Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha |
Jeszcze tylko do końca tego miesiąca można zgłaszać swoje prace w konkursie programistycznym klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club). W porównaniu z poprzednim rokiem wprowadzono następujące zmiany: • możliwość wykorzystania przez program dowolnych rozszerzeń Atari, takich jak np. karta VBXE (trzeba jednak pamiętać, że część głosujących członków klubu może mieć problem z uruchomieniem danego tytułu), • dozwolone jest upublicznienie dodatkowych plików (w przypadku gdyby grafika czy poziomy wymagały więcej miejsca) – jednak główny program nie może być udostępniony publicznie do czasu głosowania, • została uruchomiona nowa specjalna strona, na której można zgłaszać swoje prace, a także głosować. Przez lata konkursem opiekował się ze strony klubu Sascha Kriegel, teraz pałeczkę przejął Frederik „Freetz” Holst, znany m.in. z zeszłorocznej 1-kilobajtowej gry ATASCII Blaster. Przypomnę jeszcze, że w ostatnich latach wprowadzono bardziej restrykcyjne podejście do kwestii praw autorskich (np. w przypadku konwersji trzeba mieć zgodę właścicieli praw do tytułu) oraz podział na dwie kategorie: gry i aplikacje – teraz w każdej z nich niezależnie można zdobyć główną nagrodę 500 euro. Pełną treść reguł w języku angielskim znajdziecie tutaj. UWAGA: jak już wiele razy pisaliśmy, konkursowe prace są najpierw udostępniane członkom klubu, którzy mają czas na ocenę zgłoszeń, a wyniki głosowania są publikowane na dorocznym walnym zgromadzeniu ABBUC-a (odbywającym się tradycyjnie w ostatni weekend października). Dopiero potem autorzy – jeśli chcą – mogą pochwalić się swoim programem przed całym światem. A co z oczekiwanymi grami? Jak na razie w tym roku mamy bardzo mało deklaracji zgłoszeń – biorąc pod uwagę fakt, że pozostały tylko dwa tygodnie do ostatecznego terminu przesyłania prac. Właściwie na forach zauważyłem tylko jedną oficjalnie zapowiedzianą grę. Kamil „Gorgh” Trzaska nie zmniejsza tempa w tym roku i po Hot & Cold Adventure z WAP-niaka intensywnie pracuje nad nową grą N. A. G., czyli „New Atari Game”, z grafiką w trybie najwyższej rozdzielczości. W grze sterujemy postacią zjeżdżającą w dół stoku na deskorolce, przyspieszamy i zwalniamy, unikamy przeszkód, a celem jest pokonanie trasy w określonym czasie i przy odpowiedniej liczbie zebranych gwiazdek. W poniższym filmiku widać postępy prac pomiędzy 20 maja a 8 lipca. Zaczęło się od przygotowania silnika scrollowania ekranu, a potem dodawane były kolejne elementy, w tym podkolorowanie za pomocą PMG postaci bohatera i gwiazdek. Niestety czasu procesora zabrakło na planowane początkowo animowane elementy trasy. W połowie czerwca Gorgh opisał na swym blogu techniczne aspekty kodowania silnika z wczesnego etapu prac nad grą (link). A postępy zainteresowani mogą prześledzić w tym wątku na naszym forum. 2017-07-18 00:18 by "Adam"
komentarzy: 12 |
Gorgh @2017-07-18 00:26:34 |
larek @2017-07-18 09:08:31 |
ralf @2017-07-19 00:00:56 |
0xF @2017-07-19 20:42:37 |
Adam @2017-07-21 13:00:17 |
Nadal cisza w eterze - jest to o tyle zaskakujące, że rok temu, gdy pod koniec lipca napisałem na AtariOnline o zgłoszeniach do poprzedniej edycji konkursu, mogłem wymienić 8 zapowiedzianych gier (z których ostatecznie 6 udało się skończyć na czas). http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=n... |
gorgh @2017-07-21 14:30:08 |
Adam @2017-07-21 14:43:40 |
10 GOSUB 10 @2017-07-22 22:24:15 |
JSR * @2017-07-23 09:17:13 |
José Pereira @2017-07-23 17:10:50 |
Adam @2017-07-23 17:26:20 |
gorgh @2017-07-23 19:56:51 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |