atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
Konkurs na grafikę ATASCII – głosowanie z 2023-10-23 21:51 (5)
Środo-wisko prasowe #32 z 2023-10-20 18:23 (15)
Silly Venture 2023WE – coraz bliżej zimowej edycji! z 2023-10-08 20:28 (7)
Weekend z Atari w Poznaniu i Łodzi z 2023-10-06 15:24 (1)
Strumień z kuchni Pina z 2023-09-30 00:01 (32)
Nowy ASAP - wersja 6.0.0 z 2023-09-27 21:34 (8)
Pojedynek Atari XL/XE i C64 z 2023-09-25 15:52 (14)
Time Wizard z 2023-09-20 20:29 (24)
TwiSTEr- nowa karta dla Atari STE z 2023-09-17 19:39 (3)
Zaproszenie na ATASCII Compo Edycja 3 2023 z 2023-09-10 20:23 (29)
Krakowskie Retrospekcje XI z 2023-09-08 22:08 (1)
Letnia edycja Silly Venture 2023 z 2023-08-19 11:27 (16)
Zakończyliśmy Środo-wisko Książkowe z 2023-07-28 08:47 (12)
Środo-wisko książkowe #6 z 2023-07-12 16:20 (7)
Sizecoding cz.2 - Gwiazda Śmierci z 2023-07-02 18:22 (23)
Środo-wisko książkowe #5 z 2023-06-28 06:23 (5)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Magazyn FLOP 61

W poprzedni weekend w Polsce można było spędzić czas np. na RETROnizacji czy InteGRAcji, a za naszą południową granicą, w Ołomuńcu, odbyła się tradycyjna kwietniowa Atariáda. Jedną z przygotowanych atrakcji była kolejna edycja corocznego magazynu dyskowego FLOP przeznaczonego na 8-bitowe Atari.

Dobra wiadomość jest taka, że tym razem w magazynie pojawiły się tłumaczenia materiałów na język angielski, co zwiększy atrakcyjność Flopa dla atarowców spoza Czech. Całość zajmuje 3 dyski (w tym jeden to nowe poziomy Laury), a paczkę z plikami możecie pobrać stąd. Poniżej przedstawię zawartość najnowszego numeru.


  • Strona A

  • Na stronie A wita nas hi-resowe intro z napisami w stylu Gwiezdnych Wojen (do wyboru w wersji czeskiej lub angielskiej).


    Kod: Antonín „R0ger” Holík,
    fonty: Zdeněk „PG” Eisenhammer,
    muzyka: Petr „HardCore” Postava.

    Resztę tego dysku wypełniają teksty, w większości w dwóch językach.


    Artykuł wstępny Bohdana Milara opisuje zmiany, jakie zaszły we Flopie. Po zeszłorocznych trudnościach przy tworzeniu jego zawartości (i w efekcie kilkumiesięcznym opóźnieniu publikacji) z szefowania magazynowi zrezygnował Fandal. Bohdan opisuje nowy podział obowiązków redakcyjnych, pozwalający na lepsze rozdzielenie pracy.

    Zespół redakcyjny postanowił, że aby rozszerzyć krąg odbiorców, wprowadzony będzie do magazynu język angielski. Poza tym każdy publikowany kawałek software'u ma być uzupełniony o instrukcję i dokładniej testowany przed wypuszczeniem.



    Inne artykuły:
    - opis jak korzystać z magazynu i pełna lista zawartych w tej edycji plików,
    - kalendarz imprez Atari na rok 2018 (autor: Jan Křupka),
    - raport z Atariády 2017 (autor: Michael „Baktra” Kalous) i realtime text z tej samej imprezy.
    - druga część zeszłorocznego porównania systemu operacyjnego QMEG w wersji 3 i 4 (autor: Bohdan Milar), ten artykuł wyjątkowo tylko w języku czeskim.


  • Strona B


  • Na dysku B znajduje się jeszcze kilka tekstów:
    - wywiad w wersji czeskiej i angielskiej ze Stefanem Dorndorfem, niemieckim atarowcem znanym m.in. jako twórca systemu operacyjnego QMEG, przeprowadzony na raty podczas dwóch imprez: Fujiama 2016 i 2017.
    - Petr „HardCore” Postava pisze o konfiguracji SDrive'a.

    Są tam też umieszczone prace znane z tegorocznej edycji Forevera: Nemo Demo oraz dwie grafiki.



    A tak wygląda lista premierowych gier, które znalazły się na dysku B:

  • Ziggy



  • Ziggy to kolejny port Fandala z komputera BBC Micro – tym razem chodzi o izometryczną grę z 1987 roku.

    Fabuła jest taka: główny bohater, chłopiec o imieniu Ziggy nagle został zmieniony w głowę na sprężynie przez eksperymentalny transporter materii, uwięziony w trójwymiarowej grze z różnymi poziomami platform, w której ma zebrać wszystkie piramidki, a na ostatniej platformie czeka na niego dziewczyna jego marzeń...

