![]() |
![]() ![]() |
Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Zmarły konkurs |
Sikor tradycyjnie organizuje szybki konkurs, w aktualnych klimatach: Hej! Ogłaszam konkurs na grę obsługiwaną spacją. Zasady: - gra o tematyce zmarłych/duchów - gra autorska - obsługa jednym przyciskiem - ma działać na standardowym Atari 65XE bez dodatków - ma chodzić pod dowolnym DOSem lub ładować się spod Chaos Loadera (dla XXL-a: tak, X-BIOS dozwolony, o ile zadziała z czymś innym - nie przeszkadza mi on) Czas trwania: DeADLINE NIEDZIELA, 02.11.2014, GODZINA 21:00 Nagrody: Tylko jedna: komplet pocztówek plus papierowa wersja Błękitnych Nimf (bez kostki), wysyłam wygranej osobie. Prace wysyłamy na adres: sikor(podkreśł_spację)soft[zwierzę, od którego ponoć pochodzi człowiek]poczta(jakaś_kropka)fm Po otrzymaniu gry - głosowanie do 12.11.2014. Pozdrawiam, Paweł "Sikor" Sikorski ![]() 2014-11-01 21:18 by TDC
komentarzy: 25 |
larek @2014-11-02 09:54:01 |
-tbxx- @2014-11-02 11:07:14 |
Anon @2014-11-02 11:27:47 |
tdc @2014-11-02 14:43:51 |
s2325 @2014-11-02 16:27:20 |
KubalasaBliskomorski @2014-11-02 18:21:31 |
larek @2014-11-02 20:02:30 |
jhusak @2014-11-02 20:07:31 |
-tbxx- @2014-11-02 20:32:13 |
bob_er @2014-11-02 20:42:52 |
-tbxx- @2014-11-02 20:45:42 |
miker @2014-11-02 21:12:24 |
tdc @2014-11-02 21:20:53 |
miker @2014-11-02 21:24:22 |
larek @2014-11-02 21:40:34 |
larek @2014-11-02 21:42:07 |
tdc @2014-11-02 22:13:05 |
Anon @2014-11-02 22:25:50 |
tdc @2014-11-02 22:31:22 |
nosty @2014-11-02 22:39:36 |
tdc @2014-11-02 22:49:24 |
nosty @2014-11-02 22:57:03 |
nosty @2014-11-02 23:19:46 |
tdc, jak rozwiązałeś kwestię, że bohater zabija duszka uderzając go z góry, a sam ginie gdy trafi go z boku lub z dołu? Przecież każdy duszek to tylko jeden... duszek ;) Myślałem, że wykorzystujesz to, że piernik jest zrobiony z dwóch, ale przy tym układzie pikseli jakoś tego nie widzę. Potem pomyślałem, że wykorzystałeś ruch (czyli jak spada to zabija, jak się wznosi to ginie), ale eksperyment wykazał, że tak nie jest. Zdradź tajemnicę :) |
tdc @2014-11-08 05:58:11 |
Jest tutaj podstawowy problem, mianowicie system kolizji duszków podaje jedynie 1 lub 0. Zwykle się to sprawdza, gorzej gdy na jednym duszku porusza się więcej obiektów (tu nawet 10), wtedy sprzętowe kolizje są na nic. Podobny problem był w grze Tedecujące starcie, gdyż na jednym i tym samym dyszku był samolot gracza ale i naprowadzane rakiety. Sprzętowe kolizje wtedy wykazałyby trafienie (1) lub brak (0), ale przy trafieniu to gracz ma zginąć czy przeciwnik bo został trafiony wystrzelonym pociskiem? Ten problem jest nierozwiązywalny normalną logiką, może tą urzędników urzędów skarbowych czy też innych, dałoby radę :-> :P No ale ponieważ urzędnicy żyją w kompletnym oderwaniu od rzeczywistości, to my żyjący w niej musimy rozwiązać to inaczej... Zasada jest prosta KISS, w tym konkretnym przypadku kluczowe są dwie zależności: fire wciśnięty lub nie oraz wysokość na której znajduje się dany przeciwnik i gracz. Więcej nie trzeba. Należy wybrać graniczną wysokość przeciwnika powyżej której z nienaciśniętym fire gracz zbija duszka, a poniżej sam ginie. Co do dwóch duszków na postać gracza to umyślnie z zasady nie stosuję takich ograniczeń, jeśli idzie n duszków na dany obiekt to jest pełna swoboda na ich używanie, w końcu gry na Atari mają wyciągać maksimum z tego co Atari udostępnia ;) Ale oczywiście w pewnych sytuacjach (jak Jamy) można się posiłkować takimi rozwiązaniami. Jak widać to żadna tajemnica;) Po prostu należy sobie wszystko maksymalnie upraszczać. |
tdc @2014-11-26 07:23:31 |
Moje słowa okazały się prorocze, dopiero co marudziłem na urzędników skarbowych, a tutaj wyskoczyła afera dziadków leśnych, którzy zachowywali się tak, jakby szybko chcieli udowodnić że nie tylko w skarbówkach siedzi się na stołkach i marnuje kasę podatników (i to w "obowiązkach", które mają dla kraju szkodliwy wpływ czy też jedynie konsekwencje). Co z tą Polską... |
«« nowsze | starsze »» |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«« nowsze | starsze »» |
![]() |
![]() |
![]() |