy duszkami. Widzi KOLORY. Widzi więcej niż 2, czyli więcej niż w opisie trybu fabrycznego, to już myśli o podkolorowaniu. Jak zaraz "wybitny" programista napisze, że to różnica zasadnicza, to niech precyzyjnie nazywa podkolorowywanie np. podkolorowane za pomocą DLI, podkolorowane za pomocą PMG. Wybitna osobistość jaką się niewątpliwie jest, będąc "wybitnym" programistą atari, powinna się przecież ponadprzeciętnie wysławiać: precyzyjnie i niezrozumiale dla innych. A tu zwykli leszcze ośmielają się osądzać, czy obrazek jest podkolorowany czy nie jedynie na podstawie liczby kolorów! Skandal! Do liczenia kolorów trzeba mieć wiedzę! Samouwielbiający się, zadufani, pożal się Boże, PROGRAMIŚCI.

    Moim zdaniem przy ogólnym opisie gry spokojnie można używać normalnego języka, a nie żargonu samouwielbiających się wybitnych znawców 30 letniej informatyki.

    Co oczywiście nie wyklucza, że ktoś tu za bardzo się uparł i brnie w obronę swojego zdania zbyt mocno.

    Ja tak tylko, jako postronny obserwator...;)
    Niezwykły użytkownik @2019-11-05 14:02:19
    Miej odwagę @Zwykły użytkownik a nie ukrywasz się pod anonimowymi nickiem w obawie przed banem (tym razem społecznościowym).

    Ja mam odwagę (!) się przyznać, że się obawiam bana, dlatego nie piszę kim jestem - to męskie postawienie sprawy :D
    Jeszcze bardziej zwykły użytkownik @2019-11-05 14:11:59
    Jak już Kaz trolujesz to byś miał odwagę się podpisać albo kupił sobie u ruskich obsługę zawodowych troli bo widać od razu ze popierasz sam siebie :-)
    Incognito @2019-11-05 15:08:10
    Anonimowość to jedno z podstawowych praw człowieka. Ale rozumiem, że są tu zwolennicy publicznego spisywania danych osobowych np. przy kasie, gdy kupują wódę albo prezy. A najlepiej wszędzie, by pochwalić się odwagą. A może zróbcie sobie kurtki z peselami wypisanymi na plecach ;))
    Zawisza Czarny @2019-11-05 15:19:07
    Po prostu trzeba z otwartą przyłbicą, nazywając rzeczy po imieniu, śmiać się śmierci w twarz stojąc za jej plecami ;P
    Obserwator z ramienia ONZ @2019-11-05 15:49:23
    Było ich wielu. Jeden na imię miał Tenczix. Został wypędzon bo nie przyznał racji Najmądrzejszemu. Potem był Borszczuk, wypędzon a jego posty usunięton bo dał niską ocenę grze stworzonej przez Najświatlejszego. Było wielu innych maluczkich jak Atarrifun którego podpis został zbanowan i niepozwolon mu pisać kolejnych komentarzy, bo skrytykował słabe wykonanie gry która bardzo podobała się Najjaśniejszemu. Tych trzech biedaków łączy jedno: ośmielili się podważyć Zdanie Najwyśmienitszego. Ale to niczego nie nauczyło innych. Nadal pojawiają się nieszczęśnicy którzy wchodzą do smoczej jamy bez miecza i majtek, mając jedynie własne niesłuszne zdanie, zapalmy świeczkę i pomódlmy się za nich...
    najzabawniejsze teksty AOL @2019-11-05 16:01:56
    Pomysł debaty na party jest chybiony. Mogę Wam z góry przedstawić w punktach jak by ona wyglądała:

    1. Dely wita publiczność i mówi z rozbrajającym uśmiechem, że nie wie o co chodzi i po co cała ta debata, bo nic nie ma do TDC'a.

    2. TDC wita publiczność i zaczyna mówić.

    3. TDC mówi.

    4. TDC mówi..

    5. TDC mówi...

    6. TDC rozpoczyna wyświetlanie slajdów.

    ...

    88. TDC wyświetla slajd nr 354, ukazujący Dely'ego zerkającego złośliwie na TDC'a podczas zlotu w 1998.

    ...

    112. Slajd nr 399: wykres bąbelkowy pokazujący jak Dely jest namolny w sposób rozproszony.

    ...

    129. Okazuje się, że podczas wyświetlania i omawiania poprzednich 350 slajdów TDC'owi udało się na drugim laptopie stworzyć kolejne 400 slajdów, oraz uzupełnić o linki te z pierwszej setki. W związku z tym zacznie od nowa.

    ...

    234. TDC pokazuje grę w ACTION!, którą zakodował podczas wyświetlania slajdów od 750 do 900. Gra jest bardzo fajna, całkiem grywalna, ale będzie dopracowywana.

    ...

    331. Podczas oglądania slajdów od 1200 do 1500, słuchacze zorganizowali compo na najlepszą grafikę, muzykę i demo nawiązujące do Debaty. Zakodowano 27 dem, stworzono 55 graf i 17 utworów muzycznych.
    TDC zajął drugie miejsce w kategorii demo. Odbierając nagrodę obiecał przeznaczyć ją na sfinansowanie kolejnych slajdów.

    ...

    845. TDC kończy slajdem 7843 zapewniając, że rozwinięcie tematu będzie można znaleźć jutro na jego blogu.

    846. Ktoś budzi Dely'ego.

    847. Dely z uśmniechem zapewnia, że w dalszym ciągu nie ma nic do TDC'a i dziękuje za debatę.

    KONIEC
    Donkey Bąk @2019-11-05 17:32:16
    Sie dzieje ...
    anon @2019-11-05 20:44:33
    A skończonej gry dalej nie ma 😆
    MISTERxex @2019-11-05 21:05:24
    @najzabawniejsze teksty AOL

    nie wiem kim jesteś ,ale to co wymyśliłeś jest zajebiste,trafiłeś w sedno.
    przy "
    88. TDC wyświetla slajd nr 354, ukazujący Dely'ego zerkającego złośliwie na TDC'a podczas zlotu w 1998.
    " padłem
    ccwrc @2019-11-05 23:38:35
    @MISTERxex
    Teksty @najzabawniejsze teksty AOL to sama prawda, niczego nie wymyślił, ale faktycznie trafił w sedno wyciągając na wierzch perełki :)

    @Obserwator z ramienia ONZ
    'kompleks nieomylności'. Coś jest na żeczy :D (ż to nowa interpretacja rz, nie jest to błąd)
    Bonkey Donk Junior @2019-11-06 01:00:23
    @Obserwator z ramienia ONZ: zajebiste! leję ze śmiechu ... :-)
    przebłysk genuszu @2019-11-06 02:06:12
    "namolny w sposób rozproszony" :D
    Kaz @2019-11-06 02:46:08
    Tak, to wszystko prawda! :D

    Słyszałem w autobusie, jak dwie starsze panie mówiły, że "banują na AOL" kogo popadnie, wystarczy tylko słowo sprzeciwu, a ponoć nawet padły strzały :D. Przetrwał jeszcze tylko jeden anonim, bo na szczęście nie podał swojej ksywy, a żeby zmylić tropy, pisał pod różnymi ksywami. Ten bezimienny nasz bohater tym sprytnym manewrem cudem uniknął śmierci z rąk AOLowych banowych siepaczy! A byłaby to bohaterska śmierć, bo przecież mówili prawdę i tylko prawdę, nie przekręcił ani jednego faktu, ani jednej rzeczy przecież nie zmyślił!

    A na wiecu KOD-ziarzy mówiono ponoć, że ten Kaz to nadał sobie nawet tytuł Przenajmądrzejszego i nie chce uznawać rady starszych i mądrzejszych, w tym z wiadomego kanału ircowego! To karygodne, należy go spacyfikować, żeby inni maluczcy na ten pomysł też nie wpadli i ja się do tego przyłączam! Czy wy wiecie, że śmiał napisać "podkolorowany hires" bez uzgodnienia z radą starszych i mądrzejszych? Czy wiecie, że ten bezczelny cham śmie mieć publicznie inne zdanie i jeszcze je uzasadniać? Nie po to jest rada starszych i mądrzejszych, żeby z nią wdawać się w dyskusje.

    A jeszcze uważa, że można puhar pisać przez samo h, albo przymróżenie przez ó! No panie, to już są szczyty buractwa. Nie będzie nam tu nieuk psuł osiągnięć przedwojennej reformy ortografii! Przecież wszystko, co przedwojenne było wspaniałe, więc i ta reforma była wspaniała!

    No i jeszcze słyszałem plotkę na przystanku, to przekazuję. Ponoć Dely ma być beatyfikowany, ponieważ tyle wycierpiał od TDC-a! A co gorsze, TDC go zmuszał do oglądania swoich slajdów na kilku zlotach i rada ONZ postanowiła to uznać za szczególne okrucieństwo!

    No i na koniec najgorsze - żeby się uwiarygodnić, ten cwany oszust TDC rozpuszczał o sobie plotki, obgadywał siebie samego za swoimi własnymi plecami, a potem zwalał na innych!

    Tak było, panie sędzio.
    Ruski troll @2019-11-06 08:05:24
    Kurde, sprawa się rypła, to udajmy, że to był tylko żart...
    Ale żeby było na nasze, to powiedzmy, że wszyscy dali się nabrać i niech teraz rozkminiają, że są naiwni, a my jesteśmy debeściaki:)
    Ech do potęgi drugiej @2019-11-06 08:35:31
    Każdy czyta i widzi jak jest. Obracanie sytuacji w żart to byłby dobry pomysł gdyby nastąpił na samym początku zamiast toksycznego wymądrzania się i pokazywania ludziom jacy są głupi.
    A @2019-11-06 08:49:33
    Ani Tenchi, ani Borsuk nie dostali bana. Ostatni z banem to był Smaku, zresztą później spotkało go to
    A @2019-11-06 08:50:41
    ... to samo na Atari Area
    A @2019-11-06 08:53:27
    Tenchi to nawet niedawno kłócił się z Iratਸ਼ na forum
    Analizator @2019-11-06 09:04:14
    Z jakiegoś powodu ludzie są stąd wypędzani, ich wątki na forum znikają, inni tracą możliwość zamieszczania komentarzy pod swoim nickiem (pojawia się nagle komunikat że nazwa użytkownika została zarezerwowana i nie można jej używać) co jest klasycznym banem na username i nie chodzi tylko o Smaku, ten kogo to nie dotknęło ten nawet nie będzie miał pojęcia że takie rzeczy się dzieją i będzie wypisywał że nie było żadnych banów. Były.
    Zbanowany uzytkownik @2019-11-06 09:30:54
    Potwierdzam, bany są.

    Rok temu udzielałem się tu jako Atarifan. Wszystko było dobrze do chwili gdy kulturalnie skrytykowałem niską jakość wykonania którejś gry. Nagle pojawił się wiadomo kto i zaczął pisać pod moim adresem won kreaturo.

    Po krótkiej wymianie zdań (kulturalnej z mojej strony) nagle odkryłem że nie mogę zamieszczać komentarzy z moim podpisem. Zostałem zablokowany. Ja nazywam to banem.

    Jeśli ktoś nie wierzy proszę spróbować zamieścić tu komentarz testowy i podpisać go Atarifan.

    Domyślam się że takich jak ja jest wielu, dlatego ludzie wspominają ciagle o banach. Ci którzy są świadomi boją się mieć własne zdanie bo mogą zostać w każdej chwili zablokowani. Ci którzy już zostali zablokowani muszą zamieszczać komenty z losowymi podpisami.
    zbyti @2019-11-06 09:49:53
    @Zbanowany uzytkownik to chyba działa inaczej ;)
    Eol $9b @2019-11-06 12:02:09
    Weźcie i nie przypominajcie tu tedeca bo zaraz pojawi się wątek w którym będzie kontynuacja na 40 punktów jakich to krzywd uraz i potwornych znziewag doznał kolega w życiu od odstatniego wpisu. LITOŚCI.
    Anon @2019-11-06 12:14:06
    Jak działa ban, jeżeli nie w ten sposób, że nie możesz pisać pod swoim nickiem?
    xeen @2019-11-06 16:11:30
    Ja znam tylko jednego bana. Jeżeli zależy Ci na wyjaśnieniu tej sprawy ,Atarifanie, to zapraszam na mcora@tlen.pl. Sprawdźmy. To co piszesz jest (dla mnie) o tyle zabawne, że ludzie którzy starają się jakoś dołożyć do AOL cienko przędą z czasem. Jest jakieś wyobrażenie śledzenia każdego wątku, banowania, analizowania, usuwania. A tak naprawdę nie ma czasu na robienie rzeczy podstawowych (widziałem Twój wpis anon - przykro mi, na moderacje też nie zawsze czasu wystarcza - jakbym zauważył to wcześniej to bym usunął ale jak to mawiają "głupi mądrego nie obrazi") bo jednak życie nie rozpieszcza. Mogę spróbować pomóc ale proszę o kontakt - wyjaśnijmy to jeżeli chcesz.
    Nie za bardzo rozumiem co mają uczynić powyższe niektóre wpisy, ale podchodzę do tego jako psycholog amator :) Przyznam dość często nie po drodze mi ze zdaniem innych ludzi którzy coś robią dla AOL ale szanuję ich jednak za jakiś wkład które oceniam jako wartościowy w kilku obszarach - znacznie bardziej od ludzi którzy siedza na zlotach i jedynym ich zajęciem jest obrabianie innym tyłków (od lat to samo - mega dołująca cześć sceny PL). Napiszę - szanujmy się - ale do tej raczej mniej anonimowej części, pozostałe wpisy przypominają mi nieco ten oto eksperyment https://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdzeni... i raczej nie spodziewam się aby coś zmieniło.
    A poza tym Rastan ma rację i da się wyciągnąć z tej ponurej pisaniny coś wartościowego :) as usual...
    Jeżeli czasem coś umyka - kontakt podałem. Nie zawsze odpowiadam od razu ale co się odwlecze ....
    xeen @2019-11-06 16:20:04
    A poza tym już za miesiąc SV :) jupiiiii ;)
    wee @2019-11-07 08:08:23
    ciul tam z sv. jutro weekend! wee!
    maly_swd @2019-11-07 13:21:39
    Jupi!
    SV - nadchodzi!
    svoy @2019-11-08 08:31:06
    Ja w zasadzie zgadzam się z Xeen'em. Grzać silniki i kody Panie i Panowie na SV! :P
    Niezado(z)wolony(a) @2019-11-08 09:05:30
    Panowie na SV a Panie?!
    Wymieńmy, dla przypomnienia i dla tych co nie zaszczycają, znane bolączki SV:
    1. Z roku na rok coraz droższe bilety wstępu z "bajerami"
    2. Konkursy zawsze opóźnione, zahaczające o "godziny duchów"
    3. Tłok i niewygoda - sala zwykle za mała na tyle ludzi a kible pod koniec imprezy nie do użycia
    4. Harmonogram imprezy zwykle nietrzymający się wykonania
    5. Nagłośnienie i obraz "średniawej" jakości, wieczne eksperymenty
    6. Ustalanie reguł konkursów, które potem i tak nie są egzekwowane, np. do dziś nie mam niektórych prac upublicznionych (FLIMBO!) a zwycięzcy nagrody nie zapomnieli (!) od razu odebrać...
    7. Nagrody "różniste", czasem zapchajdziury
    8. Brak [porządnego] streamu z party, gdzie na tzw. Zachodzie to norma, że można sobie oglądać z domu (dla "sofa sceners")
    9. Część programu +18 albo wcale nie ma, albo "taka se"
    itp., itd.
    Quo vadis ludzie?!?!
    A co mają powiedzieć biedni 8-bitowcy, dla nich "lynks" to raczej coś bardzo obcego, egzotycznego.
    W 2015 odwołano siliwenczera a to było 40 lat (!) procesora 6502! I potem Greyu do tego nie wracał, a szkoda. :( Za to promować teraz jakąś nieudaną konsolkę musi.
    Bueeeeee....
    grey / mystic bytes @2019-11-08 10:20:07
    Drogi Anonimie, kimkolwiek jesteś. Dziękuję, że sprowadzasz mnie na ziemię, bo jeszcze bym odfrunął z tego entuzjazmu. Od dłuższego czasu prawie w ogóle nie śpię, dzisiaj udało mi się zmrużyć oko na 2 godziny. Jest to teraz dla mnie najtrudniejszy okres, ale udaje mi się jakoś przezwyciężać kolejne trudności związane z eventem. Odniosę się krótko do tych punktów, ponieważ nie mam więcej czasu (z wiadomych względów):

    1. Cena biletu do końca października wynosiła 80 zł - czyli dokładnie TYLE SAMO, co przez ostatnie kilka lat. Od listopada w tym roku - 100 zł, czyli tyle co na Xenium i na miejscu na Lost Party. W cenie wejściówki SV czy 80 zł, czy 100 zł są te same gadżety (i jest ich więcej niż w zeszłym roku). Każdy mógł skorzystać ze starej ceny wejściówki.
    2. Tak, to prawda, prac jest zawsze ponad 100, niektóre przychodzą w trakcie imprezy, albo są donoszone do Compo Staffu na party podczas konkursów. W tym roku rozbijemy Compo na 2 dni.
    3. Cóz, SV zmienia co kilka lat miejscówkę. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to stadion narodowy, ale może kiedyś będzie :) Na liście już ponad 200 osób :) Toalety były czyste przed i po na ostatnim SV (najwidoczniej nie byłeś).
    4. Trudno jest dotrzymać harmonogramu, który rozjeżdża się także na takich eventach jak Revision (mam na myśli głównie compo).
    5. Nagłośnienie średniawej jakości? W 2017 roku mieliśmy salę koncertową + wynajętego akustyka. W tym roku mamy nagłośnienie niemieckiej marki HK Audio. Łączna moc systemu PA to 3200W. Zły obraz? Hello?
    6. W tym roku wszystkie prace zostaną upublicznione max. 2 tygodnie po party. Osobiście tego dopilnuję.
    7. Nie wiec co masz na myśli, ale czytają kolejne wątki widzę, że to zaczynasz po prostu marudzić, i chyba zaczynam podejrzewać z kim rozmawiam.
    8. Stream był nieoficjalny, nie planuję go także na tej edycji.
    9. Acha... dobra, passsssssss :)

    Niezły flame, kolego "ktoś". Straciłem całe 10 minut kosztem SV. Ale jeśli myślisz, że uzyskasz podobny efekt jak w 2015 roku - jesteś w błędzie. Będzie tylko LEPIEJ!
    svoy @2019-11-08 10:25:49
    Niezado(z)...
    Sorry, ale serio?? Piszesz jak "rozkapryszona nastolatka" za przeproszeniem :P Może posłuchaj Roksany Węgiel lepiej, od razu humor lepszy będzie :P
    I tak wiem - troll'om się nie odpowiada, nie prowokuje, itd, ale kij, od czasu do czasu można sobie upuścić (zwłaszcza że ja osobiście w pas się kłaniam Greyowi i całej Ekipie SV, że mają siły, że znajdują czas, że się POŚWIĘCAJĄ). I oczywiście całej masie ludzi którzy przyjadą, i pokażą swoje prodki, sprzęty, pogadają, powspominają, i może też nawet coś razem wypiją :P Nigdy żadnym Orgom nie wypominałem niczego. Pełen szacun że im się chce, i że robią to w gruncie rzeczy dla nas.
    Anon @2019-11-08 12:42:50
    Nie byłem, ale skrytykuję. Problem z niedokończonymi i niepublikowanymi produkcjami. Koniec krytyki
    solo/ng @2019-11-08 14:09:28
    "Niezado(z)wolony(a)"? Nie masz jaj, aby pisac pod włąsną personą - w dodatku brednie?

    pkt 6:
    - Flimbo zostalo udostepnione godzine po kompotach
    - nagrody nie odebralismy na party (poza pamiatkowo statuetka)
    - sama produkcja niebawem dostanie final release (bylaby juz na Lost Party)

    łyso ci teraz? nie dosc, ze wystraszona dziewczynka to jeszcze celowo klamie. podwojny faux-pas. no ale tego typy 'osobowosci' tak maja.

    Jak mnie zaczynaja wk* te emo posty z "anonimow". Wejdzie taki, brzydko mowiac nasra i zniknie. Obstawiam, ze pewnie polowa z nas zna to osobe, tym bardziej jest to smutne.

    Czasami sie odechciewa robic czegokolwiek przez takich zgorzknialych pajaców.

    O samym party - dla nas party bylo mega - inaczej nie jechalibysmy przez cala Polske w tym roku rowniez. W ch* mam wypowiedzi takich pacanów.
    xeen @2019-11-08 14:33:23
    Solo - jak ja się cieszę że Was zobaczę :) Pogadamy se,
    xeen @2019-11-08 14:41:36
    zdradzisz kiedy Flimbo Final? :) Great NEWS!!!!!
    Zbanowany użytkownik @2019-11-08 15:19:40
    Solo, ale nieopublikowane prace z zeszłorocznego SV to fakt, na forum w sąsiednim wątku jest podana długa lista prac które są niedostępne od roku, pewnie o to chodziło tamtemu koledze.
    IRATA4 @2019-11-08 15:47:25
    @Niezado(z)wolony(a)
    Największa Atarowska impreza a ty psioczysz,na chuj ?

    Przecież Grey jest dostępny,skontaktować się z nim można zawsze,wiec można normalnie powiedzieć- stary to i tamto było do dupy.Po prostu pomóc aby było jeszcze lepiej. Wielką sztuką jest zjednoczyć tyle osób, fanów komputerów Retro głównie marki JIL,ale tobie nie chodzi o to że coś jest nie teges,ty nie chcesz pomóc,wręcz przeciwnie,to jakby jakiś ukryty żal,albo zawiść.
    czemu ?

    Mnie się nie podoba że mało Atari 8 i multi kulti ale dzięki temu mogę poznać inne ciekawe rzeczy,nowych zdolnych ludzi.Fakt że dawno mnie na SV nie było,ale z tego co zaobserwowałem zmieniło się dużo na plus -prezentacje dem w sali kinowej,lepsze nagłośnienie,Koncerty,goście specjalni,jak ja byłem to z roku na rok lepiej wypadał program 18+ i było spoczko. Nikt nie jedzie na party by się pie.....,przecież dziwki mogę pomóc Greyowi załatwić (i to ładne) ale cena biletów by musiała niezdrowo wzrosnąć a już narzekania że drogo ...

    @Grey szkoda czasu na odpisywanie anonimom(ani mo,ani nie ,ho mo nie wiadomo ) ,co do oddawania prac na ostatnią chwile to chwała ci za to że można ,nie tylko ty nie śpisz...
    Vega @2019-11-08 17:31:08
    Drc pisze jako anonimowy. Lol.
    Prokurator @2019-11-08 19:16:44
    To o czym pisze pan irata, czyli "załatwianie dziwek" nazywa się sutenerstwo i jest w Polsce karane. Fajny macie ten portal i imprezy. Gratuluję ekipy
    miker @2019-11-08 19:46:16
    K...wa, istny powrót dzieci neo.
    Ludzie, ogarnijcie się. Nie podoba się - nie jeździć, nie uczestniczyć, nie ściągać stuffu itepede. Proste! Czy nie? :P
    maly_swd @2019-11-08 19:54:32
    @prokurator: Mylisz się, jak zaczynasz czerpać z tego zysk to wtedy jest sutenerstwo. Jeśli tylko dogadujesz dwie strony i nic za to nie bierzesz to nie ma na to paragrafu :}
    Dracon @2019-11-08 20:03:54
    Vega pisze jako anonimowy. Lol^2
    MKM @2019-11-08 21:33:26
    Grey, keep up good work! Do zobaczyska na SV:)
    anon @2019-11-08 22:10:50
    Irata, czasem pier@#$ jak potłuczony, ale teraz mówisz z sensem. Lubię cię
    tdc @2019-11-08 23:47:08
    "Nowy FLOP i nowe gry" + hate na Tedeca dobry na wszystko :D
    gonzo @2019-11-09 00:04:00
    tego co tutaj zostało napisane nawet nie warto jakoś skomentować, myślę, że chociażby z szacunku dla twórców flopa należało by przenieść wszystkie te komentarze do oddzielnego wątku :(
    Garbaty Misiek @2019-11-09 00:06:48
    dobrze Vega pisze..... to na bank drc z gdanska. ten sam styl, pokretna logika...... za drogie bilety, brak streamu dla sofa sceners..... ogolnie za malo 8-bitow, jakies lynksy..... grey, oprocz biletow standard i vip zrob "dracon ticket" - darmowe wejscie i piwo w na wynos.
    xeen @2019-11-09 00:13:05
    jedno jest pewne Panowie.
    gra Multi 10 z flopa jest w podkolorowanym hiresie :D
    . (AG) @2019-11-09 00:17:06
    Multi10
    youtube.com/watch?v=k6qVL2DGKdg
    Dracon @2019-11-09 01:08:19
    Ja pier.... Najpierw udowodnijcie anonimy, że to coś ktoś tu wypisuje to ode mnie a nie się podszywa. :(
    Widzę, że jak co roku moi kochani "adwersarze" lubią "pokąsać" (hehe), ale nie zamierzam robić z tego elaboratu jak pewien znany Pan.
    Zaraz się pewnie dowiem, że może przeze mnie była awaria prądu na przedostatnim SV albo przeze mnie się nie odbyło SV w 2015 r. :P

    Nie wiem, może się nie znam, ale byłem rok temu i nie skreślałem tej imprezy, czy wręcz komuś ją odradzałem.
    Sam(i) tam wpadaj(cie), a nie tu marudzicie, jak się nie boicie ujawniać, lamusy.
    A to, że ja bywam tam nieregularnie, i z jakich przyczyn, to tylko i wyłącznie moja sprawa.
    Nie pozdrawiam i nie liczcie na więcej wyjaśnień - szkoda czasu, mojego i waszego.
    Antabus @2019-11-09 11:04:49
    Za każdym podszywaniem się stoi kolega Antabus!
    Ktos @2019-11-09 11:04:54
    ppa.pl to szpital psychiatryczny
    the fender @2019-11-09 11:49:20
    @Ktos: tak, oczywiście ...

    Oto wycinek z jednego z newsów:
    Więcej Wengla 10:
    Ukazał się kolejny odcinek podcastu Więcej Węgla. Tym razem Adam Zalepa rozmawia z Piotrem "Piterem" Krużyckim, fanem Atari i aktywnym członkiem społeczności retro, autorem wielu artykułów publikowanych w czasopiśmie RetroKomp, zaangażowanym również w reaktywację legendarnego magazynu Atari Fan. Rozmowa dotyczy porównania komputerów Amiga i Atari, w szczególności Atari Falcona z Amigą 1200.
    the fender @2019-11-09 11:54:41
    Wg mnie friendship międzyplatformowy i idea retro hobby w czystej postaci. To nazywasz szpitalem psychiatrycznym? Chyba pomyliłeś portale.

    -------- ----- - -
    P.S. brak edit w komentarzach do newsów jest złem :)
    miker @2019-11-09 12:37:48
    Ale z antyatari.mod to szanowni sukcesorzy Atari raczyliby wreszcie wyrosnąć... To już jest nudne, od dawna nieśmieszne i świadczy odpowiednio o poziomie reprezentowanym przez tych pierwszych.
    zbyti @2019-11-09 13:25:13
    @miker faktycznie 25 lat temu (czy też więcej) to było zabawne ale teraz to trochę żenujące. Tego moda nie napisali atarianie?
    the fender @2019-11-09 13:26:42
    @miker: wiesz niby teoretycznie to tak. Ale ... serio aż tak poruszył Cię tytuł cyklu podcastów? :)
    the fender @2019-11-09 13:33:04
    @zbyti: jeśli już tak bardzo chcesz pisać o mod.antyatari to wtrącę i ja swoje 3 grosze. 25 lat temu jak piszesz, to wg mnie (choć miałem Amigę) było średniozabawne. A tak właściwie żenujące. Ale ludzie się śmiali, więc ok niech sobie było. Dzisiaj na to trzeba patrzeć trochę tak jak na grę Franko. Żenująca klasyka i tyle :) Po co się spinać i pisać rzeczy oczywiste.

    Mój komentarz miał zwrócić uwagę na co innego, Wy zobaczyliście ... co chcieliście :)
    kris2 @2019-11-09 13:49:10
    Antyatari song i tak przebija jakościowo wszelką muzykę robioną współcześnie na Atari. Antyatari przynajmniej miał zamysł i nutę melodii. A dzisiejsza muzyka na Atari brzmi tak: pisk łup pisk łup brr bum brr bum, czasem dochodzi do tego sinusoidalny pisk iiii IIII uuu Uuuu. Wystarczy posłuchać prace z music compo z SV, z dużego lub małego Atari.
    the fender @2019-11-09 13:56:35
    kris2: sinusoida na Atari? Typuję główną wygraną w code compo :D
    Anon @2019-11-09 14:43:48
    Akurat, jak już szczęśliwie pojawi się jakaś nowa muzyka na Atari, to zwykle jest super
    zbyti @2019-11-09 19:42:57
    @the fender nie wiem o co Ci biega, podcast wysłuchałem 2x. Fizycznie nigdy nie maiłem Atari tylko C64/Amiga. Dziś mnie kawałek nie bawi a wtedy bawił bo były wojenki scenowe. Nie podoba mi się także dlatego, że dziś cenię "friendship międzyplatformowy i idea retro hobby" a nie wojenki, czyli to co chyba chciałeś pokreślić. Nie wiem kto tu kogo nie zrozumiał
    the fender @2019-11-09 20:06:06
    @zbyti: to bardzo dobrze że wysłuchałeś :) podcast nie był o mod.antyatari, chociaż w czołówce siłą rzeczy korzysta z jego sampli.

    Z wypowiedzi wcześniejszych można zaś odnieść wrażenie, że zarówno Ty jak i miker zamiast zrozumieć kontekst mojej wypowiedzi (ustosunkowałem się do zarzutu @Ktos że ppa to szpital psychiatryczny) i ew. wysłuchać podcastu postanowiliście sobie powspominać moduł, którego fragment został użyty w czołówce podcastu. Czyli komentarz nie na temat po prostu. Tyle, szkoda o tym więcej pisać.
    shanti77 @2019-11-09 22:09:39
    Nie wiem jeszcze czy bedę
    na SV, ale zacząłem robić konwersję Bosconiana na Atari 5200 . Ciekawe czy ktoś posiada tą wersję Atari, z analogowym joystickiem?
    IJEK @2019-11-09 22:12:41
    na temat,nie na temat, mnie tam sie Anty Atari song podoba,aż korci by lepszy napisać...
    . (AG) @2019-11-09 23:26:06
    Bardziej mnie denerwowały performance z niszczeniem sprawnego sprzętu od kawałków muzycznych.

    ironia pozwala na siebie trzeźwiej spojrzeć.

    wandalizm widzieć troglodytów
    grey / mystic bytes @2019-11-09 23:51:46
    @shanti77: hmm, może Yolk, albo stRing?
    the fender @2019-11-10 08:49:45
    Oj tam, do SV 25 dni i to jest najważniejsze :)



    Dajcie już spokój z tym antyatari.
    tdc @2019-11-11 01:30:42
    @the fender a będziesz?;)
    IRATA4 @2019-11-11 16:00:50
    Nie będzie,to ten z tych co cicho pierdzi... ;) dobrze że jadem nie pluje :-p. ALe fajnie jakby był
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Nowe okładki gier - FROGGER (250)
    ostatni: 19-03-2024 06:36, lexx
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
    Książka Gorgha o asemblerze (42)
    ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 28

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»