    Elementy plansz:
    • piramidki – trzeba je, jak już wspomniałem, wszystkie zebrać,
    • skrzyżowane różdżki – dają tymczasową odporność,
    • żarówki – uzupełniają energię,
    • strzałki – popychają Ziggy'ego w danym kierunku,
    • pola oznaczone napisem UP – pozwalają naszemu bohaterowi przejść na platformę o poziom wyższą (pod warunkiem, że zebrał wszystkie piramidy na aktualnej wysokości),
    • pola oznaczone DOWN – kierują nas poziom niżej,
    • niebezpieczeństwa, których trzeba unikać: ruchome sześciany, odbijające się piłki, kałuże kleju oraz zatrute kwadraty (oznaczone trupią czaszką i piszczelami).



    Sterowanie:
    SELECT na ekranie tytułowym pozwala wybrać poziom trudności (easy/ normal/ hard),
    Spacja – pauza,
    Esc – wyjście z gry.

    Postacią bohatera sterujemy za pomocą dżojstika.
    Kluczowe jest opanowanie skoków dalszych niż na sąsiednie pole: FIRE + góra powoduje zwiększenie mocy skoku, FIRE + dół – zmniejszenie. Zwróćcie uwagę na wskaźnik BOUNCE po lewej stronie ekranu – pokazuje jak duży skok oddajemy. Im dłuższy skok, tym więcej pochłania naszej energii (ENERGY) widocznej po prawej stronie.



    Autor oryginału: Dean Lester
    Autorzy konwersji na Atari: Frantisek „Fandal” Houra, Marek „Poison” Pesout, Christian „Irgendwer” Krüger.

    Gdyby ktoś był zainteresowany, to pod tym linkiem można znaleźć historię powstawania oryginalnej gry – była pisana przez 3 miesiące „po godzinach”, autor był wówczas studentem medycyny.



  • Crescent Solitaire


  • Crescent Solitaire to realizacja gry karcianej znanej jako pasjans półksiężycowy – nazwa wzięła się z tego, że w przypadku rozkładania fizycznych kart na stole 16 stosów kart układanych jest w półkolu. Nie widać tego w wersji na Atari, bo karty te umieszczone są tutaj po prostu w 4 rzędach po lewej stronie ekranu.

    Zasady są takie: po prawej widzimy 8 kart, które będą dla nas bazą do ułożenia ośmiu stosów. Połowa z nich będzie rosnąca (karty w jednym kolorze od asa do króla), druga malejąca (jeden kolor, od króla do asa). Przekładając jakąś kartę – czy to z lewej strony na prawą, czy to pomiędzy stosami po lewej stronie – zawsze musimy trzymać się zasady, że kładziemy ją na kartę o oczko większą lub o oczko mniejszą, w jednakowym kolorze.

    Przełożenia karty dokonujemy w typowy sposób: najpierw zaznaczamy kartę, którą chcemy przenieść, potem wskazujemy docelowy stos.


    Domyślna konfiguracja sterowania kursorem jest taka, że kontrolerem jest dżojstik w porcie 1, natomiast w porcie 2 obsługiwana jest mysz z ST lub Amigi.

    Klawiszologia:
    • spacja – pauza,
    • Return – przetasowanie kart po lewej (koszt 1000 punktów),
    • Backspace – cofnięcie ostatniego ruchu (koszt 200 punktów),
    • HELP – podpowiedź (koszt 150 punktów),
    • SELECT – zmiana prędkości ruchu kursora,
    • OPTION – zmiana koloru kursora.

    Twórcy gry:
    Kod: Frantisek „Fandal” Houra,
    Grafika i efekty dźwiękowe: Zdeněk „PG” Eisenhammer,
    Muzyka: Marek „Poison” Pesout,
    Font loga: Cupid.


    Tak jak i w ostatnich edycjach magazyn zawiera też starsze gry zmodyfikowane przez Fandala tak, aby obsługiwać popularny w Czechach interfejs Multijoy i umożliwić zabawę maksymalnie czterem graczom jednocześnie (oryginalnie te gry były przeznaczone na starsze modele Atari wyposażone w 4 porty dżojstików).


  • Jail Break M4



  • Gra dla 2-4 graczy, w której mamy za zadanie „uciec z więzienia”, czyli przejść naszą postacią od lewego krańca ekranu do prawego. A pokonywanie kolejnych pól realizowane jest przez losowanie pewnych symboli – podczas danej tury mamy dostępne maksymalnie 3 losowania.

