atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
Konkurs na grafikę ATASCII – głosowanie z 2023-10-23 21:51 (5)
Środo-wisko prasowe #32 z 2023-10-20 18:23 (15)
Silly Venture 2023WE – coraz bliżej zimowej edycji! z 2023-10-08 20:28 (7)
Weekend z Atari w Poznaniu i Łodzi z 2023-10-06 15:24 (1)
Strumień z kuchni Pina z 2023-09-30 00:01 (32)
Nowy ASAP - wersja 6.0.0 z 2023-09-27 21:34 (8)
Pojedynek Atari XL/XE i C64 z 2023-09-25 15:52 (14)
Time Wizard z 2023-09-20 20:29 (24)
TwiSTEr- nowa karta dla Atari STE z 2023-09-17 19:39 (3)
Zaproszenie na ATASCII Compo Edycja 3 2023 z 2023-09-10 20:23 (29)
Krakowskie Retrospekcje XI z 2023-09-08 22:08 (1)
Letnia edycja Silly Venture 2023 z 2023-08-19 11:27 (16)
Zakończyliśmy Środo-wisko Książkowe z 2023-07-28 08:47 (12)
Środo-wisko książkowe #6 z 2023-07-12 16:20 (7)
Sizecoding cz.2 - Gwiazda Śmierci z 2023-07-02 18:22 (23)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-27
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36694
Zmian katalogów: 7, zmian plików: 10

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra X:8 - zapowiedź
José Pereira jest osobą aktywną od wielu lat na scenie Atari, znaną z mnóstwa mockupów graficznych pokazujących, jak mogłyby wyglądać na naszym 8-bitowcu konwersje z innych platform; autorem wielu pomysłów na realizację konwersji, które niestety nie zostały dotychczas uwieńczone ukończoną grą.

Nadszedł jednak moment historyczny - José ogłosił dzisiaj, że w tegorocznym konkursie programistycznym ABBUC wystartuje gra zrealizowana na podstawie jego pomysłu: strzelanka "X:8". Nazwa może być rozwijana do "Extra:8", co ma oznaczać super-strzelankę na 8-bitowe Atari (cyfra 8 jest też motywem przewodnim całej gry - jak twierdzi José, gracz ma 8 żyć, jest 8 podstawowych poziomów, a po ich zakończeniu czeka na nas walka z 8 dużymi statkami). Uwagę zwraca strona graficzna gry, połączenie różnych trybów graficznych, ze środkową częścią w hi-resie:



Jak pisze José, na potrzeby "X:8" przerobił grafikę z gry Gradius oraz Nemesis w wersji na Game Boya. Statki przeciwników są pożyczone z "Armalyte" na ZX Spectrum (za zgodą Steve'a "STE'86" Daya), natomiast statek gracza pochodzi z niedokończonej strzelanki na Atari autorstwa Jasona "T.M.R." Kelka.

Stroną programistyczną zajął się Lyren "Xuel" Brown, znany z eksperymentów w mieszaniu kolorów PAL. José nie napisał nic o autorach muzyki, ale na liście high score widnieje Miker i Emkay.

Trzymamy kciuki i z niecierpliwością czekamy na kolejną strzelaninę na Atari! :)

2013-08-25 20:07 by "Adam"
komentarzy: 16
Iron @2013-08-25 20:24:16
Ciekawie sie zapowiada ;)
cpt. Misumaru Tenchi @2013-08-25 20:32:55
I jeszcze jak! A muza to przecież rearanż motywu z pierwszego świata amigowskiego Ruff 'n' Tumble, zresztą zupełnie przyzwoity moim zdaniem.
Ramos @2013-08-25 20:50:55
Pomysł może nie nowy, ale gra pod względem graficznym wygląda rewelacyjnie.
José Pereira @2013-08-25 21:43:07
Hi. Thanks for your comments.
There's lots to do untill the deadline and maybe not all but even now, with still more six days the game is playable.
Maybe there's no time untill the deadline for some things like the last level large bosses/creatures but we'll see. If not it would then be added in a week or two.
Important is that you can play it.

The grounds gfxs are from the Gradius/Nemesis of the GameBoy version but had to be clever re-done to not have clashes between PF2 and PF3 but also because you shouldn't not notice where's the transition at a first look between the GR.12 grounds and the middle part in GR.0 and still in 40Bytes wide screen have all the sides borders BAK colour register all high in black.
I posted this idea but in a very early and just ships and grounds the same way as I did for so many other games. Xuel said he was interested and I send him a P.M.
Talking eachother and more and more constantly were coming.

The loading screen is original as are the logo, name and that text 4colours with DLIs that were just some 'not dreaming' nights alone just with G2F, Emulators and my head working good :) .

The music comes from Ruff'n'Trumble game that Xuel already had converted for our A8 POKEY when that Xuel's PAL Blending proof of concept.

Thanks again.
Greetings.
José Pereira.
xxl @2013-08-25 22:00:34
> name and that text 4colours with DLIs that were just some 'not dreaming' nights alone just with G2F, Emulators and my head working good


try if this works and not "blinking" on real atari.
José Pereira @2013-08-25 22:10:06
@XXL: I send my work to Xuel and he, for sure tested it.

@Kaz: Sorry but I am with my old mobile phone and he was constantly saying "PAGE NOT FOUND". Didn't notice that it already sent my post. Please delete the last three doubled posts.
It was almost an 'X:8 times double posts'!...
Sorry to all.
the fender @2013-08-25 22:43:28
:D rządzi. Ciekawy sposób rozwiązania ekranu, jednocześnie sporo hiresowych obiektów płynnie poruszających się. Te sinusoidy po których się poruszają wyglądają na dosyć zabójcze ;)

Motywek z R'n'T faktycznie fajnie skonwertowany :)
Dracon @2013-08-26 00:32:12
Dobre, dobre... nareszcie ktoś nie bał się eksperymentować z mieszaniem trybów graficznych w grach! Oby tak dalej.
grey / mystic bytes @2013-08-26 08:21:34
gra zapowiada się wyśmienicie ! rewelacja :) konkurencja będzie ostra.
adv @2013-08-26 10:40:17
Looks very nice. I think that different and more powerfull weapons will be useful.
tebe @2013-08-26 15:11:11
gra ewidentnie korzysta z XBios-a, gdzie larum i darcie szat
xxl @2013-08-26 17:18:42
@Tebe: caly czas, nawet w tej chwili sztab najlepszych projektantow, grafikow i dzwiekowcow wespol z przedstawicielami koderskich elit finalizuje projekt na tegoroczny abbuc... na pewno wiec kolejny raz zobaczymy dobrodziejstwa xB :-)
maly_swd @2013-08-26 20:54:39
Genialne! Brawo:)
moonwalker @2013-08-27 14:15:23
Już z samego filmiku widać, że gra będzie genialna, już nie mogę doczekać się jak odpalę ją na emulatorku! :) :) :)
MWK @2013-08-27 21:59:40
Kozak giereczka!
pin @2013-08-28 23:42:31
... jednak dopracowania wymagają kolizje, czy ogólnie poziom trudności / grywalność. Bez tego, to gra może być pod xBiosem, bo nie będzie miało to znaczenia w takim przypadku ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Muzycy scenowi... (76)
ostatni: 16-07-2024 21:04, emkay
Lost Party 2024 (54)
ostatni: 16-07-2024 20:35, as...
Jataricart - red screen - do urat... (5)
ostatni: 16-07-2024 20:01, jhusak
Gra "TONY" (387)
ostatni: 16-07-2024 18:58, Jacques
TSFX Turbo Blizzard (145)
ostatni: 16-07-2024 18:14, lexx
Emulatorowanie przenośne. (144)
ostatni: 16-07-2024 12:32, starymarabut
Program do losowania totolotka (16)
ostatni: 15-07-2024 22:31, Peri Noid
Silly Venture 2024SE - United ATA... (83)
ostatni: 15-07-2024 18:01, greymsb
Dude Story - wydanie fizyczne gry (43)
ostatni: 14-07-2024 21:52, tOri
Motocross (LiteRally) (647)
ostatni: 14-07-2024 20:54, mono
Nowe okładki gier - Zestaw kaset 8 (334)
ostatni: 14-07-2024 20:27, lexx
Moje materiały wideo z grami na A... (210)
ostatni: 14-07-2024 18:09, nowy80
Atari Mega ST2 + Atari SH205 (2)
ostatni: 13-07-2024 16:16, adachomacek
Atari ST MIST i MIDI (26)
ostatni: 13-07-2024 08:32, rr_800xe
GTIA2DVI (85)
ostatni: 12-07-2024 17:16, Alex

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2809
Ostatnio zarejestrowany: adachomacek
Postów ostatniej doby: 24

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (29)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (40)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»