    Dżojstik w górę to puszczenie w ruch bębnów losujących, w dół – wcześniejsze zakończenie ruchu. Możemy zaznaczyć te pozycje, które chcemy zostawić niezmienione przy kolejnym losowaniu. Na podstawie wyników na koniec naszego ruchu algorytm przyznaje nam liczbę pól, o którą jesteśmy przesuwani do przodu (lub cofani, jeśli mamy pecha): „dobre” są dla nas ikonki przedmiotów, które mogą nam pomóc w ucieczce, takie jak kilof czy drabina, a „złe” buźka strażnika i obrazek psiego pyska (niestety grafika jest niezbyt czytelna).



    Autor oryginalnej gry: James Stage Jr.
    Kod zmodyfikował: Frantisek „Fandal” Houra.


  • Acey-Deucey M4



  • Hack multijoyowy Fandala, autor oryginału to Larry Sherman (rok 1982).

    Udział może wziąć od 2 do 4 osób, które po kolei wykonują swoje ruchy: po bokach odkrywane są dwie karty, a gracz stawia swe pieniądze na to, że wartość środkowej, trzeciej karty będzie pomiędzy dwiema już odsłoniętymi kartami.



    W grze są dwa tryby gry: w pierwszym (plot game) trzeba osiągnąć określony limit, aby wygrać, w drugim (break the bank) wygrywa gracz, który osiągnął w momencie rozbicia banku najwyższy wynik.


  • Strona C


  • Laura Atariada 2018 Edition

  • Nowe poziomy Laury w języku czeskim, które przygotował Factor6. Gra wymaga 128KB RAM.



    [EDIT 2018-05-01] A tak wyglądała premiera Flopa podczas Atariády (są angielskie napisy):



    2018-04-30 15:41 by "Adam"
    komentarzy: 12
    Kaz @2018-04-30 17:18:06
    Zawartość smakowita :). Fajny ten port z BBC Micro.
    Dzięki Adam za szczegółowy artek co i jak.
    larek @2018-04-30 19:59:29
    Adam, dzięki!
    pin @2018-04-30 22:38:11
    Brawo! Zawartość konkretna, no i wreszcie mag odpala z dysku twardego.
    QTZ @2018-04-30 22:40:41
    Właśnie ukończyłem Laurę w wersji Atariada - HLAVNI MASKA NALEZENA! :) Fajnie, że powstały nowe poziomy, poziom 19 bazuje na tym samy co jeden z moich, zgłoszonych na konkurs.

    No tak, ja nie mam pozwolenia na opublikowanie tłumaczenia wypraw, a inni robią i publikują niezależne... a od dawna mamy już gotową wersję "Laura wyprawy" po czesku i francusku... Larek, może już czas pomyśleć o oficjalnej publikacji?
    pin @2018-04-30 22:55:52
    CharlieChaplin @2018-05-01 01:35:41
    @pin: Didn't they use DOS II+D format (where 130k is not fully compatible to MyDOS nor to DOS 2.x) ?!? I used MakeATR 0.6 to extract all files without any problem...

    The magazine with all the texts and programs is great !
    QTZ @2018-05-01 01:55:42
    Nowe poziomy Laury przeszedłem z marszu, a w Crescent Solitaire nie udało mi się wygrać, a gram już 2h i to na easy... grafika coś mi przypomina ;) Tylko Walet wybrany inny :) Ja użyłem tego drugiego, bo bardziej się odróżnia, a na czcionce się więcej grafiki nie mieściło. Ideałem by było użycie innych wizerunków każdej figury odpowiednio do koloru. Fajnie, że gra ma sporo opcji i podkolorowane karty. Wbrew temu czego się spodziewałem, sterowanie nawet całkiem dobrze się sprawdza. Jednak dodatkowo mogło by być takie jak w mojej grze - w tym do gry przy użyciu klawiatury. Ogólnie gra dobrze wykonana i wciągająca :)
    Adam @2018-05-01 19:17:38
    Dorzuciłem na koniec nowinki filmik z prezentacji nowej edycji magazynu na Atariadzie, można oglądać z napisami anglojęzycznymi.
    Irata4 @2018-05-02 20:50:20
    fajne muzyczki dajecie do Fllopa, moje ulubione z numerow 44,48,50 i teraz w koncu bede mogl poczytać.Tak trzymac :)
    Irata4 @2018-05-02 20:56:45
    Dobra robota ,w koncu bede mogl poczytać,niezłe muzyczki zawiera Flop,mam nawet ulubione ktore regularnie katuje ,sa to kawalki z numerów :44,48,50. Tak trzymać :-)
    pin @2018-05-02 21:08:25
    @CharlieChaplin - prawdopodobnie tak właśnie było.
    Adam @2018-05-03 17:51:25
    Podpiąłem filmik z rozgrywki w Ziggy'ego.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
    Nowe okładki gier - kasety zestaw... (249)
    ostatni: 17-03-2024 11:20, lexx
    Książka Gorgha o asemblerze (42)
    ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 29

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»